Gå til innhold

Rhiannon med spire i magen

Rhiannon

Anbefalte innlegg

Usjamei, den gressplenen hørtes ikke noe særlig ut! Får håpe dere får ordnet det fort som fy! Skjønner GODT at du blir irritert!!

Og ellers da? Gikk det bra hos kiropraktor? :) Merker du noe på hodet? Håper det :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Usjamei, den gressplenen hørtes ikke noe særlig ut! Får håpe dere får ordnet det fort som fy! Skjønner GODT at du blir irritert!!

Og ellers da? Gikk det bra hos kiropraktor? :) Merker du noe på hodet? Håper det :hjerte:

Kiropraktoren var veldig flink han, forklarte og forklarte. Men jeg er såpass herpa i ryggen at han helst ville ha meg til ny behandling i dag... Men da hadde han ikke time, så jeg fikk i morgen. I går jobbet han bare med nakke og skuldre, og ville ikke gi meg øvelser en gang fordi han mente jeg ikke ville tåle det ennå. Så de får jeg i morgen.

Kan bli dyrt dette, men det er bedre enn å få slitasjeskader på ryggraden.

Han lovet at hodepinen skulle forsvinne utover kvelden, men den gang ei. Den varte til jeg gikk og la meg. Så vi får se hva han sier til det i morgen.

Elektrikeren var innom i dag. Han virket veldig ok, ingenting av det vi ville ha gjort var noe problem. Så da får vi et forhåpentligvis akseptabelt anbud i ettermiddag :)

Plenen så bedre ut i går enn på søndag, men jeg vet jo det bare er et spørsmål om tid. Så vi får se. Gubben prøvde å få tak i takstmannen i går, men der er det full ferieavvikling. Så det kan ta litt tid.

I går outet jeg knottens eksistens på facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken reaksjoner møtte du på facebook da?

:)

Noen ble overraska, men det er jo sånn på face at de fleste venner er folk man kjente og var med mye tidligere. Jeg regner dem fortsatt for gode bekjente da, så det var koselig :D Ene bestekompisen min har likt det, men ikke sagt noe, så akkurat han er jeg litt bekymret for. Får håpe han ikke er fornærmet for at jeg ikke sa det til ham personlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke han er sur da! Men det samme skjedde her. Da vi visste at min samboer var gravid så fortalte mora hennes det til tantene (det syntes vi var greit), og en av dem ble også litt irritert for hun ville hørt det personlig. Vel, det går ikke an å fortelle det personlig til alle sammen heller syns jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke han er sur da! Men det samme skjedde her. Da vi visste at min samboer var gravid så fortalte mora hennes det til tantene (det syntes vi var greit), og en av dem ble også litt irritert for hun ville hørt det personlig. Vel, det går ikke an å fortelle det personlig til alle sammen heller syns jeg:)

Nei ikke sant... Vi har jo egentlig bare sagt det definitiv til våre foreldre, til alle andre har det kommet opp når vi har vært inne på temaet. Jeg har ikke spesifikt tatt kontakt med noen for å fortelle, det har bare kommet opp i samtaler. Så jeg håper ikke han er sint på meg.

Vi fikk anbud fra elektriker på 14 250,- :) Syns det var akseptabelt! Så nå får vi strøm til den nye store fryseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble jeg behandlet med nåler hos kiropraktoren :sprettoy: Det var guffent det! Tre eller fire lange nåler i hver skuldermuskel, og så ble jeg liggende der i ti minutter.... Småkvalm og uggen ble jeg, og svimmel! Men hvis det hjelper skal jeg heller tåle det :)

Og så troooooor jeg kanskje at jeg kjente bevegelse i går! Mens jeg lå der med skuldrene fulle av nåler og ramset opp guttenavn på E og T og G for å distrahere meg selv, kom det plutselig et lett dunk i magen.... Det kjentes mest ut som ett enkelt puls-slag om dere skjønner, som når man har høy puls etter trening, men det kom bare ett! Så jeg ble liggende og gruble.... Har ikke kjent noe lignende etterpå, men mistenker at det foreløpig er mest merkbart når det ligger på ryggen og det strammer over magen....

:babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsslag er en veldig god beskrivelse av sparkene jeg kjente de første ukene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsslag er en veldig god beskrivelse av sparkene jeg kjente de første ukene! :)

Åh så gøy! Kanskje det var spark da! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy! Kanskje det var spark da! :smilorange:

Weeee!!! :hoppendeglad:

Endret av Nuttapia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeee!!! :hoppendeglad:

Ja det kan du si :) Jeg er ikke hundre prosent sikker på at det var spark før jeg har kjent et par til da, så nå blir det å kjenne etter så ofte som mulig :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag får vi med oss et brukt bilsete av en kollega :D Det har vært brukt type under ti ganger og er pent behandla. Maxi-Cosi med isofix! Og vi får det gratis :hoppendeglad: Konge med alle som vil gi ting vekk når de ikke trenger det selv lenger!

Nå må vi bare få oss bil, så er vi klare for babytransport :fnise:

Ny kiropraktortime i dag. Er spent på om jeg kjenner mer bevegelse :) Kjennner etter når jeg ligger i senga, men det har vært stille til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe at han kompisen din takler det fin og ikke blir snurt da!

Herlig med noe som kan være spark fra den lille da, blir sikkert bare mer og mer fremover :rodmer:

Skikkelig heldig som får en bilstol helt gratis, utrolig hvor snille og gavmilde folk kan være når det er noe de vil kvitte seg med vet du ;)

Håper du har en fin helg :klemmer:

Og :hoppendeglad: for 20 uker og halvveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg halvveis gitt! Og har kjent bevegelse flere ganger :smilorange: Mest a la "der var det noe igjen! Merka det når det stoppa!" Men bevegelse er nå bevegelse lell :)

Nye bilstolen er demontert og står i hylla. På lørdag var jeg på shopping med min mor og kjøpte babykommode, så nå er alle små bodyer, smekker, kluter og tepper vasket og lagt på plass :) Arver en del større ting av kolleger, så må ha lagringsplass i boden til det i stedet.

I morgen kommer elektriker :hoppendeglad: Så i morgen ettermiddag kan jeg koble til fryseren for første gang!

Var akkurat og så The Dark Knight Rises :) Anbefales! Er ikke ofte jeg ser tre gode superheltfilmer på kino på ett år :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det var så utrolig deilig å ha elektrikerarbeidet gjort!! Masse nye stikkontakter og lys i uteboden og allting :smilorange:

Jeg har ikke kjent noe bevegelse siden torsdagen, så stresser litt rundt det. Vet jo fra alle ultralydene at ungen er en stilleliggende type, men det hjelper liksom ikke... Spesielt når det står i de fleste svangerskapskalendrene at de fleste kjenner bevegelse på utsiden av magen i uke 20. Hallo! Jeg kjenner knapt bevegelse på innsiden en gang! :overrasket::tristbla::sjokkbla::unsure::grine:

På den andre siden så vokser jo magen da... Går ikke å skjule det lenger! Jeg prøvde å ta noen magebilder i helga, men de ble mindre vellykkede. Får se om jeg legger dem ut. På det hvor jeg ser best ut er bakgrunnen innmari rotete og magen omtrent usynlig, og på det hvor magen synes ser hele jeg innmari fæl ut. Så vi får se.

Nå reiser vi heldigvis på ferie om et par uker. Trenger det kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen har det nok godt inni mamma-magen din :hjerte: Sikkert en liten luring ;)

Så deilig med ferie!! Har dere noen spesielle planer?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyen har det nok godt inni mamma-magen din :hjerte: Sikkert en liten luring ;)

Så deilig med ferie!! Har dere noen spesielle planer?

:klemmer:

Det blir to uker i Irland :) Jeg har vært der før, flere ganger, og gleder meg vilt til å vise gubben mine "gamle trakter"! Det blir bra :smilorange:

Sunn fornuft tilsier at knotten har det bra. Men det var det med å høre på fornuften da.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lillemann sover mye nå, kanskje? Kan jo ikke røre på seg hele tiden :)

Irland!! Har alltid ønsket å reise dit :) *sjaluuuu*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lillemann sover mye nå, kanskje? Kan jo ikke røre på seg hele tiden :)

Irland!! Har alltid ønsket å reise dit :) *sjaluuuu*

Irland er fantastisk :smilorange: Utrolig nydelig land, med fantastiske folk, og masse flotte gamle ruiner! Jeg gleder meg masse :bolledeig:

I går kjente jeg knotten bevege seg i magen igjen! :hoppendeglad: Etter middag når jeg satt i stolen og slappet av, og senere på kvelden etter en tur med nabobikkja :) Det ser ut til at han våkner når jeg setter meg i godstolen! :fnise: Det var utrolig deilig å kjenne at han var der :)

Det er ikke spark jeg kjenner ennå, men mer romstering. Det er nok for meg :)

Kiropraktoren stakk nåler i skuldrene mine igjen i dag. Det gjorde ingenting, for jeg er så fornøyd med å ikke ha hatt hodepine i begynnelsen av denne uka :) Første mandag på over en måned uten hodepine! Så nå er jeg på bedringens vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knotten har beveget seg hver dag i det siste :rodmer: I går tror jeg jammen jeg kjente det utenpå magen også, men jeg er ikke sikker, for jeg holdt på å sovne :) Så jeg må sjekke nærmere! Men så koselig hvis gubben også kan kjenne bevegelse snart :)

I morgen skal jeg og ei venninne på graits makeup/fotoshoot :) Hun har to uker igjen til termin, så det blir morsomt om vi får noen fine bilder av henne! Meg også forsåvidt :tongue: Vi får se hvor mange bilder vi har råd til, selve sminkingen og fotograferingen er gratis men vi må betale for bildene vi vil ha.

Jeg er så glad det er fredag! Jeg er trøtt og sliten og lei av jobben for tida, selv om jeg har en super jobb med verdens beste kolleger. Jeg tror ikke jeg sover nok - jeg sov en time mer i natt enn jeg pleier, og det gjorde innmari godt! Så helg, og en uke til med jobb før ferie, blir fantastisk :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...