Gå til innhold

Til dere som har tatt silikon.


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg støvsugde ikke, jeg vasket stue og kjøkkengulvet til søsteren min, det var vondt men jeg gjorde det for det. Orket ikke bare ligge/sitte der. At noen ikke har greid å holde et vannglass etter en sånn operasjon har jeg aldri hørt om..

Jeg klarte ikke holde glass i 2 uker etterpå. Jeg trengte hjelp til absolutt alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg støvsugde ikke, jeg vasket stue og kjøkkengulvet til søsteren min, det var vondt men jeg gjorde det for det. Orket ikke bare ligge/sitte der. At noen ikke har greid å holde et vannglass etter en sånn operasjon har jeg aldri hørt om..

Jeg fikk forsåvidt også beskjed om at jeg ikke skulle gjøre noe som gjorde vondt, og vente med å belaste muskulaturen i 8 uker for å redusere muligheten for hard kapsel.

Skrevet

Det høres ikke normalt ut...Tok du 2 uker ferie da?

Skrevet

Det høres ikke normalt ut...Tok du 2 uker ferie da?

Nope, jeg var student. Innleveringene satte vi vår egen frist på. Null problemer der.

Skrevet

Selvfølgelig har det med smerteterskel å gjøre.. Men jeg kan være enig i at smertene nok varierer litt fra person til person pga fysikk også.. Men jeg hadde ikke hengepupper og ikke noe hud å "fylle ut" så huden måtte strekkes av protesene. Likevel hadde jeg ikke noen særlige smerter.. Men jeg har høy smerteterskel da.

Vet ikke om det var meg det ble spurt om størrelsen til (skrev tidl. at jeg har lagt inn 450gram). Jeg gikk fra 75B til 75D. Men det skal sies at jeg er veldig høy da så de ser ikke for store ut på meg.

Skrevet

Hvilken størrelse har du fått?

Det vet jeg ikke ennå, kan jo ikke gå med spileBH. Men kirurgen sa det var enten B+ eller en C-.

Jeg mener at beste er å forholde seg til akkurat det DU har fått beskjed om fra klinikken du brukte.

Fordi jeg ser det slik, går noe galt og du sier du f.eks bare ventet 2 uker på å bruke spilebh som da kan vøre grunnen til at noe gikk galt. Så har du ingen andre å skylde på enn deg selv, nettopp fordi du fikk beskjed av klinikken å vente lenger.

Står det ikke noe i papirene dine, så bare ringer du å spør.

Jeg synes det er bedre å være føre var på slike ting, man vet jo aldri. Alle klinikker har forskjellige meninger om spilebh, men det sikkreste er å forholde seg til akkurat det en har fått beskjed om :)

Var på Rikshospitalet jeg fikk det. :) Står i papirene at jeg skal gå med sportsbh dag og natt i 4-6 uker. Men jeg syntes det var så tidlig, derfor jeg spurte her også. :sjenert:

Så lurte på hvor lenge andre ventet. Er så spent på vanlig bh, gleder meg til å prøve når jeg kan det. :)

Skrevet

Kan man ikke det fra starten, lå flatt med en gang jeg.

Det virker ikke som du tar operasjoner så seriøst ut fra innleggene du skriver her. Du risikerer sårrupturer dersom du ikke ligger flatt i starten. Direkte mangelfulle kunnskaper angående postoperative sårtilhelingsprinsipper.

  • Liker 6
Gjest badeand1
Skrevet

Ah. :)

Trodde man fikk vite hvordan puppene ble under konsultasjonen, jeg.

Skrevet

Det vet jeg ikke ennå, kan jo ikke gå med spileBH. Men kirurgen sa det var enten B+ eller en C-.

Det sier de alltid. Men kirurger har faktisk ikke så god peiling på bh-størrelser som man skulle tro. Min sa også at jeg ville få C, men endte opp med F.

Mannfolk altså. ;)

  • Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet

Det sier de alltid. Men kirurger har faktisk ikke så god peiling på bh-størrelser som man skulle tro. Min sa også at jeg ville få C, men endte opp med F.

Mannfolk altså. ;)

Eh..er det ikke noe kirurger bør vite?? oO

Skrevet

Ah. :)

Trodde man fikk vite hvordan puppene ble under konsultasjonen, jeg.

Joda, men å beregne om gram til en cupstørrelse er sikkert ikke så lett da. Cup-størrelsen kommer jo også an på livvidden din og alt sånt.

Det sier de alltid. Men kirurger har faktisk ikke så god peiling på bh-størrelser som man skulle tro. Min sa også at jeg ville få C, men endte opp med F.

Mannfolk altså. ;)

Haha. :P

Skrevet

Det virker ikke som du tar operasjoner så seriøst ut fra innleggene du skriver her. Du risikerer sårrupturer dersom du ikke ligger flatt i starten. Direkte mangelfulle kunnskaper angående postoperative sårtilhelingsprinsipper.

Fikk ikke info om at jeg ikke kunne ligge flatt, tok operasjon for 7 år siden...regner med de hadde spesifisert det hvis det ikke var bra.

Skrevet

Hehe, kirurger vet svært lite om bh-størrelser, utrolig nok. Jeg hadde 75B, og han sa jeg kom til å ende opp med en stor C eller liten D.

Vel, jeg endte opp med E/F, men det ser ut som en liten C til vanlig :)

Man må ikke la seg skremme av tall og bokstaver ihvertfall.

Skrevet

Hehe, kirurger vet svært lite om bh-størrelser, utrolig nok. Jeg hadde 75B, og han sa jeg kom til å ende opp med en stor C eller liten D.

Vel, jeg endte opp med E/F, men det ser ut som en liten C til vanlig :)

Man må ikke la seg skremme av tall og bokstaver ihvertfall.

Helt sant. Silikonpupper ser mindre ut enn hva de faktisk er. Jeg endte opp med 70E, har en venninne som har en naturlig 70E. Hennes ser mega digre ut i forhold til mine, selv om det faktisk er samme størrelse.

Skrevet

Jaja, da er jeg spent på hva mine ender opp som. :D Ser hvertfall ut som en B, stor oppgradering fra da puppene mine var for små til å fylle en 70A

Skrevet

Når startet dere å ligge i litt andre stillinger enn bare på ryggen forresten? For jeg får seriøst ikke sove på ryggen. Jeg er utslitt hele tiden og klarer ikke gjøre stort utover dagen pga stor søvnmangel. :( Om jeg først sovner så våkner jeg om ikke så lenge igjen pga smertene av å ligge for lenge stille i en stilling.

Skrevet

Når startet dere å ligge i litt andre stillinger enn bare på ryggen forresten? For jeg får seriøst ikke sove på ryggen. Jeg er utslitt hele tiden og klarer ikke gjøre stort utover dagen pga stor søvnmangel. :( Om jeg først sovner så våkner jeg om ikke så lenge igjen pga smertene av å ligge for lenge stille i en stilling.

Jeg slet med det samme. Jeg er en sidesover, og hater å ligge på rygg når jeg skal sove.

Det jeg gjorde var å legge meg halvveis i sideleie, slik at brystene ikke berører madrassen. Litt vanskelig å forklare, men du vrir kroppen halvveis over, også kan du støtte opp med puter i rygg og foran bryst/mage for å støtte opp og bevare stillingen.

Dette begynte jeg med tidlig.

Skrevet

Jeg slet med det samme. Jeg er en sidesover, og hater å ligge på rygg når jeg skal sove.

Det jeg gjorde var å legge meg halvveis i sideleie, slik at brystene ikke berører madrassen. Litt vanskelig å forklare, men du vrir kroppen halvveis over, også kan du støtte opp med puter i rygg og foran bryst/mage for å støtte opp og bevare stillingen.

Dette begynte jeg med tidlig.

Slik som dette gjorde jeg også, er også en sidesover og en magesover :fnise:

Tror jeg så smått begynte å legge meg flatere uten at det var ubehagelig eller vondt sånn ca. 2 uker etter op.

Men, heeeelt flatt tok en stund, da jeg kjente implantatene som to tunge og vonde steiner som lå oppå brystet mitt. Dette kom seg etterhvert.

Mens jeg sov så våknet jeg ofte av at jeg lå og kavde meg blå i ansiktet da jeg i søvne på død og liv SKULLE ligge på siden, men så var det noe som sa "stopp".

Og nå jeg endelig kunne ligge på siden, så gjorde jeg det samme i søvne bare det gjaldt magen :fnise:

Det kommer seg nok etterhvert.

Skrevet

Får ikke til nesten sideleie, har prøvd. :( Åååh, jeg sliter skikkelig med skolearbeidet nå siden jeg ikke får sove. Er maks ukonsentrert og zombie på dagtid.

Skrevet

Får ikke til nesten sideleie, har prøvd. :( Åååh, jeg sliter skikkelig med skolearbeidet nå siden jeg ikke får sove. Er maks ukonsentrert og zombie på dagtid.

Har du prøvd å bare snu bekkenet på siden, mens du ligger på ryggen med overkroppen? Det hjalp litt på hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...