Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grattis med 40 + 1 :strix: NÅH må da virkelig denne dulten komme snart, vel!! :hjerte:

Vet du, akkurat nå føles han som en abstrakt baby. Det er som om han ikke finnes, separat fra magen; jeg klarer ikke forestille meg at han faktisk skal fødes ut. Det kjennes mer ut som om vi bare skal være gravide lenge lenge lenge lenge, og ikke som om vi faktisk skal ha en baby i hus i løpet av noen uker... Det er veldig rart!

Prøvde å fortelle min mor igjen i dag at det er mulig at han ikke er født når de kommer til jul. Det var visst ikke mulig, i følge henne... hun kommer til å bli så innmari skuffet hvis han ikke blir født før etter de har reist igjen! Jeg vet ikke hva som kan redde julen for henne da....

Vi var og så hobbiten i går! Så da har jeg fått oppfylt årets film-mål :biggrin: Den kan anbefales; jeg var ikke helt enig med alt de hadde gjort, men jeg skjønte i alle fall hvorfor de hadde gjort det! Og det kan man ikke nødvendigvis si om Ringenes Herre, selv om jeg elsker de filmene :) Og så har de valgt veldig bra skuespillere til rollene i denne! Det er alltid en fordel :jepp: Jeg har fortsatt major issues med Liv Tyler som Arwen, for å si det sånn.

Min mor driver og sier at jeg skal bevege meg rundt - hoppe og danse og gå femten ganger opp og ned trappa - for å se om det kan få fortgang på fødselen. Jeg har sagt til henne at jeg ikke kommer til å slite meg ut med unødvendige tulleaktiviteter bare for å få fortgang på ting, det vil ikke hjelpe. Men jeg tenkte at jeg kunne jo ta med meg støvsugeren ned og tømme ovnen for aske! Det er jo nyttig :) Men tror dere ikke jeg kom nesten til bunn av trappa og så forsvant beina mine under meg? Jeg klarte heldigvis å ikke falle helt, jeg landet i knestående og kommer til å ha skikkelig blå knær og tær og albuer i flere dager... og støvsugeren smalt rett i murveggen. Heller den enn meg.... Det ble mye skriking og gloser gitt! Snørr og tårer og tenners gnissel :) Skikkelig vondt var det! Trodde et øyeblikk at jeg både hadde knekt en tå og bristet kneskåla... Begge deler er nok bare mørbanka. Greide å skåne både mage og bekken, så er rimelig fornøyd alt i alt :)

Det blir nok ingen turer opp og ned trappa på meg bare for mosjonens skyld, det skal jeg love. Men jeg fikk da støvsugd hele gangen nede og tømt ovnen for aske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, akkurat nå føles han som en abstrakt baby. Det er som om han ikke finnes, separat fra magen; jeg klarer ikke forestille meg at han faktisk skal fødes ut. Det kjennes mer ut som om vi bare skal være gravide lenge lenge lenge lenge, og ikke som om vi faktisk skal ha en baby i hus i løpet av noen uker... Det er veldig rart!

Prøvde å fortelle min mor igjen i dag at det er mulig at han ikke er født når de kommer til jul. Det var visst ikke mulig, i følge henne... hun kommer til å bli så innmari skuffet hvis han ikke blir født før etter de har reist igjen! Jeg vet ikke hva som kan redde julen for henne da....

Vi var og så hobbiten i går! Så da har jeg fått oppfylt årets film-mål :biggrin: Den kan anbefales; jeg var ikke helt enig med alt de hadde gjort, men jeg skjønte i alle fall hvorfor de hadde gjort det! Og det kan man ikke nødvendigvis si om Ringenes Herre, selv om jeg elsker de filmene :) Og så har de valgt veldig bra skuespillere til rollene i denne! Det er alltid en fordel :jepp: Jeg har fortsatt major issues med Liv Tyler som Arwen, for å si det sånn.

Min mor driver og sier at jeg skal bevege meg rundt - hoppe og danse og gå femten ganger opp og ned trappa - for å se om det kan få fortgang på fødselen. Jeg har sagt til henne at jeg ikke kommer til å slite meg ut med unødvendige tulleaktiviteter bare for å få fortgang på ting, det vil ikke hjelpe. Men jeg tenkte at jeg kunne jo ta med meg støvsugeren ned og tømme ovnen for aske! Det er jo nyttig :) Men tror dere ikke jeg kom nesten til bunn av trappa og så forsvant beina mine under meg? Jeg klarte heldigvis å ikke falle helt, jeg landet i knestående og kommer til å ha skikkelig blå knær og tær og albuer i flere dager... og støvsugeren smalt rett i murveggen. Heller den enn meg.... Det ble mye skriking og gloser gitt! Snørr og tårer og tenners gnissel :) Skikkelig vondt var det! Trodde et øyeblikk at jeg både hadde knekt en tå og bristet kneskåla... Begge deler er nok bare mørbanka. Greide å skåne både mage og bekken, så er rimelig fornøyd alt i alt :)

Det blir nok ingen turer opp og ned trappa på meg bare for mosjonens skyld, det skal jeg love. Men jeg fikk da støvsugd hele gangen nede og tømt ovnen for aske :)

Oida! Det er lett å miste fotfeste når man er gravid, datt ned trappene bakover en dag jeg og! Bra at det gikk så bra som det gjorde!

Mamma og sa at jeg burde ta meg en god tur for å få fortgang,men det orker jeg ikke..

Tenk at vi har termin om ca 4 timer,wæææ!

Du er griseheldig som sover så godt!!

Hvordan er nervene til mannen ang födsel osv :)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida! Det er lett å miste fotfeste når man er gravid, datt ned trappene bakover en dag jeg og! Bra at det gikk så bra som det gjorde!

Mamma og sa at jeg burde ta meg en god tur for å få fortgang,men det orker jeg ikke..

Tenk at vi har termin om ca 4 timer,wæææ!

Du er griseheldig som sover så godt!!

Hvordan er nervene til mannen ang födsel osv :)?

Oi, bare tre timer nå! Det er litt freaky å tenke på gitt, har ikke tenkt på det på den måten!

Jeg tror ikke det er så mye som virker for å få fortgang i ting heller egentlig. Det er jo mest hormonelt... Mor har fortalt at hun og tanten min tok lakserolje for å få i gang fødsel, og det er jo frarådet på det sterkeste nå. Så jeg tenker at småen kommer når han er klar.

Mannen sier fint lite! Han ville ha minst mulig informasjon, for han ville ikke gruble over alt som kunne gå galt. Sånn har han egentlig vært hele svangerskapet :) Han ville ha den praktiske informasjonen da, så vi vet hvor vi skal dra og hvor lenge man pleier å bli og hva som pleier å være rutinene. Men hvordan det egentlig fungerer? Jeg tror ikke han har fått med seg at ting kan ta tid en gang :)

Hvordan er det med deg, merker du noen tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, bare tre timer nå! Det er litt freaky å tenke på gitt, har ikke tenkt på det på den måten!

Jeg tror ikke det er så mye som virker for å få fortgang i ting heller egentlig. Det er jo mest hormonelt... Mor har fortalt at hun og tanten min tok lakserolje for å få i gang fødsel, og det er jo frarådet på det sterkeste nå. Så jeg tenker at småen kommer når han er klar.

Mannen sier fint lite! Han ville ha minst mulig informasjon, for han ville ikke gruble over alt som kunne gå galt. Sånn har han egentlig vært hele svangerskapet :) Han ville ha den praktiske informasjonen da, så vi vet hvor vi skal dra og hvor lenge man pleier å bli og hva som pleier å være rutinene. Men hvordan det egentlig fungerer? Jeg tror ikke han har fått med seg at ting kan ta tid en gang :)

Hvordan er det med deg, merker du noen tegn?

Ja,var samboer som sa det til meg. Tenk nå er det 4 timer til termin :)

Nå er det termin btw! Hohoho

Kan jo hende vi er blant de 4% som føder på termin..:)

Har endel kynnere, og mensmerter , hatt det lenge,men det er mer normalt med disse kynnerne når man er andregangs...

Føler til tider jeg modnes litt,spes om natten, men får se i morgen. Har jm time, så da får jeg vel en sjekk:)

Føler meg svær!!

Vet ikke om det med fødetid og føde på termin er så arvelig, men det med kynnere stemmer veldig godt med min mamma iallefall .:)

Bare pass på at dere har med noe sukkerinnhold og sjokolade, et eller annet. For mannfolka får egentlig ikke noe mat på sykehuset...:)

Like greit å ikke vite synes noen ;)

Tvi tvi for fødsel snart!!

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:duskedame:

Skjer det noe hos deg for tiden eller? :danse:

Fint lite :vetikke: Våkna natt til i går med skikkelige kramper, og tenkte "yes! nå er vi i gang!" Men det ble med den ene oppvåkninga...

Det eneste er at jeg tror hodet har festet seg nå. Han trykker voldsomt på symfysebeinet i alle fall. Og så får jeg kynnere bare jeg ser hardt på noe. Så håper det er tegn på at ting går i riktig retning.

I dag føles det som om jeg har en mer eller mindre permanent minikynner som pågår... Han er tung å bære nå! Satser på at det skjer noe snart, hadde vært fint å være hjemme til jul :)

I går var svigermor her med julegavepakkelass :) halvparten av pakkene var til baby! :laugh: Og på alle pakkene fra hans slekt står det navnet vi har snakket om til dem. Så da har vi ikke noe valg :fnise: Det ser ut til at småen blir hetende Vegard! Min side av familien har ikke fått beskjed om det ennå da, så vi får se hva de synes :)

Usj, jeg vil ha baby ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard er et KJEMPEFINT navn :jepp: Så koselig!! :)

Lille tassen vil ut snart, veitu! Et par dager til med kynnere, så går vannet/riene starter, også er du igang!

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard er veldig fint navn som faktisk står på vår liste også :jepp:

Før du vet ordet av det er fødselen i gang skal du se :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard er et KJEMPEFINT navn :jepp: Så koselig!! :)

Lille tassen vil ut snart, veitu! Et par dager til med kynnere, så går vannet/riene starter, også er du igang!

:popcorn:

Vegard er veldig fint navn som faktisk står på vår liste også :jepp:

Før du vet ordet av det er fødselen i gang skal du se :klemmer:

Takk, jenter! Dere er gode å ha :biggrin:

Ja, håper inderlig det skjer noe snart! Jeg har ikke merket noenting til det foreløpig, men har jo hatt så symptomfritt svangerskap som går an :) Kanskje jeg får en symptomfri fødsel også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste ordinære legetime overstått. Alle prøver var fine - noe lav blodprosent, men det er visst normalt etter termin.

Men teite baby har fortsatt ikke festet hodet sitt!!!!

Og da legen snakket med sykehuset fikk vi beskjed om at dersom vannet gikk måtte jeg da ringe ambulanse for å komme meg til sykehus!!!

Ambulanse, liksom. Jeg hater jo å ringe folk selv. Jeg ringer ikke etter pizza en gang! Og så måtte ringe til ambulanse? Liggende på gulvet i en pøl og føle meg som en dust?

Ikke for det, det er bedre å være føre var i en sånn situasjon. Jeg har kjørt ambulanse før, så akkurat det gjør meg ikke noe. Det er bare selve ringinga til dem som er kjip :fnise:

Teite guttungen! :forvirret:

Det er jo fortsatt håp om at vanlige rier starter først. Da slipper jeg forhåpentligvis ambulanse :) Eller at vannavgang skjer når gubben er hjemme, så kan han ringe! :fnise:

Men resultatet ble nå uansett at jeg fikk beskjed av gubben om å alltid ha mobiltelefonen i nærheten, og ikke låse ytterdøra når jeg er alene hjemme. Det skal nok gå greit. Og så skulle sykehuset kontakte meg angående overtidskontroll neste uke.

Time will show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intet nytt å melde! Baby har det så fint der han er at han viser ingen tegn til å migrere nedover enda. Antageligvis kommer han 4. juledag, når alle familiebesøk har reist :fnise:

Svogeren min har tippet 28. desember, det er visst en tradisjonsfødselsdag i gubbens familie. Det er ok for meg :)

Jeg har faktisk mest på følelsen av at gutten ikke kommer til å komme av seg selv, men at jeg må settes i gang. Aner ikke hvor det kommer fra, men vi får nå se....

Pcen til gubben har tatt kvelden, så vi er nødt til å bruke min antikvariske og risikofylte laptop. Så det kan være noe lite oppdatering fra meg framover. Men skal prøve å få lagt inn dersom det skjer noe i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Vegard har det alt for bra inni deg! syns det er kjedelig å gå overtid eller tenker du ikke så mye på det? Vi får bare håpe på at han ikke komer 24. desember. det hadde vært litt kjedelig. Er du ellers helt klar for at han kommer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da satser vi på den 28.desember :Nikke: jeg håper for deres del at han selv melder sin ankomst, og at du slipper å bli satt igang :)

Min kusine hevdet av fødselen startet etter et heller større måltid med pinnekjøtt. Et av mange tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han Vegard har det alt for bra inni deg! syns det er kjedelig å gå overtid eller tenker du ikke så mye på det? Vi får bare håpe på at han ikke komer 24. desember. det hadde vært litt kjedelig. Er du ellers helt klar for at han kommer? :)

Ja, tror nok han har det rimelig behagelig :)

Han kan godt vente til etter julaften nå ja, når han først er så treig. Så kan jeg føle meg som meg selv og feire jul med familien :)

Men da satser vi på den 28.desember :Nikke: jeg håper for deres del at han selv melder sin ankomst, og at du slipper å bli satt igang :)

Min kusine hevdet av fødselen startet etter et heller større måltid med pinnekjøtt. Et av mange tips ;)

Hehe, kanskje det er nøkkelen da - stor julemiddag! Så kommer han 2. dag :fnise: Det hadde ikke vært så dumt!

Våknet i dag med skikkelig hovent øye... Klassisk allergisk reaksjon! Det har vært i anmarsj i noen få dager, så i går kveld tok jeg en polaramin for å se om jeg fikk avlyst det. I stedet slo det inn for fullt, og nå kan jeg nesten ikke åpne venstre øye. Ikke tør jeg ta mer medisiner heller, i alle fall ikke før jeg har snakket med føden... Har jo ikke lyst til å dope guttungen heller, og er litt nervøs for hvordan reglene er når jeg allerede er gått over termin. Så da må jeg ringe føden i dag... Vil ikke! Hater å ringe folk! Men må man så må man...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hoppsann!

Håper ting kommer igang på en god måte hos deg snart :)

Og dersom du må settes i gang håper jeg det blir en god opplevelse og du føler deg ivaretatt under veis.

God jul!!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle!

Her er det fortsatt ikke skjedd noe. Jeg har fått time til overtidskontroll den 27., det er elleve dager etter termin. Så antakeligvis blir det igangsetting da hvis det ikke har skjedd noe før det. Spennende dager framover nå :) uansett hva som skjer er enden i sikte!

Håper dere alle har hatt en fin julaften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoooor klem til deg, Rhiannon!! :hjerte: Håper du oppdaterer dersom det skulle skje noe :jepp:

Håper du har hatt det fint ikveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...