Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen


Rhiannon

Anbefalte innlegg

Naboene har fikset kloakklekkasjen i hagen :danser: og gravd igjen og allting! Det beste er at de fant aldri vårt rør, så alle utgiftene går rett på dem! Ikke at jeg ønsker dem utgifter, men vi har virkelig ikke råd akkurat nå...

Gleder meg til luktfri hage når det har regnet litt!

Ellers går jeg og bekymrer meg for om jeg tar for mye a-vitamin om dagen.... det er a-vitamin i multivitaminene jeg tar, og jeg tar tran i tillegg.... kan ikke egentlig kutte ut noen av delene, siden jeg ikke får det i meg gjennom daglig kost! Vitaminene har jeg brukt siden jeg var 16, og sluttet å fungere på ettermiddagene... dersom jeg ikke tar dem merker jeg det innen et par dager at energinivået bare forsvinner. antakeligvis er det noe jeg har for lite av i kroppen. og så lite fisk vi spiser, så kan jeg ikke bare slutte å ta tran heller....

skal høre med jordmor på mandag, se hva hun sier.

var på zumba igjen i går :) knotten var tung å bære gitt! Merker godt forskjell fra for to uker siden til i går! måtte ta mange pauser :) hjalp vel heller ikke at jeg var rimelig mett etter middag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men duu.. Kroppen skiller jo ut det som blir "til overs" i kroppen..? Hvis du får for mye av noe, så går det ut av kroppen, sier dem..

:klo:

Så deilig med snart luktfri hage! Herlighet, dere må jo ha levd en stund med "den driten" der..? Usj!! Også så deilig at dere slipper å betale ei krone ;) Hurra for det!! :tommelsmil:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men duu.. Kroppen skiller jo ut det som blir "til overs" i kroppen..? Hvis du får for mye av noe, så går det ut av kroppen, sier dem..

:klo:

Så deilig med snart luktfri hage! Herlighet, dere må jo ha levd en stund med "den driten" der..? Usj!! Også så deilig at dere slipper å betale ei krone ;) Hurra for det!! :tommelsmil:

Ja, jeg trodde heller ikke det kunne ha noe å si. Men a-vitamin er tydeligvis et fettløselig vitamin hvor kroppen lagrer overskuddet i levra. de anbefaler 0,7 mg per dag, over 3 mg kan være skadelig sies det. Men man får jo symptomer selv også når man har overdosert, og jeg har ikke merket noe.... Nei, nekter å gruble for mye på det. Jordmor vet sikkert råd :jepp:

ja, vi har jo hatt kloakkproblemer i hagen siden i våres! Begynte vel i mai tror jeg! Så det blir utrolig deilig å vite at alt er i orden :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket tilskuddene mine når jeg kom hjem i går. Det viser seg at jeg får i meg ca 1.5 mg a-vitamin per dag. Det er mer enn anbefalt daglig dose, men ikke nok til å være skadelig. Så da kan jeg slå fra meg den bekymringa :) Hører med jordmor på mandag likevel da, for sikkerhets skyld :)

Etter ca en uke med bilkikkefri begynner jeg å få opp entusiasmen for å se på bil igjen. Det ble ikke zafira på oss, gubben var blitt så skeptisk til ulyden og jeg var skeptisk til servicehistorikken. Men nå har jeg planer om å dra ham med ut neste uke og se på en ford s-max :)

I morgen er jeg 28 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket tilskuddene mine når jeg kom hjem i går. Det viser seg at jeg får i meg ca 1.5 mg a-vitamin per dag. Det er mer enn anbefalt daglig dose, men ikke nok til å være skadelig. Så da kan jeg slå fra meg den bekymringa Happy.gif Hører med jordmor på mandag likevel da, for sikkerhets skyld Happy.gif

Etter ca en uke med bilkikkefri begynner jeg å få opp entusiasmen for å se på bil igjen. Det ble ikke zafira på oss, gubben var blitt så skeptisk til ulyden og jeg var skeptisk til servicehistorikken. Men nå har jeg planer om å dra ham med ut neste uke og se på en ford s-max Happy.gif

I morgen er jeg 28 uker på vei!

Du får mest sannsynlig mer a vitamin i deg enn via kosttilskuddet. Det finnes også a vitamin i mat du spiser. Nå vet jeg ikke hva du spiser selvfølgelig men vil tro du også får i deg disse vitaminene gjennom maten. MEN... det skal visst kun være farlig i store doser de første 6 ukene i svangerskapet:) så tror ikke du trenger å bekymre deg;)

Ellers vil jeg gratulerer deg med at du nesten er i 3. trimester:D:D JIPPI!!! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 28 uker ja!! :smilorange: Det er storstas å ha kommet så langt!

Alt så bra ut hos jordmor i dag også. Det var visst ikke noe problem å ta de tilskuddene jeg tar, jeg får ikke i meg farlig mye av noe. Det er godt å vite :) Også fikk vi time til ny ultralyd i uke 32! Det visste jeg ikke at vi kom til å få, så det var utrolig kult :)

Knotten er rimelig stille av seg for tida, men det var visst også helt normalt. Alt var i det hele tatt normalt :) Det er veldig greit å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at ting er som de skal!!

Min svigerinne sa forresten at men ser nesten ingenting på UL sent i svangerskapet, fordi babyen blir for stor på skjermen. Men man ser kanskje mer detaljer og slikt? :jepp:

Håper du har hatt en fin helg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at ting er som de skal!!

Min svigerinne sa forresten at men ser nesten ingenting på UL sent i svangerskapet, fordi babyen blir for stor på skjermen. Men man ser kanskje mer detaljer og slikt? :jepp:

Håper du har hatt en fin helg!! :klemmer:

Det stemmer sikkert det, man ser vel bare en del om gangen. Jeg håper bare det blir en ekstra bekreftelse på kjønnet og at alt ser bra ut :) Det er uansett morsomt å få se en gang til! Jeg gleder meg allerede kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, i dag har jeg en Bob Marley-dag.... Dvs, jeg våknet med hodepine fordi jeg har sovet dårlig og ligget og bitt tennene sammen av stress hele natten. Da må "Three little birds" spilles på repeat!

Vi holder på å sparkle stua etter å ha strippet den for tapet. Alt av sparkling og grunning må være ferdig til fredag, for på lørdag kommer foreldrene mine for å hjelpe til med å tapetsere.... Og jeg innså plutselig i går at jeg kun har to ettermiddager å jobbe på, siden jeg skal i stallen både i dag og på fredag. Og gubben kan ikke sparkle! Så jeg må dra tidlig fra jobben i dag for å gi ham et krasjkurs i sparkling, og få ham til å pusse de flekkene som er sparklet allerede - han har fri i dag, så han får jammen bidra litt.

Denne helgen kommer foreldrene mine for å hjelpe til med tapetseringen. Neste helg kommer svigerfar og stesvigermor ned fra det kalde nord på visitt, og kanskje bror til gubben og en kompis også, dersom de ikke kommer helgen etter. Jeg skulle egentlig vært med foreldrene mine til Stavanger neste uke men det blir det ikke tid til, for jeg må roe nervene og prøve å få stua på stell før de kommer. Og pakke inn julegavene og kjøpe dem også selvfølgelig, til de som kommer langveisfra, så vi slipper å sende i posten....

I går kveld var vi nede på besøk hos naboene, som fikk ei jente i august. Gubben skulle spille spill med mannen i huset i kjelleren, og jeg skulle se film med frua.... Men på grunn av kolikkbaby ble det til at gubben og en annen kompis sosialiserte seg i mellom i kjelleren, jeg så "Deep blue sea" uten lyd i stua, og mannen og frua i huset fór fram og tilbake med dette vesle gråtende vesenet. Tror det at vi var der stressa dem mer enn besøket var verdt egentlig. Det kjipeste var at ungen var stille og rolig når vi kom, og så gav frua henne til meg - og så var skrikinga i gang. Jeg vet jo logisk at det ikke hadde noe med meg spesifikt å gjøre, men det føltes jammen sånn ei stund. Torte omtrent ikke ta på ungen etterpå.

Jeg får stikke nedom på dagen en dag neste uke eller noe, se om jeg kan hilse på henne uten at det blir skriking. Ble tilbudt 'traineekurs' i bleieskift og slikt også, tror kanskje jeg skal si ja takk til det :) Har ikke sett en bleie bli skifta siden før jeg begynte på barneskolen, så trenger nok et oppfriskingskurs.

Merker når jeg håndterer veslesnuppa i nabohuset at jeg knapt vet foran og bak på spedbarn. Det er enklere når de begynner å bli litt større... Det bekymrer meg ikke så veldig egentlig, for tror nok at knotten vår får det bra hos oss likevel. Det viktigste finner vi nok fort ut av :)

Jeg har siste arbeidsuka mi denne uka.... Er arbeidsledig fra og med lørdag. Men jeg tror det går bra. Må bare få en arbeidsbekreftelse fra personalfolka så jeg kan snakke med Nav. Jeg gleder meg egentlig litt til å gå ledig, få gjort en del av det jeg har utsatt til nå, få hodet mitt på rett spor.

Huff, dette ble langt og mye kaotiske tanker! Sorry jenter! Bear with me please, det blir nok ikke så fryktelig mange sånne dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dagen igår ble kaotisk, ja, og at dere har mange planer og jern i ilden fremover!

Om ikke annet, så går tiden fort iallfall!

Stakkar lille kolikk-babyen, og foreldrene. Det der høres så innmari lite ålreit ut :(

Krysser fingrene for at ingen av oss opplever det!

Julegaver allerede, ja! Skjønner det blir billigere å gjøre det slik! Koselig med god hjelp, da!! :jepp:

God jul/tirsdag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dagen igår ble kaotisk, ja, og at dere har mange planer og jern i ilden fremover!

Om ikke annet, så går tiden fort iallfall!

Stakkar lille kolikk-babyen, og foreldrene. Det der høres så innmari lite ålreit ut :(

Krysser fingrene for at ingen av oss opplever det!

Julegaver allerede, ja! Skjønner det blir billigere å gjøre det slik! Koselig med god hjelp, da!! :jepp:

God jul/tirsdag :fnise:

Ja, det er sant, tiden kommer til å fly :)

Jeg hadde så vondt av stakkars ungen, skriker og skriker og så kan vi ikke fikse det. Unner ingen det. Ønsket meg en type ET-finger hvor jeg bare kunne ta på ungen med en glødende fingertupp også var magen i orden :) Forhåpentligvis går det over!

God tirsdag til deg også :tree::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kule kolleger :) en kom med bilsete, en annen med babygym og klær, og nå kommer en tredje med trappegrind og bæresele og klær :biggrin: det er ordentlig luksus å ha sånne kolleger!

Jeg er fortsatt sliten i hodet, men gubben skal hjelpe meg å fikse ting, så forhåpentligvis gir stresset seg. Han har til og med kommandert at jeg skal slappe av en time på sofaen før jeg får lov til å gå i stallen i dag :) Gjør meg ingenting! Heldigvis er det bare meg og to hester i stallen i dag, og jeg skal bare surre rundt dem litt :) Nå når jeg er såpass langt på vei får jeg ikke lov av venninna mi som eier hestene til å gjøre 'risikable' ting som å sale på dem eller trene dem, verken fra bakke eller sal. Nei, jeg får bare stelle dem og møkke :fnise: passer meg egentlig bra!

Bare 81 dager til termin i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har beste mannen! Jeg fikk ligge på sofaen i en times tid i går etter jeg kom hjem, det gjorde underverker :) På toppen av det hele hadde han sparklet en vegg til når jeg kom hjem fra stallen, så nå går det unna :biggrin:

måtte fylle noen høyposer og slikt i stallen i går. Det er ikke behagelig å stå krumbøyd! Spesielt ikke siden jeg både i går og i dag har hatt innmari vondt foran i bekkenet når jeg står og går.... jeg merker det ikke når jeg sitter eller ligger stille, men med en gang jeg beveger meg? Ohmigod! Auauauauauauauau.....

I dag er det onsdag og egentlig zumbadag, men jeg har kommet fram til at jeg gir meg med zumba for nå. Etter forrige uke var både rygg, bein og hofter skutt i to dager, og det er det ikke verdt.... Får heller sparkle litt vegg, er mosjon det også :fnise:

to dager igjen på jobb, 80 dager til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste dag på jobben i dag. Det er litt rart.... Akkurat nå gleder jeg meg mest til å være ferdig, det er så slitsomt å jobbe sånn på "korttid" - jeg kan ikke få noen store oppgaver å gjøre, så jeg sitter stort sett og rydder på nettsidene våre og svarer på epost. Så jeg gleder meg til å ha fri, men det blir fryktelig rart når "feriemodusen" går over....

Skjønte plutselig i morges at jeg må ned og snakke med Nav om dagpenger også, ikke bare fødselspenger. Så da må jeg ned og ordne på mandag - skal i stallen i dag, så rekker det ikke.

I går pusset jeg to vegger i stua og sparklet deler av tredje, og gubben grunnet de veggene jeg hadde pusset. Så nå er jeg bannlyst fra stua :fnise: Det er vannbasert grunning da, og vi har åpen stue så eventuelle avgasser kommer seg jo inn i alle rom. Men bannlyst ble jeg lell :)

Kom hjem i går med splitter ny trappegrind og manduca-sele, pluss en 40 liters kasse med klær, courtesy of min kjære kollega :biggrin: to av heldressene leverer vi tilbake sammen med kassen, fordi de var tykke og gode i seksmåneders størrelse. Tror ikke knotten blir fornøyd hvis vi kler på ham vinterdresser i juni akkurat... Men det var en haug med søte gensere og bukser og bodyer og pysjer som jeg gleeeeder meg til å legge i rett skuff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at mannen jager deg ut ifra stua :danse:

Supermorro med så mye klær og! Det er bare SÅ deilig når man kan begynne å sortere ting til plassene sine. Da blir ting på mange måter mere virkelig, likevel om vi kjenner de små i magene hver dag :fnise:

Får du fortsatt til å ri, eller hva gjør du med hesten (e) nå når du er straks 29 uker på vei?

Lurer på hva jeg ville ha klart å gjort etter hvert i grunn... Mi ville trolig fortsatt stått på beite/løsdrift nå i september og fått laaaaaaang pels og fri i ytterligre noen mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at mannen jager deg ut ifra stua :danse:

Supermorro med så mye klær og! Det er bare SÅ deilig når man kan begynne å sortere ting til plassene sine. Da blir ting på mange måter mere virkelig, likevel om vi kjenner de små i magene hver dag :fnise:

Får du fortsatt til å ri, eller hva gjør du med hesten (e) nå når du er straks 29 uker på vei?

Lurer på hva jeg ville ha klart å gjort etter hvert i grunn... Mi ville trolig fortsatt stått på beite/løsdrift nå i september og fått laaaaaaang pels og fri i ytterligre noen mnd :)

Ridning blir det ikke nei. Jeg red sist i juni, det var digg å ha en bra siste runde på en måte :) Men dette er unge spranghester, så jeg ville nok ikke følt meg trygg oppå der lengre. De er litt uforutsigbare til tider, og det er langt ned.... Hadde jeg hatt en traust gamp som jeg stolte fullt og helt på hadde jeg nok ridd mye lengre enn jeg gjorde.

Men jeg går i stallen og duller og steller, pusser hester og seletøy og møkker litt :) Det er mest for mosjonen og sosialiseringen sin del at jeg fortsatt holder på. Merker at bekkenet mitt ikke liker når jeg har vært der for lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være deilig å bare sulle i stallen også :)

Jeg savner fjøs og hestelukt noe veldig for tiden! Skal besøke venninna mi med egen løsdrift på søndagen. Er så glad i den lille fjordingen hennes også :danse:

Så da skal jeg være klø-tante til den gule og sniffe inn all den gode (?) lukta som det bringer med seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...