Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Jeg har cholelithiasis og skal gjennom en cholecystektomi. :huh:

Unnskyld, men... :skratte:

Hva i himmelens navn er det..? :huh:

Burde vel kanskje spurt om det først, tenker jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Unnskyld, men... :skratte:

Hva i himmelens navn er det..? :huh:

Burde vel kanskje spurt om det først, tenker jeg. :sjenert:

:fnise:

Jeg har gallestein og skal fjerne galleblæra på godt norsk. Likte latinsken bedre jeg. :fnise: Litt fiffig måte å skrive det på. Neste torsdag også. Hjelpes! Heldigvis spiser C min bananmos! :strix:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den var snerten. :fnise:

Det hørtes jo ikke rent lite livstruende ut, da.

Tenk, så stor C er, og kan spise mat (om enn bare moset frukt)! Kjenner jeg er glad lille Murlocen min holder seg utelukkende til morsmelk enda, jeg er bare alt for lite klar til at hun skal bli stor jente. Skal putte henne i en fyrstikk-eske, tenkte jeg, så får hun ikke plass til å vokse. :jepp:

Spiser hun mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Ja, den var snerten. :fnise:

Det hørtes jo ikke rent lite livstruende ut, da.

Tenk, så stor C er, og kan spise mat (om enn bare moset frukt)! Kjenner jeg er glad lille Murlocen min holder seg utelukkende til morsmelk enda, jeg er bare alt for lite klar til at hun skal bli stor jente. Skal putte henne i en fyrstikk-eske, tenkte jeg, så får hun ikke plass til å vokse. :jepp:

Spiser hun mye?

:fnise: Ikke sant?

Hun er så stor, sitter og tenker på da hun var liten og ny i denne verden.. Savner den tiden jeg. :sjenert: Hehe, det er fristende. Skulle gjerne hatt en tidsmaskin og gått tilbake til dagen C ble født.

Bare 1/4 av et lite glass med mos, det er ikke voldsomt mye, men hun tar tak i skjeen selv og leder den i munnen. Deretter smaker hun litt og skjærer grimaser. Kjenner tårene presser på nå. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ikke sant?

Hun er så stor, sitter og tenker på da hun var liten og ny i denne verden.. Savner den tiden jeg. :sjenert: Hehe, det er fristende. Skulle gjerne hatt en tidsmaskin og gått tilbake til dagen C ble født.

Bare 1/4 av et lite glass med mos, det er ikke voldsomt mye, men hun tar tak i skjeen selv og leder den i munnen. Deretter smaker hun litt og skjærer grimaser. Kjenner tårene presser på nå. :sjenert:

Det er fryktelig vemodig. :trist:

Men du har så mye spennende i vente! Og ved hver lille milepæl, vil du ta en liten titt tilbake, og kjenne vemodet over tiden dere har lagt bak dere. Når du gjør det, ta en god titt på det du har gjort for å støtte lille C på hvert eneste lille trinn på utviklingsstigen. Og alt det hun kan nå, har du lært henne, ved oppmuntring og evne til å vise glede over alt hun gjør.

Nei, hun er ikke den samme lille babyen nå, som hun var. Men hun er fortsatt en liten baby, som enda har mye voksing å gjøre. Og hun kommer til å bli en trygg og god smårolling, så liten jente, stor jente, tenåring, og endelig voksen. Takker være deg og mannen. Det er dere som danner grunnlaget for henne, her og nå. Så tenk tilbake med tårer i øynene, og så ser du på den lille snuppa di, og tenk på alt du har fått oppleve sammen med henne; første smil, første latter, første snu-seg-fra-magen, første smak av fast føde... Det er et stort lite eventyr. :rodmer:

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det er fryktelig vemodig. :trist:

Men du har så mye spennende i vente! Og ved hver lille milepæl, vil du ta en liten titt tilbake, og kjenne vemodet over tiden dere har lagt bak dere. Når du gjør det, ta en god titt på det du har gjort for å støtte lille C på hvert eneste lille trinn på utviklingsstigen. Og alt det hun kan nå, har du lært henne, ved oppmuntring og evne til å vise glede over alt hun gjør.

Nei, hun er ikke den samme lille babyen nå, som hun var. Men hun er fortsatt en liten baby, som enda har mye voksing å gjøre. Og hun kommer til å bli en trygg og god smårolling, så liten jente, stor jente, tenåring, og endelig voksen. Takker være deg og mannen. Det er dere som danner grunnlaget for henne, her og nå. Så tenk tilbake med tårer i øynene, og så ser du på den lille snuppa di, og tenk på alt du har fått oppleve sammen med henne; første smil, første latter, første snu-seg-fra-magen, første smak av fast føde... Det er et stort lite eventyr. :rodmer:

Det er mye spennende i vente, og jeg gleder meg, men det er også den tiden jeg savner. Savner til og med badeballen med henne i, så nytt og så fremmed alt var.

Jeg får tårer i øynene hver gang jeg ser datteren min gjøre noe nytt. Da hun smilte ordentlig for første gang, gråt jeg av glede, samtidig som jeg kjente vemodet gripe om hjertet. Så var det plutselig det å prate, det å le (spedbarnslatter er noe av det herligste) og det å gripe etter føttene. Føler til tider jeg ikke får tid til å nyte det nye steget, siden hun plutselig gjør noe helt nytt kort tid etter. Hun har til gode å rulle fra mage til rygg, hun har funnet ut at det er bedre å rulle på siden. :fnise:

:klemmer: Du er så utrolig flink med ord, men det vet du sikkert. :jepp:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Vi har kjøpt elektrisk brystpumpe og gud så deilig det var. Vi har ikke trengt det, men nå må vi ha det for vi skal gå over til at så og si alle måltidene til C en liten periode, kommer ut av flaske. Jeg skal gjennom en operasjon snart og da må C være litt mer vant til flaska. Hun drikker litt, men vi må gjøre henne virkelig vant, for om jeg får sterke smertestillende kan jeg ikke narreamme henne uten at hun får i seg noe av medikamentene. Hun spiser litt fast føde, spiser mer for hver dag som går og banan ser ut til å være favoritten.

Jeg gleder meg ikke til operasjonen, men det er noe jeg skal gjennom. Det er for C sin skyld jeg prøver å gjøre alt dette, ikke for meg selv. Jeg vil bare det beste for C.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, alt høres så skummelt ut når det blir skrevet på latin! hehe.

Så godt at jenta di vokser, selv om det er litt vemodig. Ta godt vare på øyeblikkene! :)

Jammen er du flink! Alltid kjekt å få sånne tilbakemeldinger, særlig når du ikke forventet det! Applaus til deg :D :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Uff, alt høres så skummelt ut når det blir skrevet på latin! hehe.

Så godt at jenta di vokser, selv om det er litt vemodig. Ta godt vare på øyeblikkene! :)

Jammen er du flink! Alltid kjekt å få sånne tilbakemeldinger, særlig når du ikke forventet det! Applaus til deg :D :klappe:

Haha, det er mer fancy da synes jeg. :fnise:

Det er godt det, at hun vokser som hun skal, men vemodig. For første gang spiste hun opp alt det vi puttet i skålen. Hun var ivrig og smattet i seg alt. Plutselig var det ikke så verst likevel.

:sjenert: Prøver bare mitt beste for å kunne forstå språket. :sjenert:

---

Av og til er det så mye kraft når babyer bæsjer at det er bæsj nedover leggen. Selvfølgelig begynte Delphina og Delphinamannen å le da C gjorde det i dag.. At det går an.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok godt å få operasjonen overstått. :)

Hehe, o har bare hatt oppover ryggen. MEn er lenge siden nå. For det første har jeg byttet til det bleiemerket som har best passform til han, men det er også fordi jeg alltid merker når han må bæsje, så da tar jeg en hånd og holder fast på ryggen hanS, slik at det ikke blir lekasje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Blir nok godt å få operasjonen overstått. :)

Hehe, o har bare hatt oppover ryggen. MEn er lenge siden nå. For det første har jeg byttet til det bleiemerket som har best passform til han, men det er også fordi jeg alltid merker når han må bæsje, så da tar jeg en hånd og holder fast på ryggen hanS, slik at det ikke blir lekasje :)

Det blir godt, for det er irriterende med murring og vondt under ribbena (men jeg kan ikke ekskludere at det ikke er psykisk også).

:fnise: Det er ikke så mange bleietyper her, bare billigmerker og det vi kjøper er det beste på markedet. :sjenert: Det er bare det at hun har kraft i rumpa. :fnise:

Skal sies at nå som hu får fast føde, så er det ikke så flytende, så det legger seg i bleia istedet uten å skyte opp eller ned.

Ønsker deg masse lykke til på operasjonen :klemmer:

Godt snuppa spiser godt :)

Tusen takk! :klemmer:

Det er godt ja. :fnise:

---

Jeg prøver å trene C på å rulle fra mage til rygg, for hun er snart der fra rygg til mage, men.. C har arvet mor og fars stahet. Istedetfor å rulle fra mage til rygg, forflytter hun seg på annen måte. Hun åler både litt fremover og rundt en vertikal akse (dvs at om hun vil ha en leke som ligger til høyre for seg, kryper hun til høyre). :fnise: Hun har tydeligvis funnet ut at det er mer gøy på magen og å leke på magen. :fnise: Hun signaliserer sult ved å ta tak i skjorta mi eller å åpne, ja faktisk, åpne jakker... Hun gråter ikke, sutrer ikke, men hun tar tak i klærne mine og røsker til. Hun forstår da hvor maten kommer ifra. :skratte:

forresten, er det noen som har tips til hvordan man gjør baby vant til flaske. C har aldri hatt noe problemer før, men nå nekter hun tvert.

Jeg er sliten for tiden, og spiser jeg noe som er litt fett (da snakker jeg om kjøtt laget med smør enn med olje), kjenner jeg det under ribbena. Av og til en sterk smerte, av og til bare litt murring. Så, det er nok noe på gang i galleblæra. Sitter og tenker på om det er greit å få den vekk eller ikke, for det er jo en del komplikasjoner som kan oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent. Hun kommer til å rulle i alle mulige retninger når du minst venter det :)

Vet ikke om jeg har noen flasketips, men vi har akkurat slitt med det samme. Vi fant ut hva problemet var her; 3'r tuten var for stor for kun melk. Eller for mange hull da. Melken kom for fort, og hun fikk panikk og ville IKKE ha mer. Så når vi gir bare melk, får hun med 2'r tut, og når vi gir velling bruker vi 3'rn, for den er jo tykkere.

Håper dere finner ut av det. Var en periode jeg holdt på å gi opp, og om ikke ungen vil ta flaske, så blir man jo veldig låst..

Det kan også være at pappaen må gi, mens du er i et annet rom, sånn at hun ikke lukter melken. Eller at hun bare føler seg trygg nok til å få mat av deg. Jeg vet ikke :klo: Prøv dere frem litt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Bare vent. Hun kommer til å rulle i alle mulige retninger når du minst venter det :)

Vet ikke om jeg har noen flasketips, men vi har akkurat slitt med det samme. Vi fant ut hva problemet var her; 3'r tuten var for stor for kun melk. Eller for mange hull da. Melken kom for fort, og hun fikk panikk og ville IKKE ha mer. Så når vi gir bare melk, får hun med 2'r tut, og når vi gir velling bruker vi 3'rn, for den er jo tykkere.

Håper dere finner ut av det. Var en periode jeg holdt på å gi opp, og om ikke ungen vil ta flaske, så blir man jo veldig låst..

Det kan også være at pappaen må gi, mens du er i et annet rom, sånn at hun ikke lukter melken. Eller at hun bare føler seg trygg nok til å få mat av deg. Jeg vet ikke :klo: Prøv dere frem litt.

Lykke til :)

:fnise: Det er nummeret før fra rygg til mage. Hun elsker å rulle fra side til side, så hun vet det å rulle. :fnise: Det er bare det at hun ikke vil fra mage til rygg. Hu skrattler av alt og er så våken, har utviklet seg fort på alle andre områder, noe som gjør at jeg tror det bare er snakk om stahet. :fnise:

Da får vi prøve med 1er tut, for 2er tut kommer det fort og mye ut av. vi har også medela flasker, og det går litt på starten, men så nekter hun tvert. Så, jeg tror det har med flyten å gjøre.

Heldigvis spiser hun fruktmos, og jeg sier heldigvis, for da vet jeg at vi kan gi henne det. :jepp: Kanskje prøve med grøt etterhvert også. Håper bare ting løsner før jeg opereres, for jeg vil ikke at C skal sulte på noen måte.

Takk for tips forresten. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg nok prøvd med forskjellige tutter. Enten kommer det for sakte for henne, eller så kommer det for fort. Du merker fort hvis det kommer for fort, for da vil hun hoste fordi hun setter det i halsen, og alt vi renne ut av munnen igjen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da ville jeg nok prøvd med forskjellige tutter. Enten kommer det for sakte for henne, eller så kommer det for fort. Du merker fort hvis det kommer for fort, for da vil hun hoste fordi hun setter det i halsen, og alt vi renne ut av munnen igjen.

:)

Så langt har vi prøvd med tre tutter, nummer 1 og nummer to til avent og medela som gjør at hun må suge litt. Hun holder flasken selv, men det kommer for fort med nummer 2. Alt kommer ut munnvikene. Får bare prøve og prøve. Skal snakke med svigermor og få henne til å prøve å mate C, da tar jeg med de tre tuttene vi har og så går jeg og forloveden en tur ut. Må bare prøve alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oisann! Her har det skjedd litt siden sist. Innom en liten tur for å legge igjen spor så du vet at jeg ikke har glemt deg :) Masse lykke til med operasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Oisann! Her har det skjedd litt siden sist. Innom en liten tur for å legge igjen spor så du vet at jeg ikke har glemt deg :) Masse lykke til med operasjonen!

Det er da koselig at du tar deg tid. :jepp: Skjønner godt det blir hektisk nå for tiden.

Tusen hjertelig. :klemmer:

---

Tror jeg har anfall eller noe jeg, for det er sterkere smerter under høyre ribbeinsbue enn tidlihere. Har problemer med å puste ordentlig. Nei, jeg vet virkelig ikke hva det er, men det er ikke godt. Er glad jeg er frisk og i fin form, bare litt slitsomt med vondt. :jepp: C sover skjønt ved siden av meg, tror det er natta nå for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Håper det går bra med deg! :klemmer:

Det er nok lurt. At hun ikke kan "lukte" pupp. Bare pass på at hun er sulten :fnise:

:klemmer: Jeg har det bra, fikk ikke sove før sent selv om jeg la meg tidligere. Hadde en del vondt.

Hu spiser fast føde nå, tror det er overlevbart med noen få småmåltid.

---

Jeg har misforstått litt, skal bare inn til "innsjekk" på sykehuset i morgen, dvs at de registerer meg og om det skulle være alvorlig, så blir jeg operert i morgen. Så det er ingen garanti for at jeg blir operert. For C sin del er jeg fornøyd med det, for da får vi bedre tid til trening. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...