Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

:rodmer:

:rodmer:

---

Jeg hater å lyve, men jeg liker ikke å snakke med Jehovas vitner, har støtt på dem før og jeg brukte en time med dem. Fikk ikke akkurat gå. :fnise: Jeg synes faktisk enkelte jehovas vitner er superkoselige, det er ikke det, men jeg orker ikke å snakke om religion. Jaja, uansett. Sa jeg trodde på Jesus og Gud, og disse sa at jeg bare skulle tenke over det Jesus sa og gjorde. Jaja, jeg mener nå at man skal se bort fra religion og se hva personer gjør godt. Jeg gir blod, tar meg av min datter, prøver å hjelpe så mye jeg kan, og jeg er agnostiker. Om enkelte religiøse kan se hva jeg gjør og ikke hva jeg tror på, og liker min person for det, så hadde det vært supert (har desverre ikke akkurat gode opplevelser med kristne for å si det sånn). Jeg var i en menighet hvor menneskene var så selviske og falske, og det synes jeg er drøyt. Det blir for falskt, og når de går og påstår de er så mye bedre fordi de tror, så gidder jeg ikke. :nei:

Jaja, nå skal jeg kose meg med å rydde og å handle litt. Gleder meg til å tilbringe denne dagen med forloveden (som tok seg fri :nigo::rodmer:) og C. :rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig. Ser på de som svært påtrengende.. :sjenert:

Vet du hva som er beviset på Gud for de kristne? Bibelen. Vet du hva som er beviset på bibelen? Gud. Vet du hva som er beviset på Gud? Bibelen.. :fnise: Aaaand the circle keeps going on.

Koselig at forloveden tok seg fri. Det liker vi! God jul til deg, C og forloveden :hjerte::nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg er helt enig. Ser på de som svært påtrengende.. :sjenert:

Vet du hva som er beviset på Gud for de kristne? Bibelen. Vet du hva som er beviset på bibelen? Gud. Vet du hva som er beviset på Gud? Bibelen.. :fnise: Aaaand the circle keeps going on.

Koselig at forloveden tok seg fri. Det liker vi! God jul til deg, C og forloveden :hjerte::nisselue:

De er grusomt påtrengende, og de er utrolig flinke til å snakke for seg, de har gått gjennom regla mange ganger. De jeg støtte på var koselige, men de ville på en måte vende meg til Gud og slikt. Svigermor har det også, og hun kom med et poeng: "I respect you for your belief and your religion, but please do respect the lack of mine". :fnise:

Det er koselig, og litt deilig. Hahah, fikk jeg endelig kjøpt noen ting til svigerinna mi. God jul til deg, S og forloveden din også, Teita! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Det har vært en fin feiring, selv om det har vært noe uvant. Uansett, svigerinna mi var kjempefornøyd med julegaven (tror jeg da. :sjenert:). Jeg ble visst trukket ut av forloveden, og jeg gjettet det ganske tidlig grunnet forloveden kom hjem med en flat, avlang sak. Det var whiteboarden jeg ønsket meg. :fnise:

C fikk mye fine klær fra min tante, fra tanten hennes og fra oss. Hun fikk også en babygym fra foreldrene mine (jeg kjøpte den). Hun elsker den forresten, ligger der og leker med tingene. I tillegg fikk hun håndkle, gulpekluter og vaskekluter. Så, vi fikk kanskje ikke mye, men vi fikk det vi trengte til henne. :fnise: Vi trengte ikke stort mer med klær egentlig, C har mye nok fra før og hun får mer fra mormor nå snart.

C har vært litt gretten, men det har vært håndterbart. Det virker som hun sliter mer med luft, for her fises det og rapes det mye. Jeg raper henne etter hvert måltid, men tror det rett og slett har med hva jeg har spist. Heldigvis blir det ikke noe mer av det nå, så.. forhåpentligvis slipper hun vondtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker veldig uvant den Nederlandske julen, ja! Men da slipper man i alle fall å kjøpe like mange gaver som vi "må" her i Norge.. :gjeiper:

Magevondt og luft er kjipt, men julematen har sikkert litt av skylden. :)Jeg er spent på i kveld da jeg har skeiet ut med sjokolade. Mange babyer reagerer jo på det, så blir spennende å se om O får vondt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Virker veldig uvant den Nederlandske julen, ja! Men da slipper man i alle fall å kjøpe like mange gaver som vi "må" her i Norge.. :gjeiper:

Magevondt og luft er kjipt, men julematen har sikkert litt av skylden. :)Jeg er spent på i kveld da jeg har skeiet ut med sjokolade. Mange babyer reagerer jo på det, så blir spennende å se om O får vondt eller ikke.

:fnise:

Har aldri vært typen til å kjøpe mange gaver egentlig. Jeg spør hva familien vil ha, og kjøper inn det. Jeg har ikke særlig mange jeg kjøper gaver til egentlig. Kjøper heller venninner og venner noe til bursdag, eller så tar jeg meg en tur til de som bor utenlands og spanderer noe godt å drikke. :fnise:

Ja, det er kjipt, men hun får det ut uten problemer, så jeg stresser ikke, men av og til er det litt ekstra vondt og da masserer vi mage og sykler med bena hennes. Hun kan også bare ligge der og rape, noe som får oss til å fnise, for det er ikke akkurat småsaker som kommer ut av jenta.

Håper O ikke fikk vondt av det. :jepp:

---

C har litt ekstra luft i seg, men det kommer ut fort. Dog, jeg skal si, jeg vet hvordan C har det hvis hun har mye luft, bare at jeg ikke får ut luften like lett som henne. Det gjør vondt og det er ubehagelig, så jeg skjønner jo godt at babyer blir gretne da. Jeg sliter enda med litt trege tarmer. :sukk: Ellers er C en fornøyd baby som babler og hyler. Når jeg skriver hyler, så tenker jeg på "gledeshyl" i høy tone. :fnise: Det er så mange rare lyder som kommer ut av henne nå. Hvem hadde trodd den lille jenta som bare kunne gråte, sove, spise og gjøre fra seg har blitt så stor og så sosial, som prater og pludrer? Hun har de vakreste øynene, det sier alle, store, vakre øyne. :rodmer:

Jeg er ei veldig stolt mamma til jenta mi, og jeg får tilbakemeldinger som at hun er fornøyd, at hun har det bra, og at vi gjør en god jobb med henne. Det varmer mitt hjerte, for jeg har aldri vært en babyperson, jeg hadde planer om å bli non-og-tredve før jeg fikk barn, men jeg var 'bare' 23. Tror det å ha blitt mor har modnet meg. :sjenert:

Jaja, får gå tilbake til matten. Skal ta meg av doen og dusjen etterpå i dag, sånn at det blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en uke får vi endelig internett, men nå fikk jeg litt tid til å lese gjennom her.

Håper du har hatt en fin jul, det høres i alle fall ut som dere har det bra for tiden! Selv om det er litt luft i magen til C. Ja det er merkelig hvor mye man kan modnes av å få barn. Ikke at jeg har opplevd det selv, men jeg har sett det på venninner rundt meg. Og med det ansvarer som hører til å bli mamma, skulle det bare mangle at man blir voksen av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Om en uke får vi endelig internett, men nå fikk jeg litt tid til å lese gjennom her.

Håper du har hatt en fin jul, det høres i alle fall ut som dere har det bra for tiden! Selv om det er litt luft i magen til C. Ja det er merkelig hvor mye man kan modnes av å få barn. Ikke at jeg har opplevd det selv, men jeg har sett det på venninner rundt meg. Og med det ansvarer som hører til å bli mamma, skulle det bare mangle at man blir voksen av det! :)

Det er jo koselig at du stikker innom når du har tid. :jepp::klemmer:

Vi hadde en kjempefin jul, håper dere hadde det også.

Det er godt at man modnes. Er ikke det første jeg la merke til, bare den voksende magen. :fnise: Jeg er glad jeg har blitt mer moden, men allikevel er meg selv på en måte, om du forstår. Jeg vil fremdeles de samme tingene, men jeg greier fint å vente, for jenta mi sin skyld. Jeg tar litt mer bevisste valg og er flinkere med å håndtere økonomi. Ja, mange felt man kan modnes på. :fnise:

---

jeg er vel litt rusten på å vaske toalett og bad, og jeg lukter vel elegant etter at jeg mistet en "halv" flaske vaskemiddel utover gulvet og fikk en del på armen, pluss eddik etter å ha vasket dusjhodet (som hadde blitt relativt tett av kalk). Skal hoppe i dusjen nå snart, for jeg vil ikke plukke opp datteren min mens jeg lukter vaskemiddel og eddik. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O sin mage tålte nok ikke sjokolade så bra nei, så nå er det sjokoladestopp. :)

Skjønner godt du er stolt over snuppa di. Hun er kjempefin :)

Er litt artig å høre hvor store rap som kan komme ut av de små :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

O sin mage tålte nok ikke sjokolade så bra nei, så nå er det sjokoladestopp. :)

Skjønner godt du er stolt over snuppa di. Hun er kjempefin :)

Er litt artig å høre hvor store rap som kan komme ut av de små :fnise:

Huff! C tåler visst sjokolade, er ikke stort med klager fra henne når jeg spiser det. Hun oppfører seg som normalt og jeg spiste knapt nok noe sjokolade de første ukene av livet hennes.

:rodmer: Takk! O er jo en skikkelig godklump også. Jeg er stolt over de små bragdene C gjør, og jeg elsker når jeg ser de store, blå øynene lyse mot meg og når det tannløse smilet dukker opp. Nå er det latter her i gården også, ikke sånn som vi ler, men det er forsøk på det.

Ikke glem fisene, de lager mye lyd de også! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! C tåler visst sjokolade, er ikke stort med klager fra henne når jeg spiser det. Hun oppfører seg som normalt og jeg spiste knapt nok noe sjokolade de første ukene av livet hennes.

:rodmer: Takk! O er jo en skikkelig godklump også. Jeg er stolt over de små bragdene C gjør, og jeg elsker når jeg ser de store, blå øynene lyse mot meg og når det tannløse smilet dukker opp. Nå er det latter her i gården også, ikke sånn som vi ler, men det er forsøk på det.

Ikke glem fisene, de lager mye lyd de også! :fnise:

Kan skrive under på den! :ler: Høres ut som en voksen mann som liggr der og fiser så fornøyd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Kan skrive under på den! :ler: Høres ut som en voksen mann som liggr der og fiser så fornøyd. :fnise:

:fnise:

---

:sukk: Lillejenta mi vokser for fort synes jeg. :sukk: I dag la jeg henne i lekegrinda (eller 'the box' som vi kaller den), og det lå et hvitt teppe ved siden av henne, et lite stykke unna. Jeg sysler med småting og sjekker innimellom hva hun driver på med. Etter å ha fikset meg lunsj, går jeg bort og ser jenta leke med dette lille teppet. Hun griper tak i alt nå, rangler, hår og tepper. :fnise: Hvor ble det av den lille babyen som bare sov, spiste og gjorde fra seg i bleia (ikke det at hu er noe verre nå, hun er helt perfekt).

Tenk, snart 3 måneder. Hjelpes! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tiden går fort! Og det skjer noe nytt hele tiden, men det er jo så koselig :rodmer: Nå tar S tak i alt også. Får ikke tilbake gulpeklutene lenger :fnise:

Jeg så på en film vi tok av henne på sykehuset i går. Det var ganske vemodig, for hun var sååå liten.. Savner den tiden, samtidig som jeg gleder meg over all utvikling.

Håper det går bra med dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Tiden går fort! Og det skjer noe nytt hele tiden, men det er jo så koselig :rodmer: Nå tar S tak i alt også. Får ikke tilbake gulpeklutene lenger :fnise:

Jeg så på en film vi tok av henne på sykehuset i går. Det var ganske vemodig, for hun var sååå liten.. Savner den tiden, samtidig som jeg gleder meg over all utvikling.

Håper det går bra med dere :klemmer:

Det er utroli koselig. Sitter og ser bildene av C fra da hun ble født. Vi har bilder av henne så fersk at hun fremdeles har fett på huden (vernix). Det er så rart å tenke på den tiden, og jeg innser jo at tiden går fort.

C har tatt tak i ting lenge, men det er nå hun virkelig begynner å ta tak i ting som ligger litt fra henne. Hun folder jo teppet hun ligger på litt over panna og bakhodet. Første gangen jeg så det, fikk jeg så hetta at jeg satt og skalv i en time etterpå. Det skremte meg. Så, nå er det lite tepper igjen i lekegrinda, og i senga er alt festet. Vi kan si jeg har litt noia ja. :fnise:

Det er vemodig at hun vokser, men.. Jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent. Personligheten hennes utvikler seg, hun er veldig nysgjerrig og sosial, som jeg var som baby. Hun tar virkelig en del etter meg, og faren hennes, men det er mye som foreldrene mine sier var typisk meg som baby også.

Håper de får eit godt nytt år! Kos deg saman med C og forloveden :klemmer:

Takk i lige måde Silverdoe! :klemmer: Kos deg sammen med M og mannen! :klemmer:

---

Jeg mimrer litt tilbake til da C ble født. Navelstrengen var festet på siden av morkaka (kalles marginal umbilical insertion på engelsk), og når jeg leser i etterkant at det kunne ha gått riktig galt, så er jeg så takknemlig for at ting gikk som det gjorde! C kom ut frisk og rask, og det var en fødsel uten komplikasjoner. Jeg husker også at ting var fryktelig intenst da de tok vannet, og jeg lå og tenkte på å be om keisersnitt, for jeg hadde riestorm lenge og det skal jeg si ikke er behagelig, fikk knapt puste og mistet kontrollen en periode. Satt på knærne og hikstet etter luft. Jeg ville ha paracept, bare veldig sterk paracept, men det var bare epidural å få, og det fikk jeg jo ikke, for jeg åpnet fortere enn gynekologen hadde forventet (de trodde faktisk ikke at jeg hadde pressrier og sa til meg at jeg IKKE måtte presse). De fikk et lite sjokk da jeg var 9cm. :fnise: Alle i rommet utbrøt høye "Ååååååååh" og lo litt. Der ligger jeg og må presse som besatt, og tenkte "IDIOOOTER!" og et lite "faen" for mangelen på epidural. Jeg var mer typen: "Du, jeg må virkelig presse, og jeg greier ikke holde meg", i type patetisk lyd. Uansett, å presse var behagelig og ja, jeg kjente det sved litt da jeg fødte, men da var hodet i åpningen og jeg hadde bare et press igjen.

Neste fødsel blir uten keisersnitt og epidural, for jeg vet jeg greier dette. I tillegg så har jeg fått beskjed at får jeg vannavgang neste gang, så skal jeg på sykehuset før jeg får rier, for når vannet går, så føder jeg fryktelig raskt. Tror de generelt mener jeg bare skal fort på sykehuset, slik at de slipper å hente meg i ambulanse.. :fnise:

Beklager, måtte skrive ned litt tanker, sånn at jeg husker alt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Forloveden, C og jeg var ute en liten tur til noen venner av han. Denne gjengen sitter en uke i slutten av året og spiller dataspill, og vel.. Både jeg og forloveden er gamere (jeg kanskje ikke så mye nå lengre, siden C og selvstudium tar opp en del av tiden min :sjenert:). C smilte til alle og lekte med leken hun fikk fra en av kameratene til forloveden. Han som ga den var så sjarmert av henne og så på henne nesten hele tiden. Hun var utrolig flink, for hun sov uten å sutre særlig, og det er ikke ofte hun gjør når hun er borte fra hjemmet. Er stolt av lillejenta mi jeg. :rodmer:

Nå er det siste dagen i året og vi skal bare slappe av, spise middag hos svigers og så skal vi bare sitte og kose med C på kvelden. Får håpe det ikke er for mye lyd for henne (hun sover gjennom smellene nå. :fnise:).

Godt nytt år alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...