Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Så ofte de får vaksiner i nederland :) her er jo første gang ved tre måneder. Og ja, begynner å grue meg til O sin tur :P

Var sikkert godt for C med litt ekstra kveldskos etter å fått sprøyte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Så ofte de får vaksiner i nederland :) her er jo første gang ved tre måneder. Og ja, begynner å grue meg til O sin tur :P

Var sikkert godt for C med litt ekstra kveldskos etter å fått sprøyte :)

Tror de får mindre doser, men oftere. Det er samme vaksinetypen skjønner du. Neste gang vi skal til helsestasjonen er det 6 månederssjekk og ingen vaksiner. :jepp:

Det var deilig. Jeg synes det var koselig også... Er ikke så ofte hun vaksineres...

Det er litt vondt å høre gråtingen første gang. Jeg vet jo at O måtte ta en del blodprøver, men det er at man tar ut noe enn å sprøyte inn noe (det er innsprøytinga som er vondest). Det går uansett bra, bare vær litt obs på eventuell feber. :jepp:

---

Glemte forresten å skrive om det som skjedde etter vaksinen, C var fremdeles litt lei seg, men hun roet seg fortere ned enn tidligere. Uansett, det var en annen baby som hadde fått vaksinene sine, og han gråt litt. C hørte dette og begynte å gråte også, og sånn gikk det frem og tilbake. :fnise:

Jaja, ved siden av meg ligger et stk frøken i pysjamas og virker helt i god form. Ikke noe feber og et lite smil til mamma gir hun... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun ikke får noen reaksjoner på vaksinene :)

Gøy å begynne med smaksprøver! Her er velling den nye favoritten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja sånn sett, men er kanskje like greit det? Kanskje de ikke får så mye reaksjoner siden de får i mindre doser?

Huff, tipper det blir litt sår gråt, men det er jo verdt det. :) lurer bare på om han ender opp med en stor reaksjon, for det fikk nemlig jeg. Var syk i flere dager etter de første vaksinene.

Å høres artig ut med smaksprøver! De har så artige ansiktsuttrykk og grimaser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Godt hun ikke får noen reaksjoner på vaksinene :)

Gøy å begynne med smaksprøver! Her er velling den nye favoritten :)

Hu er litt varm nå, så er vel en litt forsinket reaksjon etter vaksina. Uansett, vi passer godt på. :jepp: Hun ligger ved siden av mamma og sover.

Hu her likte IKKE pære, men vi skal prøve igjen i morgen.

Åja sånn sett, men er kanskje like greit det? Kanskje de ikke får så mye reaksjoner siden de får i mindre doser?

Huff, tipper det blir litt sår gråt, men det er jo verdt det. :) lurer bare på om han ender opp med en stor reaksjon, for det fikk nemlig jeg. Var syk i flere dager etter de første vaksinene.

Å høres artig ut med smaksprøver! De har så artige ansiktsuttrykk og grimaser :P

Det er jo like så greit, men nå er C litt smådårlig, tror hun fikk største dosen i går. :jepp: Hun er varm og gretten, og siden hun tok vaksina i går, så antar jeg hun har en reaksjon nå.

Håper for din del at O ikke tar etter deg. :sjenert:

Hu her fikk prøve pære, og for å være helt ærlig skjønner jeg godt hvorfor hun spyttet ut mesteparten, den smakte ikke noe godt, og jeg liker pærer veldig godt. Uansett, jeg spurte svigers om normal reaksjon og hun sa både pappaen hennes og tanta (altså forloveden og søsteren hans) hadde akkurat samme reaksjon. :fnise:

---

Liten godnyhet: Delphina får hjelp med å lære nederlandsk, gratis! :strix: Han som hjalp oss synes det var spesielt at jeg var norsk (het is erg bijzonder dat zij noors is...) Ikke helt sikker på om jeg husker rett, men han sa noe lignende. Woohoo! :strix: Skal uansett ta en test neste uke og så skal vi se nivået mitt i nederlandsk. I tillegg skal jeg gå kurs for folk med høyere utdanning. Visste ikke at man ble satt i forskjellige grupper, men det er artig. :jepp:

Så, sykehus i morgen. Grugleder meg, er jo greit å få det unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg må innrømme at det å faste om morgenen ikke er noe morsomt, men jeg er glad jeg fikk time tidlig på dagen enn midt på dagen. Sulten er jeg nå, og det er litt ubehagelig. Uansett, det er ikke så lenge til jeg skal være på sykehuset. :jepp:

C har forresten vært litt kranglete på det å sove, og jeg vet ikke om det er normalt å amme av og på i nesten 3 timer. Hun virket bare ikke fornøyd i det hele tatt i går kveld. Hun fant ikke roen i det hele tatt, og var bare furten og gretten. Uansett, jeg lot henne ligge tett inntil meg og da sovnet hun for natten. I dag da jeg våknet opp av henne, smilte hun da hun endelig fikk mamma opp av senga. :fnise: Jeg har ei jente som sover gjennom natten, men det skal sies at hun vil ha mye mat før hun sovner (slik at lageret er fullt). Det kan bli litt slitsomt i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mi lagrar også opp på kvelden. Det var heilt ekstremt når ho var opptil 3 mdr, amming frå 1830 til leggetid ca 2100. No syns eg det er meir 'normalt', ein pupp i timen, tenker eg. Då søv ho til mellom 5 og 7. Har variert litt pga formen i det siste. Har hatt nokre nattammingar tidligare på natta innimellom også.

Anyways: håpar C er bedre etter vaksinereaksjonen no. Og lykke til på sjukehuset i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Mi lagrar også opp på kvelden. Det var heilt ekstremt når ho var opptil 3 mdr, amming frå 1830 til leggetid ca 2100. No syns eg det er meir 'normalt', ein pupp i timen, tenker eg. Då søv ho til mellom 5 og 7. Har variert litt pga formen i det siste. Har hatt nokre nattammingar tidligare på natta innimellom også.

Anyways: håpar C er bedre etter vaksinereaksjonen no. Og lykke til på sjukehuset i dag! :klemmer:

Det er blitt helt ekstremt nå i det siste, og av og til gjør hun det om morgenen også, da over en periode på 2 timer. Så, sitter med bøker og studerer.Jeg er heldig som ikke sliter med brystbetennelse eller såre brystvorter, men.. Det er jo slitsomt.

Hun er mye bedre nå, ikke varm, mer normal oppførsel enn i går og på tirsdag. Jeg sjekker tempen når jeg synes hun er litt varm, kanskje litt hysterisk, men jeg vil utelukke feber.

Tusen takk, sjekket hele øvre del av mage, så her så vi på galleblære, lever, bukspyttkjertel, milt og nyrer. Har noen flotte nyrer på 11 cm. :fnise:

---

Typisk min flaks å få mensen dagen før jeg skal faste. Kom hjem etter å ha vært på sykehuset og var så og si paralysert av smerte. Viste seg at jeg hadde en del luftsmerter (og de blir så intense når jeg har mensen). Forloveden påminte meg at jeg hade det vondere under åpningsfasen, da jeg synes det var grusomt vondt nå grunnet mens- og luftsmertene. :fnise: Jaja, uansett, er takknemlig jeg har ei lita jente som stod på magen min og faktisk hjalp meg å få ut litt luft. Det, og hun smilte sånn til mamma. :sjenert: Jeg er takknemlig for at jeg har ei jeg kan kose med når hun er våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vi har vært ute med C i dag også, det har vært en travel uke med reiser hit og dit. Vi spiste brunsj hos svigers før vi reiste til forlovedens tante som har kreft (og som ikke har fått C grunnet det). Var koselig å være der, og jeg forstod det hun sa. I tillegg var vi og så på et sted der de selger leiligheter. Det har kommet noe ekstra for førstegangskjøpende, så kan se ut som vi kan få tak i leilighet uten at jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i spenning på resultatet fra sykehusbesøket ditt! :klemmer: Håper dere får kjøpt leilighet snart! I Norge har de gjort det vanskeligere for førstegangskjøpere, ved å øke egenandelen fra 10til 15 %. Veldig glad for at vi kjøpte før økningen! :) Dessuten er det så dyrt å kjøpe! Hvordan er prisene der nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Venter i spenning på resultatet fra sykehusbesøket ditt! :klemmer: Håper dere får kjøpt leilighet snart! I Norge har de gjort det vanskeligere for førstegangskjøpere, ved å øke egenandelen fra 10til 15 %. Veldig glad for at vi kjøpte før økningen! :) Dessuten er det så dyrt å kjøpe! Hvordan er prisene der nede?

Venter spent jeg også. De fleste organer så normale ut, men jeg fikk ikke sett galleblære og han sa jeg måtte ringe legen på mandag (og selvfølgelig så overtolker jeg det som noe galt. :fnise: typisk!).

Vi visste faktisk ikke om det, og leilighetene her går for litt over 1 million. Det er dyrt desverre... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dere ikke nok lån? Dere får komme til Norge et halvår og jobbe, så har dere forhåpenligvis nok penger til å få lån etter det :Nikke: Er vel kanskje ikke bare-bare å flytte frem og tilbake sånn når dere har lille C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Får dere ikke nok lån? Dere får komme til Norge et halvår og jobbe, så har dere forhåpenligvis nok penger til å få lån etter det :Nikke: Er vel kanskje ikke bare-bare å flytte frem og tilbake sånn når dere har lille C.

Vi får lån, de er bare ikke store nok uten det supplementet, men om vi får det (noe jeg tror), så har vi råd til en fin liten leilighet.

Det er veldig fristende, men nå har ting sånn smått begynt å falle på plass, jeg får hjelp til å lære meg nederlandsk ordentlig. Når jeg har gjort det, da er det bare en barnehageplass og jeg er ute i arbeid. Jeg vil jobbe for at vi skal greie oss, men er kjipt når jeg må kunne prate nederlandsk i 95% av alle jobbene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

C er merkelig, hun gjør alle andre ting enn å rulle fra mage til rygg. :fnise: Hun ligger og leker med tottisene og av og til putter hun dem i munnen.. Hun jobber med å rulle fra rygg til mage, og det å prøve å forflytte seg når hun ligger på magen. I går la vi henne på magen og hun viste tegn på at hun ville fremover. :sjenert: Hun klasket hendene i bakken og dro dem til seg mens hun sprellet iherdig med bena...

Rare lille C. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlig å lese om lille C og små og store ting som skjer:)

Så bra at det har ordnet seg med språklæringen! Også gratis da:) We like:)

Håper det blir ordning med lån og leilighet også!

Er mer som i koma om dagen så blir ikke mye jeg får fulgt med men.. Prøver så godt jeg kan:)

Ha ei flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Artig :)

Skulle skrevet mer, men får gjøre det senere :)

Det er jo bare koselig at du legger igjen et lite spor, så ikke bekymre deg du. Leser jo en del inne hos deg, men får ikke alltid tid til å legge fra meg spor.

Innom med en søndagsklem :klemmer:

:klemmer: En søndagsklem tilbake. :jepp:

Herlig å lese om lille C og små og store ting som skjer:)

Så bra at det har ordnet seg med språklæringen! Også gratis da:) We like:)

Håper det blir ordning med lån og leilighet også!

Er mer som i koma om dagen så blir ikke mye jeg får fulgt med men.. Prøver så godt jeg kan:)

Ha ei flott uke!

Det er utrolig herlig, men også så vemodig å se henne vokse til. Vakre lille jenta mi ler og er konsentrert. Hun er liksom ikke lille babyen lengre, men vårt lille "monster". :fnise:

We like everything that is free, or cheap. :fnise: Er alltids greit med litt å rutte med. :jepp:

Kjære søte skyttevennen! Fokusér på S, A, deg selv og mannen. :jepp: Jeg har ikke skrevet stort i dagboka di, har vært hektisk i det siste. :sjenert:

:klemmer: Ha ei flott uke du også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Av og til er Delphina litt tullete. :fnise: Satt og tenkte på noe jeg sa til forloveden i går. Vi snakket om hvorfor vi var sammen med hverandre og han sa han ikke visste hvorfor han var med meg (på tull).

Delphina: "I look like Scarlett Johansson from behind, if you really just squint your eyes very hard".

:sjenert:

---

Og da var resultatet inne...

Delphina har små gallesteiner, og fastlegen lurte på om jeg ville fjerne galleblæra. så, nå bærer det tilbake til legen. :jepp: Bedre føre var, enn etter snar. Sparer meg selv for anfall i så fall, og jeg har hørt de ikke er så behagelige.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da var resultatet inne...

Delphina har små gallesteiner, og fastlegen lurte på om jeg ville fjerne galleblæra. så, nå bærer det tilbake til legen. :jepp: Bedre føre var, enn etter snar. Sparer meg selv for anfall i så fall, og jeg har hørt de ikke er så behagelige.

Du skal være glad du får muligheten til å fjerne den nå. Jeg har vært plaget med anfall, og det var helt fantastisk å bli kvitt den galleblæra..!

Men, til gjengjeld har jeg ofte løs mage, og da særlig etter måltider. Har ikke funnet noe mønster, men antar hyppigheten øker med bl.a. fettrik mat. Det må også sies at de lot gallegangen være igjen. Den produserer galle, og også små steiner. Så jeg merker fortsatt til det. Men på langt nær som før, jeg trenger ikke smertestillende, det er bare ganske ubehagelig.

Det er på langt nær sikkert du kommer til å oppleve det samme, men det er i alle fall ett potensielt utfall. =)

Men ja, jeg er utrolig glad for å ha blitt kvitt den, småplagene jeg har i ettertid er absolutt verdt det, selv om det kan være irriterende til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...