Gå til innhold

Smiling at the elephant

Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

- Biter mye på fingerne, både hennes og mine.

- Grinete, og da snakker jeg erkegrinete.

- Sikler som en Sankt Bernhards

Hører veldig ut som S, men jeg har sett to hvite klumper i gommen hennes da.. Men har hørt at de kan bruke flere måneder på å komme opp, så.. Vi får se. Er helt tydelig at hun klør ihvertfall. Vi ga henne også en bitering som hadde vært i kjøleskapet (leste det på nettet et sted).

Er morsomt å lese her inne. Måten du beskriver C på er så lik på hvordan S er og utvikler seg. Men så er det jo ikke store aldersforskjellen å snakke om heller da :fnise:

Det er jo 12 dager mellom dem (om jeg ikke tar feil), og C er allerede ganske tidlig ute på mange områder, så det virker som både S og C er tidlig ute. C har hatt de to linjene i munnen lenge, og klødd av og på. Nå derimot er det verre, men heldigvis er hun i godt humør om hun får sove. Hun ligger og babler med pekefingeren i munn og lager smattelyder mens hun biter på den. Jeg prøver å amme, men hun ligger bare og tygger på puppen, så tror neppe det er sult. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Her våkner vi opp til ei frøken som har en pekefinger i munnen, det virker som noe klør. Dette har hun holdt på med i flere dager, så nå tror vi at det er noe på vei ut. Jeg trodde C kunne sikle, men de siste dagene har det vært helt ekstremt.

Uansett, i dag skal C, pappaen hennes og jeg til helsestasjon for å få veid og målt C, og for å gi henne vaksine. Er ikke så glad i at jenta mi har det vondt, og det er liksom ikke så ideelt å gjøre ting enda mer ubehagelig når det er noe som plager henne i underkjeven.

Heldigvis sover C nå, så det er hovedsaklig plagsomt når hun er våken, og det holder henne våken, men når hun sovner, sover hun godt.

Får gå tilbake til lille sprelleapen min, hun våknet visst opp! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi også på kontroll i dag :) men ingen vaksine, da. Lykke til med det, går sikkert veldig bra :)

Hehe, mye sikkel ja. Du får kjøpe sånn smekke til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Her skal vi også på kontroll i dag :) men ingen vaksine, da. Lykke til med det, går sikkert veldig bra :)

Hehe, mye sikkel ja. Du får kjøpe sånn smekke til henne :)

Artig, 6-ukeren (eller 8-ukeren som du kaller den)? Vi skal på 3 månederskontrollen med C, og det blir andre vaksina. Jeg vet hva det går i, forloveden gjør ikke det. Er litt spent å se hvordan han reagerer.

Problemet er ikke hennes klær, men mine. Var dyvåt i nakken grunnet sikkelet til C, så kanskje vi må kjøpe meg smekke. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

I går var vi på helsestasjonen og C fikk andre sett med vaksniner. Pappaen hennes tok det faktisk veldig tungt, spesielt fordi C lå og bablet, og smilte. Det tror jeg var tyngst for han, å vite at hun skulle ha det vondt. Så, han var ikke helt seg selv i går. C derimot, var bare litt ekstra grinete. Hun er nå tilbake til normalen, sover søtt i sengen sin.

Hun er forresten nesten 62 cm lang, ca. 6.8kg og har dermed lagt på seg nesten 3 kg siden hun ble født. Det er rart å tenke på at hun er såpass mye større enn hun var da hun ble født og hun så diger ut i forhold til andre på hennes alder. :fnise: Store jenta mi. Følger kurven sin perfekt. :jepp:

Edit: Legen var ikke sikker på om tenner var på vei ut, det var visst veldig normalt å tygge på ting i denne alderen. Jaja, som jeg sa til far min, er greit det at hun ikke får tenner helt enda, for da slipper jeg å kronisk bli bitt i puppen. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være tøft å se på når sitt lille gull skal bli stukket.. :( S har jo ikke fått noen vaksiner enda, men det ble tatt blodprøve av henne på barsel. Det syntes jeg var litt tøft.. Kjenner jeg gruer meg til hun skal begynne med vaksiner, men det er jo til det beste for henne, så..

Godt at hun er tilbake til seg selv nå, og at hun følger kurven sin så bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..O er 61 cm og 6,2 kg..Men over en måned yngre :fnise:

Nei er vel litt tidlig for tenner, hehe. :) Jeg ser helst at O er sent ute med både tenner, krabbing og gåing.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det må være tøft å se på når sitt lille gull skal bli stukket.. :( S har jo ikke fått noen vaksiner enda, men det ble tatt blodprøve av henne på barsel. Det syntes jeg var litt tøft.. Kjenner jeg gruer meg til hun skal begynne med vaksiner, men det er jo til det beste for henne, så..

Godt at hun er tilbake til seg selv nå, og at hun følger kurven sin så bra! :)

Det er tungt, jeg satt og nærmest gråt for C gråt så sårt. Det var ikke da nåla gikk inn i leggen hun begynte å gråte (akkurat det er jeg veldig stolt av jenta mi for), men når selve vaksina ble satt (dvs innholdet i sprøyta gikk i låret hennes). Det ble tatt blodprøve av C, for å se om hun har sigdcelleanemi eller cystisc fibrose). Vi har ikke hørt noe, så da er vel frøkna frisk. :fnise:

Hun var seg selv på morningen, men utover kvelden ble hun gretten og hadde vondt i bena. Hun er litt hoven rundt der hun fikk ene vaksina, så vi må unngå å bøye benet. Synes synd på henne, men det er greit hun får vaksninene nå. :jepp:

Oi..O er 61 cm og 6,2 kg..Men over en måned yngre :fnise:

Nei er vel litt tidlig for tenner, hehe. :) Jeg ser helst at O er sent ute med både tenner, krabbing og gåing.. :gjeiper:

:fnise: Du er jo ganske høy selv da, og sambo er vel enda høyere vil jeg nå anta, så er kanskje ikke noe rart i O er en stor gutt.. :jepp: Hu frøkna her ligger godt over snittet her for å si det sånn, så hun er faktisk også ganske så stor.

Tenner kan begynne å dukke opp nå, men er jo vanligst at det skjer rundt 6-9 måneder. Hun kunne ikke utelukke det at de lå under, og jobbet seg oppover. Vi får se, det er mye som skjer med C uansett, hun dytter seg selv oppover når hun ligger på brystet mitt, nysgjerrig på verden, og når hun ligger i vippestolen dytter hun seg nesten ut ved å spenne bena og rulle over litt på siden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Du er jo ganske høy selv da, og sambo er vel enda høyere vil jeg nå anta, så er kanskje ikke noe rart i O er en stor gutt.. :jepp: Hu frøkna her ligger godt over snittet her for å si det sånn, så hun er faktisk også ganske så stor.

Tenner kan begynne å dukke opp nå, men er jo vanligst at det skjer rundt 6-9 måneder. Hun kunne ikke utelukke det at de lå under, og jobbet seg oppover. Vi får se, det er mye som skjer med C uansett, hun dytter seg selv oppover når hun ligger på brystet mitt, nysgjerrig på verden, og når hun ligger i vippestolen dytter hun seg nesten ut ved å spenne bena og rulle over litt på siden. :fnise:

Ja er jo sant det. Samboer er 195 cm høy tror jeg, og jeg 174, så er klart lille (store) gutten min blir en høy kar han også :jepp: For det er ikke det at han er så rund enda, men han er ganske lang for alderen :jepp: Ikke det at det gjør noe, jeg bare savner når han var så liiiten :rodmer:

Ja du har vel rett i det :jepp: Mamma sier jeg var født med tenner, men vet nå ikke helt om jeg tror henne da. Men med tanke på at håret mitt var så langt at det gikk nedenfor ørene når hun børstet det, så kan det jo hende tennene mine vokste fort også :fnise:

Ja utviklingen går vel på høygir hos C nå :jepp: Før du vet ordet av det babler hun mam-mam-mam og kryper rundt på gulvet hvor hun prøver å få tak i alt av pyntegjenstander.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja er jo sant det. Samboer er 195 cm høy tror jeg, og jeg 174, så er klart lille (store) gutten min blir en høy kar han også :jepp: For det er ikke det at han er så rund enda, men han er ganske lang for alderen :jepp: Ikke det at det gjør noe, jeg bare savner når han var så liiiten :rodmer:

Ja du har vel rett i det :jepp: Mamma sier jeg var født med tenner, men vet nå ikke helt om jeg tror henne da. Men med tanke på at håret mitt var så langt at det gikk nedenfor ørene når hun børstet det, så kan det jo hende tennene mine vokste fort også :fnise:

Ja utviklingen går vel på høygir hos C nå :jepp: Før du vet ordet av det babler hun mam-mam-mam og kryper rundt på gulvet hvor hun prøver å få tak i alt av pyntegjenstander.. :fnise:

Jeg vet ikke helt hvor høy jeg er, noen steder er jeg 173, andre steder er jeg 174. :fnise: Uansett, vi er like høye her i gården. Jeg savner da lillemor var liten og bare så på meg med de store øynene hennes. Nå er det store øyne, deretter smiler hun midt i måltidet, noe som ser passe tullete ut når brystvorta fremdeles er i kjeften. :fnise:. ikke det at jeg ikke elsker det, for det gjør jeg, men jeg savner henne som helt fersk. :fnise:

Hu her sier nå ba-ba, babwah, mmmm-a, bwaaah, grrøøøh, aaaaah, mao typisk babylyder. Da hun først begynte å bable, var det ikke så mange forskjellige lyder, var bare noen få små lyder. I tillegg er det høye toner og latter.. Hun har allerede stålkontroll på nakken og på å holde overkroppen oppe.. Håper bare hun ikke løser koden på å snu seg snart. :fnise: La henne være baby litt lengre. Ja. Tror nok pappa er første ordet ut, for jeg sier hele tiden "pa-pi" eller "pa-pa" når jeg snakker om forloveden.

Jeg dyttet hodet og overkroppen opp som nyfødt. :sjenert: Det, og som jeg skrev til Teita, innen jeg var året gammel, før jeg kunne gå, så var jeg allerede såpass aktiv at jeg kom ut av sprinkelsenga på egenhånd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom deg også og oppdaterer meg litt:) Koselig å lese hva damene "mine" gjør selv om jeg ikke alltid orker å skrive så mye..:)

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Tidlig ute med andre ordd :fnise: Jegvar 10 mnd. da jeg begynte å gå.

:jepp: Vi er tidlige her i gården. C ligger jo litt foran i utvikling. Får spørsmål om vi legger henne på magen, og det gjør vi, men da når hun ligger på brystkassa mi. Da får hun sett meg og trent på å fokusere på noe. Det hjelper. Fikk jo høre det var bra. Nå satt jeg og tenkte på det, på de store øynene til C, og ble litt varm inni meg.

Vet ikke når jeg begynte å gå.

Innom deg også og oppdaterer meg litt:) Koselig å lese hva damene "mine" gjør selv om jeg ikke alltid orker å skrive så mye..:)

Stor klem!

Det er alltids koselig at Skyttemor kommer innom, spesielt når du har det sånn som du har. :jepp:

Stooor klem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg har gått mye de siste dagene, har boostet selvtilliten litt ved å jobbe med matematikk. Jeg har hatt noe problemer med noen grener innenfor matematikken, så jeg jobber nå med det for å få det i skolten. Det går veldig bra, ikke særlig problemer her i gården. :fnise:

Har blitt veldig flink til å utnytte tilbud nå for tiden. Forloveden og jeg var og handlet noe mat som totalt uten tilbud kom til rundt 440kr.. Etter at tilbudene var trukket av, betalte vi 300kr. :fnise: Ikke verst det. Nå har vi kun en inntekt å leve av, og så lenge vi ikke kjøper inn unødvendige, store ting som koster mye, så får vi dette til å gå rundt. :jepp: Vi har ingen problem med økonomien vår, og det er deilig. :jepp:

Fy så trøtt jeg er. Kanskje ikke spille WordFeud når man skal sove. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Delphina

Flink du er med matematikken :)

Høres også ut som du er veldig flink med økonomien :jepp:

Takk. :sjenert:

Er litt deilig å gjøre noe jeg liker, og å være flink til det igjen.

Har stålkontroll over økonomien her i gården. VI må ha det, ellers går vi såpass i minus at det er helt på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Delphina! Da har vi endelig fått internett i hus, og jeg har fått oppdatert meg skikkelig her inne. Det første som slår meg er at sukk, jeg vil også bli mamma! Ordentlig verpesjuk her :gjeiper: Men får nok holde ut litt til, til vi er klare for det her i gården! Hehe. :fnise:

Det er så koselig å lese i dagboken din! Og måten du beskriver C på, jeg kan så tydelig se det for meg. For en artig, søt og sjarmerende jente dere har! :rodmer: Veldig forstålig at du synes det er litt trist at hun blir eldre, selv om man vet at barn ikke forblir babyer for alltid. Jeg har ikke hørt en forelder som ikke har sagt "tiden går så fort!!", så du får ta vare på øyeblikkene med lillejenta di! Jammen godt du har KG, kjekt å lese tilbake på babytiden etterhvert som hun blir eldre!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se dere har økonomien under kontroll, det er det jammen ikke alle som har! Tilbud benytter vi oss av her i gården også. Vi har så vi klarer oss greit her, men alt man kan spare er penger som kommer godt med :jepp:

Bra det ikke er bare jeg som spiller WordFeud når jeg egentlig burde sove :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hei, Delphina! Da har vi endelig fått internett i hus, og jeg har fått oppdatert meg skikkelig her inne. Det første som slår meg er at sukk, jeg vil også bli mamma! Ordentlig verpesjuk her :gjeiper: Men får nok holde ut litt til, til vi er klare for det her i gården! Hehe. :fnise:

Det er så koselig å lese i dagboken din! Og måten du beskriver C på, jeg kan så tydelig se det for meg. For en artig, søt og sjarmerende jente dere har! :rodmer: Veldig forstålig at du synes det er litt trist at hun blir eldre, selv om man vet at barn ikke forblir babyer for alltid. Jeg har ikke hørt en forelder som ikke har sagt "tiden går så fort!!", så du får ta vare på øyeblikkene med lillejenta di! Jammen godt du har KG, kjekt å lese tilbake på babytiden etterhvert som hun blir eldre!

:klemmer:

Heisann, sullå! :klemmer:

Deilig med internett i hus, eller hur? :fnise: Verpesjuken er noe av det mest irriterende man kan oppleve. :fnise: Det rasler så til de grader i eggstokkene. Det viktigste er at dere begge er klare og føler det er på tide.

:sjenert: Hun er vår lille luring, og hun har så mange forskjellige sider. Hun er tålmodig til en viss grad, etter det er det tårer, men.. Det er sjeldent det går så langt. Det er vemodig at hun vokser til, men det er også en fantastisk reise det å være mamma. Jenta mi vokser og blir stor, selv om jeg savner graviditeten og første møtet med henne. Tar vare på alle, både i hodet og på (digital) film. :fnise:

Håper du har det bra. :klemmer:

Godt å se dere har økonomien under kontroll, det er det jammen ikke alle som har! Tilbud benytter vi oss av her i gården også. Vi har så vi klarer oss greit her, men alt man kan spare er penger som kommer godt med :jepp:

Bra det ikke er bare jeg som spiller WordFeud når jeg egentlig burde sove :ler:

Nei, man har ikke luksusfellen for morroskyld. :fnise: Jeg har aldri hatt inkassokrav (vel, en gang, men det var kommunen som surret), og prøver mitt beste å ha nogenlunde kontroll. Jeg har fått hjelp fra foreldrene mine, men de gjør det selv, ikke fordi jeg har bedt om det.

:fnise: WordFeud er så irriterende, fordi man blir avhengig av det. :fnise:

---

Vi hadde en relativt fin dag i går, inntil nest siste måltid. C bæsjet såpass at det skjøt opp ryggen hennes, og hun var da ved puppen. Vi måtte hekte henne av og få skiftet det så fort så mulig, for hun ville ha sovnet med dritt oppetter ryggen. Det var C derimot ikke enig i, og skrek av full hals. Pappaen hennes skiftet henne og følte seg ganske så frustrert og lei seg, for han visste ikke hva han skulle gjøre. Så, mens jeg var nede og ryddet etter middag hører jeg forloveden skrike navnet mitt høyt (han skiftet henne og jeg følte meg i veien, så jeg gikk ned for å rydde). Jeg går opp og ser en mann på gråten og ei datter som hyler på høyeste volum. Jeg tok C opp og etter to hikst roet hun seg ned. Forloveden beklaget seg og måtte ut av rommet, og jeg vet han tok til tårene. Han kom tilbake og sa at det var bare vanskelig å høre henne sånn og beklaget at han skrek navnet mitt på slik en måte. Jeg pratet med han, og han sa at han kunne akseptere at C ville ha mammaen sin akkurat nå, sånn er det bare.

Det er viktig for meg at forloveden vet at C ikke misliker han, for hun smiler det bredeste smilet når hun ser pappaen hennes, men at jeg er tross alt mor og matfat, og da blir det sånn at hun vil heller ha mammaen sin til tider. Uansett, skal følge det litt opp og prate igjen med han i dag, for å se til at han har det greit. C vet jeg har det greit, hun lå og smilte til mammaen sin da hun våknet i dag. :sjenert:

Edit: Må innrømme jeg satt her med vondt i hjertet, for det er tungt for et mammahjerte når en sånn situasjon oppstår.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...