Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Følger med her inne jeg også :jepp:

Er så koselig å følge med på hverdagene deres. Kjenner jeg gleder meg til å bli mamma når jeg leser om jenta deres :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom for å ønske dere en god helg :klemmer:

Kjenner meg igjen i at mannen gjerne vil rope på hjelp når det er bæsjekriser :fnise: - de er nå litt søte og de mennene våre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hei Delphina, så kjekt at du har fått deg ny dagbok! Jeg vil gjerne følge deg videre :) For tiden har vi ikke Internett i den nye leiligheten, men jeg får ta skippertak her inne når jeg sitter på skolen :sjenert :

Så godt å lese om hverdagen deres. Lo godt av episoden med C og bæsjekaoset ja! :skratte :

:klem:

Så koselig! :klemmer:

Uff, kjenner til det med mangel på internett i nytt hus. :fnise: Stjal fra naboen jeg. :sjenert:

Det var absolutt kaos, men allikevel. Det ble bare latterkrampe ut av det, bedre det enn frustrasjon. :jepp:

Hehe, bæsjkriser ja :fnise: Hadde en sånn en i natt, bare at jeg rakk å få håndkledet over slik at det bare sprutet i det, men jammen kan det sprute :ler:

Haha, jeg rekker ikke å få håndkle over, så da er det bæsj utover stellebordet. :skratte: Det spruter virkelig. Har et tilfelle hvor det sprutet på døren 1 meter fra stellematta og da høyere enn det jeg er (ca. 1,70)

Følger med her inne jeg også :jepp:

Er så koselig å følge med på hverdagene deres. Kjenner jeg gleder meg til å bli mamma når jeg leser om jenta deres :rodmer:

Så koselig! :jepp:

Det er en deilig følelse å være mamma, og nå nærmer det seg for deg. Tenk, om ikke så alt for lenge blir du mamma til en liten guttepjokk. :strix:

Vi har vært veldig heldig med C, hu er bare en praktfull baby.

Innom for å ønske dere en god helg :klemmer:

Kjenner meg igjen i at mannen gjerne vil rope på hjelp når det er bæsjekriser :fnise: - de er nå litt søte og de mennene våre :hjerte:

Takk i lige måde Ripsy :klemmer:

:fnise: De er søte, det er litt morsomt at de er avhengige av oss, nærmest forventer vi er eksperter på bleieskift.

---

Vi hadde en liten bleiekatastrofe i går, C og jeg. :fnise: Forloveden synes det var morsomt og sa C hadde gjort som de hadde avtalt. Tiihii. Uansett, frøkna har blitt mer grinete, og jeg tror ikke det er luft for hu raper og fjerter så det suser (ja, passende ord). Hu sikler som rakkeren og tygger visstnok når forloveden stikker fingeren hans i munnen hennes. Hun suger også mye på hendene sine. Synes jeg skimter to små mørkerøde streker i gommen. Så, hvis morfar og farmor har rett, så får C tenner. Vi er ikke sikre på det, men hun er definitivt mer grinete nå.

Er ikke stort som skjer her for tiden, studerer nederlandsk så det suser. Har allerede kommet meg gjennom 1/4 av all grammatikken, og vel så det. Tror jeg er oppe i 1/3. Ik begrijp een beetje Nederlands :)

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må eg følge med! :jepp:

Kjenner forresten til det med bæsjing.. M har ein tendens til å bæsje (og gjerne tisse) etter at bleien har kome av.. Heldigvis berre på handdukane foreløpig, ikkje utover badet :fnise:

Men han har tissa på omtrent alle som har stelt han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Her må eg følge med! :jepp:

Kjenner forresten til det med bæsjing.. M har ein tendens til å bæsje (og gjerne tisse) etter at bleien har kome av.. Heldigvis berre på handdukane foreløpig, ikkje utover badet :fnise:

Men han har tissa på omtrent alle som har stelt han :fnise:

:nigo: Koselig at du følger med videre :)

:fnise: Det er visst mest artig da, for C smiler som bare det. Kan hende det har med at jeg smiler til henne selv om det er litt stressende å måtte rydde opp etterpå.

:fnise: Hu her har bare tisset på meg, men hu har bæsjet på pappaen sin. :skratte: Det spruta ut og på hele han. Var ikke så morsomt synes han, men jeg synes det var hysterisk morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Hurra for C som er 2 måneder :strix:

Jaaa! :strix: Flotte, store jenta mi er hele 2 måneder gammel. Om 3 dager skal hun få første vaksinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt tidlig å få tenner nå? Trodde ikke det kom før etter ca. 6 Mnd jeg. Men har ikke peiling da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er det ikke litt tidlig å få tenner nå? Trodde ikke det kom før etter ca. 6 Mnd jeg. Men har ikke peiling da :fnise:

Er jo de som blir født med utvokste melketenner (om det er en eller to).

Jeg hadde ikke tenkt på tenner en gang, det var bare det at hun tygger på ting (hu har tyggi på brystvortene mine også), sutter mye på hendene og sikler som besatt. I tillegg er det to små streker i gommen. Så, jeg vet ikke. Uansett, skal snakke med de på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo de som blir født med utvokste melketenner (om det er en eller to).

Jeg hadde ikke tenkt på tenner en gang, det var bare det at hun tygger på ting (hu har tyggi på brystvortene mine også), sutter mye på hendene og sikler som besatt. I tillegg er det to små streker i gommen. Så, jeg vet ikke. Uansett, skal snakke med de på helsestasjonen.

Jeg ble født med en tann! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg ble født med en tann! :jepp:

:fnise: Kult!

---

Har ikke akkurat hatt voldsomt med tid til å skrive i dagbøkene deres eller denne her. Jeg jobber hardt med å lære nederlandsk, og grammatikken begynner sånn sakte å sitte. Uansett, det er mye som skjer nå. Frøkna og jeg skal til helsestasjonen i morgen og da skal vi få de første vaksinene. Grugleder meg, ikke lett å se at jenta skal få sprøyter. Dog, dette greier vi. Har allerede sett henne få en liten rift i hælen. :jepp:

Håper dere alle har det bra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ekkelt å se dem få sprøyter, ja. :) Selv ble jeg nok "kurert" på sykehuset da de stakk han hver dag og både her og der både pga. gulsotten og misstanken om infeksjon. :gjeiper:

Du er flink som tar deg til til å lære språk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Lykke til på helsestasjonen :)

Tusen takk :)

Litt ekkelt å se dem få sprøyter, ja. :) Selv ble jeg nok "kurert" på sykehuset da de stakk han hver dag og både her og der både pga. gulsotten og misstanken om infeksjon. :gjeiper:

Du er flink som tar deg til til å lære språk! :)

Det er virkelig ekkelt. C var stille hele tiden og da sprøytene ble satt, var det med en gang et høyt vræl fra snuppa. :sukk:

Takk, må nesten lære meg det nå. :nigo: Kan en del basic i nederlandsk, men ikke grammatikken. Så nå jobbes det hardt for å lære det. :jepp:

---

C var hele 59 cm lang, nesten 6 kg tung. Vekta hadde økt stabilt med 1,2 kg, men lengde og hodeomkrets hadde vokst fortere enn "normalt", så hu blir slankere og lengre. Hu dyttet seg opp, bablet og smilte mens vi var der. Helsesøster var litt overrasket. :fnise: Sterk nakke har hun også.

Å sette sprøyte var ikke gøy, jeg måtte holde armene hennes og prate med henne. Da første sprøyta ble stukket i henne, vrælte hun høyt og det var første gang jeg hørte henne gråte av smerte. :sukk: Synes hun var flink selv om hun gråt, hun roet seg fort ned og smilte litt. Nå er hun litt sliten, og mammaen hennes er det også.

Kjøpte C en liten leke, siden hun var så flink. Nå skal jeg slappe av med jenta mi og skifte henne inn i pysj, og så skal vi ha en flott og rolig dag. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, au med sprøyte ja... Men syns dere var flinke begge to :)

Aldri gøy når man vet at de har det vondt..men må man så må man.

Du verden så racerflink du er på studeringen da! *applaus* Morsomt når man liker noe og får det til og blir god! Og gjør det av egen fri vilje liksom, ikke tvinges til det av skolevesnet liksom. Tipper mannen din er stolt:)

Er selv mye mindre innom dagbøkene nå, men prøver å henge med så godt jeg kan :)

Stooor klem til deg og snuppa <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, må ha vært ille å se henne gråte av smerte :(:klemmer: Nå gruer jeg meg. Hehe. Koselig at hun fikk en leke etterpå da.

Håper dere koser dere sammen, alle sammen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Åååå, au med sprøyte ja... Men syns dere var flinke begge to :)

Aldri gøy når man vet at de har det vondt..men må man så må man.

Du verden så racerflink du er på studeringen da! *applaus* Morsomt når man liker noe og får det til og blir god! Og gjør det av egen fri vilje liksom, ikke tvinges til det av skolevesnet liksom. Tipper mannen din er stolt:)

Er selv mye mindre innom dagbøkene nå, men prøver å henge med så godt jeg kan :)

Stooor klem til deg og snuppa <3

Det er skikkelig ekkelt å se babyen sin gråte såpass. Synes C var flinkest egentlig, hun roet seg ned etterhvert, men var grinete resten av dagen. Ellers har hun vært flink og spist godt.

Jeg prøver, og jeg elsker å lære nye ting. Nederlandsk er morsomt når jeg først setter meg inn i det. Etter jeg er ferdig med det, skal jeg kanskje angripe matten igjen, for jeg begynte å forstå kalkulusen igjen. :jepp: Lurer kanskje på om jeg bare skal ta det som et ekstra fag i mastergraden, om jeg kommer så langt. :jepp:

Jeg er veldig lite her nå, for jeg studerer nederlandsk og så pumper jeg som bare satan. Har en god del melk nå, men det er ikke så voldsomt mye. Skal ut på lørdagen og vi har en backup plan skulle jeg ikke få pumpet ut nok. :fnise:

Stor klem til deg, snupp og lillebror! :klemmer:

Uff, må ha vært ille å se henne gråte av smerte :(:klemmer: Nå gruer jeg meg. Hehe. Koselig at hun fikk en leke etterpå da.

Håper dere koser dere sammen, alle sammen :hjerte:

Det var vondt, det skal jeg innrømme, men det går seg til etterhvert. :klemmer: Skjønner godt at du gruer deg, men vær avslappet for S sin del, det prøvde jeg etter beste evne å gjøre for C, tror kanskje det hjelper litt.

Vi koser oss sammen! :klemmer::hjerte:

---

Pumpe, pumpe, pumpe. Litt lei av å pumpe, men jeg må bare. Pumpen er litt ekkel å pumpe med, får ikke nok vakuum i den. :sukk: Uansett, kjenner at brystene er litt mer fylt, så tror jeg når målet :sjenert: Er lenge siden jeg var oppe kl. 4 om morgenen. :fnise: Var litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så treig jeg er. Fikk ikke helt med meg flyttingen jeg :sjenert:

Så flink du er! Jobber som bare rakkern med studiene du :)

Blir sikkert deilig å få kommet seg litt ut på lørdag. Jeg syns ikke det er noe særlig å pumpe, litt ubehagelig, men er jo veldig greit når man skal noen steder :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre dager med pumping, øker produksjonen godt :) Men det er kjedelig ja. Husker jeg holdt på.. Følte ikke jeg gjorde annet enn å amme, sette sammen pumpe, pumpe, vaske pumpe etc.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...