Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Gjest badeand1

Enig i det. Har en khajiit som liker å snike og drepe fiender med pil og bue. <3 Han er en liten kleptoman også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, er dere klar over at det har kommet et nytt trekk ved oppgradering? Skills som er utviklet til 100 kan resettes til utgangspkt 15, og alle perks blir resirkulert til fritt tilgjengelige perks points. Dvs at hvis du er lei av å være magisk og heller ville være litt bedre på lommetyverier eller sniking, så kan du nå få en bråta nye perks points. Dette gjør det også mulig å komme på mye høyere lvl enn før, da grensen gikk på 82 eller deromkring. Det vil altså være nye ting å strekke seg etter. Dette er en variant av engame-bonusen som man får når man har spilt gjennom Dragonborn.

Du kan altså, med litt ekstra innsats, redefinere figuren din til en helt annen klasse. Men den grunnleggende begrensningen at du må ha oppgradert ferdigheten før du kan bruke perks poeng, ligger selvsagt der enda.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg kanskje er archmage, men jeg bruker nesten aldri magi. Bruker nesten bare healing spells eller clairvoyance.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte bare magi i begynnelsen, og litt two-handed. Nå er det så og si bare pil og bue det går i (a) og two-handed når de kommer for nære. Og healing + fire astronaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt Ulfric Stormcloak og kompanjongen hans midt oppå bordet kun i trusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg kanskje er archmage, men jeg bruker nesten aldri magi. Bruker nesten bare healing spells eller clairvoyance.

Det forstår jeg ikke? Er det noe galt å si om 100 ekstra armor points i ett minutt? Flame cloaks som brenner alle som er innen melee-avstand? Ditto lyn eller frost? Lyn fra fingrene?

Jeg liker å være allsidig. Så jeg åpner gjerne med ranged attack med pil og bue (og bruker gjerne gift), switcher til magi når motparten kommer nærmere, gir meg selv et pusterom ved hjelp av et dragerop, og i mellomtiden blir det ofte tid til å smelle opp litt ekstra beskyttelse med en transformeringsformel, og finne frem sverdet. Timing er selvsagt viktig, og noen ganger bommer man spektakulært. Men det er jo derfor vi har saves. Når det sitter, så er det hysterisk morsomt. Særlig når motstanderen trashtalker.

"I`m gonna gut you like a hoarker!!"

"In your dreams, bitch! FUS! ROH! DAH!!" Kabam! Mmmmmm...klang! Ebony flesh. Og så frem med sverdt og skjold.

Og det blir det selvsagt ille mye XP ut av, også. Det skader ikke å ha en liten athronac på laget, heller. Jeg pleier å gi partneren en av de kjekke stavene som man kan bruke til å påkalle demoner med. Og så fremkaller jeg gjerne min egen. Det kan bli ganske folksomt i krypten når Team42 sparker inn døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg for flere uker siden, men bra at du informerer. :tommelopp:

Tenkte det kanskje var noen som ikke visste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C4r1n3

Ærre mulig ass... Første gjennomgang av spillet - mistet ikke en eneste hest eller tobente følgesvenner (okei, bortsett fra en-to som jeg ofret villig *host*). Nå har jeg klart å få knertet to av mine hester på under 30 minutter - den første til et digert kattekrek som kom susende ut av ingensteder, trampet flat en geit og deretter satte tennene i min nydelige sortbrune hest, den andre - min flotte pinto - omkom takket være noen vampyrer. Det er det frekkeste, syns de burde kompansert meg for de 1000 gullmyntene jeg måtte betale, spesielt siden jeg kun fikk brukt hesten i 10 minutter. :sur::angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg en ny venn, en rieklingsjef på Solstheim. Søøøøøøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærre mulig ass... Første gjennomgang av spillet - mistet ikke en eneste hest eller tobente følgesvenner (okei, bortsett fra en-to som jeg ofret villig *host*). Nå har jeg klart å få knertet to av mine hester på under 30 minutter - den første til et digert kattekrek som kom susende ut av ingensteder, trampet flat en geit og deretter satte tennene i min nydelige sortbrune hest, den andre - min flotte pinto - omkom takket være noen vampyrer. Det er det frekkeste, syns de burde kompansert meg for de 1000 gullmyntene jeg måtte betale, spesielt siden jeg kun fikk brukt hesten i 10 minutter. :sur::angry:

Jeg liker Shadowmare

Bli med i the dark brotherhood og få tak i shadowmere.. Udødelig hest. Jævlig praktisk når du sloss i mot drager.. Dragen går etter hesten nesten hele tiden, så kan jeg, hunden og dama jeg aldri husker hva heter gjøre hva vi vil.

Forresten, er det noen som vet hva som skjer når man er "ferdig" med hovedoppdraget? Altså, når man har drept alduin og alt det? Jeg går konstant rundt og ignorerer det fordi jeg ikke vil at spillet skal ta slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så kan man ri på oppdagelsesferd, bli med i Thieves Guild, Dark Brotherhood, Companions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest C4r1n3

Joda, Shadowmere er på øverst på listen over hest jeg skal ha, men til jeg får somlet meg til å starte med DB-oppdragene igjen, så må man bruke de andre som nødløsning. Har skaffet meg hest nummer 3, krysser fingrene for at den lever litt lenger enn de andre - selv om jeg faktisk hadde den sortbrune fra Whiterun Stables en god stund før den fikk sitt ublide møte med en katt.

Jeg ventet med siste delene av hovedoppdraget heeeelt til slutt, når jeg kun satt igjen med oppdrag som man kunne gjøre flere ganger (bounty-oppdrag f.eks) og slike oppdrag som ikke fungerte av en eller annen grunn. Da hadde jeg vært igjennom ALLE dungeons, oppdaget det som var å oppdage og forhåpentligvis gjort det meste av questene i Verden.

Endret av C4r1n3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...