Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SummerJudith
Skrevet

Vitenskapsmenn samler fakta og utfra det utformer de en teori . Som da gjelder til det kommer nye fakta .

Bombastiske faktautsagn kommer mest fra religionen .

Dinne utleggninger om evolusjonsteorien tror jeg ikke jeg skal kommentere .

Hvorfor skal du ikke kommentere?

les denne: http://www.koranen.no/artikkel.php?id=633 Mye av vitenskapen nevnes i koranen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

les denne: http://www.koranen.no/artikkel.php?id=633 Mye av vitenskapen nevnes i koranen

Fordi jeg ikke vil såre deg, du høres jo egntlig hyggelig ut.

Å henvise meg til religion for å belyse vitenskap tror jeg ikke nytter.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Fordi jeg ikke vil såre deg, du høres jo egntlig hyggelig ut.

Å henvise meg til religion for å belyse vitenskap tror jeg ikke nytter.

er jeg ikke hyggelig? hva har jeg gjort deg?

Skrevet

er jeg ikke hyggelig? hva har jeg gjort deg?

Jo det er Jo det jeg sier at jeg oppfatter deg som hyggelig.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Jo det er Jo det jeg sier at jeg oppfatter deg som hyggelig.

så bra :) bare kom med motargumenter, jeg liker å diskutere

Skrevet

religion er fakta min venn, vitenskap har sin skulte sider.

Religion inneholder noen få faktiske hendelser, men er for det meste løgn, bedrag og overtro.

• Liker 2
Skrevet

Det er mye vitenskaapsmenn skuler. ting de ikke vil du skal vite. De vet foreksempel ikke om big ban skjedde, det er bare teori. Og kan kan derfor ikke kalles fakta. Om evolusjonteorien hadde eksistert så hadde alle aper blitt til mennesker. Bare tenk deg nå om halvparten av kmenneskene i verden nå hadde blitt til troll, hadde det ikke vært litt rart at resten ikke hadde blitt det? Det er noe muffins med det. Det er mye vitenskapsmenn kaller fakta som de ikke vet om er fakta.

Dette ionnlegget i sin helhet er et godt eksempel på hvorfor jeg får angst av religion og religiøse menesker. Å fornekte vitenskapen holder menneskeheten tilbake og påfører oss alle unødige lidelser.

• Liker 1
Gjest SummerJudith
Skrevet

Dette ionnlegget i sin helhet er et godt eksempel på hvorfor jeg får angst av religion og religiøse menesker. Å fornekte vitenskapen holder menneskeheten tilbake og påfører oss alle unødige lidelser.

http://www.koranen.n...kkel.php?id=633

og se denne:

Skrevet

Jeg kan bare ikke gå til religion for å forklare vitenskap.

religionen holder som regel vitenskapen tilbake , hindrer den i å utvikle seg .

Hvorfor ? det vet jeg ikke ,men kanskje av redsel for at menneskene skal se at religionens forklaringer ikke er sanne .

Når europa frigjorde seg fra religionens styre, først da fikk vitenskapen fart .

Gjest SummerJudith
Skrevet

Jeg kan bare ikke gå til religion for å forklare vitenskap.

religionen holder som regel vitenskapen tilbake , hindrer den i å utvikle seg .

Hvorfor ? det vet jeg ikke ,men kanskje av redsel for at menneskene skal se at religionens forklaringer ikke er sanne .

Når europa frigjorde seg fra religionens styre, først da fikk vitenskapen fart .

http://www.salam.no/artikler/muslimer-og-vitenskap

muslimer var tidlig ute med vitenskap, og europeerne brukte muslimenes vitenskap til sin egen

Islam og vitenskap hånd i hånd

Under middelalderen var den muslimske sivilisasjonen den europeiske sivilisasjon langt overlegen. Muslimske vitenskapsmenn gjorde store gjennombrudd i matematikk, kjemi og andre vitenskaper. Paul Lunde skriver i sin bok ’’Islam’’: ”Muslimske lærde likte å sitere innskriften som Aristoteles hadde over døren til huset sitt: ’’La ingen gå inn som ikke har kjennskap til matematikk’’, og det var innen matematikk og logikk - som ble regnet som grunnlaget for all annen vitenskap - at muslimske forskere ga sine mest varige bidrag.”

Skrevet

http://www.salam.no/artikler/muslimer-og-vitenskap

muslimer var tidlig ute med vitenskap, og europeerne brukte muslimenes vitenskap til sin egen

Islam og vitenskap hånd i hånd

Under middelalderen var den muslimske sivilisasjonen den europeiske sivilisasjon langt overlegen. Muslimske vitenskapsmenn gjorde store gjennombrudd i matematikk, kjemi og andre vitenskaper. Paul Lunde skriver i sin bok ’’Islam’’: ”Muslimske lærde likte å sitere innskriften som Aristoteles hadde over døren til huset sitt: ’’La ingen gå inn som ikke har kjennskap til matematikk’’, og det var innen matematikk og logikk - som ble regnet som grunnlaget for all annen vitenskap - at muslimske forskere ga sine mest varige bidrag.”

Var dette den arabiske kulturen eller den muslimske ?

Hvorfor har det ikke fortsatt ?

Gjest SummerJudith
Skrevet

Var dette den arabiske kulturen eller den muslimske ?

Hvorfor har det ikke fortsatt ?

muslimske fordi koranen sier at man alltid skal søke mer kunnskap

Skrevet

muslimske fordi koranen sier at man alltid skal søke mer kunnskap

har det vært noe utvikling i vitenskap i islamske områder siden mutazili retningen (liberal) ble nedkjempet av ashari retningen (ortodoks)en gang mellom det niende og det tolvte århundre ?

Dette gjelder sunni Islam

Skrevet

Vi hadde et stillerom på universitetet. Det var kun muslimer som brukte det ettersom norske ofte fikk stygge blikk og følte seg baksnakket siden flere snakket på arabisk til hverandre etter bønnen. Var også en gutt som ble "kastet ut" av muslimene da han forstyrret dem. Så det endte jo egentlig opp som et eget muslimsk bønnerom. Håper for Guds skyld det blir verken bønnerom eller stillerom på skolen din, TS!

Skrevet

Vi hadde et stillerom på universitetet. Det var kun muslimer som brukte det ettersom norske ofte fikk stygge blikk og følte seg baksnakket siden flere snakket på arabisk til hverandre etter bønnen. Var også en gutt som ble "kastet ut" av muslimene da han forstyrret dem. Så det endte jo egentlig opp som et eget muslimsk bønnerom. Håper for Guds skyld det blir verken bønnerom eller stillerom på skolen din, TS!

Da har man jo et klart brudd på forutsetningene, og da kan man like gjerne stenge rommet, eller ta det i bruk til andre ting.

• Liker 1
Skrevet

Det er mye vitenskaapsmenn skuler. ting de ikke vil du skal vite. De vet foreksempel ikke om big ban skjedde, det er bare teori. Og kan kan derfor ikke kalles fakta. Om evolusjonteorien hadde eksistert så hadde alle aper blitt til mennesker. Bare tenk deg nå om halvparten av kmenneskene i verden nå hadde blitt til troll, hadde det ikke vært litt rart at resten ikke hadde blitt det? Det er noe muffins med det. Det er mye vitenskapsmenn kaller fakta som de ikke vet om er fakta.

Huff, jeg kjenner jeg ble litt flau av dette innlegget. Vitenskap er så mye, mye mer enn Big Bang. Vitenskap er forskningsbasert og kan etterprøves. Og ikke for å være slem, men du bør nok lese litt om evolusjon.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Det er trist, sånn skal det ikke være. Jeg er mange ganger i bønnerommet der muslimer ber, ingen bryr seg.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Huff, jeg kjenner jeg ble litt flau av dette innlegget. Vitenskap er så mye, mye mer enn Big Bang. Vitenskap er forskningsbasert og kan etterprøves. Og ikke for å være slem, men du bør nok lese litt om evolusjon.

I lige måde. Du kan ikke engang fortelle meg hva som er mer

Skrevet

Det er trist, sånn skal det ikke være. Jeg er mange ganger i bønnerommet der muslimer ber, ingen bryr seg.

Selvfølgelig ikke, du er jo i prosess med å konvertere. Hva om en jøde kom inn med kippah på hodet og torahen ?

• Liker 2
Skrevet

I lige måde. Du kan ikke engang fortelle meg hva som er mer

Geologi, fysikk, kjemi, solforskning, forskning på livet i havet, romforskning, genetikk, skogforskning, osv osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...