Gå til innhold

Til dere som har tatt silikon.


Fremhevede innlegg

Skrevet

Heihei alle, lenge siden sist!

Vel, igår så fikk jeg operert inn silikon, og det jeg lurer på til dere som har tatt det før; hvordan var dagene etter? Hadde dere veldig store smerter? Når ble de bedre? Og når tok dere av bandasjen?

Pratet en del med kirurgen etter operasjonen igår, og siden jeg da fikk smertestillende intravenøst så kjente jeg ikke så mye til operasjonen. Men når jeg kom hjem ble det bare verre og verre, og nå klarer jeg herved ikke komme meg opp fra liggende til sittende stilling alene, og jeg får meg ikke opp fra sittende til stående stilling alene. Full dose på pinex forte gir nesten ikke effekt, og jeg føler meg skikkelig handicappet. :sjenert: Er det sånn lenge, eller blir det bedre ganske fort? Vil egentlig gjerne være hjemme med samboer, men han kan ikke jobbe hjemmefra og kan heller ikke ta fri, så jeg må være hos min mor slik at jeg kommer meg opp når jeg skal på do etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unødvendig kommentar, for alt du vet kunne jeg hatt brystkreft og levd med bare en pupp, eller jeg kan være en av dem som er høyst utsatt for brystkreft hvor legen vil fjerne begge puppene, eller det kan være andre sykdommer som gjør at jeg tok dette valget. :)

Jeg er helt enig, silikon kan være jævlig stygt - spesielt om de blir altfor store eller om jobben er gjort dårlig. Så bra at puppene mine ikke er i nærheten av noe av det der ;)

Vær så snill, hold dere til topic.

Hei.

Eg har operert inn silikon 2 ganger. 1 gangen var det sås som så med smerter, 2 gang omtrent ingenting, reiste på hytteferie dagen etter, hadde 4 barn eg tok meg av...La inn 260 gr 1 gang og 375 andre gang.

Lykketil videre og gratulerer foresten. Var det noe mer du ville vite so spør..

Skrevet

Venninnen min la inn 350 g i hver pupp og klarte knapt gå på do i en uke etterpå, hun måtte få hjelp til komme seg opp av sengen.

Resultatet ble riktignok helt jævlig, hun ser ut som en barbiedukke med pupper som er sprengt på siden og sprengt oppe. Finnes ikke pent.

Jeg fatter ikke hva det feiler kvinner som er så svake at de må legge seg under kniven for å øke selvfølelsen, dere går alderdommen i møte med hysteria uten like. Nå er det snart unormalt å ha pupper som ikke er fikset på, det sier litt om hvor trenden går.

  • Liker 6
Skrevet

Venninnen min la inn 350 g i hver pupp og klarte knapt gå på do i en uke etterpå, hun måtte få hjelp til komme seg opp av sengen.

Resultatet ble riktignok helt jævlig, hun ser ut som en barbiedukke med pupper som er sprengt på siden og sprengt oppe. Finnes ikke pent.

Jeg fatter ikke hva det feiler kvinner som er så svake at de må legge seg under kniven for å øke selvfølelsen, dere går alderdommen i møte med hysteria uten like. Nå er det snart unormalt å ha pupper som ikke er fikset på, det sier litt om hvor trenden går.

Eg har lagt inn 375gr og de er overhode ikkje for store til min kropp,har en C cup og det er normal str!!!! Eg er ganske brei over skuldrer og kropp. Hadde en A cup noe som heller ikkje var fint på min kropp, derfor valgte eg å legge meg under kniven.

Min kropp mitt valg noe ingen andre har noe med, eg betalte det sjøl også. Ærleg talt må det vare sjalusi ute å går her....

  • Liker 5
Skrevet

Kan dere holde dere til topic? Om det er så jævla viktig, så har jeg bare lagt inn 240gram.

  • Liker 6
Skrevet (endret)

Gratulerer så mye med nye boobs! :)

Jeg husker veldig godt hvor jævlig dagen etter operasjonen var, og samme dagen når de smertestillende fra operasjonen begynte å gå ut av kroppen. Det gjorde sykt vondt, og jeg som var hjemme sammen med et lite barn i permisjon, trodde at det hele skulle ende ganske smertefullt.

Men det var overraskende hvor mye smertene forandret seg fra dag til dag. Hver dag blir bedre, normalt sett, og det var de 3 første dagene som var verst. Etter det ble smertene ikke vonde på samme måte i det hele tatt.

Husk å kombinere de Fortetablettene med vanlig Paracet eller Pinex.

Å husk å ligg høyt, nærmest sittende når du skal sove/hvile.

La du inn foran eller bak muskel? De som legger bak har oftest mer og lengre smerter postoperativt enn de som legger foran.

Endret av Wanted
  • Liker 1
Skrevet

Eg har lagt inn 375gr og de er overhode ikkje for store til min kropp,har en C cup og det er normal str!!!! Eg er ganske brei over skuldrer og kropp. Hadde en A cup noe som heller ikkje var fint på min kropp, derfor valgte eg å legge meg under kniven.

Min kropp mitt valg noe ingen andre har noe med, eg betalte det sjøl også. Ærleg talt må det vare sjalusi ute å går her....

Å berre for å nevne det so i Feb/Mars går magen min :gjeiper: det også av mi lommebok

Skrevet

Venninnen min la inn 350 g i hver pupp og klarte knapt gå på do i en uke etterpå, hun måtte få hjelp til komme seg opp av sengen.

Resultatet ble riktignok helt jævlig, hun ser ut som en barbiedukke med pupper som er sprengt på siden og sprengt oppe. Finnes ikke pent.

Jeg fatter ikke hva det feiler kvinner som er så svake at de må legge seg under kniven for å øke selvfølelsen, dere går alderdommen i møte med hysteria uten like. Nå er det snart unormalt å ha pupper som ikke er fikset på, det sier litt om hvor trenden går.

Shuv' it up your :flekke:

  • Liker 5
Skrevet

Gratulerer så mye med nye boobs! :)

Jeg husker veldig godt hvor jævlig dagen etter operasjonen, og samme dagen når de smertestillende fra operasjonen begynte å gå ut av kroppen. Det gjorde sykt vondt, og jeg som var hjemme sammen med et lite barn i permisjon, trodde at det hele skulle ende ganske smertefullt.

Men det var overraskende hvor mye smertene forandret seg fra dag til dag. Hver dag blir bedre, normalt sett, og det var de 3 første dagene som var verst. Etter det ble smertene ikke vonde på samme måte i det hele tatt.

Husk å kombinere de Fortetablettene med vanlig Paracet eller Pinex.

Å husk å ligg høyt, nærmest sittende når du skal sove/hvile.

La du inn foran eller bak muskel? De som legger bak har oftest mer og lengre smerter postoperativt enn de som legger foran.

Takk :)

Jeg har tatt pinex forte sammen med paracet helt til nå. De ringte meg fra dagkirurgien og lurte på hvordan det gikk. De sa jeg kunne ta to forte og ta de en time tidligere så skulle visst smertene minke litt :)

Men godt å høre! Var redd jeg måtte lide i flere uker nå. Jeg har tatt foran muskelen. Ligge høyt husker jeg. :jepp:

Men når du skulle reise deg å sånn, strammet det veldig i brystet da? Gjør det for meg, det er så ekkeeelt. Merker jeg blir helt engstelig for å rakne alt sammen. Og når tok du av bandasjen? Hun som ringte meg sa jeg kunne ta den av idag, men tror ikke jeg tørr helt enda.

Skrevet

Unødvendig kommentar, for alt du vet kunne jeg hatt brystkreft og levd med bare en pupp, eller jeg kan være en av dem som er høyst utsatt for brystkreft hvor legen vil fjerne begge puppene, eller det kan være andre sykdommer som gjør at jeg tok dette valget. :)

Jeg er helt enig, silikon kan være jævlig stygt - spesielt om de blir altfor store eller om jobben er gjort dårlig. Så bra at puppene mine ikke er i nærheten av noe av det der ;)

Vær så snill, hold dere til topic.

Rart at ikke folk kan svare på et spørsmål, men må lire av seg unødvendig dritt. Jeg skjønner ikke hvorfor noen er sånn.

Jeg har tatt silikon for ganske mange år siden. Jeg husker at det var sinnsykt smertefullt, og at det varte ca en ukes tid før det ble sakte men sikkert bedre. Du skulle sikkert hatt noe sterkere enn Pinex Forte. Du må bare mase på legen som opererte deg.

Lykke til :-)

Skrevet

Rart at ikke folk kan svare på et spørsmål, men må lire av seg unødvendig dritt. Jeg skjønner ikke hvorfor noen er sånn.

Jeg har tatt silikon for ganske mange år siden. Jeg husker at det var sinnsykt smertefullt, og at det varte ca en ukes tid før det ble sakte men sikkert bedre. Du skulle sikkert hatt noe sterkere enn Pinex Forte. Du må bare mase på legen som opererte deg.

Lykke til :-)

Men trodde ikke det var lov å gi noe sterkere for slike operasjoner?

Skrevet

De som er imot silikon er de som som regel ikkje har penger eller mot til å gjennomføre en slik operasjon. Som TS nevnte so kan det vere mange grunner til at hun valgte en slik OP...Hennes valg og eg skjønner henne veldig godt :jepp:

Er vondest de første 3-4 dagene so bedrer det seg..

  • Liker 1
Skrevet

De som er imot silikon er de som som regel ikkje har penger eller mot til å gjennomføre en slik operasjon. Som TS nevnte so kan det vere mange grunner til at hun valgte en slik OP...Hennes valg og eg skjønner henne veldig godt :jepp:

Er vondest de første 3-4 dagene so bedrer det seg..

Takk skal du ha :) Håper bare jeg kan komme meg hjem senest 1 desember! Samboer har nemlig laget pakkekalender til meg. :gjeiper:

Skrevet

Takk :)

Jeg har tatt pinex forte sammen med paracet helt til nå. De ringte meg fra dagkirurgien og lurte på hvordan det gikk. De sa jeg kunne ta to forte og ta de en time tidligere så skulle visst smertene minke litt :)

Men godt å høre! Var redd jeg måtte lide i flere uker nå. Jeg har tatt foran muskelen. Ligge høyt husker jeg. :jepp:

Men når du skulle reise deg å sånn, strammet det veldig i brystet da? Gjør det for meg, det er så ekkeeelt. Merker jeg blir helt engstelig for å rakne alt sammen. Og når tok du av bandasjen? Hun som ringte meg sa jeg kunne ta den av idag, men tror ikke jeg tørr helt enda.

Flott at du tok foran muskel! :)

Da har du virkelig ingenting å frykte på smerteskalaen. Som sagt, du vil bli meget overrasket over plutselig smertene avtar.

Jeg sprang på trening 9 dager etter operasjonen faktisk.

Ja, jeg følte akkurat det samme og var meget forsiktig da jeg skulle reise meg. Men det gikk bra, selv om det ikke føltes sånn ut. Du kan også høre skvulpelyder og slikt, det er også normalt.

Tok den vel av etter 3 dager tror jeg. Husker ikke helt. Det var et STORT øyeblikk!!! :D

Skrevet

Flott at du tok foran muskel! :)

Da har du virkelig ingenting å frykte på smerteskalaen. Som sagt, du vil bli meget overrasket over plutselig smertene avtar.

Jeg sprang på trening 9 dager etter operasjonen faktisk.

Ja, jeg følte akkurat det samme og var meget forsiktig da jeg skulle reise meg. Men det gikk bra, selv om det ikke føltes sånn ut. Du kan også høre skvulpelyder og slikt, det er også normalt.

Tok den vel av etter 3 dager tror jeg. Husker ikke helt. Det var et STORT øyeblikk!!! :D

Weee, så bra! Hehe, fikk beskjed av kirurgen at jeg kunne gå meg turer og alt allerede idag. Ikke faen om det går for øyeblikket. :P

Phew, så bra. Blir jo redd for å reise meg, haha. Vil ikke få stygge arr eller noe, så prøver å være så forsiktig som mulig!

Det tror jeg på! Er skikkelig nysgjerrig på hvordan det ser ut, men tørr ikke ta av bandasjen for tidlig heller.

Skrevet

Hei. Gratulerer så mye med nye pupper :)

Jeg tok silikon for over 2 år siden. Jeg hadde sånn veldig vondt 3-4 dager etter operasjonen. Da måtte jeg ha hjelp til det meste. Husker det gjorde så vondt å bare komme seg opp av sengen for å komme seg på do. Hadde heldgvis mamma til å hjelpe meg da hun var sykemeldt fra jobben på den tiden. Jeg kan ikke helt huske om jeg hadde bandasjen på i en månde og skiftet den annenhver dag. Jeg tror det var slik uten å vite for sikkert.

Det er alltid noen anonyme drittunger som bare må slenge dritt i slike silikon tråder. Det er bare å overse de ;)

Skrevet

Hei. Gratulerer så mye med nye pupper :)

Jeg tok silikon for over 2 år siden. Jeg hadde sånn veldig vondt 3-4 dager etter operasjonen. Da måtte jeg ha hjelp til det meste. Husker det gjorde så vondt å bare komme seg opp av sengen for å komme seg på do. Hadde heldgvis mamma til å hjelpe meg da hun var sykemeldt fra jobben på den tiden. Jeg kan ikke helt huske om jeg hadde bandasjen på i en månde og skiftet den annenhver dag. Jeg tror det var slik uten å vite for sikkert.

Det er alltid noen anonyme drittunger som bare må slenge dritt i slike silikon tråder. Det er bare å overse de ;)

Da er det nok litt annerledes med bandasje nå. Selve bandasjen skal bare sitte på i 2-4 dager, så skal den av og ikke på igjen. Men man skal gå med en stram sportbh, og teipen som dekker sårene skal byttes enten annenhver uke, eller hver gang den faller av :)

Skrevet

Gratulerer SÅ mye med nye pupper! Håper du blir kjempefornøyd med det endelige resultatet! :)

Dette er muligens litt off-topic, men hva er hovedforskjellen(e) på å ta silikon foran/bak(under..?) muskelen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...