Gå til innhold

Smiling at the elephant


Gjest Delphina

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Håper alt gjekk bra på sjukehuset! :klemmer:

Det smelter alltid mitt mammahjerte når mannen min og M koser seg ilag og når mannen min snakker til M og får stooore smil tilbake :) Mannen min slit litt med dårleg sjølvtillit, så viss M er surete så trekker mannen min seg unna. Og då gjer det så godt når M er blid og gir store smil og latterhikst til mannen min :rodmer:

Herleg med tur til Noreg da! :jepp:

Forloveden snakket med hu som foretok ultralyden og hun sa det så flott ut. Dog, vi må vente til torsdag før vi har det endelige svaret.

Det er litt trist at han trekker seg unna, forloveden forsøker nærmest å ta over trøstingen hvis ikke jeg roer henne ned. Han elsker henne så høyt at han nesten tar over mammarollen. :fnise: Det er jo godt å høre at de koser seg når M er så fornøyd (og jeg må si at M ser så utrolig skjønn ut! :rodmer:)

---

Da har vi vært på sykehuset og lille frøken C likte det så absolutt ikke. I tillegg satt to stk foreldre og forsøkte å holde tårene inne. Det så forresten greit ut, men endelig svar får vi ikke før på torsdag. Uansett, jeg synes ikke det var morsomt å høre lillejenta mi gråte sånn. Hun er jo tross alt bevisst på alt rundt henne nå, og det var fremmed for henne. Av og til lurer jeg på hvorfor jeg setter C i en slik situasjon hvor hun ikke har det helt behagelig, men hun tilgir meg uansett, for hun smiler når vi kommer hjem og når hun får litt å spise. Jeg vil bare det beste for jenta mi. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:)

Innom i min komatilstand med puppen ute og tlf i hånden:)

Må ho prøve å få fulgt litt med!

Satser på at prøvesvarene sier det samme som damen sa:)

Så gøy at dere skal til Norge da!! Det er jo virkelig noe å glede seg til<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveden snakket med hu som foretok ultralyden og hun sa det så flott ut. Dog, vi må vente til torsdag før vi har det endelige svaret.

Det er litt trist at han trekker seg unna, forloveden forsøker nærmest å ta over trøstingen hvis ikke jeg roer henne ned. Han elsker henne så høyt at han nesten tar over mammarollen. :fnise: Det er jo godt å høre at de koser seg når M er så fornøyd (og jeg må si at M ser så utrolig skjønn ut! :rodmer:)

---

Da har vi vært på sykehuset og lille frøken C likte det så absolutt ikke. I tillegg satt to stk foreldre og forsøkte å holde tårene inne. Det så forresten greit ut, men endelig svar får vi ikke før på torsdag. Uansett, jeg synes ikke det var morsomt å høre lillejenta mi gråte sånn. Hun er jo tross alt bevisst på alt rundt henne nå, og det var fremmed for henne. Av og til lurer jeg på hvorfor jeg setter C i en slik situasjon hvor hun ikke har det helt behagelig, men hun tilgir meg uansett, for hun smiler når vi kommer hjem og når hun får litt å spise. Jeg vil bare det beste for jenta mi. :sukk:

Eg er såklart heilt enig i at M er veldig skjønn ;):fnise: Han er verkeleg ein godgut som eg elsker utruleg høgt! :rodmer:

Så bra at ul såg bra ut sånn foreløpig! :) Skjønner at det er leit å sjå ungen sin ikkje ha det bra. Eg er sånn som kan begynne å grine viss M grin, fordi eg syns så synd i han (viss vi ikkje klarer å stoppe gråten). Og det er jo nødvendig for C å bli undersøkt, så det er jo klart du gjer det beste for jenta di! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Hei på deg:)

Innom i min komatilstand med puppen ute og tlf i hånden:)

Må ho prøve å få fulgt litt med!

Satser på at prøvesvarene sier det samme som damen sa:)

Så gøy at dere skal til Norge da!! Det er jo virkelig noe å glede seg til<3

:goodbye:

Viktigste nå er den lille gutten din. :jepp: Dette kan være ammestund entertainment liksom. :jepp:

Jeg håper virkelig det, for det var ikke noe gøy å sette C i den situasjonen hvor vi sjekket hoftene hennes.

Gleder meg virkelig til det. :jepp: Blir spennende å se familien min igjen, pluss at jeg tar eksamner da. :fnise:

Så bra med foreløpig fin ul!

:jepp: Håper det ser greit ut i legens øyne også.

Eg er såklart heilt enig i at M er veldig skjønn ;):fnise: Han er verkeleg ein godgut som eg elsker utruleg høgt! :rodmer:

Så bra at ul såg bra ut sånn foreløpig! :) Skjønner at det er leit å sjå ungen sin ikkje ha det bra. Eg er sånn som kan begynne å grine viss M grin, fordi eg syns så synd i han (viss vi ikkje klarer å stoppe gråten). Og det er jo nødvendig for C å bli undersøkt, så det er jo klart du gjer det beste for jenta di! :jepp:

:klemmer:

:fnise: Jeg skjønner det altså, han er herlig. :jepp:

Jeg gråter ikke så lett om C gråter lenge, jeg prøver å holde meg rolig, men gråter hun intenst og sårt, da begynner tårene å presse på. Det er jo nødvendig, men man tenker litt om hvorfor man gjør det mot datteren sin. Jeg synes det er bedre at hun skulle få pute enn å måtte gå gjennom en operasjon. Det er bedre å sjekke en gang for mange enn en gang for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at alt er greit med hoftene til C! Blir spennende i morgen når resultatet kommer :) Herlig å lese om far og datter, blir helt rørt her jeg sitter! Koselig at han tar over mammarollen i blant, hehe! :rodmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, ny dagbok jeg ikke har sett. =P

Må ha den på mine innlegg, så jeg ikke glemmer den. Ammer nå, så får ikke skrevet noe. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Krysser fingrene for at alt er greit med hoftene til C! Blir spennende i morgen når resultatet kommer :) Herlig å lese om far og datter, blir helt rørt her jeg sitter! Koselig at han tar over mammarollen i blant, hehe! :rodmer::klemmer:

Får håpe det. :sjenert: Håper bare det beste for snuppa mi! :jepp: Har ikke ringt i dag, finner ikke arket med telefonnummeret på (surrehue Delphina). Det er herlig å se de to sammen, jeg ser det på dem begge at de er oppriktig glad i hverandre. :jepp: Det er innmari deilig, har en flott far til datteren min (liker ikke skrive min, for hun er ikke bare min, ja jeg er moren hennes, men hun er også pappaen sin datter). :sjenert:

:klemmer:

Håper alt står bra til der.

Oj, ny dagbok jeg ikke har sett. =P

Må ha den på mine innlegg, så jeg ikke glemmer den. Ammer nå, så får ikke skrevet noe. =P

:sjenert: Det går jo bra det så. :fnise: Skjønner det med amming, får ikke skrevet mye da. :fnise:

---

I dag er det faktisk et år siden jeg tok graviditetstesten og fant ut jeg skulle bli mamma. Jeg ligger nå med ei lita tulle på snart 4 måneder som får så latterkrampe av mammaen sin. Rart det, et år siden var hun nesten "nyinnflyttet" i magen min, nå ligger hun og smelter hjertet mitt med smilene sine.

Sentimental, jeg? Næææææh. Elsker lillefrøkna vår! :rodmer:

Beklager kort innlegg, prinsessa vil ha oppmerksomhet nå! :gjeiper:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da var lille C ikke så liten lengre, hun er nå hele 4 måneder gammel. Både jeg og forloveden synes hun gjør noe nytt hver dag. Hun er liksom ikke lille babyen vår lengre, hun er lillestore babyen som ikke er fullt så baby, men et lite matvrak som er så nysgjerrig på omgivelsene at hun til tider glemmer å spise eller å sove. I dag skal hun overnatte hos farmor og farfar, håper hun ikke blir for skremt, for hun liker ikke alltid å være i andre hjem. :sjenert:

Det å få C har gjort meg enormt moden, ikke det at jeg var umoden før, men jeg har blitt mer voksen, tar mer ansvar og slikt. Jeg har dager hvor jeg synes buldringa fra bleia til C er hysterisk morsom, rett og slett fordi det er ei lita frøken som lager så voldsomt med lyd. Jeg er takknemlig for at jeg er så heldig som får være mamma til C, for å ha blitt mamma i første omgang. Mange kan si at det er lett å få barn, men det er jo ikke alle som er like heldige, enten de har problemer med å få barn eller om de mister barna sine under svangerskapet. Jeg har vært heldig, veldig heldig. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: Hurra for C som er fire måneder! :strix: Tiden flyr altså! Husker vi var gravide alle sammen, og nå har vi små barn, som ikke er små babyer lenger engang.

Håper hun får en fin natt hos farmor og farfar, og at dere får kost dere :)

Jeg merker også at jeg har blitt mye tøffere og mer moden etter jeg ble mamma. Tror det er noe som skjer med oss, fordi vi på en måte blir mer tvunget til å ta ansvar og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:strix: Hurra for fine C som er 4 månader i dag! :strix:

Vi er veldig heldige som har fått ungane våre :rodmer:

:strix: Store jenta nå som sover med siden av mamma som holder på med matte i de sene timer. :gjespe:

Hipp hurra for 4 måneder! :danse: Tiden flyr!

:strix: Tiden flyr virkelig. Synes ikke det er så lenge jeg stod panisk over den lille bylten jeg fødte og lurte på om jeg i det hele tatt kom til å tolke tegnene hun ga meg (heldigvis gjorde jeg det).

Gratulerer med stor liten 4 månedering! =)

:bukker: Tusen hjertelig! :D

Hurra for C som er 4 måneder :strix: synes ikke det er lenge siden hun ble født jeg, men :fnise:

:strix: Det er ikke sååååå lenge siden :snurt::fnise: Neida, det begynner å bli en stund.

:strix: Hurra for C som er fire måneder! :strix: Tiden flyr altså! Husker vi var gravide alle sammen, og nå har vi små barn, som ikke er små babyer lenger engang.

Håper hun får en fin natt hos farmor og farfar, og at dere får kost dere :)

Jeg merker også at jeg har blitt mye tøffere og mer moden etter jeg ble mamma. Tror det er noe som skjer med oss, fordi vi på en måte blir mer tvunget til å ta ansvar og slikt.

Hipp hurra for jentungen. Det er ikke så lenge siden vi var gravide, og de små byltene våre blir store fort.

Hun nektet å ta flaske fra noen andre enn mamma, så noen overnatting ble det ikke. Jeg er jo glad hun elsker matfatet sitt såpass, men vi må nå trene på å la andre mate henne. Så, vi har henne her (synes det er deilig, savnet jenta mi så forferdelig).

Vi har et veldig stort ansvar, det er tross alt våre barn vi passer på. De er sårbare og de er avhengig av oss den første tiden. Kjærligheten som er i våre hjerter gjør det til en lett ting, men den kan knyte seg rundt hjertene våre når de små har det vondt.

---

Her går det i post-its og skribling på alt som man finner. Hater det at jeg har glemt en del av matten, så jeg går tilbake og jobber med litt der, samtidig som jeg fokuserer på å ligge der jeg skal studiemessig. Ligger der nå heldigvis, men tror jeg kommer til å jobbe litt ekstra med matten, for å ha verktøyet i hånda.

Merkelig at jeg greier å balansere det å være mamma, student og husmor. Nå skal det sies at C gjør det ufattelig lett for meg, så jeg har nå vært heldig med frøkna (selv om hun slekter på mor si og far si).

Må si jeg elsker musikken av Jarle Bernhoft :rodmer: HEEERLIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for frie måneder :)

Du har nok vært heldig med c ja. O har ikke akkurat vært en lett baby, så det å bli mamma har vært utrolig slitsomt og utmattende. Med både hodepine, svimmelhet og kognitiv svikt som konsekvens av søvnmangelen :P

Føler i grunn ikke at jeg har modnet så veldig mye mer, var allerede vant til et liv med hus bil, jobb, utdanning, og det å ha ansvar for andre liv. Er så klart mer krevende å ta seg av en baby enn en valp, men det er faktisk en del likhetstrekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Delphina

Hurra for frie måneder :)

Du har nok vært heldig med c ja. O har ikke akkurat vært en lett baby, så det å bli mamma har vært utrolig slitsomt og utmattende. Med både hodepine, svimmelhet og kognitiv svikt som konsekvens av søvnmangelen :P

Føler i grunn ikke at jeg har modnet så veldig mye mer, var allerede vant til et liv med hus bil, jobb, utdanning, og det å ha ansvar for andre liv. Er så klart mer krevende å ta seg av en baby enn en valp, men det er faktisk en del likhetstrekk :P

Jeg har vært heldig, siden det å være mamma er en relativt grei jobb. Var forberedt på det motsatte, siden alle "advarte" meg hvor grusom C kom til å være siden både jeg og far hennes var rolige babyer.

Jeg har bodd for meg selv i årevis, hatt ansvar for utdannelse og slik, men.. Det er noe med et lite barn, og det å være hjemmeværende mor. Det er på andre måter jeg har modnet enn det å ta ansvar for et hus og økonomi. Jeg var bare 14 da vi fikk valp, så da er det kanskje ikke helt valpeperioden jeg kan så godt. Det er jo mange likhetstrekk, det er det, men jeg hadde ikke ansvaret alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg kjenner at hodet er sliten etter en full uke med studering, å ta vare på C og å rydde. Det er en del jobb med C, da hun er for nysgjerrig og ikke vil spise ordentlig, noe som gjør at ammingen må gjøres i mange omganger og på soverommet. Vi jobber nå med å mate henne med flaske, slik at hun trenes på det, for svigers har sagt at vi kan la C være hos dem fra torsdag til fredag eller fra fredag til lørdag annenhver uke.

Jeg er glad jeg har C, men skulle gjerne ha greid å sove mer, for jeg sliter med å sove. Jeg er utrolig trøtt rundt kl. 22 - 23, men jeg sovner ikke før 2, og så er det på'an igjen på morningen. Å prøve å hvile litt går ikke om morgenen, og når det går mot eftan så prøver jeg å legge C tett inntil meg for at vi skal sove, men da er det visst leketid for C.. Forloveden kommer også hjem og klager over hvor sliten han er, og lager hovedsaklig middag og leker litt med C, før han setter seg og gjør noe som får han til å slappe av. Det er greit med en lett baby, men det er ikke greit når man stresser med å finne et mer permanent sted å bo, spesielt når det er nedgangstider og folk er desperate. Nederlandsken sitter sånn halvveis, men ikke nok til at jeg finner meg en jobb. Kursene som fylket har er gjerne for folk som kommer fra land som ligger utenfor EU og EØS, men vi prøver. Jeg har satt opp en del kurs jeg planlegger å ta, men forloveden og familien hans mener det er dumt å betale penger for å lære et språk. :trist: Jeg har prøvd hardt på egenhånd, men det er liksom det.. Jeg kan det sånn halvveis. I tillegg har det vært ørebetennelse på ørebetennelse den siste tiden.

Jeg sliter med å sove fordi jeg bekymrer meg for mye. :sukk: Ellers går ting greit, er bare psykisk sliten, og jeg har dårlig samvittighet for både forloveden og for C, at jeg ikke greier å finne jobb og at vi ikke finner et sted å bo. :sjenert: Ja, jeg vet vi tok et stort steg ved å få C, men vi var til en viss grad sikret et sted å bo, men så viser det seg at banken til huseierne ikke er så særlig happy for at stedet ikke har blitt solgt, noe som gjør at vi ikke har garantier lengre. Jeg vet jeg greier å få meg jobb, bare jeg kan nederlandsk. *prøver å tenke positivt*

---

Vi har blitt fortalt det å gi C fast føde ikke skal skje før hun er klar (Selv om hun er 4 måneder, så skal babyer helst fullammes til de er klare - eller til 6 måneder - i følge de på helsestasjonen her) dvs når hun selv begynner å gripe etter vår mat. Dette har hun sånn smått begynt med, så vi skal vel prøve litt bananmos nå i kveld tenker jeg. :jepp: Synes det var herlig å se C gå etter brødskiva til pappa og hvordan hun nistirret på kaffekoppen til farmor (og prøvde å gripe den).

Rulling fra rygg til mage begynner å komme seg, samme gjelder fra mage til rygg, og det å ta tak i føttene skjer hele tiden nå. Elsker å se utviklingen til C. :rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du har så mye å styre med for tiden. Søvn er virkelig alt når man er småbarnsforeldre så håper du får litt mer av det snart :klemmer:

Sliter selv med å finne et sted å bo, men er overraskende vanskelig.

Syns du er kjempeflink som har lært deg så mye nederlansk uten kurs jeg! Er nok ikke så dumt å ta et kurs. Syns ikke det er bortkastet penger akkurat.

Jarle Bernhoft er virkelig et unikum! Elsker musikken hans! Og den stemmen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Så kjipt at du har så mye å styre med for tiden. Søvn er virkelig alt når man er småbarnsforeldre så håper du får litt mer av det snart :klemmer:

Sliter selv med å finne et sted å bo, men er overraskende vanskelig.

Syns du er kjempeflink som har lært deg så mye nederlansk uten kurs jeg! Er nok ikke så dumt å ta et kurs. Syns ikke det er bortkastet penger akkurat.

Jarle Bernhoft er virkelig et unikum! Elsker musikken hans! Og den stemmen :rodmer:

Det er kjipt, det er det, og man blir så stressa. Er greit med lett baby, men ikke med surr og nedgangstider i hele landet. Er såpass at folk byr på å leie leiligheter, dvs sier huseier og leietaker €600, og er i vei til å signere, så kan det komme andre inn og by over dette.. Bare for en leilighet. Det er en kjip situasjon, men shit happens. Forhåpentligvis får jeg kanskje jobb, om språket setter seg. Da skal nederlenderne se hvor god jeg er. :lur::fnise:

Jeg synes heller ikke det er bortkastede penger, så jeg holdt på med masing i en uke før forloveden ga seg. :gjeiper: I første omgang vil jeg lære å kommunisere, for det er ikke alle som kan engelsk og det gjør det litt kjipt for meg om jeg skal snakke med lege eller slikt og han knapt nok kan uttrykke seg på engelsk.

Bernhoft er virkelig det! Jeg synger og spiller en del av sangene til C, sånn at hun får hørt på god musikk. :fnise: Elsker 'Choices'. Er godt å vite at han vinner priser og får vist seg fram. Orker ikke tidligere idol-deltakere som kun er kjent for andre ting enn musikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...