Gjest Iselin Skrevet 1. juli 2012 #161 Skrevet 1. juli 2012 Hei, jeg opererte meg for 3 dager siden.. Har ikke hatt vondt, bare fryktelig støl, øm og oppblåst;) har lagt inn 385gr under muskel.
Gjest Candy Pie Skrevet 1. juli 2012 #162 Skrevet 1. juli 2012 Jeg vil også ta silikon. Det her er sikkert spurt om før men, hvordan gjøres det ? Og jeg har lest at enkelte får så vondt at de ikke klarer å gå på do omtrent...hvor vanlig er det?
Gjest Iselin Skrevet 2. juli 2012 #163 Skrevet 2. juli 2012 Tror det kommer helt ann på hvor mye du legger inn.. Jeg la inn 385 og har ikke hatt smerter, tror dette ble en riktig str for meg:)
Gjest puppedilla Skrevet 7. november 2012 #164 Skrevet 7. november 2012 Heii Jeg har fått time til operasjon den 18des for brystforstørrelse, skal legge inn 330 delvis over og under muskelen. Hvor mye smerter må jeg regne med den første uken? ser at dere alle har litt forskjellige oppleverlser rundt dette, men vil heller ikke ødlegge julaften med å ligge puppesyk
KaDust Skrevet 7. november 2012 Forfatter #165 Skrevet 7. november 2012 Jeg hadde sinnsyke smerter i ca 6 uker etter operasjon, og jeg tok over muskel. Under muskel skal visst gi større smerter. Jeg klarte ikke å reise meg opp fra sofaen eller senga å sånn selv på 2 uker ca. Men dette er jo forskjellig fra person til person. Jeg la da inn 240gram.
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #166 Skrevet 7. november 2012 Okei, for da jeg snakket med min kirurg så mente han at jeg kunne være tilbake på jobb dagen etter operasjonen, men det virker ikke helt sansynlig. Hvor lenge gikk du på smertestillende som pharagine forte og lignende? Ble du fornøyd med resultatet og angrer du i etterkant? var du litt nølende før operasjoen osv?
KaDust Skrevet 7. november 2012 Forfatter #167 Skrevet 7. november 2012 Åja, nei det er nok litt usannsynlig. Kommer jo selvsagt an på hvordan type jobb du har, men du skal ikke bruke kroppen og armene så mye etter operasjon den første uken. Hvertfall hva jeg fikk beskjed om. Jeg gikk på smertestillende frem til uke 5 tror jeg det var, etter det holdt det med paracet. Også fikk jeg kjøreforbud i 2 uker pga armbruk. Det rykker og napper i arrene om du bruker armene mye, så det kan gi større/stygge arr og små blødninger. Jeg er ikke fornøyd men det er fordi jeg tok det på statens regning og da er det bare en type implantat man får. Skal ta de implantatene jeg vil ha neste uke, så blir jeg fornøyd etter det i stedet
Djungelvrål Skrevet 8. november 2012 #168 Skrevet 8. november 2012 (endret) Det er jammen forskjell på folk. Jeg tok smertestillende i 3-4 dager og kjørte etter en uke. Reiste meg selv og kledde meg selv hele tiden. Var selfølgelig vondt men ville klare meg selv. Vasket gulv 3 dager etter. Sluttet å bruke sportsbh etter 14 dager. Jobbet i PU da så måtte løfte og bære som normalt også etter 1-2 uker. Kunne jo ikke sykemelde meg og ville ikke bruke så mye av ferien min på det. Opererte under muskel. Endret 8. november 2012 av Liquorice
Puppedilla Skrevet 8. november 2012 #169 Skrevet 8. november 2012 okei, ser på flere forskjellige forum at det er stor variasjon i hvor mye smerter folk opplever. har satt av ca en uke til å komme meg sånn någenlunde, men kjipt om hele juleferien blir ødelagt pga store smerter. Jeg har foresten aldri operert, og vet ikke helt hva jeg kan forvente meg! "kaDust" hvilken bhstr hadde du før operasjonen og hvilken str endte du opp med etter at du la i 240?
zanna Skrevet 8. november 2012 #170 Skrevet 8. november 2012 Jeg satt og sov de første nettene, og brukte bare smertestillende de to første dagene. Jeg begrenset meg heller veldig i bevegelser jeg gjorde med overkroppen istedet.
Gjest J19 Skrevet 8. november 2012 #171 Skrevet 8. november 2012 Jeg gikk på smertestillende de to første dagene(sluttet for å kjøre bil). Startet å trene én uke etter, og uken etter det gikk jeg i militæret, altså 2uker etter operasjonen. Var selvfølgelig ikke anbefalt av legen, men alt gikk helt fint! Så kommer sikkert helt an på personen selv:)
AnonymBruker Skrevet 8. november 2012 #172 Skrevet 8. november 2012 og da er det bare en type implantat man får. Skal ta de implantatene jeg vil ha neste uke, så blir jeg fornøyd etter det i stedet Har du lyst til å fortelle litt om det? Anonym poster: 485f6db4bd6b2e128ed428b311110136
KaDust Skrevet 8. november 2012 Forfatter #173 Skrevet 8. november 2012 Har du lyst til å fortelle litt om det? Anonym poster: 485f6db4bd6b2e128ed428b311110136 Hva er det å fortelle? Jeg fikk det støttet av staten fordi jeg hadde en "sykdom" som gjorde at brystene mine ikke utviklet seg. Men det var en bortkasta operasjon å ta det på statens regning når du uansett ikke får bestemme størrelse eller form selv.
KaDust Skrevet 8. november 2012 Forfatter #174 Skrevet 8. november 2012 okei, ser på flere forskjellige forum at det er stor variasjon i hvor mye smerter folk opplever. har satt av ca en uke til å komme meg sånn någenlunde, men kjipt om hele juleferien blir ødelagt pga store smerter. Jeg har foresten aldri operert, og vet ikke helt hva jeg kan forvente meg! "kaDust" hvilken bhstr hadde du før operasjonen og hvilken str endte du opp med etter at du la i 240? Jeg hadde størrelse null i bh før. Altså, puppene mine var alt for små til å gå i en eneste bh, de så ut som tidlig tidlig pubertetspupper og der stoppet utviklingen. Etter operasjonen hadde jeg omkretsen til 70DD, men fylte de ikke. Omkretsen ble diger, men puppene var nesten like flate som før så vet egentlig ikke hvordan størrelse jeg vil kalle det siden jeg ikke fyller DD-cupen, men har for stor omkrets til noen annen bh. :gjeiper: Gud som jeg gleder meg til høyprofil-proteser!
Puppedilla Skrevet 8. november 2012 #175 Skrevet 8. november 2012 Jeg har ca 75b å skal som sagt legge inn 330g men aner ikke hvor stort det blir i bhstr, men prøveprotesene så kjempefine ut! men vet ikke hvor likt resultatet blir da.. har du anatomisk form eller runde proteser? jeg får lagt inn runde proteser! har noen hatt problemer med kapseldannelse?
KaDust Skrevet 8. november 2012 Forfatter #176 Skrevet 8. november 2012 Runde lavprofil-proteser har jeg. Eller, har vel de som er flatere enn lav-profil igjen også tror jeg. Jaja, du får vel en E eller F kanskje da. BH'størrelser er litt annerledes på silikon enn på naturlige pupper så størrelsen høres mye større ut enn hva de egentlig er. Kirurgen min sa at kapseldannelse oppstår mest når det er trangt. Altså om man legger inn for mye første gangen eller har puppene mye i klem. Jeg har ikke hatt det, men hun sa at jeg ville hatt større sannsynlighet for å få det om jeg opererte inn de protesene jeg skal ha nå, første gangen.
Cindi Skrevet 8. november 2012 #177 Skrevet 8. november 2012 Det er nå 2,5 år siden min operasjon. Jeg gikk på smertestillende i to dager. Ble så kvalm av de at jeg heller lot være. Hadde ubehag i noen uker etter operasjonen, fordi puppene føltes veldig stive, men ikke noe som gjorde så vondt at det hindret meg i det daglige. Slet litt med sovingen de første nettene, men klarte helt fint å sette meg opp av senga selv. I dag har jeg nesten glemt at de ikke alltid har vært der, de føles som naturlige pupper, og jeg merker ingenting til at det er silikon. Ingen ubehag, stivt, mer/mindre følsomt eller noe. Jeg tok forøvrig 450 g i hver, så om det blir komplikasjoner har lite med størrelsen å gjøre, det er individuelt. En jeg kjenner tok mye mindre enn meg, og slet som bare det. Hun var sengeliggende i flere uker. Jeg var på jobb igjen etter noen dager. (sykemeldte meg ikke, men hadde friperiode i turnus) Angående bh-størrelse så gikk jeg fra 75B til 80E, målt i "cubus-bh'er". Da jeg gikk til en undertøysbutikk derimot (change) skulle de ha meg til å bruke 75G eller 80F. Silikonpupper er som flere sier litt rare i forhold til bh-størrelser. Hvis de hadde vært naturlige er det ikke sikkert jeg hadde brukt mer enn 75D/80C. *gjetter bare*
Gjest HunterLady Skrevet 8. november 2012 #178 Skrevet 8. november 2012 Silikonpupper er som flere sier litt rare i forhold til bh-størrelser. Hvis de hadde vært naturlige er det ikke sikkert jeg hadde brukt mer enn 75D/80C. *gjetter bare* Enig. Jeg gikk fra 75 A til 70 E, men de er ikke gigantiske. Faktisk mye mindre enn enkelte av mine venninners bryster som bruker 80 C eller D.
Gjest puppedilla Skrevet 9. november 2012 #179 Skrevet 9. november 2012 hmm.. rart at det skal være noe forskjell på det egentlig? Men ser det er noen som har postet at de har angret på operasjonen og føler at puppene blir unaturlige og stuttete etter på. Hvilke erfaringer har dere jenter på dette, og er det noe dere har angret på i ettertid? Hvor mye "komplekser" hadde dere med deres egne bryster før operasjonen, om det ikke er frekt å spørre om sånt?
KaDust Skrevet 9. november 2012 Forfatter #180 Skrevet 9. november 2012 Det er jo ikke rart? Alles kropper er annerledes, dermed reagerer kroppene forskjellig også. Det er jo helt naturlig. Ingen har helt like smerteterskler eller nerver, så. Jeg angrer ikke i det hele tatt og puppene ser og føles naturlige ut. De som angrer kan jo alltids ta de ut igjen, så ser ikke problemet. Jeg hadde selvsagt veldig store komplekser siden jeg rett og slett hadde underutviklede bryster.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå