Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

:klemmer: Du vet du kan sende meg PM om du vil prate.

:klemmer: Det vet jeg.

---

Ting går bedre, forloveden er veldig flink til å snakke med meg. Jeg sier at jeg stresser, for han og hennes skyld, han forteller meg at vi faktisk greier oss helt fint på hans lønning, eneste problemet er faktisk at vi bare ikke finner et sted å bo. I verste fall blir det å bo en liten stund med foreldrene til forloveden, dette er i verste fall. Det er helt grusomt på leiemarkedet akkurat nå, og det å selge er klin umulig, med mindre man dytter prisen ned langt under det man ber for.

Vi har det bra, C ligger her og veiver armene og smiler. Hun er så stor nå, det er rart å se lille tulla være så aktig. Blir så glad når jeg ser henne smiler. :jepp: Hun er stor, sunn, og ruller lett på siden nå og ligger sånn og ser på meg med de store blå øynene sine. Er sjarmerende å se på.

Håper dere alle har det bra. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da fikk jeg en telefon fra forloveden med en god og en dårlig nyhet (dette gjelder meg og C, da jeg tok blodprøver og C hadde ultralyd av hoftene).

C har gode hofter, jeg må tilbake grunnet hemoglobinnivået og grunnet noe med galleblæra og leveren. Greit at jeg tok blodprøver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så bra at C har gode hofter! :) Håper det med deg blir funnet ut av og ordnet!

Det med hoftene til C var det viktigste egentlig. Jeg tok blodprøve fordi jeg er kronisk sliten, selv etter 8 timers søvn og jeg føler meg veldig slapp. Så, du skjønner kanskje at jeg da lurer på hva det kan være. Det med galleblæra og leveren var litt overraskende, hemoglobinnivået var ikke det. Uansett, legen tok det seriøst og fortalte forloveden at jeg skulle ringe i morgen tidlig.

---

Jeg tror det bare er hodet mitt som spiller meg et puss, men jeg har utrolig ubehag på høyre side under ribbena. Fader altså, det er skikkelig sårt. Jaja, kan ikke heller si jeg har hatt det en stund, for jeg har ikke lagt merke til det tidligere. Jaja, prøver å slappe av. :fnise: Det er vel ikke noe verre enn en gallestein vil jeg nå tro. Skal uansett ta ultralyd av magen. Gleder meg til å reise til legen, bare sånn at jeg finner ut hva det kan være.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke er gallestein :klemmer:

I alle fall er det bra det merkes fort, for det kan vist bli veldig smertefullt hvis det går lenge uten behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Håper det ikke er gallestein :klemmer:

I alle fall er det bra det merkes fort, for det kan vist bli veldig smertefullt hvis det går lenge uten behandling.

Håper det ikke er det jeg også, men legen var ganske klar på at jeg skulle tilbake, for ultralyd skal muligens tas. Snakket med forloveden og det var snakk om forhøyede verdier av gallesalt i leveren og noe med bilirubin (han var ikke helt sikker på det). Finner snart ut av det uansett. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Har ringt til legen og fått time i morgen, og det er greit. Har et ubehag under ribbena i dag også. Fikk spørsmål om jeg fremdeles følte meg sliten og om håret datt ut, og det sa jeg at ja, det gjorde. Det er enormt store mengder hår som detter ut, og det er overalt. Jeg vet det mest trolig er ammingen som er årsaken, men er greit å finne ut hvorfor jeg har mer gallesalt enn normalt i leveren (det var ikke stort avvik, men stort nok til at de vil ha meg inn igjen).

Må legge til noe som får meg til å smile, og det er at C av og til har melkebart! :fnise: Det er godt å se hun nyter maten :fnise: Huff, jeg er barnslig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk time såpass fort, og at du blir sjekket ordentlig :) Håper de finner ut av det i morgen, og om det er noe, at du får rask behandling.

Melkebart er koselig :fnise: Var en jordmor på barsel som stoppet meg for å kommentere at hun likte svært godt råmelkbarten til S :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra å høre at hoftene til C er i orden! Og flott at du fikk time allerede i morgen! Får håpe at det ikke er noe alvorlig! Det kan jo være en blanding av stress og det at du nesten nettopp har født! Men uansett hva det er ordner det seg nok :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Godt du fikk time såpass fort, og at du blir sjekket ordentlig :) Håper de finner ut av det i morgen, og om det er noe, at du får rask behandling.

Melkebart er koselig :fnise: Var en jordmor på barsel som stoppet meg for å kommentere at hun likte svært godt råmelkbarten til S :fnise:

Her får man time ganske fort, og jeg er ganske happy for det. Jeg håper de finner det ut ja, selv om det ikke har plaget meg (dette med gallesaltene), trodde mildt sagt det bare var jernmangel. Jaja. :fnise: Kan hende jeg bare trenger å roe meg ned og lukte på blomstene.

Haha, de er så søte med melkebart. Får ikke samme komplimentet når jeg har melkebart... :sjenert:

Veldig bra å høre at hoftene til C er i orden! Og flott at du fikk time allerede i morgen! Får håpe at det ikke er noe alvorlig! Det kan jo være en blanding av stress og det at du nesten nettopp har født! Men uansett hva det er ordner det seg nok :klemmer:

:D Takk, det er godt for oss å høre. Det er sikkert ikke noe alvorlig, det er mest trolig bare litt etterdønninger av fødselen tenker jeg. Modern tror det også. Det årnær sæ (ordner seg) nok.

:klemmer:

---

Forloveden skal være hjemme hele neste uke! :strix: I tillegg skal vi med C på helsestasjon og jeg skal på møte med de som har med språkkurs her i byen å gjøre. Lurer på hvordan dette går jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg oppdatert igjen!

Ikke godt å lese at du har ting å slite med:( Håper møtet med språkfolkene går bra og at du kan delta. Og at det etter hvert resulterer i en jobb!

Supert at hoftene til C er i orden:) Me like!

Nå må de bare finne ut hva som plager kroppen til mamsn<3

Må si jeg er mektig imponert over studeringen din! Jeg har ikke lest et ukeblad engang siden jeg fikk A:)

Godt å høre at svigers er klare til å ha C:) Håper hun lar andre mate seg snart! Og så er det jo sååå morsomt når de begynner å spise fast føde!! Gled deg:)

Husker S var helt gal da han begynte med grøt og nesten heiv seg etter skjeen:)

Ha en finfin dag! Klem !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da var jeg oppdatert igjen!

Ikke godt å lese at du har ting å slite med:( Håper møtet med språkfolkene går bra og at du kan delta. Og at det etter hvert resulterer i en jobb!

Supert at hoftene til C er i orden:) Me like!

Nå må de bare finne ut hva som plager kroppen til mamsn<3

Må si jeg er mektig imponert over studeringen din! Jeg har ikke lest et ukeblad engang siden jeg fikk A:)

Godt å høre at svigers er klare til å ha C:) Håper hun lar andre mate seg snart! Og så er det jo sååå morsomt når de begynner å spise fast føde!! Gled deg:)

Husker S var helt gal da han begynte med grøt og nesten heiv seg etter skjeen:)

Ha en finfin dag! Klem !

:goodbye: Alltid koselig når du tar deg tid i en hektisk hverdag og leser mine skriblerier.

Det er en del vi sliter med, og det med å finne jobb må jeg kanskje utsette litt, til vi har en større plass i barnehagen eller om jeg får fulltidsjobb. :sukk: Barnehageplass vet du. Som jeg har skrevet, økonomien vår er ikke problemet, for vi ligger i pluss omtrent hver måned nå, det er det at vi ikke har et tak over hodet (vel, vi har det hos foreldrene hans). Vi prøver hardt akkurat der, men... Ikke letteste tidene akkurat nå.

Det var det viktigste for meg, at de gode nyhetene var at C hadde gode hofter, da slipper hun unna pute og en eventuell operasjon. Det med meg får vi se hva er. Kan godt hende det bare er en liten ubalanse, men som jeg har skrevet tidligere, i verste fall er det gallestein.

Nå har du vært mamma til lille A litt over 2 uker, jeg kunne ikke finne tid til lese noe før C var litt større. Er greit å ha ei som er født tidlig oktober og som kan leke med seg selv når mamma studerer. :jepp:

:fnise: Gleder meg, for hu her er rabiat etter fingrene våre, nesa til pappa og kinna hans. Vi skal snakke med helsesøster på tirsdag og høre om det er greit at vi starter med det, og om det er det, hamstrer vi glass med middag og litt grøt. :jepp:

Ha en fin fin dag du også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

Kort oppdatering.

Det var forhøyede verdier av bilirubin og gallesalt. Skal ta ultralyd av galleblæren og leveren neste torsdag for å se hva det kan være. Det kan også være forbigående. :jepp: Forhøyet verdi av bilirubin kan også forklare hvorfor håret detter ut i store klaser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Deilig å få forloveden hjemme neste uke! :) Håper alt du/dere skal blir bra.

Det er deilig, og greit også siden det er en del som skjer neste uke. :jepp: Håper det jeg og, vi skal først til helsestasjon neste tirsdag for å få nok et sett med vaksiner, så skal vi på onsdag til byen og finne ut om jeg faktisk får hjelp til kurs, og på torsdag skal jeg på sykehuset. Blir en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Det har vært et par dager med et ubehag under ribbena, på høyre side. i går og i dag har det toppet seg. Jeg tror musklene rundt høyre side er ømme, for jeg har en tendens til å sitte feil. Uansett, skulle ha vært i bursdag til ei lita jente i dag, men.. Det kan jeg ikke, da jeg ikke greier helt å finne en behagelig posisjon, og forloveden og mor hans mener jeg bare skal ta det med ro.

Ellers går det bra her i heimen, forloveden ligger og sover akkurat nå mens C leker med blomsterrangla si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Takk i lige måde Teita-vennen! :klemmer:

C er nå 64 cm lang og nesten 7,5 kg tung. Litt tregere vekst nå, men hun vokser godt enda. Vi kan begynne på hvite frukter, så vi skal kjøpe noen glass med bananer, epler og pærer. Vi rådfører oss med helsestasjonen før vi gjør noe. Siden C ikke er helt tilfreds med bare amming, så er det greit det nå. Uansett, C fikk 3. settet med vaksiner og har sovet litt på brystkassa til mamma mens mamma og pappa så film. Tror det var deilig.

Håper dere alle har en fin dag. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...