Gå til innhold

Til dere som har tatt silikon.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ringvoll klinikken avd Ringvoll :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringvoll klinikken avd Ringvoll :)

Gjest Loverdose
Skrevet

Jeg er selv ganske ung ( 20 år ) og gjennomgikk brystløft for akkurat en måned siden. Jeg kan fortelle deg at hvis de henger så mye at du plages med de fysisk eller psykisk så er det absolutt verdt pengene. Betale ca 36 000 av egen lomme, men vil tro at hvis du plages ganske kraftig så er det mulig å få dekket det. Mine ble nok slike fordi jeg gikk veldig mye opp og ned i vekt i tenårene, samt slurvet endel angående det å bruke sports-bh :sjenert: Nådestøtet var nok at jeg siden mars har gått ned ca 17 kilo. Har tenkt endel på å ta silikon i ettertid for å gjøre dem litt mer fyldige, men jeg er så fornøyd med størrelsen jeg har nå ( ca 70B ) at jeg har valgt å la tanken om silikon ligge for en stund. Planlegger å gå ned noen kilo til så får se om jeg har noe igjen om ett halvt års tid :fnise:

At de henger plages jeg heldigvis ikke med fysisk, men det er noen ganger vondt å ta av seg en push-up BH, for puppene faller jo ned. Høres latterlig ut, men det er irritere, vondt og stygt! Jeg hadde aldri en stabil vekt i tenårene, jeg vaklet mellom 50-70 kg hele tiden. Og resultatet har selvfølgelig satt seg på brystpartiet.....

Brystløft har jeg tenkt på så klart, men ettersom jeg vil ha barn i fremtiden så er det ikke aktuelt for meg. Silikon derimot har jeg mer tro på, og etter KaDust skrev lenger her oppe, så tror jeg nok at jeg legger inn runde proteser, men ikke mer enn kanskje... 200 gram? Jeg har hørt at 350 gram+ er det som er normalt, men jeg er ganske fornøyd med størrelsen. Må bare gjøre dem litt fastere. ;) Min mor påstår hele tiden at man kan trene hengepupper, men det er jo overhodet ikke sant. Man kan definere kløften og få strammere brystmuskler, men puppene forblir slik som de er..

Skrevet

At de henger plages jeg heldigvis ikke med fysisk, men det er noen ganger vondt å ta av seg en push-up BH, for puppene faller jo ned. Høres latterlig ut, men det er irritere, vondt og stygt! Jeg hadde aldri en stabil vekt i tenårene, jeg vaklet mellom 50-70 kg hele tiden. Og resultatet har selvfølgelig satt seg på brystpartiet.....

Brystløft har jeg tenkt på så klart, men ettersom jeg vil ha barn i fremtiden så er det ikke aktuelt for meg. Silikon derimot har jeg mer tro på, og etter KaDust skrev lenger her oppe, så tror jeg nok at jeg legger inn runde proteser, men ikke mer enn kanskje... 200 gram? Jeg har hørt at 350 gram+ er det som er normalt, men jeg er ganske fornøyd med størrelsen. Må bare gjøre dem litt fastere. ;) Min mor påstår hele tiden at man kan trene hengepupper, men det er jo overhodet ikke sant. Man kan definere kløften og få strammere brystmuskler, men puppene forblir slik som de er..

Akkurat hvor mange gram du skal få lagt inn er det ikke noe vits i å henge seg opp i. Særlig når man skal fylle "tomme lommer"/heng, det viktigste er jo at det får fylt ordentlig opp, slik at resultatet blir lekkert. Det kan godt være at du må opp i 350 gram +, du vil jo ikke at puppene skal henge etter operasjonen.

Anbefaler deg å ikke være opphengt i tallene, og heller høre på kirurgen.

Skrevet

Gram trenger du ikke tenke på. Du går til konsultasjon og aoer hva du vil og forventet resultat, så vet kirurgen akkurat hva han skal legge inn :)

Skrevet

Gram trenger du ikke tenke på. Du går til konsultasjon og aoer hva du vil og forventet resultat, så vet kirurgen akkurat hva han skal legge inn :)

Hvor lang tid tar det før man kan trene som normalt, altså løpe uten å ta hensyn til brystene, løfte tunge vekter, svømme i basseng osv?

:)

Skrevet

Hvor lang tid tar det før man kan trene som normalt, altså løpe uten å ta hensyn til brystene, løfte tunge vekter, svømme i basseng osv?

:)

Løfte tungt og svømme i klor kan man ikke gjøre på 6 uker. Dette for å ikke strekke arrene slik at det blir blødninger igjen + at arrene kan bli stygge da. Løpe kan du gjøre tidligere 3-4 uker, men dette ser du an på formen din mest. Bare ikke belast overkroppen så mye og ikke bruk armene til noe tungt(lær deg å sett deg opp fra seng og sofa uten å bruke armene før operasjon for det er det verste man ikke er forberedt på).

Skrevet

Svømme i basseng venter man med på infeksjoner. Får man infeksjon må protesene fjernes og kan ikke settes inn igjen før infeksjonen er borte.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Gleder meg til å høre hvordan det går, du må holde oss alle oppdatert ;)

Hadde helt glemt dette, men alt er fint nå og jeg er kjempefornøyd sånn som det er nå. :)

Skrevet

Hadde helt glemt dette, men alt er fint nå og jeg er kjempefornøyd sånn som det er nå. :)

Hvorfor har du operert to ganger? Har du fått barn mens du hadde silikon, eller har du tenkt til å få barn i fremtiden? Bare lurer fordi jeg har fryktelig lyst på større pupper, men har ikke fått barn enda og vil egentlig ikke vente til jeg er ferdig med det.

Anonym poster: 9b287eacc8b555ba962023e639a77a41

Skrevet

Hvorfor har du operert to ganger? Har du fått barn mens du hadde silikon, eller har du tenkt til å få barn i fremtiden? Bare lurer fordi jeg har fryktelig lyst på større pupper, men har ikke fått barn enda og vil egentlig ikke vente til jeg er ferdig med det.

Anonym poster: 9b287eacc8b555ba962023e639a77a41

Det står forklart lengre bak i tråden.

Jeg har ikke det nei, men kusinen min har fått unger etter hun tok silikon og hun hadde ingen problemer med det.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurte på om noen kunne svare på en ting.. Jeg har vært på konsultasjon og jeg har fått operasjonsdato. Vi ble "enige" om å ta silikon over muskelen, men jeg lurer på om dette er noe man kan bestemme å endre på operasjonsdagen (til under muskelen), slik som man kan gjøre med hvor mange gram man vil ha?

Anonym poster: 12205b98eb0f783947969318fb3c1c08

• 1 måned senere...
Gjest Helene
Skrevet

Hei! Jeg lurte på om noen kunne svare på en ting.. Jeg har vært på konsultasjon og jeg har fått operasjonsdato. Vi ble "enige" om å ta silikon over muskelen, men jeg lurer på om dette er noe man kan bestemme å endre på operasjonsdagen (til under muskelen), slik som man kan gjøre med hvor mange gram man vil ha?

Anonym poster: 12205b98eb0f783947969318fb3c1c08

Jeg har ikke vært innom denne forum siden Jan 2012

Klart du kan, når dagen kommer så skal de tar en by konsultasjon før selve operasjonen

Gjest Helene
Skrevet

Som sagt jeg har ikke vært aktiv på denne forum, grunnen er at 2-3 mnd etter operasjonen ble jeg uheldig gravid og fikk nå ei ny jente på snart 7 mnd, alt gikk fint og ammingen gikk bra til nå, akkurat nå drive jeg med amme slutt, så jeg håper det går like bra som svangerskap og fødselen uten komplikasjoner !!

Nå er jeg veldig spent, derfor lurer Jeg på om det er noen her inne som har silikon og ammet som meg?? Noe erfaring deler med meg?? Har dere opplevd kapsling?!

Gjest anonym
Skrevet

Hei. jeg har vært til konsultasjon time. Der ble vi einige om 310 og over muskelen. har noen spørmål som jeg glemte og spørre om og om noen som har tatt det over kan gi meg tips:) hva er fordelen med over? og hvordan blir arret? er det sånn at det ser mer ut når det er over? og hvordan blir puppene etter graviditet og amming. skal jo ha barn i tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...