Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

En ny tilværelse krever nesten en ny bok, synes nå jeg :fnise: Jeg har bare gode minner fra forrige boken, men ønsker å starte ferskt med blanke ark.

For de som ikke har lest i min gamle dagbok, så er jeg 24 år gammel, forlovet til en herlig mann og mor til ei lita frøken som ble født i starten av oktober. Jeg har en bakgrunn i naturvitenskap og planlegger om mulig å ta en mastergrad. Å utforske naturen og å forstå dens mekanismer er noe jeg elsker her i livet, så jeg håper jo at jeg får jobbe innen forskning på mitt felt en dag. Nå for tiden koser jeg meg med forloveden og datteren vår her i det flate land. :rodmer:

Innholdet i denne dagboken blir en blanding av mange ting, morstilværelsen, studier (om jeg får det til å fungere å ta mastergraden), jobb.. Ja, rett og slett bare livet mitt.

:velkommen: inn!

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Det ble en lang dag på lørdag for oss alle, og snuppa var for første gang i et annet hus enn vårt og farmor og farfar sitt. Vi var på bursdagsfest for fetteren til forloveden, og jenta vår var med. Det var spesielt, og hun var kjemperolig. Rolig og blid. Det var en baby noen måneder eldre som var der også, og et par eldre barn. Var uansett veldig koselig også å få høre hvor skjønn hun var. :rodmer:

I går ble det bare avslapping her hjemme, da jeg var i dårlig form på lørdagen og ingen bedring i dag. Uansett, vi koste oss her alle tre, dog C har sovet en god del. Jeg har gått gjennom litt nederlandsk med forloveden og gjorde det visst bedre enn forventet. Så, han var litt stolt av meg. :fnise: Skal uansett jobbe med grammatikk i 2 uker fremover, så skal vi teste meg da. :jepp: Rett før vi gjorde C klar for siste mating, lente forloveden seg over senga hennes og sa "Who's a happy baby?". C svarte med å skvette og å gråte. Man hørte på gråten at hun hadde blitt skremt, så mamma trøstet henne siden pappa ikke greide det. Kveldsstellet gikk kjempebra også, smilte hele tiden, kanskje fordi jeg var absolutt tåpelig. :nigo: Uansett, nå sover hun søtt. :jepp:

C forandrer seg hele tiden, nye ting kommer til. Det går nå mellom å sove, spise, fylle bleiene, å prate og å smile. Da hun ble født var det bare de 3 første punktene som gjaldt.. Hun har blitt en langt mer sosial baby "prater" med meg så ofte som hun kan. det er så rart å se den lille bylten vokste til. Ligger og ser på bildene fra fødselen hennes, og synes det er så rart å tenke på den tiden. Det er snart 2 måneder siden, og når jeg skriver det, kjenner jeg at det blir litt vemodig. Har glemt det å være gravid, og savner den store magen. Savner jo fødselen litt også, men så skal det sies at jeg visstnok hadde en perfekt fødsel (jm hadde sagt det etter fødselen, men på nederlandsk). Rart hvor fort tiden går. :sukk:

Nå tusler jeg til sengs, for å bli litt bedre. :jepp: Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:hallo:

Følger med her :)

Vil gjerne følge deg videre i denne nye dagboka :) .

Ha en fin uke :klemmer:

Henger med videre :vinke:

Må selvsagt følge med deg videre :klemmer:

:vinke::goodbye:

Så koselig at dere følger meg videre! :jepp:

---

Man legger merke til at babyen vokser til. Nå har C begynt å sette hælene i stellematta, spenne ryggen og vippe over på siden. I tillegg ligger hun lengre opp i senga om morgenen enn da hun ble lagt i senga. I dag morges var hun noe lengre opp, og i løpet av tiden jeg hadde vært på do og vasket hendene, hadde snuppa ålt seg opp hele veien så føttene var over dyna. :rodmer: Raringen min. Ser ut som hun er på vei til å ligge lengre opp igjen. Det ene beinet er nummeret fra å være over dyna.

Hu prater en god del nå, og vi koser oss med skjønne jenta vår. :rodmer: Om bare 5 dager så er hun hele 2 måneder gammel, og hun utvikler seg godt, håper jeg. Om bare 8 dager skal hun få første vaksina, og jeg gruer meg litt. FIkk vondt da de tok blodprøve av henne. :sjenert: Hun var forresten overraskende stille, og vi fikk mye skryt da de tok hælstikken (og blodprøven), fordi hun ikke gråt. Uansett gleder jeg mg til å høre vektoppgang og hvor lang hun nå har blitt.

Hu sover gjennom natten, slokner ved midnatt og står opp rundt 6-7 om morgenen, så vi får god søvn. Rett etter frokostmåltidet hennes, så sovner hun med en gang og sover en 3 timer igjen før hun våkner opp. Hun er våken på ettermiddag og kveld, med noen smålurer her. :jepp: Jeg har tatt det opp med både lege og jordmor, og de mener dette ikke er unormalt (jeg var bekymret skjønner dere. :sjenert:). Er glad hun sover såpass godt om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger deg selvfølgelig videre her :)

For noen fine netter dere har! Misunnelig, selv om jeg egentlig ikke klager. Men uansett; Så deilig! Søvn er så alfa omega.

Koselig å lese om hvor fint dere har det, og den fine utviklingen til C :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

jeg følger med over :jepp:

Følger deg selvfølgelig videre her :)

For noen fine netter dere har! Misunnelig, selv om jeg egentlig ikke klager. Men uansett; Så deilig! Søvn er så alfa omega.

Koselig å lese om hvor fint dere har det, og den fine utviklingen til C :rodmer:

Hun er flink og jeg har ingenting å klage over når det kommer til C. Hun har et sovehjerte som både jeg og forloveden hadde som små, så hu er lik oss. :jepp:

Er bare glad hun utvikler seg normalt jeg. :jepp:

Henger meg på her og vil selvfølgelig følge dere videre, så godt som jeg klarer :)

Synes det er så koselig at så mange er med over. :jepp:

---

Har kjøpt inn noen notatbøker, sånn at jeg kan studere nederlandsk og andre fag. Romfysikkboken min er nå full av notater, samme gjelder en liten notatblokk jeg har. Er flittig når jeg gidder. :fnise: Har uansett funnet ut at jeg kanskje skal ta to fag ved UiO om jeg kommer inn som enkeltfagsstudent. Håper jeg kommer inn, og håper jeg får tatt de to fagene. De er begge relevante til videre studium, dog det ene overlapper flere av fagene jeg har hatt ved universitetet jeg har muligheten til å ta masteren ved. :jepp: Årsaken til at jeg tar faget er at jeg vil ha mer kontroll over fluidmekanikken i tilfelle jeg skulle få jobb innenfor det. :sjenert: Driver nemlig å tenker på å sende en åpen søknad til en bedrift som har med det å gjøre. :sjenert:

C er i et "jeg-vil-sove-på-mammas-bryst" humør, men hu sover en del i sin egen seng nå, men hun sover ikke like dypt om hun ikke får sikle på brystkassa til mamma. Jeg lar henne sove der en del, men prøver å la henne sove litt i egen seng, bare for at vi ikke skal ha problemer med ei som hele tiden vil sove på oss. Jeg elsker å sitte med henne, det er ikke det, men jeg har maur i ræven og må gjøre ting rundt i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg så klart også på! :)

Flotte netter dere har. :) Håper gutten min sover like bra når han er på den alderen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Henger meg så klart også på! :)

Flotte netter dere har. :) Håper gutten min sover like bra når han er på den alderen. :)

:klemmer: Det er jo koselig med gamle kjente her. :jepp:

Det er flotte netter, i starten var jeg bekymret for henne, men hun legger på seg og er blid. Når hun smiler hele tiden, knapt nok gråter og har våte bleier, så kan jeg jo ikke akkurat lure på om jeg gjør noe galt. :sjenert: C sov som dette allerede etter en uke hun. :sjenert: Så dette er noe hun har drevet på med lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er Delphina :jepp:

Hehe, jeg har og en liten gutt som helst vil sove på brystet. Våkner nesten med en gang vi legger han ned.. :ler: Men i dag har han vært veldig flink og sovet mye alene. Men er vår egen feil, for det er vi som har han hos oss hele tiden. Var maur i ræva før jeg og, men nå er jeg helt annerledes og kan sitte i sofaen i timesvis uten å bli lei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Flink du er Delphina :jepp:

Hehe, jeg har og en liten gutt som helst vil sove på brystet. Våkner nesten med en gang vi legger han ned.. :ler: Men i dag har han vært veldig flink og sovet mye alene. Men er vår egen feil, for det er vi som har han hos oss hele tiden. Var maur i ræva før jeg og, men nå er jeg helt annerledes og kan sitte i sofaen i timesvis uten å bli lei :fnise:

:sjenert: Takk!

Det er deilig å ha dem på brystet, og jeg har henne gjerne en halvtime på brystkassa, men om jeg har ting jeg skal gjøre annet enn å lese, så går det ikke så bra. Vi har også bæresele, men den liker ikke C, da får vi ei gretten frøken å ha med å gjøre. :fnise:

Jeg er fremdeles den typen, jeg greier ikke sitte stille. Det var en ting som irriterte forloveden, jeg satt aldri stille og som høygravid gikk jeg lange turer og pådro meg kynnere. :fnise: Ikke fornøyd mann da nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

I går var det bare kaos med mannen og C, for C følte for å drite etter at bleia var av. :skratte: Så forloveden skrek etter meg og ba meg få fingern ut. Jadaah! Når man har ryddet huset og brettet en stor haug med klær, så blir man litt sliten. Jeg kan ikke unngå å le av raringen min, for han er jo litt avhengig av at jeg kommer med en gang. Stakkars får panikk. Nå har jeg opplevd en del rariteter med C og alt må fikses etter at hun har fått mat. :fnise: Tror jeg er litt mer vant til at ting ikke går helt som planlagt. Uansett, vi knakk sammen av latterkrampe og C smilte det bredeste gliset, alt var bare kaos i går kveld.

Forloveden koste med C etter hun hadde fått vitaminene, som hu ikke liker (for hu lager lyder som helt klart hinter til at hun ikke liker smaken), og før hun fikk mat. Han ser på meg og sier at han elsker å være pappa og han elsker babyer. Selvfølgelig spør jeg han om han har lyst på en til, og han sa helt klart at ja, flere vil han ha. Tidligere har han vært litt mer "iffy", altså litt mer usikker, men nå er han helt sikker på det. Så, om et par år så blir det planlegging til å bli tobarnsmor. :fnise: Det er jo greit å vite det nå, nå som vi har ei som snart er to måneder gammel, og som vokser så alt for fort.

C har på ullundertøy hun fikk fra tante og onkel (han som gikk bort), og hun har hatt en god temperatur, så tror det blir pysjen hennes fremover. :jepp: Vi har problemer med at gulvet er iskaldt, da det lekker fra vinduet. Vi prøver å hindre at mest mulig kommer inn, men vi våkner opp til ei frøken som er kald på hendene, og nå fant vi endelig en god løsning. :jepp: Deilig!

Blir en slapp dag etter alt jeg gjorde i går. Var ute med C en tur og fikk ryddet unna det meste. Nå får jeg lov til å være litt lat. :jepp: Så, jeg skal ta meg av C, finne ut hvilke fag som er mest aktuelt om jeg kommer inn på enkeltemner i Oslo. Det er to som er mest aktuelle, men jeg tenker kanskje på en til. :jepp: Skal også jobbe litt med Kalkulus når jeg får tid. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :) Håper alt står bra til med dere.

:fnise: Haha! Kjenner igjen de bæsjekatastrofene. Kan tenke meg det var godt for forloveden din at du kom å "reddet" han da.

Godt dere har funnet en løsning angående pysj som fungerer for C :)

I Oslo? Hva gjør du med forloveden-C- og bo da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hei :) Håper alt står bra til med dere.

:fnise: Haha! Kjenner igjen de bæsjekatastrofene. Kan tenke meg det var godt for forloveden din at du kom å "reddet" han da.

Godt dere har funnet en løsning angående pysj som fungerer for C :)

I Oslo? Hva gjør du med forloveden-C- og bo da?

Alt står bra til her, bare litt sliten. Får ikke sovnet igjen etter grytidlig (i mine øyne) mating av C.

Jeg er så vant til å ta tak i katastrofene selv at jeg kanskje er litt mindre hjelpsom til tider. :skratte:

Ja, dog vi må vel kanskje teipe igjen der hvor det lekker. Ting detter litt av hengslene her, så vi må nok gå over og sjekke ting og tang.

Ja, i Oslo, men trenger ikke møte opp i alle fag. DA kan jeg være her i Nederland. Det er egentlig greit, så lenge jeg bare består på det jeg skal. Har aldri vært forelesningstype. :sjenert:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Delphina, så kjekt at du har fått deg ny dagbok! Jeg vil gjerne følge deg videre :) For tiden har vi ikke Internett i den nye leiligheten, men jeg får ta skippertak her inne når jeg sitter på skolen :sjenert:

Så godt å lese om hverdagen deres. Lo godt av episoden med C og bæsjekaoset ja! :skratte:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bæsjkriser ja :fnise: Hadde en sånn en i natt, bare at jeg rakk å få håndkledet over slik at det bare sprutet i det, men jammen kan det sprute :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...