sebastianen Skrevet 27. november 2011 #201 Skrevet 27. november 2011 Skjønte ikke helt hva du mente jeg Det blir langt og kjedelig her å ta det nå , jeg vil anbefalle deg å ta en tur på biblioteket og spørre bibliotekaren om de har en bok utviklingen av vitenskapelige hypoteser og teorier. Da forstår du det sikkert etterpå.
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #202 Skrevet 27. november 2011 (endret) Hvorfor i alle verden skulle det være unntak? Det plager ikke meg at noen muslimer ber i samme rom som meg, hvorfor kan ikke de vise meg samme respekt? Men hvis dette er et generelt syn blant religiøse, så skal jeg revurdere mitt syn på et slikt rom i det hele tatt. og forskjellen på deg og meg er at jeg ikke henviser til en bok, som ikke prøver å bevise ting på noen annen måte enn at "Gud sier", uten å legge fram noen bevis på at boka faktisk er overført fra gud, eller i det hele tatt at det eksisterer en gud, når jeg prater om vitenskap. Du sier det blir feil å kalle ting fakta i vitenskapen fordi det ikke er bevist, men hva med din religion og din koran da, hvor er beviset for at det er fakta? Det eksisterer jo ikke. ¨ Er du satanist? Jeg har respekt for alle religioner om mener alle skal få bruke bønnerommet samtidig. Men hvis det er satanister der går jeg ikke inn. Det heter religion. "Jeg tror på". Derfor mener jeg ikke vitenskap kan kalles fakta for det er like mye religion. De har ikke beviser for det og kommer med påstander, teorier og hva de tror. Endret 27. november 2011 av Aaleyah
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #203 Skrevet 27. november 2011 Skjønte ikke helt hva du mente jeg Eller les cucolds innlegg, det er mer utfyllende.men anbefaller bøker og.
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #204 Skrevet 27. november 2011 (endret) Det er tydelig at du ikke har forstått helt hva vitenskap er, men blitt fortalt hva det går ut på av folk med manglende kunnskap. At noe er teori betyr ikke at det er løst fundert, løsere enn det du kaller fakta. Tvert imot, når du setter deg i bilen, kjører over en bro på vei til jobb, går inn i et fleretasjes bygg og tar heisen opp på jobb stoler du blindt på teorier, fysikkens teorier. Dette er også "bare" teorier, men de er mye mye sikrere enn mye av det du kaller fakta, som f.eks at du hadde en drøm om at du leste koranen i natt. Drømmen kan være noe din underbevissthet har konstruert i etterkant og som aldri virkelig skjedde, men som du nå tror på, teoriene som beskriver det fysiske univers er derimot testet gjennom utallige forsøk og sikrere enn det meste av det du kaller fakta. Når det gjelder evolusjon er det ofte slik at to grupper innen samme art kan utvikle seg til ulike raser og senere ulike arter ved å være separert geografisk. Du er vel klar over at løver og tigre er i så nær slekt at de kan parre seg med hverandre? Og du er vel også klar over at det finnes mer enn én art aper? Hvordan forklarer du det hvis du mener en art ikke kan gi opphav til flere? Benekter du at de ulike apeartene er i slekt? Du bør nok sette deg litt bedre inn i såvel vitenskapsfilosofi som naturvitenskapens teorier før du uttaler deg om temaet. For dette ble bare pinlig, det var det Sebastianen forsøkte å si. dobbelpost Endret 27. november 2011 av Aaleyah
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #205 Skrevet 27. november 2011 (endret) Det er tydelig at du ikke har forstått helt hva vitenskap er, men blitt fortalt hva det går ut på av folk med manglende kunnskap. At noe er teori betyr ikke at det er løst fundert, løsere enn det du kaller fakta. Tvert imot, når du setter deg i bilen, kjører over en bro på vei til jobb, går inn i et fleretasjes bygg og tar heisen opp på jobb stoler du blindt på teorier, fysikkens teorier. Dette er også "bare" teorier, men de er mye mye sikrere enn mye av det du kaller fakta, som f.eks at du hadde en drøm om at du leste koranen i natt. Drømmen kan være noe din underbevissthet har konstruert i etterkant og som aldri virkelig skjedde, men som du nå tror på, teoriene som beskriver det fysiske univers er derimot testet gjennom utallige forsøk og sikrere enn det meste av det du kaller fakta. Når det gjelder evolusjon er det ofte slik at to grupper innen samme art kan utvikle seg til ulike raser og senere ulike arter ved å være separert geografisk. Du er vel klar over at løver og tigre er i så nær slekt at de kan parre seg med hverandre? Og du er vel også klar over at det finnes mer enn én art aper? Hvordan forklarer du det hvis du mener en art ikke kan gi opphav til flere? Benekter du at de ulike apeartene er i slekt? Du bør nok sette deg litt bedre inn i såvel vitenskapsfilosofi som naturvitenskapens teorier før du uttaler deg om temaet. For dette ble bare pinlig, det var det Sebastianen forsøkte å si. Du kan ikke vite hva jeg drømmer. Du er ikke Gud så ikke utal deg. Jeg tror ikke på det ape tullet, hadde ikke du syns det vært rart om noen mennesker nå utvikletv seg annerledes? Og det argumentet med at de bor langt fra hverandre er teit. Du vet vel at mennesker på ulike steder på jordkloden, de utvikler seg ikke forskjellig av den grunn. Og spionerer du på meg? siden du liksom kan så mye om meg? Endret 27. november 2011 av Aaleyah
Gjest Herr Drue Skrevet 27. november 2011 #206 Skrevet 27. november 2011 Aaleyah, skjerp deg, please. Blir småflau her. 2
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #207 Skrevet 27. november 2011 Du kan ikke vite hva jeg drømmer. Du er ikke Gud så ikke utal deg. Jeg tror ikke på det ape tullet, hadde ikke du syns det vært rart om noen mennesker nå utvikletv seg annerledes? Og du vet vel at mennesker på ulike steder på jordkloden, de utvikler seg ikke forskjellig av den grunn. Du tror ikke på evolusjonsteorien ?
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. november 2011 #208 Skrevet 27. november 2011 ¨ Er du satanist? Jeg har respekt for alle religioner om mener alle skal få bruke bønnerommet samtidig. Men hvis det er satanister der går jeg ikke inn. Det heter religion. "Jeg tror på". Derfor mener jeg ikke vitenskap kan kalles fakta for det er like mye religion. De har ikke beviser for det og kommer med påstander, teorier og hva de tror. Hva har det med saken å gjøre hva jeg er eller ikke er? Dessuten, siden det tydeligvis er snakk om folkeopplysning i denne tråden, Wicca er ikke det samme som satanisme, bare sånn til opplysning siden det ser ut til at du trekker den slutningen. Om du velger å avstå fra og bruke et åpent bønnerom på bakgrunn av andre som er der, så er jo det et personlig valg du helt fint kan ta. DU tror på ja, og kan derfor ikke bruke det som står om vitenskap i koranen ovenfor noen andre mennesker. Det ser også ut til at du vet svært lite om hva som skal til for å fremsette vitenskapelige teorier og hypoteser, så jeg anbefaler som sebastianen en tur på biblioteket. Og det virker også som om ditt syn på vitenskapen er relativt snevert, vi har jo f.eks. også legevitenskapen som også har blitt uviklet (stort sett) gjennom de vitenskapelige metoder, og vi er vel alle enige om at man i dag f.eks. kan kurere en god del krefttyper. Er det bevis godt nok på at vitenskapen deres er riktig?
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. november 2011 #209 Skrevet 27. november 2011 Wolfmoon gone wild Wolfie is always on the wildside
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #210 Skrevet 27. november 2011 Du tror ikke på evolusjonsteorien ? Jo, jeg tror på Big bang. Men ikke at mennesker har vært aper.
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. november 2011 #211 Skrevet 27. november 2011 Jo, jeg tror på Big bang. Men ikke at mennesker har vært aper. Jeg må bare spørre, selv om jeg sikkert kommer til å irritere meg grønn videre i tråden også. Hvordan oppsto mennesket i din verden?
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #212 Skrevet 27. november 2011 Hva har det med saken å gjøre hva jeg er eller ikke er? Dessuten, siden det tydeligvis er snakk om folkeopplysning i denne tråden, Wicca er ikke det samme som satanisme, bare sånn til opplysning siden det ser ut til at du trekker den slutningen. Om du velger å avstå fra og bruke et åpent bønnerom på bakgrunn av andre som er der, så er jo det et personlig valg du helt fint kan ta. DU tror på ja, og kan derfor ikke bruke det som står om vitenskap i koranen ovenfor noen andre mennesker. Det ser også ut til at du vet svært lite om hva som skal til for å fremsette vitenskapelige teorier og hypoteser, så jeg anbefaler som sebastianen en tur på biblioteket. Og det virker også som om ditt syn på vitenskapen er relativt snevert, vi har jo f.eks. også legevitenskapen som også har blitt uviklet (stort sett) gjennom de vitenskapelige metoder, og vi er vel alle enige om at man i dag f.eks. kan kurere en god del krefttyper. Er det bevis godt nok på at vitenskapen deres er riktig? Jeg er da fullt klar over at wicca ikke er satanisme. Men påkaller dere onde onder? Hva gjør dere egentlig? Spørr fordi jeg er nysjerrig Selvfølgelig tror på legevitenskapen.
Cuckold Skrevet 27. november 2011 #213 Skrevet 27. november 2011 (endret) Det er tydelig at du ikke har forstått helt hva vitenskap er, men blitt fortalt hva det går ut på av folk med manglende kunnskap. At noe er teori betyr ikke at det er løst fundert, løsere enn det du kaller fakta. Tvert imot, når du setter deg i bilen, kjører over en bro på vei til jobb, går inn i et fleretasjes bygg og tar heisen opp på jobb stoler du blindt på teorier, fysikkens teorier. Dette er også "bare" teorier, men de er mye mye sikrere enn mye av det du kaller fakta, som f.eks at du hadde en drøm om at du leste koranen i natt. Drømmen kan være noe din underbevissthet har konstruert i etterkant og som aldri virkelig skjedde, men som du nå tror på, teoriene som beskriver det fysiske univers er derimot testet gjennom utallige forsøk og sikrere enn det meste av det du kaller fakta. Når det gjelder evolusjon er det ofte slik at to grupper innen samme art kan utvikle seg til ulike raser og senere ulike arter ved å være separert geografisk. Du er vel klar over at løver og tigre er i så nær slekt at de kan parre seg med hverandre? Og du er vel også klar over at det finnes mer enn én art aper? Hvordan forklarer du det hvis du mener en art ikke kan gi opphav til flere? Benekter du at de ulike apeartene er i slekt? Du bør nok sette deg litt bedre inn i såvel vitenskapsfilosofi som naturvitenskapens teorier før du uttaler deg om temaet. For dette ble bare pinlig, det var det Sebastianen forsøkte å si. Du kan ikke vite hva jeg drømmer. Du er ikke Gud så ikke utal deg. Jeg tror ikke på det ape tullet, hadde ikke du syns det vært rart om noen mennesker nå utvikletv seg annerledes? Og det argumentet med at de bor langt fra hverandre er teit. Du vet vel at mennesker på ulike steder på jordkloden, de utvikler seg ikke forskjellig av den grunn. Og spionerer du på meg? siden du liksom kan så mye om meg? Jeg spionerer ikke på deg, jeg har lagt merke til at du er i ferd med å konvertere til islam og har forstått at utgangspunktet var en drøm du hadde. Jeg trenger ikke å være gud for å fastslå at drømmmen din er mindre sikker enn mange av naturvitenskens teorier, det gjelder for øvrig ikke bare drømmen din, det var bare et vilkårlig valgt eksempel, det gjelder det meste vi oppfatter som fakta, altså observasjonsdata. Innen vitenskap vil enkeltobservasjoner alltid være litt usikre, vi kan se feil, ha feil på utstyret vi bruker, misforså situasjon osv. Det du oppfatter som det sikre, observasjonsdata er altså i realiteten langt mindre sikkert enn de naturvitenskapelige teorier. Så mennesker utvikler seg ikke forskjellig på ulikt sted? Har du ikke sett at det er forskjell på hudfarge, øyenfarge, hår osv mellom menneskegrupper som har levd på helt forskjellig geografisk sted? Endret 27. november 2011 av Cuckold 3
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #214 Skrevet 27. november 2011 Jeg må bare spørre, selv om jeg sikkert kommer til å irritere meg grønn videre i tråden også. Hvordan oppsto mennesket i din verden? Du kjenner vel Eva og Adam?
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #215 Skrevet 27. november 2011 Jo, jeg tror på Big bang. Men ikke at mennesker har vært aper. Big bang er en skapelsesteori. Det med aper går på evolusjon . http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/463421/ Her er et newton program som forklarer litt.
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #216 Skrevet 27. november 2011 Jeg spionerer ikke på deg, jeg har lagt merke til at du er i ferd med å konvertere til islam og har forstått at utgangspunktet var en drøm du hadde. Jeg trenger ikke å være gud for å fastslå at drømmmen din er mindre sikker enn mange av naturvitenskens teorier, det gjelder for øvrig ikke bare drømmen din, det var bare et vilkårlig valgt eksempel, det gjelder det meste vi oppfatter som fakta, altså observasjonsdata. Innen vitenskap vil enkeltobservasjoner alltid være litt usikre, vi kan se feil, ha feil på utstyret vi bruker, misforså situasjon osv. Det du oppfatter som det sikre, observasjonsdata er altså i realiteten langt mindre sikkert enn de naturvitenskapelige teorier. Så mennesker utvikler seg ikke forskjellig på ulikt sted? Har du ikke sett at det er forskjell på hudfarge, øyenfarge, hår osv mellom menneskegrupper som har levd på helt forskjellig geografisk sted? Du vet vel at Gud talte flere ganger til profetene igjennom drømmer? Jo, men nå er det jo ganske stor forskjell på et menneske og en ape. Mennesker er ikke så forskjellige, vi er like borsett fra hudfarge, hårfarge osv.
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #217 Skrevet 27. november 2011 Du kjenner vel Eva og Adam? Det er religion , ikke vitenskap.
Gjest SummerJudith Skrevet 27. november 2011 #218 Skrevet 27. november 2011 Det er religion , ikke vitenskap. Det vet jeg godt. Hun spurte hva jeg trodde.
sebastianen Skrevet 27. november 2011 #219 Skrevet 27. november 2011 Ærlig talt, dere må da ha hatt om dette på skolen ? Går du på videregående eller ungdomskole ?
Gjest Wolfmoon Skrevet 27. november 2011 #220 Skrevet 27. november 2011 (avsporing) Jeg er da fullt klar over at wicca ikke er satanisme. Men påkaller dere onde onder? Hva gjør dere egentlig? Spørr fordi jeg er nysjerrig Selvfølgelig tror på legevitenskapen. Nå er ikke jeg wiccaner, selv om jeg hadde en periode der jeg var interessert i den religionen også Og såvidt meg bekjent har ikke onde ånder eller noe som helst annen ondskap plass i Wicca. Siden "hovedlæresetningen" i Wicca er: Alt det du gjør, skal komme tilbake til deg tre ganger" (fritt oversatt etter egen hukommelse) så ville jo det vært særdeles dumt å utføre onde handlinger eller kontakte onde ånder. Har forsåvidt ikke hørt at noen kontakter ånder i det hele tatt, men som sagt, jeg har aldri vært innvidd som wiccaner. (/avsporing)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå