Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg funderte også lenge på dette, og av og til er det søren ikke lett å skjønne ut fra sammenhengen heller. Så da holdt jeg stort sett kjeft når det var snakk om sånne tjenester :sjenert:

Redigering: skulle egentlig sitere hun som skrev at hun hadde funnet ut at det het aprils-narr og ikker april-snarr...

Da gikk det opp et lys for meg idag *rødme* :fnise:

Endret av Sommerfugl86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag lærte jeg meg at Amstaff er en forkortelse for Amerikans Staffordshire Bullterrier :ler:

Og at det finnes en engelsk variant. Som jeg synes burde hete Engstaff :fnise:

Staffordshire er et sted i England. Så hadde jo vært like meningsløst som å f.eks skulle kalle Norsk Lundehund for Norsk Lofoten Lundehund. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 21 år før jeg fant ut at Finn.no ikke var pga NAVNET Finn.........

Kanskje ikke så rart siden reklamene for finn.no bestod av en mann med hentesveis som het Finn, på slutten av nittitallet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rart siden reklamene for finn.no bestod av en mann med hentesveis som het Finn, på slutten av nittitallet :fnise:

Fantastisk karakter.

Finn øyeblikk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg lærte just nuh at Segway er merket, ikke selve kjøretøyet! :Hehe:

Segway er dyrt, men det finnes flere andre merker/modeller som er rimeligere gitt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forleden lærte jeg at det ikke heter tillitsvekkende, men tillitvekkende. Skikkelig ergerlig å finne ut at man har feilstavet et ord hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg et år å innse at det er et tbanesstopp som heter "avløs". Av en eller annen grunn har jeg trodd at de ikke er i rute.

:skratte:

Jeg ler bare pga gjennkjennelse.. Jeg trodde det ikke et helt år da.. bare et par ganger :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte just nuh at Segway er merket, ikke selve kjøretøyet! :Hehe:

Segway er dyrt, men det finnes flere andre merker/modeller som er rimeligere gitt.....

Akkurat det tenker jeg er en helt grei misforståelse. Noen steder er enkelte merkenavn så sterke at betydningen dekker hele feltet og brukes på den måten samme hva/hvilken man snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi hadde juleverksted på skolen(barne- og ungdomsarbeider linja) da jeg var 18 år. Satt og hørte på "Jeg så mamma kysse nissen" og plutselig gikk det opp for meg at pappaen var nissen! Haha, holdte på å døø :fnise: :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg fikk nettopp vite at på den sørlige halvkule, står sola i nord midt på dagen, og ikke i sør som hos oss.

Det burde jo være helt selvsagt, men jeg har aldri tenkt på det før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før skjønte jeg ikke hvorfor kvinner i skjørt var så forbanna sexy, først for et par uker siden gikk det opp for meg at det kan være lett tilgang til "godsaker" under det skjørtet(kanskje de går uten truse?) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det tenker jeg er en helt grei misforståelse. Noen steder er enkelte merkenavn så sterke at betydningen dekker hele feltet og brukes på den måten samme hva/hvilken man snakker om.

Q-tips, Blanko, etc. Kunne sikkert funnet ti eksempler til om det ikke var så tidlig på morran. :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par dager siden fikk jeg vite at karri ikke er et eget krydder, men en krydderblanding :sjenert: Det at man ofte sier karripulver burde jo kanskje gjort så det ringte en lite bjelle, men det har tydeligvis gått meg helt hus forbi. Man lærer så lenge man lever :fnise:

Endret av Calavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det tok meg maaaaaange år å innse at jeg var overvektig!! DERFOR: i vår tok jeg skjeen i den andre hånden, startet jeg med livsstilsendring og har per i dag hatt vektnedgang på 24 kg :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica-Oslo

Det tok meg maaaaaange år å innse at jeg var overvektig!! DERFOR: i vår tok jeg skjeen i den andre hånden, startet jeg med livsstilsendring og har per i dag hatt vektnedgang på 24 kg :)

Så dedikert og godt gjort! Det krever mye struktur å gå ned såpass på et halvår. Kudos til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Q-tips, Blanko, etc. Kunne sikkert funnet ti eksempler til om det ikke var så tidlig på morran. :P

Zipper (glidelås på engelsk)

Velcro (borrelås på engelsk)

...og så kom jeg ikke på fler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zipper (glidelås på engelsk)

Velcro (borrelås på engelsk)

...og så kom jeg ikke på fler :P

I deler av mellomamerika kaller de tannpasta for colgate og ildfaste fat for pyrex

Da jeg var liten så var det relativt ofte at vi spiste rødbeter som tilbehør til middag. Så for meg har det helt til for et par uker siden vært naturlig å koke en rødbeter. Helt til jeg oppdaget at ordet ikke sto i norsk-fransk ordbok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...