Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandarin har stein. Klementiner har det ikke.

Klementiner som vokser nært nok sitrontrær får stein :)

Det har visstnok noe med pollineringen å gjøre, så en klementin med stein har blitt krysspollinert med sitroner, som ikke gjør så mye annet av seg enn at det bare blir større og flere steiner i klementinene.

Det er ikke sånn at du plutselig sitter igjen med sitrentiner eller klementroner :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet fortsatt ikke om det heter forholdsregler eller forhåndsregler :vetikke:

Det heter forholdsregler, fordi man gjør forberedelser ut fra forholdene. Man tar riktignok forholdsregler på forhånd, men ikke uten å ta hensyn til forholdene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Det heter forholdsregler, fordi man gjør forberedelser ut fra forholdene. Man tar riktignok forholdsregler på forhånd, men ikke uten å ta hensyn til forholdene.

Uff, blander alltid :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementiner som vokser nært nok sitrontrær får stein :)

Det har visstnok noe med pollineringen å gjøre, så en klementin med stein har blitt krysspollinert med sitroner, som ikke gjør så mye annet av seg enn at det bare blir større og flere steiner i klementinene.

Det er ikke sånn at du plutselig sitter igjen med sitrentiner eller klementroner :P

Det visste jeg ikke. En lærer noe nytt hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var totalt overbevist om at pepperkakegrisen egentlig var silhuetten til Snusmumrikken. Da jeg bakte pepperkaker som barn ba jeg alltid om "Snusmumrikken" for å få griseformen. Det gikk ikke opp for meg at det faktisk var en gris før en gang på ungdomsskolen.

Slenger selvfølgelig med et bilde av en pepperkakegris: http://i.blogg.no/400x300/http://veera.blogg.no/images/dsc00375_1229992320.jpg
Snur man grisen slik at snuten står opp har man Snusmumrikken. Litt av en åpenbaring jeg fikk da "Snusmumrikken" falt på hodet. :ler:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var totalt overbevist om at pepperkakegrisen egentlig var silhuetten til Snusmumrikken. Da jeg bakte pepperkaker som barn ba jeg alltid om "Snusmumrikken" for å få griseformen. Det gikk ikke opp for meg at det faktisk var en gris før en gang på ungdomsskolen.

Slenger selvfølgelig med et bilde av en pepperkakegris: http://i.blogg.no/400x300/http://veera.blogg.no/images/dsc00375_1229992320.jpg

Snur man grisen slik at snuten står opp har man Snusmumrikken. Litt av en åpenbaring jeg fikk da "Snusmumrikken" falt på hodet. :ler:

Den grisen har jo en litt rar form da :P jeg trodde at det var et rart tre en stund tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående himmelretninger og dyskalkuli må jeg bare hive meg med. Jeg har selverklært ( :fnise: ) dyskalkuli og store problemer med himmelretninger. Jeg vet alle himmelretningene når jeg er i huset mitt, men ikke ellers. Er for så vidt relativt flink til å orientere meg på steder uten at det har noe med om jeg vet himmelretningene.

Greide for eksempel å kjøre mot Nord da jeg skulle sørover fordi jeg ikke tenkte at det var logisk å kjøre sørover for å komme fra Drammen mot Tønsberg. *Blond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Himmelretninger.......... :sleeping::sleeping::sleeping:

Ikke en gang det første innlegget hørte ikke til denne tråden..Heller "ting man lurer på"-tråden.

Håper den debatten er over og ut for denne gang her i tråden :unsure:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var godt voksen da jeg forsto at mennesker ikke trenger å drikke melk. Har jo vokst opp med at Tine forteller hvor bra melk er for kroppen, og slo meg liksom aldri at dette bare er reklame for et meieri og ikke folkeopplysning...

Anonymous poster hash: 2570f...a0e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var godt voksen da jeg forsto at mennesker ikke trenger å drikke melk. Har jo vokst opp med at Tine forteller hvor bra melk er for kroppen, og slo meg liksom aldri at dette bare er reklame for et meieri og ikke folkeopplysning...

Anonymous poster hash: 2570f...a0e

Det tenkte jeg også! Det er faktisk bare babyer som drikker melk i naturen, ingen andre (unntatt oss).

Anonymous poster hash: 6615d...578

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde frem til idag at Berlinmuren ble bygget for å holde jødene adskilt fra resten av Berlins befolkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde frem til idag at Berlinmuren ble bygget for å holde jødene adskilt fra resten av Berlins befolkning.

Hvor var du i historietimene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var totalt overbevist om at pepperkakegrisen egentlig var silhuetten til Snusmumrikken. Da jeg bakte pepperkaker som barn ba jeg alltid om "Snusmumrikken" for å få griseformen. Det gikk ikke opp for meg at det faktisk var en gris før en gang på ungdomsskolen.

Slenger selvfølgelig med et bilde av en pepperkakegris: http://i.blogg.no/400x300/http://veera.blogg.no/images/dsc00375_1229992320.jpg

Snur man grisen slik at snuten står opp har man Snusmumrikken. Litt av en åpenbaring jeg fikk da "Snusmumrikken" falt på hodet. :ler:

Den var skikkelig søt da :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest fotballflue

Igår fant jeg ut at ikke alle kan holde seg for nesen uten å holde for med hendene. Jeg lukker bare noen "klaffer" baki halsen, så lukter jeg ikke noe. Trodde alle kunne det :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...