Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Tusen hjertelig takk *Frida* :jepp::klem:

Jeg var bare litt redd du kanskje ikke så akkurat den posten, derfor skrev jeg det jeg skrev. :sjenert:

Det er jo godt å lese at puter er greit og man blir vant til det. Vi får se hva resultatet blir i februar (får svar etter tre dager). Jeg tenker som så at det er bedre å finne det ut nå enn senere. Synes forøvrig det er merkelig at de ikke sa noe da C ble født. Det høres ut som dere virkelig ble vant til både puter og skinner. Er også glad for å lese at N har fine hofter. Håper jo røntgenen når hun er 6 måneder viser superflotte hofter.

Det høres jo ut som A ble behandlet ganske lenge også. Var det en mer "alvorlig grad" A hadde? Nå leser jeg at BareBea kasta puta etter 3 måneder, har dere gått over på skinne, BareBea, eller var det bare greit med pute? Beklager at jeg spør dere hele tiden. :sjenert:'

Barebea: Tusen hjertelig for linken! Ser gjennom det og skulle C måtte trenge pute, så melder jeg meg med en gang i den gruppa der. Virker veldig koselig der.

---

Da er jeg klar til å studere (og å jobbe). Skal ta fag som miljøfysikk og turbulens i atmosfære og hav. Kan hende jeg tar geofysisk fluidmekanikk eller magnetosfæriske prosesser. :sjenert: Ja, jeg er utdannet innenfor geofysikk (kan jobbe som observasjonsmeteorolog og forskningsassistent - this is in Norway, vet ikke om mulighetene her) og har romfysikk som ekstra fag. Skal sies at jeg synes det er utrolig irriterende å være så interessert i fag, har lyst til å studere alt. Hadde jeg bare vært millionær *drømmer seg bort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper alt går bra med C, og at ho ikkje har hoftefeil :) Og OM ho har, at putebehandling er nok. Ei venninne av meg måtte opererast medan ho gjekk på barneskulen og det var nok ikkje noko kjekt. Og begge søstrene hennar måtte ha puter som babyar, så det låg nok kanskje i familien. Håper C slepp unna :jepp::klemmer:

Du er så flink å studere! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte du sa du skulle studere?! Hehehe, jeg klarte nesten ikke lese ordene en gang :)

Blir så imponert jeg :)

Jeg hadde HD og brukte pute da jeg var baby men aner ikke hvor lenge.. Fikk ul av snupp sine hofter da han var et par dager gammel og har bedt om det samme til lillebror. Veldig greit å få det avkreftet eller bekreftet.

Håper at er bare velstand med C snuppa <3

Takk for at du er innom og oppmuntrer i dagboken min :) Ekstra koselig med besøk nå i denne ventetiden!

Ha ei alldeles smashing helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla mi hadde umodne hofter. Pga mye hofteproblemer fikk vi pute på for sikkerhets skyld. Etter tre mnd var hoftene bra og ingen tegn til HD så da var behandlingen over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere får sjekket hoftene til C! Får håpe det ikke er noe i veien med dem, men om det er, virker det jo som det går bra likevel. Bedre å fikse det nå i så fall, enn i få problemer med hoftene senere!

Har dere en fin helg, lille Delphina-familien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Håper alt går bra med C, og at ho ikkje har hoftefeil :) Og OM ho har, at putebehandling er nok. Ei venninne av meg måtte opererast medan ho gjekk på barneskulen og det var nok ikkje noko kjekt. Og begge søstrene hennar måtte ha puter som babyar, så det låg nok kanskje i familien. Håper C slepp unna :jepp::klemmer:

Du er så flink å studere! :tommelsmil:

Det håper vi også. Det er mange små som har hatt pute, så om C skulle ha det, så er det for hennes eget beste og sånt. Har ei bekjent som sliter med hoftene, om det er hoftedysplasi eller noe annet vet jeg ikke, men hun sliter med det, og det ønsker jeg ikke at C skal gjennom.

Takk. :sjenert: Litt for glad i studier jeg.

Atte du sa du skulle studere?! Hehehe, jeg klarte nesten ikke lese ordene en gang :)

Blir så imponert jeg :)

Jeg hadde HD og brukte pute da jeg var baby men aner ikke hvor lenge.. Fikk ul av snupp sine hofter da han var et par dager gammel og har bedt om det samme til lillebror. Veldig greit å få det avkreftet eller bekreftet.

Håper at er bare velstand med C snuppa <3

Takk for at du er innom og oppmuntrer i dagboken min :) Ekstra koselig med besøk nå i denne ventetiden!

Ha ei alldeles smashing helg :)

:fnise: Ja, det er jo noen merkelige navn på fagene jeg planlegger å ta. To av dem vil jeg så gjerne ta, for jeg vil bruke det i mastergraden (om mulig), det og det kan være nyttig i jobbsammenheng. :jepp:

Det er jo bra du fikk behandling da. :jepp: Smart av deg å be om det for lillesnupp også, i tilfelle han skulle ha HD, dog tror det kanskje er noe mindre sannsynlig (det er jo en sannsynlighet der), da det er 6 ganger så høy sjanse for jenter å få det enn gutter. :sjenert:

Vesla mi hadde umodne hofter. Pga mye hofteproblemer fikk vi pute på for sikkerhets skyld. Etter tre mnd var hoftene bra og ingen tegn til HD så da var behandlingen over :)

Ah, okej! Det er jo godt å vite at det "bare" var umodne hofter og ikke HD, og at behandligsperioden ble kort.

Så bra dere får sjekket hoftene til C! Får håpe det ikke er noe i veien med dem, men om det er, virker det jo som det går bra likevel. Bedre å fikse det nå i så fall, enn i få problemer med hoftene senere!

Har dere en fin helg, lille Delphina-familien? :)

Det er viktig for oss at jenta vår har det bra. Bedre føre var enn etter snar, ikke sant? :jepp: Så fort vi får vite hva det er, så kan vi gjøre noe med det. Jeg vet at det ikke er godt å gå ubehandlet, er ei bekjent som sliter/har slitt med hoftene, vet ikke hva det var, men hun gikk til fysioterapi, så det var tydeligvis ikke helt greit for henne.

Vi har en flott helg! :jepp: Håper sullå-gjengen har en kjempeflott helg dere også!

---

Nå har jeg blitt flinkere til å se på C når hun er trøtt og rastløs, mindre sutring om kvelden. Har tenkt til å kjøpe meg "The No-cry sleep solution" bare sånn i tilfelle, men jeg tror jeg begynner å få teken på dette. Har aldri hatt problemer om morgenen, men om eftan og kvelden, så har C litt problemer med å sove. De siste dagene derimot har hun smålurer på 2 timer innimellom og så har hun våkenperioder. Om kvelden sutrer hun kun etter siste måltid og sovner uten særlig sutring. Vi har hatt problemer med sutring, og hun sovner lett på meg, men legger vi henne i senga hennes, er det sutring igjen. Nå ser det ut som hun kan legges i egen seng uten problemer, håper jeg da. Kan være vi er tilbake i samme rutina i morgen.

Nå er det uansett natta for Delphinamor. C sover søtt ved siden av meg her. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Håper dere har det bra :klemmer:

Vi har det bra. :fnise: Har bare ikke hatt så mye tid her inne.

---

C forsøker å rulle fra rygg til mage, så hun ligger på siden. Hun blir sur da, så jeg ruller henne tilbake, men.. Hun ruller tilbake i den posisjonen og begynner å sippe. Må bli flinkere til å trene på å rulle fra mage til rygg, for hun nærmer seg der også.. Snart må jeg holde mer øye med henne, mer enn det jeg allerede gjør. :fnise:

Ellers har jeg vært å tatt blodprøve, for håret mitt detter ut i enormt store klaser, og jeg vet at etter svangerskapet kan slikt skje, men jeg vil forsikre meg at jeg ikke mangler noen vitaminer. Jeg sjekker uansett blodet mitt en gang i året, kanskje jeg burde gjøre det om til en gang i halvåret, da får jeg sjekket meg tritt og ofte. :jepp::fnise:

Det skjer ellers ikke så mye, C er veldig oppmerksom på omgivelsene sine, er rolig og gråter sjelden, med mindre hun er litt sulten, ruller på siden eller er overtrøtt. Hun elsker å leke med mamma og pappa, og ler ofte når vi leker med henne. Er så herlig å høre henne le. Vi møtte forresten noen tidligere naboer av forloveden, de bor fremdeles ved foreldrene hans. De har en gutt som er et halvt år eldre. Da de plukket opp gutten, synes vi han så litt liten ut, og da jeg plukket opp C, så vi godt at han var liten. Han var nesten like stor som C, litt lengre og bare en kilo tyngre! Forloveden synes det var merkelig, men tydeligvis tar ikke kroppen opp næringen fort nok, så de må konstant mate han og passe på at han får næring. Han er forøvrig helt nydelig. fikk sjokk over hvor stor C var, hun var jo stor i forhold til andre babyer på hennes størrelse, men i forhold til KG-babyene er hun gjennomsnittlig. :fnise:

Jaja, tror C snart våkner opp for litt mat. :jepp: Håper dere alle har en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at alt fint hos dere :) Når du minst venter det, så har hun rullet seg over til magen :fnise: Det nærmer seg nå. Merker at jeg må passe mer på S nå også, for hun prøver å iherdig å sette seg opp i sittende stilling. En eller annen dag, så klarer hun det jo. Det er koselig at de vokser, men rart å tenke på at for bare en liten stund siden, så lå de helt stille og kunne ikke bevege seg :fnise:

Håravfall ja. Vet om flere som har mistet MYE pga amming. Jeg røyter bare litt, men er en av få som faktisk ønsker å miste litt hår, for jeg har så mye av det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Godt at alt fint hos dere :) Når du minst venter det, så har hun rullet seg over til magen :fnise: Det nærmer seg nå. Merker at jeg må passe mer på S nå også, for hun prøver å iherdig å sette seg opp i sittende stilling. En eller annen dag, så klarer hun det jo. Det er koselig at de vokser, men rart å tenke på at for bare en liten stund siden, så lå de helt stille og kunne ikke bevege seg :fnise:

Håravfall ja. Vet om flere som har mistet MYE pga amming. Jeg røyter bare litt, men er en av få som faktisk ønsker å miste litt hår, for jeg har så mye av det! :fnise:

Ja, når jeg minst har ventet det. For å si det sånn, jeg hadde ikke forventet at hun skulle ligge på siden en gang, men der lå hun flere ganger etter hverandre på siden, så det var ikke bare tilfeldigheter. Jeg legger merke til når C sitter på bena våre, så forsøker hun å sette seg mer opp i en rett stilling, så hun prøver hele tiden. Det var liksom greit med barn som ikke rullet og stod i, for da visste du hvor de var, men hele tiden må jeg opp og sjekke eller til lekegrinda å sjekke, for jeg tørr ikke la C være alene så mye nå lengre, i tilfelle hun finner på å snu seg.

Du kan få mitt. :fnise: Nei, det er hår overalt, og det er mye som detter ut. I tillegg er jeg mye svimmel og slikt, så derfor sjekker jeg likeså godt om jeg har vitamin- eller jernmangel. :jepp:

---

Kom forresten til å tenke på noe forloveden sa i går. Vi var på vei hjem etter å ha vært på legesenteret for at jeg skulle ta blodprøver og etter å ha vært og handlet (legesenteret ligger ved kjøpesenteret her), og forloveden og jeg pratet om tiden før C. Jeg sa at jeg elsket og savnet tiden vi hadde i Bergen (savner Bergen forøvrig), og da påpekte han at vi hadde gjort ting i litt feil rekkefølge, vi hadde aldri sjansen til å bare være oss to, og så prøvde han å snakke om hvordan ting ville vært uten C, men det greide han ikke. "You know what, I can't even say it, she means so much to me. I can't even dare think those thoughts". Så, selv om det er slitsomt for forloveden å være pappa, så elsker han C like mye som meg. :rodmer::hjerte:

Han skal forresten bli med mamma og C på sykehuset om en uke, fikk seg visst litt fri! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

C sovner tidligere nå, overrasket meg litt at hun tok kvelden allerede kl. 22.00 i går. Det tyder på at hun kanskje begynner å jobbe mot en bedre døgnrytme. Hun sliter litt med å sovne ordentlig, så vi lot henne ligge tett inntil mamma. Det er veldig sjeldent vi gjør det, men i går gjorde vi det. Hun fant roen og sovnet da.

Ellers går ting i bølgedaler. Jeg er heldig som har C, for hun gir meg så mye glede, latter og smilene hun gir meg smelter hjertet mitt. Det som jeg sliter litt med til tider er sorgen og savnet etter min onkel. Det føles fremdeles uvirkelig ut, men jeg har akseptert at han er borte. Snakker litt med tanten min, og prøver å vise henne at jeg er der og tenker på henne hele tiden. Hun har det ikke alltid like greit, og da jeg snakket med henne på Skype, så jeg at det fremdeles var tungt og sårt. Det er forståelig, de var sammen store deler av livene sine. For min del så kommer sorgen snikende og legger seg om hjertet, slik at dagen blir litt tung og vond. Forloveden lurer litt på hvorfor jeg sørger som jeg gjør, men jeg greier ikke sørge alt ut på en gang, jeg sørger litt og litt. En dag vil jeg bare savne han uten at det er sårt, jeg vil smile av minnene uten at sorgen sniker seg og gjør det vemodig.

Lenge gikk jeg rundt og bekymret meg for beskjed om et nytt dødsfall, før jeg forstod det var etterdønninger etter det med onkelen min. 1,5 uke visste jeg at han hadde uhelbredelig kreft, men at de prøvde å forlenge livet hans litt. 1,5 uke visste jeg at han skulle forsvinne. Mot slutten av nyfødtperioden med C, mistet jeg en jeg så en del i oppveksten min. Det gikk raskt, og det var vondt å miste han. Det gikk så fort at jeg reagerte på det en stund i etterkant og bekymret meg for nye dødsfall (når jeg bare ventet hans død, som hadde allerede skjedD). Enda skriver jeg bursdagen hans i almanakken min, jeg viste det til svigermor og hun trøstet meg med at hun fremdeles skrev svigermoren hennes (bestemoren til forloveden) i almanakken sin, 17 år etter.

Jeg måtte få dette ut, det har gnaget i brystet og hodet mitt en liten stund. Det er heldigvis ikke noe som har lammet meg, og jeg har greit å nyte C til det fulleste, den lille jenta mi som griper om hjertet mitt når hun ler og smiler. Jeg er glad jeg har henne. :rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:klemmer:

:klemmer:

:klemmer:

Det hjalp mye å skrive det ned, har ikke vært så alt for trist den siste tiden.

---

Forloveden overrasket meg skikkelig i dag. Jeg hadde ikke ventet han hjem før rundt kl. 17, men rundt 13 skriver han på msn at han skulle gjerne vært med meg og at han savnet meg. Jeg svarte tilbake at jeg savnet han. Jeg ser da ut i hagen og der står fantastiske mannen min med ei rød/rosa rose til meg. :rodmer: Ble skikkelig forelsket i han igjen, bare for det. Gud som jeg elsker han! :hjerte:

Jeg er takknemlig for alt jeg har her i livet, og alle de menneskene som jeg har vært og er så heldig å være i familie med. Jeg er heldig som er sammen med forloveden min og som har den flotte datteren vi har. :rodmer:

Er stuptrøtt i dag, sovnet ikke før sent, for sent. Hadde tenkt til å legge meg tidligere, men begynte å hikke og C våknet selvfølgelig av det, så det gikk litt tid på å skifte henne, mate henne og så vente til hun hadde sovnet. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:troest::hug:

For en god forlovede du har :kose:

:klemmer:

Jeg er ufattelig heldig som er sammen med han, han er et flott menneske. Jeg er veldig takknemlig, for det kunne ha vært verre. Om jeg fortjener et så godt menneske i mitt liv, vet jeg ikke om jeg gjør. :sjenert: Han er fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig gjort av han! :) Rose, og ikke minst det at han kom tidlig hjem. Blir alltid glad selv når han kommer hjem tidelige, for min skyld :jepp:

C må sove veldig lett, hvis hun våknet av at du hikker? Eller sov hun kanskje oppå deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så koselig gjort av han! :) Rose, og ikke minst det at han kom tidlig hjem. Blir alltid glad selv når han kommer hjem tidelige, for min skyld :jepp:

C må sove veldig lett, hvis hun våknet av at du hikker? Eller sov hun kanskje oppå deg?

Det var ufattelig koselig. :rodmer: Blir kjempeglad selv. :rodmer:

Hun sover relativt lett til tider, hun går inn og ut av dyp søvn, så jeg begynte nå å hikke mens hun var i litt lettere søvn. :jepp: Sovner hun på meg, sover hun gjennom alt. :jepp: Jeg høres ut som en pipeleke når jeg hikker, så.. Det er ikke helt stille fra meg. :fnise: skjønner godt hun våknet opp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

I morgen er det sykehustid for meg og C. Det blir rart og litt spennende, for da finner vi ut om det er noe med hoftene hennes.

C er veldig flink til å leke med seg selv, ikke det at jeg ikke vil leke med henne, men jeg kan legge henne ned med en liten leke og da driver hun og sysler med den i en halvtimes tid. Er artig å se på hvor nysgjerrig hun er. Jeg legger forresten merke til interaksjonen mellom far og datter, og jeg ser kjærligheten i forlovedens øyne, han elsker den lille jenta. Hun elsker pappaen sin og elsker å prate med han. Den interaksjonen bare stråler, og det er ikke akkurat vanskelig å bli litt myk i hjertet. :rodmer:

Og vi skal en tur til Norge i løpet av året. Gleder meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt gjekk bra på sjukehuset! :klemmer:

Det smelter alltid mitt mammahjerte når mannen min og M koser seg ilag og når mannen min snakker til M og får stooore smil tilbake :) Mannen min slit litt med dårleg sjølvtillit, så viss M er surete så trekker mannen min seg unna. Og då gjer det så godt når M er blid og gir store smil og latterhikst til mannen min :rodmer:

Herleg med tur til Noreg da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...