KaDust Skrevet 25. desember 2011 Forfatter #141 Skrevet 25. desember 2011 Jeg fikk beskjed om å ikke sove på siden før etter 2 måneder, og jeg må gå i sportsbh i 6 uker. Irriterende, men jeg gjør alt overhode mulig for å få "finere" arr. :gjeiper: Opererte meg 28 november, så er vel snart en måned siden. Er 21.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2011 #142 Skrevet 26. desember 2011 FFikk også beskjed om å gå i sportsbh i minimum 6 uker, deretter i flere måneder på dagtid..:-/ Men det er verdt det! Har enda vondt, 8 dager etter operasjon:-(
KaDust Skrevet 26. desember 2011 Forfatter #143 Skrevet 26. desember 2011 Jeg fikk høre at jeg kunne bruke spilebh igjen etter de 6 ukene om det ikke var ukomfortabelt. Så tenkte å prøve, nå er det 2 uker igjen til jeg kan teste det ut! Uffda, tok du over muskel eller under?
Gjest Mali Skrevet 26. desember 2011 #144 Skrevet 26. desember 2011 Hei! Blander meg litt inn her jeg:-) Jeg fikk nye pupper for to uker siden, 325 under muskel. Er helt smertefri nå , men kjenner at det ene implantatet flytter seg rundt. Men forstår det sånn at det er flere av dere som har kjent det sånn og? Og at det går over? Når det gjelder oppblåsthet, kan det skyldes smertestillende. Mange reagerer med forstoppelse når litt store mengder smertestillende inntas. Jeg hadde det aånn etter et armbrudd og nå etter operasjonen. Men det gikk over da jeg sluttet med dop:-)
Gjest True Khaleesi Skrevet 26. desember 2011 #145 Skrevet 26. desember 2011 Hei! Blander meg litt inn her jeg:-) Jeg fikk nye pupper for to uker siden, 325 under muskel. Er helt smertefri nå , men kjenner at det ene implantatet flytter seg rundt. Men forstår det sånn at det er flere av dere som har kjent det sånn og? Og at det går over? Når det gjelder oppblåsthet, kan det skyldes smertestillende. Mange reagerer med forstoppelse når litt store mengder smertestillende inntas. Jeg hadde det aånn etter et armbrudd og nå etter operasjonen. Men det gikk over da jeg sluttet med dop:-) Stemmer. Paralgin Forte og Pinex Forte har forstoppelse som hovedbivirkning. :-)
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #146 Skrevet 27. desember 2011 jeg får inntrykket av at det er en hel del som har tatt silikon jo?! tok selv for litt over et år siden, og er fortsatt veldig fornøyd. Til dere som stikker på shopping samme dagen eller dagene rett etter op: hvorfor iallverden gjør dere det?? Kroppen er jo i katabol fase, og likevel hiver dere salt på såret. Selv om du evt ikke har vondt, ville jeg for all del vært i ro, for at det skal få leges så godt som mulig. Morsomt at dere avfeier smerter med om man har høy smerteterskel eller ikke. Tror nok det avhenger av utrolig mange andre faktorer enn som så. Virker også som de ulike klinikkene har ulike måter å takle smertene på, da noen får bare paracet og PF, mens noen får en god grunnsmørning av smertestillende, og enda sterkere om behov. Hvor opererte dere?
KaDust Skrevet 27. desember 2011 Forfatter #147 Skrevet 27. desember 2011 Jeg gikk bare på pinex forte de 3 første dagene da, fikk noe annet etter det siden jeg startet å spy som bare faen. Dessuten har jeg ikke tatt noe smertestillende på nesten 2 uker, og jeg er ennå oppblåst som bare det. Til siste anonymbruker: Jeg gikk dro til Töcksfors 5-6 dager etter operasjonen for vi hadde ikke en dritt mat i huset, så hadde ikke mye valg. Dessuten sa kirurgen at det er ikke noe farlig å gjøre normale ting etter de første 3-4 dagene, så lenge man ikke løfter tungt - noe jeg ikke gjorde. Jeg opererte på rikshospitalet og hadde den beste kirurgen de har der, så jeg tror nok jeg stoler på informasjonen jeg har fått.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2011 #148 Skrevet 27. desember 2011 Trur at magen ikke fungerer pga narkose. Narkose stopper opp hele tarmsystemet. Har tatt over muskelen.. Trur kroppen min ikke helt er snill med meg, for idag har jeg bare blåmerker på brystene,, og som vanlig vondt, men klarte å komme meg ut av senga idag alene=)
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2012 #149 Skrevet 11. januar 2012 Er det noen som vet hvordan man kan finansiere dette med lån? Er student, men jobber ved siden av. Tar man kontakt med banken eller kan privatsykehuset ordne det? Hvor mye er det man må betale i mnd ca, for dere som har tatt lån på det? :-) Og hvor lang tid tar det før man kan trene igjen? Er aaaavhengig av trening
Gjest Ellinor Skrevet 12. januar 2012 #150 Skrevet 12. januar 2012 Er det noen som vet hvordan man kan finansiere dette med lån? Er student, men jobber ved siden av. Tar man kontakt med banken eller kan privatsykehuset ordne det? Hvor mye er det man må betale i mnd ca, for dere som har tatt lån på det? :-) Og hvor lang tid tar det før man kan trene igjen? Er aaaavhengig av trening Jeg vet ikke noe om lån for å ta operasjonen, men jeg ville snakket med klinikken først, når du har fått vite pris osv! jeg hadde pengene på konto før, så hadde ikke noe pes med lån heldigvis! Er kanskje noen andre som kan svare deg bedre på det;) Trening sies det så mangt om... På arket jeg fikk etter operasjonen står det 5-6 uker, samme står på nettsidene deres(klinikkbergen.no). Da jeg snakket med kirurgen min, sa han at jeg kunne begynne allerede bare 3 uker etter operasjonen. Grunnen for at de skrev 5-6 uker var for å holde pasientene litt i ørene slik at de ikke forhastet seg. I tillegg er det litt individuelt hvor lang tid kroppen bruker på helingsprosessen, om protesten er over eller under muskelen, hvordan tilstanden er på oppfølgingstimene osv! . Han så at arrene mine var helt grodd og jeg var blid, frisk og rask! er vel naturlig å være litt rastløs som en liten og lett 19åring og har aldri hatt noe problemer med aktiviteter etter sykdom og brudd tidligere, så ja... Har en venninne som ikke begynte å trene igjen på over 9 uker, hun tok også over muskelen så er nok ganske individuelt, men er vel anbefalt 5-6uker siden de fleste klinikker sier det.
Gjest True Khaleesi Skrevet 12. januar 2012 #151 Skrevet 12. januar 2012 Angående lån: Noen klinikker har avtaler med f.eks DnB slik at kunder kan ta opp forbrukslån. Hvilke klinikker dette gjelder er jeg usikker på, men det finner en raskt ut ved å ta noen telefoner til de mest kjente klinikkene. Angående trening: Kirurgen min sa at de anbefaler ikke trening av mage og overkropp de første 6 ukene etter operasjonen, men han sa også at dette er individuelt og at den som er operert kjenner om hun bør trene eller ikke. Får du vondt, så stopp. Jeg trente etter 9 dager, men selvfølgelig ikke overkroppen. Jeg trente spinning, og etter ytterligere uker begynte jeg så smått å jogge.
Gjest Helene Skrevet 13. januar 2012 #152 Skrevet 13. januar 2012 Hei, jeg har nå operert i 8dager, fikk heller ikke særlig vondt men er ikke glad i sovet på ryggen:( Ja det med lånet? Klinikken jeg var på de oxo finansert med DnB men jeg venter fortsatt brev fra DnB ennå Jeg brukte 70a før men på mandag jeg var innom Change fikk målt meg så er jeg i 65DD faktisk jeg merket ikke flasser som dere men det har begynt å kløe overalt
KaDust Skrevet 13. januar 2012 Forfatter #153 Skrevet 13. januar 2012 Jeg klør som faen enda, spesielt om det blir litt press på brystet. Så om kjæresten glemmer seg litt mens vi har sex å sånn, så kan jeg stoppe opp hele akten og ligge der å klø som en tulling. irriterende. Har endelig startet å sove litt mer på siden, men jeg tror jeg gjør det litt anstrengt for får veldig veldig rare drømmer. Jeg har fortsatt litt vondt i arrene, men ikke konstant. Mest når jeg legger litt press på de og kjenner på teipen, eller når jeg strekker meg for langt. Ellers er alt bra her! 1
Gjest Helene Skrevet 19. januar 2012 #154 Skrevet 19. januar 2012 Så nå har min vært 2 uker og fikk kontroll time igår pga ømt i høyre brystet, ( er redd for kapsling) men legen kjente på og han sa den er bare hovne seg ennå, men avtar etterhvert! Jeg har nå vært tilbake på jobb siden mandag og det har gått fint til nu, prøve så godt jeg kunne å ikke strekker meg for mye
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #155 Skrevet 19. januar 2012 Må si jeg er litt misunnelig altså.... Ble mobbet gjennom hele ungdomsskolen pga små pupper, og nå, 12 år etterpå, tørr jeg ikke å vise meg i bikini en gang. Sånn i gjennomsnitt, hvor mye har dere betalt?
Gjest True Khaleesi Skrevet 19. januar 2012 #156 Skrevet 19. januar 2012 Må si jeg er litt misunnelig altså.... Ble mobbet gjennom hele ungdomsskolen pga små pupper, og nå, 12 år etterpå, tørr jeg ikke å vise meg i bikini en gang. Sånn i gjennomsnitt, hvor mye har dere betalt? I snitt så koster det rundt 30.000. Jeg betalte 29.000. Vet at de på Aviva Helse i Oslo utfører brystforstørrelser for kun 26.000. I utlandet er det dog mye billigere, men jeg tror det er viktig at du føler deg trygg på klinikken som utfører. Jeg vil gjerne anbefale deg Colosseumklinikken i Stavanger på det varmeste!
Gjest Helene Skrevet 20. januar 2012 #157 Skrevet 20. januar 2012 Jeg betalte 29500 på nobel clinic, Ja veldig viktig du føler trygg når du er på konsultasjon der på clinicken, spør så mye spørsmål du kan, gjerne høre på forskjellig klinikk, Jeg har ei venninne som opererte i Vietnam og hu betalte 15000kr men hu er fornøyd siden hu føler seg trygg der når hu er på konsultasjon hos dem!
Gjest Helene Skrevet 20. januar 2012 #158 Skrevet 20. januar 2012 Må si jeg er litt misunnelig altså.... Ble mobbet gjennom hele ungdomsskolen pga små pupper, og nå, 12 år etterpå, tørr jeg ikke å vise meg i bikini en gang. Sånn i gjennomsnitt, hvor mye har dere betalt? Jeg har oxo ventet veldig lenge før jeg tørt gjør det nå, Jeg er ferdig utvokst siden jeg er 15 , hadde lyst på silikon side er 18 , men ventet til nå jeg er 33 snart Husk du gjøre dette er for din egen del, for din kvinnelig form .. Deg Sjøl ...Ingen andre ... Lykke til
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #159 Skrevet 20. januar 2012 I snitt så koster det rundt 30.000. Jeg betalte 29.000. Vet at de på Aviva Helse i Oslo utfører brystforstørrelser for kun 26.000. I utlandet er det dog mye billigere, men jeg tror det er viktig at du føler deg trygg på klinikken som utfører. Jeg vil gjerne anbefale deg Colosseumklinikken i Stavanger på det varmeste! Hvorfor vi du anbefalen den klinikken? De bruker en gammel metode som gjør at brystene ser skikkelig fake ut, itillegg blir arr dannelsen stygg. Vil heller anbefale gamle klinikk stokkan klinikkene, de er i Trondheim, Oslo og i Tromsø. Hvis du bor i Stavanger, vil jeg eller velge den andre klinikken som fins der da.
Gjest True Khaleesi Skrevet 20. januar 2012 #160 Skrevet 20. januar 2012 Hvorfor vi du anbefalen den klinikken? De bruker en gammel metode som gjør at brystene ser skikkelig fake ut, itillegg blir arr dannelsen stygg. Vil heller anbefale gamle klinikk stokkan klinikkene, de er i Trondheim, Oslo og i Tromsø. Hvis du bor i Stavanger, vil jeg eller velge den andre klinikken som fins der da. Og hva går denne gamle metoden ut på om jeg tør spørre? De aller fleste runde proteser ser fake ut uansett hvilken klinikk som gjør det. Og arrdannelsen min kunne egentlig ikke vært mer perfekt! De er ca 2 cm lange og sees knapt. Hvilken annen klinikk mener du? Klinikk Stavanger?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå