Gå til innhold

Til dere som har tatt silikon.


Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok silikon for 2 år siden, og syntes ikke det var noe særlig vondt. Tok smertestillende rett etter operasjonen. Men tok ikke mer da jeg reagerer på det og bare kaster opp.

Og jeg klarte meg veldig fint i tiden etterpå, trengte ikke noe hjelp, men hadde jo noen der det første døgnet for sikkerhetsskyld.

Men lurer på om jeg har ganske høy smerteterskel, for har og tatt bukplastikk hvor magemusklene ble sydd, det gikk og overaskende bra i tiden etterpå. Sluttet da med smertestillende etter 1 døgn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så redd sportsbhen skal gnage på stingene jeg. :(

Skrevet

Opererte under muskel, vasket gulv etter 2 dager. Gadd ikke å ligge på sofaen å verke. De smertestillende funket sånn passe. Var vondt å løfte armene. Tok 1 uke ferie. Etter 14 dager var sårheten nesten borte.

Skrevet

Når kan man legge seg helt ned igjen?

Skrevet

Kan man ikke det fra starten, lå flatt med en gang jeg.

Skrevet

Fikk beskjed om å sove i nesten sittende stilling, jeg

Skrevet

Jeg lå i sofaen de første dagene, for det var ikke nok støtte i senga :P Husker ikke hvor lenge jeg sov nærmest sittende, men det stod vel noe i papirene kanskje?

Skrevet

Nei, jeg sjekket papirene og det stod ingenting der. :s

Skrevet

Da ville jeg bare følt på det selv og kjent hva som føles riktig. Vil tro at så lenge du føler deg komfortabel med å ligge flatt, så går det bra :)

Man kjenner jo ofte på kroppen selv hva den tåler og klarer.

Skrevet

Sant det, men jeg er så panisk :P la meg litt lavere i natt da, det gikk bra for brystene. Men nakken min fikk gjennomgå.

Skrevet

Når startet dere å gå med vanlig BH igjen, og hvordan var det?

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker, men ikke før to mnd ihvertfall, bortsett fra en kveld i ny og ned på fest.

Bruker ikke særlig med vanlig bh til hverdags, for jeg har en aktiv jobb og trener mye, så da går det i sportsbher. Synes det er så mye mer komfortabelt enn vanlig bh.

Bruker vanlig bh litt mer på sommeren da :)

Det var veldig gøy å ha noe å fylle ut bhen med. Var så glad første gangen jeg tok på en skikkelig bh. Deilig følelse, men som sagt så bruker jeg mest sportsbh.

Synes ikke det er komfortabelt med vanlig spilebh over lengre tid, men det har jeg aldri syntes.

Skrevet

Hvis jeg husker rett, så fikk jeg beskjed om å ikke bruke spilebh på 6mnd. Så jeg ventet så lenge før jeg begynte.

Det var litt uvandt i starten, men ikke noe ubehagelig :)

Skrevet

Jeg la inn 450gram for 3 år siden.. Jeg hadde ikke noe særlig vondt etterpå. Det som gjorde litt vondt var å sette seg opp fra liggende stilling.. Så tror det har veldig mye med smerteterskel å gjøre.

Skrevet

Når startet dere å gå med vanlig BH igjen, og hvordan var det?

Gikk med spilebh etter 9 dager.

Skrevet

Så mye forskjellig det var da :D

Skrevet

Jeg tror ikke det har så mye med smerte-terskel om man opplever den første tiden som smertefull eller ikke. Det er nok kroppen det kommer an på. Noen har strammere hud som blir strukket lenger enn andre, noen har strammere muskler (de som har operert under muskel) enn andre osv. Så det er nok hovedsaklig kroppens fysikk som spiller en rolle.

Du som støvsugde etter to dager, jeg klarte ikke å holde et vannglass med en hånd etter to dager. Og det er ikke fordi jeg har lav smerteterskel.

  • Liker 4
Skrevet

Jeg støvsugde ikke, jeg vasket stue og kjøkkengulvet til søsteren min, det var vondt men jeg gjorde det for det. Orket ikke bare ligge/sitte der. At noen ikke har greid å holde et vannglass etter en sånn operasjon har jeg aldri hørt om..

Skrevet

Så mye forskjellig det var da :D

Jeg mener at beste er å forholde seg til akkurat det DU har fått beskjed om fra klinikken du brukte.

Fordi jeg ser det slik, går noe galt og du sier du f.eks bare ventet 2 uker på å bruke spilebh som da kan vøre grunnen til at noe gikk galt. Så har du ingen andre å skylde på enn deg selv, nettopp fordi du fikk beskjed av klinikken å vente lenger.

Står det ikke noe i papirene dine, så bare ringer du å spør.

Jeg synes det er bedre å være føre var på slike ting, man vet jo aldri. Alle klinikker har forskjellige meninger om spilebh, men det sikkreste er å forholde seg til akkurat det en har fått beskjed om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...