Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Vegard er født! Første juledags barn :D 4483 gram, 54 cm, hele 37 rundt hodet :) fin og velskapt! Fødselshistorie og slikt kommer en annen gang, etter at jeg har mestret å sitte oppreist igjen :)

Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer sååå mye!! Er spent på hvordan fødselen gikk! Håper den ikke var alt for tøff og vondt! Kos dere masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse med lille nurket!

Gleder meg til å lese hvordan fødselen gikk og tiden etter :)

Et tips er å nyte den første uken med rolig sovebaby ;)

Som regel iallefall så er de fleste nyfødte veldig trøtte og sover masse den første uken før de blir mere "seg selv".

Nyt lille julegutten deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med sovende godgutt på fanget, og har tid til å oppdatere litt :) foreløpig går det meste greit, han følger samme døgnrytme som i magen så pappaen og jeg er rimelig trøtte! Men det går seg vel til :)

Det var faktisk forbausende rask fødsel, spesielt til førstegangs å være. Jeg hoppet over hele modningsfasen! Våknet klokka kvart over fire første juledag med vondter rundt symfysebeinet. Lå i en time med vondt hvert tiende minutt før jeg vekket gubben og sa vi måtte kontakte sykehuset... Etter å ha snakket med dem gikk det bare noen minutter før riene kom hvert femte minutt og varte i rundt minuttet, så da dro vi. Var på sykehuset fem over seks...

Dama som tok i mot oss og festet riemålet på meg mente jeg ikke hadde ordentlige rier, men bare tidlige modningsrier. Så gubben og jeg var rimelig sikre på at vi kom til å bli sendt hjem igjen... Men så bestemte hun seg for at siden jeg var såpass på overtid kunne de like gjerne sjekke meg skikkelig når de først var i gang. Så hun sjekket livmorhalsen, og jeg hadde syv cm åpning! Det var den overraska dama :) så klokka syv fikk vi fødestue!

Så snart vi var blitt plassert i fødestua gikk jordmora igjen, for da var det vaktskifte. Og så snart jordmora hadde gått begynte riene å komme med ett minutts mellomrom... Så gubben måtte ut og hente hjelp, og de trodde nesten ikke på ham :) rundt halv åtte var det to damer som herjet rundt meg for å få rommet klart :)

Jeg fikk lystgass - epidural var det for sent til - og det var guffent! Ble ordentlig trøtt og ekkel av det, sovnet omtrent mellom hver ri og greide ikke holde øynene åpne. Kastet opp gjorde jeg også. Så etter det husker jeg ikke så mye... Men fra klokka ni var det verst, da begynte jeg å få skikkelig vonde rier... I titida begynte pressriene, og klokka 10.59 ble han født! Så fort gikk det!

Han var såpass stor at jeg både revnet og måtte klippes. Øm nå for å si det sånn... Men det var verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere heldige tupper som hopper galant over mange centimetre! Håper det blir slik for meg også!

Tross litt revning, så høres det ut som du hadde en veldig fin fødsel, Rhiannon :klemmer:

Kos deg masse med lillegutten :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid helt rørt når jeg leser fødselshistorier for da tenker jeg igjen på hvordan det var da david kom ut! Og dette hørtes ut som en ganske så grei fødsel! Sånt kunne jeg tenkt meg å ha:P Du koser deg sikkert masse nå med lille vegard <3 håper du har hatt en koselig jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det gikk fort og gæli :)

Håper at du også hadde ei flink jordmor som sydde deg ;)

Her iallefall ble jeg klipt opp ca 5-7 cm oppover mot låret og i dag har arret blitt mindre og er ca 3 cm den dag i dag 10 uker etter. Det er bittelitt ømt dersom man trykker direkte på det, men ellers merker jeg ikke noe til det :)

Så fantastisk morro som nybakt mor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det gikk fort og gæli :)

Håper at du også hadde ei flink jordmor som sydde deg ;)

Her iallefall ble jeg klipt opp ca 5-7 cm oppover mot låret og i dag har arret blitt mindre og er ca 3 cm den dag i dag 10 uker etter. Det er bittelitt ømt dersom man trykker direkte på det, men ellers merker jeg ikke noe til det :)

Så fantastisk morro som nybakt mor! :)

Tror ikke det var så mye klipping på meg. Det ble ikke mer enn fem sting langt i alle fall :) så håper det gror pent!

Lille gutten er en rolig og avslappet type så langt :) nå begynner vi å få styr på amminga også! Veldig deilig :)

Her er lille skatt, seks dager gammel!

post-37642-0-32879100-1356894975_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Beste lille gutten min :rodmer:

Nå begynner vi å komme inn i en døgnrytme. Ikke helt den ideelle rytmen jeg ville hatt, men det gir oss i alle fall forutsigbare dager! Småen våkner i åttetida om morgenen, og kan ligge og pludre litt for seg selv i en førti minutter før han vil opp og få mat. Amming og kos i ca en time, så vekker vi pappaen i titida for hjelp med bleieskift :) Vi skifter alle bleiene i tandem, blir interessant å prøve å gjøre det alene! Etter det sover han gjerne i fire-fem timer, så neste amming blir i to-tre-tida... Og da har jeg ham gjerne på fanget i tre-fire timer, fordi han ikke greier å bli mett. Den ene puppen er mye lettere å die av enn den andre også, så han bruker lang tid... Så sovner han igjen i syv-åtte-tida, og våkner rundt elleve om kvelden for mat. Så er vi heldige om vi får han i seng igjen to-halv tre, men til gjengjeld sover han til morgengry!

Vet ikke helt hva jeg syns om denne rutinen, det er slitsomt med så lange kvelder for meg. Ikke får jeg sovet noe særlig om dagen heller. Men Vegard er blid og fornøyd :)

Han er egentlig en veldig stille unge! Det er lavt volum og fine signaler :) Sjelden han skriker, da er det hvis noe ikke går fort nok. Han har ikke fått ligge i senga til han skriker ennå, for å si det sånn, vi hører når han begynner å bli utålmodig og tar ham opp da. Deilig med lavt lydnivå på baby :)

Magen funker fint på ham også, det er digg. Nå venter vi bare på at navlestumpen skal falle av, gubben får litt noia av den :)

I morgen tidlig skal vi på kontroll på barselpoliklinikken. er litt spent på hvordan det skal gå - ikke kontrollen, men morgenstellet og det å komme seg av gårde i tide! Det kan gå veldig bra; vi har time kl halv ti, så hvis jeg får startet amminga rundt åtte skal det nok gå akkurat. Men sist vi stresset for å få ham i bilen i tide til noe skrek han hele veien dit vi skulle, vil helst slippe det en gang til :)

Ønsker alle et godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, navlestumpen plaget pappaen til K også.. jeg ble bare så glad da den forsvant pga lukta, jeg!

Er litt stress med avtaler til fast tid, ender fort med å være ekstra tidlig ute! Så skjærer noe seg, og plutselig blir god tid gjort om til siste liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår, Rhiannon!!

Så godt å lese at alt er fint med dere :hjerte:

Tipper det er mye logistikk og greier når man skal rekke noe med en liten baby på armen.

Håper dere koser dere, og at rutinene forblir gode :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...