KaDust Skrevet 29. november 2011 Forfatter #21 Skrevet 29. november 2011 "Begge metoder har sine fordeler og ulemper. På veldig slanke kvinner med lite brystvev eller underhudsfett legger man som regel protese under brystmuskelen (submuskulært). Det vil si at protesen dekkes av både kjertel- og muskelvev. Dette vil bedre gi en varig myk, og naturlig overgang i øvre del av brystet, uten synlig proteseskygge eller kant. De fleste kvinner velger å ville ha et så naturlig resultat som mulig, uten synlig proteseskygge. Andre kvinner foretrekker større, rundere fasong (high profile) og at litt skygge gjerne må vises. For at skyggen ikke skal bli for skarp vil ofte submuskulær plassering være best. Har man god nok dekning av brystvev (1 cm eller mer målt på brystets øvre del), kan brystprotesen legges under brystkjertelen (subglandulært) – det vil si over muskelen. Dette er den "snilleste" metoden, og gir litt mindre ubehag de første par dagene etter operasjonen. Hvis du har en del løs hud ("heng"), kan innlegg under muskelen gi en unaturlig form på brystet. Man må velge ”riktig” metode for å få et penest mulig resultat. Submuskulær plassering kan gi litt mindre forekomst av hard kapsel, (se Komplikasjoner), og mindre sjanse for ripling (synlig folding). Ulempen kan være at man ser en ørliten forskyvning - oftest oppover - ved stramming av brystmuskelen. Hvis du driver aktiv idrett der du er avhengig av sterke brystmuskler (vekttrening, kroppsbygging, håndball, turn, etc..), kan et innlegg under muskelen gjøre muskelen noe svakere, og all overdreven bevegelsen på innlegget kan være uheldig. Men, for alle praktiske forhold, også aktiv mosjonsidrett, vil det ikke være noen negative konsekvenser. " Auuu, mamma skulle vekke meg når det var på tide å ta smertestillende igjen, i stedet glemte hun det og jeg våknet i store smerter en time etter jeg skulle tatt det igjen. 1
Gjest Wanted Skrevet 29. november 2011 #22 Skrevet 29. november 2011 Da er det nok litt annerledes med bandasje nå. Selve bandasjen skal bare sitte på i 2-4 dager, så skal den av og ikke på igjen. Men man skal gå med en stram sportbh, og teipen som dekker sårene skal byttes enten annenhver uke, eller hver gang den faller av Mine arr er så og si usynlige nå (ett år etter), og jeg hadde tapen på helt til den falt av av seg selv. Deretter byttet jeg ca hver uke, og når sårene hadde grodd slik at jeg følte at såroverflaten var hel, så byttet jeg hyppigere. Hadde for øvrig tape på i ca 5 mnd sammenlagt. Var faktisk veldig rart å kutte den ut. Følte at innleggene skulle falle ut.. :gjeiper:
Rødtoppen86 Skrevet 29. november 2011 #23 Skrevet 29. november 2011 Jeg var ganske så mørbanket den første uken etter operasjonen, og la over muskel. Hjalp ikke at jeg ikke tålte sovemedisinen og kastet opp resten av dagen heller Husker at det var forferdelig å komme seg opp av seng og sofa, gå på do, løfte tekoppen og slike hverdagslige ting. På dag fem kunne jeg dusje, og da var tilstanden en del bedre. Det verste tror jeg var sportsbhen som klemte sånn på kroppen som var øm og hoven. Det var en fryd å lufte puppene fra den under dusjingen. Etter to uker var jeg mye bedre og fungerte nesten som normalt. Jeg er forsiktig av natur, så jeg tok det veldig rolig den første mnd. Jeg kunne ikke bruke Pinex Forte da jeg ikke tålte dem og kastet opp, så det ble recovery uten smertestillende Det virker som folk får svært forskjellige smerter etter en operasjon. Det har nok mye å si på hvor mye kirurgen har måttet styre for å legge innleggene inn God bedring, og håper du blir fornøyd.
Gjest snoopy_93 Skrevet 29. november 2011 #24 Skrevet 29. november 2011 Venninnen min la inn 350 g i hver pupp og klarte knapt gå på do i en uke etterpå, hun måtte få hjelp til komme seg opp av sengen. Resultatet ble riktignok helt jævlig, hun ser ut som en barbiedukke med pupper som er sprengt på siden og sprengt oppe. Finnes ikke pent. Jeg fatter ikke hva det feiler kvinner som er så svake at de må legge seg under kniven for å øke selvfølelsen, dere går alderdommen i møte med hysteria uten like. Nå er det snart unormalt å ha pupper som ikke er fikset på, det sier litt om hvor trenden går. Nå kjenner vel ikke du til grunnen til at Ka-Dust tok denne operasjonen. Greia med å rakke ned på folk pga silikon var? Det er deres valg.
Gjest MorAase Skrevet 29. november 2011 #25 Skrevet 29. november 2011 GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! :kjefte: :kjefte: :kjefte: Gjør hva pokker dere vil med posten, men jeg måtte få det ut.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #26 Skrevet 29. november 2011 Så hvis jeg er veldig tynn og har 70a i pupper, så må jeg ta under, men jeg vil da ha mer vondt etterpå? Hilsen en som vurderer silikon!
Gjest Wanted Skrevet 29. november 2011 #27 Skrevet 29. november 2011 Så hvis jeg er veldig tynn og har 70a i pupper, så må jeg ta under, men jeg vil da ha mer vondt etterpå? Hilsen en som vurderer silikon! Dette må kirurgen svare på, da ingen andre her inne vet hvor mye fettvev du har på brystene dine per dags dato. Jeg var også sikker på at jeg måtte legge bak, men kunne fint legge foran.
Avalon Skrevet 29. november 2011 #28 Skrevet 29. november 2011 Gratulerer så mye =) Sikkert fått mange svar allerede så godt mulig jeg gjentar det andre har nevnt. Kan først begynne med meg selv. Jeg våkna opp etter narkosen og det føltes som om en rekke trailere hadde kjørt rett i brystkassen min. Hadde problemer med å puste, men det var nok fordi jeg lå på ryggen. Gikk bedre etter at de hjalp meg opp. Fikk en dose morfin for smertene etter at jeg kom meg opp. Etter den dose kjente jeg ikke så mye, klarte ikke å rette opp ryggen skikkelig og spesielt den høyre armen var helt kake. Jeg fikk paralgin forte, kan ikke si at de hjalp stort, men nok til at det ble lettere å få meg opp av sengen. Jeg trengte hjelp til alt, absolutt alt. Som nevnt var armene mine uduglige en god stund. Høyre armen den va jo der, men kunne ikke brukes til noe. Trengte hjelp til å drikke, spise, kle på og av meg, sette meg, legge meg og reise meg. Såvidt jeg husker var det slik i allefall i en uke ca. Jeg syntes også at det var ganske vondt å gå mye. Så si at jeg var invalid og hadde store smerte i 1-2uker før det dempet seg. Det aller verste, syns jeg da, var når det begynte å gro.... åååå fyyy f***** hvor det KLØDDE, ikke bare der snittene var, men overalt INNI puppene også. Det var grusomt for å si det mildt. Kunne jo ikke akkurat klø tilbake heller. Selve puppene mine var veldig, veldig vonde i minst 1-2 mnd etterpå, så jeg klarte ikke å ta på og kjenne før det hadde gått 3 mnd ca. Hvis du også får sånn intens kløing når det gror så har jeg ett tips som fungerte på meg, hvis du sitter eller ligger ta f.eks et håndkle eller et teppe/dyne og legg det stramt over puppene. Det demper det en del. Det å sove sittende gikk bedre enn forventet, og sakte meg sikkert ble det mer og mer behagelig å legge seg "flatere". Jeg tok av bandasjen, tror det var 3 eller 4 dager etter op. Min bandasje var limt på huden. Det var ikke så godt å puste med den på. Det å nyse, hoste og le var helt grusomt de første ukene Når det gjaldt smertestillende, så gjorde vi det sånn at jeg tok en dose en liten stund før jeg la meg. Tror det var 6 timers virketid på dem, så ble jeg vekket etter de 6 timene. Tok en ny, sov videre. Slik at jeg hadde noe "å gå på" når jeg skulle ut av sengen, det var ganske vanskelig. Håper du har fått mange gode svar og tips her Du må bare spørre om det er noe annet du lurer på også
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #29 Skrevet 29. november 2011 Dette må kirurgen svare på, da ingen andre her inne vet hvor mye fettvev du har på brystene dine per dags dato. Jeg var også sikker på at jeg måtte legge bak, men kunne fint legge foran. Ja men sier det seg ikke selv at jeg har lite fettvev når jeg veier veldig lite, er stram og har minipupper?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #30 Skrevet 29. november 2011 GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! :kjefte: :kjefte: :kjefte: Gjør hva pokker dere vil med posten, men jeg måtte få det ut. Hva mener du med dette egentlig?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2011 #31 Skrevet 29. november 2011 GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! :kjefte: :kjefte: :kjefte: Gjør hva pokker dere vil med posten, men jeg måtte få det ut. Du måtte få det ut her? unødvendig. Ta et sinnemestringskurs 4
Gjest MorAase Skrevet 29. november 2011 #32 Skrevet 29. november 2011 (endret) Du måtte få det ut her? unødvendig. Ta et sinnemestringskurs Enkelte ting provoserer og frustrer langt over hva et slikt kurs kan tilby. Faktisk vil kommende natts søvn bli betraktelig forringet. Endret 29. november 2011 av MorAase
KaDust Skrevet 29. november 2011 Forfatter #33 Skrevet 29. november 2011 Takk for svar. Merker jeg gruer meg til å ta av bandasjen å sånn. Er så redd puppene bare skal falle i gulvet, haha. Også redd for å dusje og iiih. Generelt redd, egentlig. Spesielt det med å ta av teipen fra sårene, det høres så vondt ut
Avalon Skrevet 29. november 2011 #34 Skrevet 29. november 2011 Takk for svar. Merker jeg gruer meg til å ta av bandasjen å sånn. Er så redd puppene bare skal falle i gulvet, haha. Også redd for å dusje og iiih. Generelt redd, egentlig. Spesielt det med å ta av teipen fra sårene, det høres så vondt ut Det var igrunn en befrielse å dusje , men merket at jeg ikke kunne stå lenge i dusjen før puppene verket. Det forsvant når sportsbhn kom på igjen. Teipen var litt vond å ta av de første gangene, men så gikk det kjempe greit. Det var best å ta den av rett etter eller i mens jeg dusjet fant jeg ut. Den aller første gangen kan du gjerne sitte mens du gjør det. Jeg gjorde iallefall det, da jeg ikke var sikker på hvor vondt det ville være og jeg hadde minner fra en annen operasjon der jeg røsket av et plaster..noe som ikke var så lurt, jeg holdt nesten på å besvime. Gjorde ikke det med plasterene under puppene da, men tenkte det var best å være sikker heller enn å våkne opp i dusjen.
KaDust Skrevet 29. november 2011 Forfatter #35 Skrevet 29. november 2011 hehe, er nok en befrielse ja. Men jeg er likevel redd. Er også redd sportsbhen min ikke er stram nok, siden jeg fikk litt mindre enn det kirurgen først hadde antatt. Og er så redd det skal gjøre vondt om den ikke er trang nok.
Avalon Skrevet 29. november 2011 #36 Skrevet 29. november 2011 hehe, er nok en befrielse ja. Men jeg er likevel redd. Er også redd sportsbhen min ikke er stram nok, siden jeg fikk litt mindre enn det kirurgen først hadde antatt. Og er så redd det skal gjøre vondt om den ikke er trang nok. Den jeg fikk var nok litt for liten, etter ca 1uke begynte den å verke rundt ryggen, så da byttet jeg til en jeg hadde fra før av som var større. Det hjalp veldig! Kjøp en som er litt større som du kan bytte til innimellom om du trenger det, eller å bare ha på i mens den andre vaskes
KaDust Skrevet 30. november 2011 Forfatter #37 Skrevet 30. november 2011 Nå har jeg 3 sportsbh'er. En litt trangere enn de to andre, så tror det går bra. Idag ville kirurgen ha meg inn på kontroll, jeg har nemlig ikke gjort annet enn å spy i hele dag. Han ville være sikker på at det var pga smertestillende og ikke infeksjon. Alt så helt fint ut! Ingen tegn på infeksjon, og ingen blødninger. Jeg fikk skrevet ut kvalmestillende og noen nye smertestillende, men jeg tørr ikke røre de smertestillende enda. Uff, det er helt jævelig å spy når hele brystet er ømt. Så da lever jeg litt uten smertestillende nå. Ikke såå godt, men bedre enn å spy. 1
Avalon Skrevet 30. november 2011 #38 Skrevet 30. november 2011 Nå har jeg 3 sportsbh'er. En litt trangere enn de to andre, så tror det går bra. Idag ville kirurgen ha meg inn på kontroll, jeg har nemlig ikke gjort annet enn å spy i hele dag. Han ville være sikker på at det var pga smertestillende og ikke infeksjon. Alt så helt fint ut! Ingen tegn på infeksjon, og ingen blødninger. Jeg fikk skrevet ut kvalmestillende og noen nye smertestillende, men jeg tørr ikke røre de smertestillende enda. Uff, det er helt jævelig å spy når hele brystet er ømt. Så da lever jeg litt uten smertestillende nå. Ikke såå godt, men bedre enn å spy. Uffda! Håper du føler deg bedre snart
KaDust Skrevet 30. november 2011 Forfatter #39 Skrevet 30. november 2011 Takk! Prøvde meg på den andre smertestillende nå, for smertene fra stingene ble bare verre og verre. Så får vi se om det hjelper, og holder seg nede.
Gjest badeand1 Skrevet 30. november 2011 #40 Skrevet 30. november 2011 Hvordan i all verden fikk du råd til silikon? oO 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå