Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest SummerJudith
Skrevet

Ærlig talt, dere må da ha hatt om dette på skolen ? Går du på videregående eller ungdomskole ?

Hva tror du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Du kjenner vel Eva og Adam?

Så jorden ble skapt gjennom the big bang, mens gud tok seg bryet med å skape Adam og Eva og plassere dem på jorden?

Skrevet

Hva tror du?

Jeg vet ikke, videregående ? Men uansett min sønn på barneskolen har hatt mye om dette allerede.

Gjest SummerJudith
Skrevet

(avsporing)

Nå er ikke jeg wiccaner, selv om jeg hadde en periode der jeg var interessert i den religionen også ;) Og såvidt meg bekjent har ikke onde ånder eller noe som helst annen ondskap plass i Wicca. Siden "hovedlæresetningen" i Wicca er: Alt det du gjør, skal komme tilbake til deg tre ganger" (fritt oversatt etter egen hukommelse) så ville jo det vært særdeles dumt å utføre onde handlinger eller kontakte onde ånder.

Har forsåvidt ikke hørt at noen kontakter ånder i det hele tatt, men som sagt, jeg har aldri vært innvidd som wiccaner.

(/avsporing)

Det høres ut som en bra leveregel. Ikke gjør noe vondt mot andre, for da kommer det tilbake til deg selv 3 ganger :)

Gjest Grønnblomst
Skrevet

Kjenner jeg blir irritert jeg. Det er ikke vi som må tilpasse oss minoritetene. Det er de som må tilpasse seg våre regler, når de har valgt å komme hit. På samme måte som Vi måtte ha tilpasset oss hvis vi var i deres land. De må få lov til å mene hva de vil, men de må også tåle at vi ikke mener det samme. Hadde jeg fått beskjed om å dekke meg til i et sånt rom, hadde jeg fått lyst til å gå inn i et sånt rom i bikini i ren provokasjon neste dag. :lur:

Neida. Synes vi har andre ting vi kan bruke penger på, enn å tilpasse samfunnet for minoriteter.

• Liker 3
Gjest SummerJudith
Skrevet

Jeg vet ikke, videregående ? Men uansett min sønn på barneskolen har hatt mye om dette allerede.

Jeg har aldri lært om det iallfall

Skrevet

Jeg har aldri lært om det iallfall

Det gjør meg deprimert med tanke på norsk skole. Hvorfor har ikke foreldrene dine fortalt deg om det da ? Tatt deg med på museer, kjøpt bøker om emner som intereserer deg ?

Skrevet (endret)

Jeg spionerer ikke på deg, jeg har lagt merke til at du er i ferd med å konvertere til islam og har forstått at utgangspunktet var en drøm du hadde. Jeg trenger ikke å være gud for å fastslå at drømmmen din er mindre sikker enn mange av naturvitenskens teorier, det gjelder for øvrig ikke bare drømmen din, det var bare et vilkårlig valgt eksempel, det gjelder det meste vi oppfatter som fakta, altså observasjonsdata. Innen vitenskap vil enkeltobservasjoner alltid være litt usikre, vi kan se feil, ha feil på utstyret vi bruker, misforså situasjon osv. Det du oppfatter som det sikre, observasjonsdata er altså i realiteten langt mindre sikkert enn de naturvitenskapelige teorier.

Så mennesker utvikler seg ikke forskjellig på ulikt sted? Har du ikke sett at det er forskjell på hudfarge, øyenfarge, hår osv mellom menneskegrupper som har levd på helt forskjellig geografisk sted?

Du vet vel at Gud talte flere ganger til profetene igjennom drømmer?

Jo, men nå er det jo ganske stor forskjell på et menneske og en ape. Mennesker er ikke så forskjellige, vi er like borsett fra hudfarge, hårfarge osv.

Nei, det vet jeg ikke. Jeg tror ikke at det finnes noen mennesker som har blitt tiltalt av noen gud selv om jeg ikke tviler på at det finnes mennesker som har drømt at gud talte til vedkommende, i drømme opplever vi mye rart. Men det er jo strengt tatt irrelevant, det vi snakker om her er at det du oppfatter som fakta, ting du har sett og opplevd, er langt mindre sikkert enn naturvitenskapens teorier. For mens du kan huske feil, ha tolket det som skjedde feil, blitt offer for en illusjon osv vil naturvitenskapens teorier være underbygget av utallige uavhengige observasjonsdata innsamlet over tid.

Du må for øvrig bestemme deg. I innlegget jeg svarte på benektet du at mennesker er forskjellige på forskjellig geografisk sted, det var dette jeg svarte på, jeg påstod ikke at det hadde gått så langt som at vi var blitt flere arter. Men det er den samme utviklingen som forårsaket at de ulike apeartene nå er ulike arter, den samme utviklingen som forårsaket at løver og tigre er to forskjellige arter, at hester og esler er to forskjellige arter osv osv. Dette er en gradvis prosess, og lever to populasjoner isolert lenge nok vil de kunne utvikle seg til forskjellige arter. Men det er klart det tar tid. Om vi hadde en tidsmaskin skal vi nok et godt stykke tilbake i tid før vi støter på forfedre vi ikke kan få forplantningsdyktig avkom med.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Gjest SummerJudith
Skrevet

Det gjør meg deprimert med tanke på norsk skole. Hvorfor har ikke foreldrene dine fortalt deg om det da ? Tatt deg med på museer, kjøpt bøker om emner som intereserer deg ?

Hvorfor skal de det om jeg tørr spørre?

Gjest SummerJudith
Skrevet

Nei, det vet jeg ikke. Jeg tror ikke at det finnes noen mennesker som har blitt tiltalt av noen gud, jeg tviler ikke på at noen kan ha drømt at gud talte til vedkommende, men det er jo strengt tatt irrelevant, det vi snakker om her er at det du oppfatter som fakta, ting du har sett og opplevd, er langt mindre sikkert enn naturvitenskapens teorier. For mens du kan huske feil, ha tolket det som skjedde feil, blitt offer for en illusjon osv vil naturvitenskapens teorier være underbygget av utallige uavhengige observasjonsdata innsamlet over tid.

Du må for øvrig bestemme deg. I innlegget jeg svarte på benektet du at mennesker er forskjellige på forskjellig geografisk sted, det var dette jeg svarte på, jeg påstod ikke at det hadde gått så langt som at vi var blitt flere arter. Men det er den samme utviklingen som forårsaket at de ulike apeartene nå er ulike arter, den samme utviklingen som forårsaket at løver og tigre er to forskjellige arter, at hester og esler er to forskjellige arter osv osv. Dette er en gradvis prosess, og lever to populasjoner isolert lenge nok vil de utvikle seg til forskjellige arter. Men det er klart det tar tid. Om vi hadde en tidsmaskin skal vi nok et godt stykke tilbake i tid før vi støter på forfedre vi ikke kan få forplantningsdyktig avkom med.

Jeg har aldri sagt mennesker har blitt forskjellig over tid

Skrevet (endret)

Hvorfor skal de det om jeg tørr spørre?

Fordi det er del av det å være foreldre ? At man helt fra barna er små lar dem oppleve og finne sine egne interesser.

For å vite hva som er din interesse må man jo få prøve mange ting og oppleve mange ting.

På veien der kan man gi kunnskap, det er noe av det beste ved å være foreldre.

Endret av sebastianen
Skrevet

Herregud! Har foreldrene dine utdannelse i det hele tatt?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri sagt mennesker har blitt forskjellig over tid

Det spiller ingen rolle hva du sier, for likevel er det slik.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Fordi det er del av det å være foreldre ? At man helt fra barna er små lar dem oppleve og finne sine egne interesser.

For å vie hva som er din interesse må man jo få prøve mange tng og oppleve mange ting.

På veien der kan man gi kunnskap, det er noe av det beste ved å være foreldre.

Hva har det med evolusjonsteorien å gjøre? Livet er mere enn den teorien der. Og har du noen gang fått brukt for den i arbeidslivet? Tviler.

Gjest SummerJudith
Skrevet

Det spiller ingen rolle hva du sier, for likevel er det slik.

Jeg skrev feil. Jeg mente at jeg har aldri sagt mennesker aldri har forandre seg over tid :sjenert:

Skrevet

Hva har det med evolusjonsteorien å gjøre? Livet er mere enn den teorien der. Og har du noen gang fått brukt for den i arbeidslivet? Tviler.

Jeg har bruk for all kunnskap hver dag, ingen kunnskap er overfødig. Kunnskap er verdens letteste bør.

Du er i en situasjon der du kan velge å tilegne det kunnskap eller å forbli ignorant. Alt for mange av jordens befolkning har ikke det valget.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skrev feil. Jeg mente at jeg har aldri sagt mennesker aldri har forandre seg over tid :sjenert:

Vel vel, et skritt i riktig retning. Les mer om livet på jorden, hvordan alle pattedyr er i slekt, hvordan alle fugler er i slekt, osv osv, så vil du forstå mer av hvor meningsløs din avvisning av evolusjonsteorien er.

• Liker 3
Gjest SummerJudith
Skrevet

Jeg har bruk for all kunnskap hver dag, ingen kunnskap er overfødig. Kunnskap er verdens letteste bør.

Du er i en situasjon der du kan velge å tilegne det kunnskap eller å forbli ignorant. Alt for mange av jordens befolkning har ikke det valget.

Kunnskap er viktig, jeg aldri sagt noe annet. Jeg har kunnskap om det meste. Jeg får 5ere og 6ere så ikke kom her å si jeg ikke har kunnskap.

Skrevet

Kunnskap er viktig, jeg aldri sagt noe annet. Jeg har kunnskap om det meste. Jeg får 5ere og 6ere så ikke kom her å si jeg ikke har kunnskap.

Men du har ikke lært om evolusjonsteorien, charles Darwin ?

Så bra at du får gode karakterer, da har du evnen til å tilegne deg masse kunnskap.k

Gjest SummerJudith
Skrevet (endret)

Men du har ikke lært om evolusjonsteorien, charles Darwin ?

Så bra at du får gode karakterer, da har du evnen til å tilegne deg masse kunnskap.k

Har aldri hatt om han, og er ikke så veldig intressert i han heller, men takk

Endret av Aaleyah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...