Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært idag, altså!

Nåh, tror nok at babyen styrer døgnet fortskjellig, slik de vil selv :ler: Viktigste er vel å få nok av søvn nå, tror du ikke? :)

Tenk, om drøye 3 mnd, så er det 1 år siden du ble gravid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du har vært idag, altså!

Nåh, tror nok at babyen styrer døgnet fortskjellig, slik de vil selv :ler: Viktigste er vel å få nok av søvn nå, tror du ikke? :)

Tenk, om drøye 3 mnd, så er det 1 år siden du ble gravid!!

Ja, tenker også det. Så jeg gidder ikke stå opp tidlig hvis jeg ikke skal ut på noe :ler: Men har greid å sovne rundt midnatt de siste dagene da, så framskritt! Våkner i halv ni-tida, som jeg gjorde før, men gidder selvfølgelig ikke stå opp. Så kommer meg ut av senga i ti-elleve tida :fnise:

I går var vi på omvisning på sykehuset! Veldig greit å få tatt det i litt god tid :) Greit nok der, men alvoret ble ganske tydelig for meg plutselig da jeg sto der og så på fødestuene... Jeg har nok sett på fødselen som et teoretisk hinder som må forseres til slutt, men ikke greid å forholde meg til det som en realitet! Så at det nå plutselig blir veldig kort tid til er litt urovekkende :) Er ikke nervøs for fødselen egentlig, det går som regel bra med de fleste og jeg vil være omringet av flinke profesjonelle som kan slikt, men plutselig ble det veldig reelt for meg gitt :)

Har mye kynnere for tida, kan knapt bevege meg noe sted før det slår inn. Så blir mye sitting på meg :fnise: har sett gjennom sesong 3-6 av Bones på ny, hvis jeg trenger mer etterpå blir det vel kanskje Castle eller Primeval igjen :) Men er såpass støl i bekkenet nå at det ikke er noe godt å sitte stille lenge om gangen heller. Så da blir det litt tv og litt rydding og litt skriving av julekort og litt mer tv og slik fortsetter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å variere på stillingene, ja :jepp: Jeg synes du er flink, jeg :)

Kan tenke meg at det er rart å se fødestua, ja. Om et par uker skal vi også på omvisning også. Blir rart å kjenne at ting nærmer seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så støl i venstre sida av bekkenet!!! Skulle aldri ha tatt i den dumme gampen i oktober... Det finnes ikke godt å sitte på noe vis, hvis ikke jeg sentrerer vekta og lener meg litt framover i stolen... og man kan jo tenke seg hvem som ikke er noe fornøyd når jeg gjør det! Ribbeinsspark banzai!!

Fikk overtalt gubben til å rydde litt rundtom i dag, så nå føler jeg at jeg kan ta noen tak i stua uten å drukne i rot :) Veldig deilig! Kanskje jeg til og med kan pynte litt til jul :)

Nå kommer noen og henter dataskjermen vi skulle gi bort! Da er det ikke mer rot som ligger av sånt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med omvisning på føden, kan tenke meg alt ble mer realistisk etter det ja. Spennende tider for deg fremover, han kan jo komme når som helst snart :jepp:

Jeg var jo på omvisning i uke 22, men tror nok at det blir en helt annen opplevelse når vi skal dit på januar igjen og ting begynner å nærme seg.

:)

Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi bakt pepperkaker sammen med naboen og toåringen hennes :) Det var deigmagnet det! Hun kan nok ha fått vondt i magen etterpå :fnise: Men så søt da!

NAboen mente magen min har sunket siden hun så meg sist. Merker det godt selv, han trykker på blæra hele tiden, og krøller med tarmer og det som er... Sparker fortsatt mye bak hoftene, men trykket har minsket på ribbeina. Og når han hikker er det laaangt nede :fnise: Samtidig som det kommer noen hælspark midt på magen, alltid like behagelig! Gubben kunne oghså se at magen hadde sunket når jeg nevnte det, så jeg gleder meg til å høre hva jordmor sier på onsdag :)

Nå snør det! Deilig! Jeg er ikke i form til å gå noe sted nå uansett, bekkenet streiker bare jeg beveger meg litt feil og jeg får kynnere av ingenting, så å være inne når det snør er digg :) De få turene jeg skal ha ut til uka er bilen god nok for!

Vi fikk beskjed for noen dager siden at svigerfar skal omplassere den ene hunden sin. De trener mye hund, er aktive hundemennesker, men denne bikkja har bestemt seg for å førtidspensjonere seg og bli sofabikkje, så de vil gi ham et hjem hvor det går an :) Er veldig fristet til å ta ham over! Han er en utrolig nydelig gutt, rolig og fin, men svær da. Er ikke sikker på at et lite hus med to turer om dagen er helt det beste for ham heller, han er vant til å være frittgående på enorm tomt... Det spørs om det blir noe av. Men han er en utrolig flott hund, så klarer ikke helt å slippe tanken...

I morgen er det nøyaktig to uker til termindato! Så nå kan knotten bare komme når det passer ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde time hos jordmor i dag. Jeg sov nesten ikke i natt, for var så redd for at vekkerklokka skulle stoppe pga den hadde dårlig batteri i går... Så er gretten og uggen og sur i dag! Blir nok ikke den mest effektive hjemmekvelden i dag heller.

Men hos jordmor var i alle fall alt bra! Hodet hadde ikke festet seg ennå, så jeg må være litt obs hvis vannet skulle gå. Det er jo greit å vite, ser ikke på det som noe stort problem egentlig. Vi tar det som det kommer :) Jeg har ny time hos legen om to uker, men det er to dager over termin så håper egentlig jeg ikke får bruk for den timen.

Tror jeg skal sette meg i stolen og se litt mer tv... Sløv dag i dag ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du yoga-ball? Sitt og rull på den, med bena godt fra hverandre. Har hørt at det skal være godt for festingen av hodet :jepp:

Krysser fingra for at du ikke får bruk for den neste legetimen, Rhiannon :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du yoga-ball? Sitt og rull på den, med bena godt fra hverandre. Har hørt at det skal være godt for festingen av hodet :jepp:

Krysser fingra for at du ikke får bruk for den neste legetimen, Rhiannon :klemmer:

Har ikke det desverre, så her får han bare feste seg for egen regning... Men ellers takk for tips :)

Fant ut at ikke festet hode nå kan bety at vi kommer til å gå over... Da håper jeg bare han kan drøye det til romjulen! Type 27. og utover. Julehelgen vil jeg ha for meg selv i så fall :) Men vi får nå se da, kollegene til gubben har tippet tirsdag 11., gubben har tippet onsdag 12., og hvis vi får mandag 10. blir han født samme dato som begge mine bestemødre. Så vi får nå se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg tippe 17. ell? .. :popcorn:

*noterer flittig*

Klart! Termin er jo 17., så han er hjertelig velkommen da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig vasket over de rare bamsene som ikke kan vaskes i maskin :) Lurer på om jeg skal kjøre en vaskemaskin med to dresser, en body og noen bamser bare for å ha gjort det. Virker så stusslig med bare tre små plagg i en vaskemaskin... Men de er i små størrelser, og hvis jeg ikke vasker dem får jeg jo ikke brukt dem heller. Og det ville jo vært teit...

Julemusikk ftw nå! Elsker når jeg kan spille sånt og synge med av full hals :) Merker at jeg ikke greier å holde tonene like lenge som før magen kom, det er noen som trykker på lungene :fnise:

Var i byen i går sammen med nabovenninna! Utrolig digg å komme seg ut litt :jepp: dattera hennes på 3.5 mnd er så snål, hun er strålende fornøyd med fremmede så lenge mora er i rommet. Men når jeg satt og holdt et øye med henne mens mora pakket bilen klar til tur, da ble det ramaskrik :fnise: og verken smokk, distraksjon, eller byssing hjalp! Så jeg fikk øvd på hvordan det er å ha hylskriking inn i det ene øret og snørr og tårer over hele skuldra :fnise: og så snart mora kom inn igjen og tok henne ble det stille gitt! da var hun blid for å se meg igjen! :laugh:

9 dager til termin! Vi håper han kommer i løpet av neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det ikke skjedd noe ennå. Gubben håper på at det skjer noe i dag, men det kjennes ikke sånn ut foreløpig...

Men i dag er jeg uggen og ekkel i formen! Kjenner meg småkvalm og dårlig i magen og har mest lyst til å gjemme meg under et pledd og spise sjokolade... Kan jo være et tegn på at det er noe i anmarsj?

Gubben sa forresten at hvis gutten blir født i morra blir han småfornærma :) Så nære 12.12.12, og så bomme? Fysj! :fnise:

Jeg krysser bare fingre for at han kommer denne uka jeg, det hadde vært supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det kommer noen knott denne uka jeg.... Er så kjedelig nå, for våkner hver morgen og er dritskuffa fordi formen er den samme som da jeg la meg kvelden før... Altså, fin! Men etter at mor begynte å snakke om at de fleste fikk rier på natta og at hun våknet med rier med begge sine, er det ikke noe kult å våkne uten lenger...

På en måte hadde det vært ok om han kom i begynnelsen av neste uke også. Fordi da kan vi dra og se hobbiten på lørdag :) Jeg er blodfan av alt Tolkien har gjort, og har gledet meg i et år til den filmen, så det hadde vært helt konge å få sett den på kino! I tillegg er det så mye sykemeldinger på jobben til gubben at de nok hadde satt pris på om fødselen drøyde til neste uke... Vi får nå se. Jeg har i alle fall endelig greid å få inn i hodet til min mor at jeg ikke har tenkt å begynne å hoppe rundt på gulvet for å få flere kynnere i håp om at det får fødselen til å starte fortere... Stillesitting på meg!

Jeg er ikke kvalm i dag, men sliten og fæl og smådeppa. Har sett så mye tv i det siste at ingenting frister lenger, og orker ikke holde på med det samme over lengre tid. Så når gubben forsvinner på jobb i totida er ettermiddagene laaaaaange! Spesielt når det blir så tidlig mørkt! Nå har det snødd masse da, så det er i alle fall koselig å sitte og se ut :)

Magen min er av og på trøblete for tida. Hver gang jeg blir litt uggen håper jeg på at det betyr at ting er i anmarsj :fnise: men det har ikke funket så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har du ei spennende uke forran deg :fnise:

Og litt slitsom...

Husker at jeg lett overtolket "alt" av kroppens signaler og endringer :fnise:

Til meg så startet også riene om natten, våknet midnatt av vonde rier.

Du får bare prøve å slappe av så kommer det til slutt ;)

Fikk høre det selv, og syntes det bare var teit sagt.... haha!

Men det var et poeng ser jeg i ettertid! Iallefall under min fødsel hvor jeg hadde vonde rier i mange døgn før selve aktive fødselen begynte :laugh:

Kos deg med magen! Når de kommer på utsiden så er masse SÅ mye mere morro, men også mye tyngre (ingen søvn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vondt i korsryggen! har hatt tendenser til det tidligere i uka også, spesielt etter å ha satt ppå vaskemaskiner og tømt oppvaskmaskiner og lignende... Men nå fikk jeg vondt mens jeg satt stille i stolen. Har hatt en del kynnere mens jeg sitter stille også de siste dagene, det er nytt...

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette? Natten vil vel vise hva som skjer videre tenker jeg... Bare for å friste skjebnen har jeg avtalt at jeg skal en tur i stallen i morgen og dele ut epler, og så har vi kjøpt billetter til hobbiten i morgen kveld. Så får vi se om vi får brukt dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vondt i korsryggen! har hatt tendenser til det tidligere i uka også, spesielt etter å ha satt ppå vaskemaskiner og tømt oppvaskmaskiner og lignende... Men nå fikk jeg vondt mens jeg satt stille i stolen. Har hatt en del kynnere mens jeg sitter stille også de siste dagene, det er nytt...

Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette? Natten vil vel vise hva som skjer videre tenker jeg... Bare for å friste skjebnen har jeg avtalt at jeg skal en tur i stallen i morgen og dele ut epler, og så har vi kjøpt billetter til hobbiten i morgen kveld. Så får vi se om vi får brukt dem!

Hei, så spennende da!

Forstår du er lei, og snart skal alle mase om babyen kommer snart osv...

Føler du deg i fin form da? Får du sovet osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så spennende da!

Forstår du er lei, og snart skal alle mase om babyen kommer snart osv...

Føler du deg i fin form da? Får du sovet osv?

Jeg sover som en stein, med en dopause hver natt :fnise: dette med å sove dårlig som gravid kjenner jeg ikke til i det hele tatt, så er innmari heldig sånn!

Det er litt morsomt med det at alle er så nysgjerrige :) Får snakket med mye folk jeg sjelden snakker med, så sånn sett er det jo kos!

Ryggvondten gav seg etter at jeg hadde lagt meg i natt, det kjentes ut som konstante spenninger i korsryggen. Vondt å puste inn :( Men kan være at jeg anspenner korsryggen mer nå fordi magen er tyngre? Jeg lurer på om hodet har festet seg også nå, for det er akkurat som om det er noe i veien når jeg bøyer meg. Hadde vært greit om det var så vel :)

Bilen vår snødde inne i natt, og det tok så lang tid å måke den fram at gubben måtte ha den for å rekke jobb. Så da ble det ingen stalltur på meg i dag - kanskje like greit :) Og gubben kommer hjemom og henter meg før filmen begynner, så jeg slipper å kjøre i dag i det hele tatt! :biggrin: Begynner å bli så trangt for meg bak rattet nå at jeg er like fornøyd med det!

MAgen min er skikkelig trøblete for tida, blir løsere og løsere (sorry nasty detaljer!). Jeg satser på at det betyr at hormonene gjør jobben sin med å klargjøre kroppen for fødselen. Har vært så lite hormonell gjennom hele svangerskapet at jeg nesten begynte å lure på om jeg hadde de rette hormonene i det hele tatt! :ler:

Krysser fingre for at det ikke er så mange dagene til nå :) Vi tar med fødebagen i bilen i kveld for sikkerhets skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...