Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg joiner denna tråden! Masse nyttige tips og triks! Selv er jeg en kvinnelig nord i level 30, har en haug med penger fordi jeg ALLTID tar med med masse smånips, smykker og verdifulle våpen fra oppdrag og selger dem, det er grunnen til at jeg nå har ca 80 000 gull, Breezehome og Hjerim ++ Jeg er også gift med Marcurio. Noe jeg er veldig stolt av er at jeg har lvl. 87 i two-handed attacks! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor fort du anvanserer i skills når du gjør ting som alkemy, smedarbeid, etc, kommer an på prisen av de tingene du lager. Så jo mer avanserte og dyre ting du kan lage, jo bedre er det. Smykker er forresten en kjekk ting å lage i smia, siden du kan selge smykker til både general stores, og til magikere.

Det finnes en trylleformel som omdanner jernmalm til sølv-og gull-malm, og når du lærer den, så er ikke råstoff noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=hd3G78188zw

Herregud som jeg lo av den her rasemiksingen deres. Jeg er ferdig med alle hovedoppdragene i Dawnguard og Dragonborn. Jeg planlegger hva jeg skal være når jeg får ny PC til Skyrim, kan man drive å laste fler file, eller kan man bare ha ei spillfil? Har litt lyst å prøve å være sånn der kattskit

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er totalverdien av det du smither

som får deg opp i level, ikke hvor mye du lager. Lag heller lite av noe som er dyrt enn mye av noe som er verdt lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=hd3G78188zw

Herregud som jeg lo av den her rasemiksingen deres. Jeg er ferdig med alle hovedoppdragene i Dawnguard og Dragonborn. Jeg planlegger hva jeg skal være når jeg får ny PC til Skyrim, kan man drive å laste fler file, eller kan man bare ha ei spillfil? Har litt lyst å prøve å være sånn der kattskit

Khajiit må tåle mye negative kommentarer. F.eks at de kommer til å bli et fint gulvteppe. Og Khajiit "spesial-evne" er at de kan se i mørket en gang om dagen. WTF? En gang om dagen? Men de er visst gode på sniking, lommetyverier og våpenløs kamp. Klør, vet du.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khajiit må tåle mye negative kommentarer. F.eks at de kommer til å bli et fint gulvteppe. Og Khajiit "spesial-evne" er at de kan se i mørket en gang om dagen. WTF? En gang om dagen? Men de er visst gode på sniking, lommetyverier og våpenløs kamp. Klør, vet du.

Ja katteklør au.Egentlig vil jeg mest være en blanding av nord og imperial hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan man ikke gifte seg med Brynjolf eller Hadvar? De er kjekkaser og jeg liker dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C4r1n3

Sukk...

Hest nr 4. død. Og jeg har kommet over en hestebug. Mine døde hester har gjennoppstått ved stallen jeg kjøpte dem fra, noen heter "mitt navns hest", andre heter bare "hest" men jeg kan like fullt hoppe på og ri avgårde uten konsekvenser. Ved Riften står det i tillegg en lys beige hest etter at min lyse beige tilfeldigvis "took an arrow to the knee" i nærområdet.

Og av en eller annen grunn tror spillet at jeg har en følger med meg, selv om jeg aldri har hatt en følger med meg, så jeg får ikke ansatt bodyguards eller ta med meg folk for å bære deler av skrotet mitt plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk...

Hest nr 4. død. Og jeg har kommet over en hestebug. Mine døde hester har gjennoppstått ved stallen jeg kjøpte dem fra, noen heter "mitt navns hest", andre heter bare "hest" men jeg kan like fullt hoppe på og ri avgårde uten konsekvenser. Ved Riften står det i tillegg en lys beige hest etter at min lyse beige tilfeldigvis "took an arrow to the knee" i nærområdet.

Og av en eller annen grunn tror spillet at jeg har en følger med meg, selv om jeg aldri har hatt en følger med meg, så jeg får ikke ansatt bodyguards eller ta med meg folk for å bære deler av skrotet mitt plutselig.

http://www.youtube.com/watch?v=Vz73_f-Aboc&list=SP4C05D15D44C89DD8

Gå til ca 7:00 der snakker de om en mod som gjør at hestene dine IKKE går inn i combat, og fiender vil heller ikke drepe hesten din :D Så det eneste som da gjenstår er å unngå å hoppe ned i fra fjell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med hester? Har aldri skjønt det. Du kan ikke kjempe fra hesteryggen. Du må ustanselig av og på hesten for å plukke planter og andre interessante ting som faktisk er ekstremt nyttige. Og du kan løpe nesten like fort som du kan ri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj dere, jeg har kommet over en bug. Jeg er blitt medlem av the Dark Brotherhood og står fast på questen Whispers in the dark. Jeg har spionert på Cicero og det der, og nå skulle jeg ha spurt Nazir om en ny side contract, det er bare det at det kommer ikke opp som noe alternativ når jeg snakker med ham. Jeg klikker seriøst snart, har prøvd masse som står på nettet for å fikse dette men får det ikke til. Noen som har vært borti denne buggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj dere, jeg har kommet over en bug. Jeg er blitt medlem av the Dark Brotherhood og står fast på questen Whispers in the dark. Jeg har spionert på Cicero og det der, og nå skulle jeg ha spurt Nazir om en ny side contract, det er bare det at det kommer ikke opp som noe alternativ når jeg snakker med ham. Jeg klikker seriøst snart, har prøvd masse som står på nettet for å fikse dette men får det ikke til. Noen som har vært borti denne buggen?

Generelt er det ofte greiest å bare drite i det, evt forsøke å gå tilbake litt. Eller hoppe helt over det.

Det samme har skjedd for meg flere ganger med andre quests. Noen ganger så stopper det bare opp, og da kommer man ikke videre. Det stiller seg kanskje litt anderledes når man spiller fra en pc. Jeg spiller konsoll, og er det kjørt, så er det kjørt. Men som sagt, det kan tenkes at det ordner seg med en restart og at du går et par saves tilbake og forsøker på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan kjempe fra hesteryggen, men det er ikke særlig lett....

Jeg kan IKKE kjempe fra noe hesterygg. Jeg kan ri over folk, men jeg kan ikke trekke noen våpen og jeg kan ikke aktivere noen spells.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan bruke både bue og crossbow fra hesteryggen, men har ikke prøvd spells-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg lært meg daedric smithing. Å så har jeg laget system i tingene mine i huset mitt. Hjelmer i et skap,gauntlets i et og støvler i et annet. Selve rustninga er i klesskapet sammen med klær. Å så har jeg egne kister for enhånds våpen, tohånds, buer og skjold. For ikke å snakke om ringer og smykker i safen, potions i strongbox og ingrediensene i den taska på alchemy bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Generelt er det ofte greiest å bare drite i det, evt forsøke å gå tilbake litt. Eller hoppe helt over det.

Det samme har skjedd for meg flere ganger med andre quests. Noen ganger så stopper det bare opp, og da kommer man ikke videre. Det stiller seg kanskje litt anderledes når man spiller fra en pc. Jeg spiller konsoll, og er det kjørt, så er det kjørt. Men som sagt, det kan tenkes at det ordner seg med en restart og at du går et par saves tilbake og forsøker på nytt.

Ser nok ut til at jeg bare må drite langveis i det, spiller på konsoll jeg og, ps3 og jeg lagra jo selvfølgelig over den forrige saven min så jeg kommer meg ikke tilbake :/ Pytt og pø, får gjøre andre quests og komme tilbake med jevne mellomrom for å se om det retter seg opp, noe jeg egentlig tviler på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg lært meg daedric smithing. Å så har jeg laget system i tingene mine i huset mitt. Hjelmer i et skap,gauntlets i et og støvler i et annet. Selve rustninga er i klesskapet sammen med klær. Å så har jeg egne kister for enhånds våpen, tohånds, buer og skjold. For ikke å snakke om ringer og smykker i safen, potions i strongbox og ingrediensene i den taska på alchemy bordet.

Det er deilig å kjenne seg skikkelig rik, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nok ut til at jeg bare må drite langveis i det, spiller på konsoll jeg og, ps3 og jeg lagra jo selvfølgelig over den forrige saven min så jeg kommer meg ikke tilbake :/ Pytt og pø, får gjøre andre quests og komme tilbake med jevne mellomrom for å se om det retter seg opp, noe jeg egentlig tviler på.

At side quests stopper opp, behøver ikke være noen katastrofe. Anyway, når det skjer, så er det gjerne pga en feil som andre har oppelvd, også, og det kommer patcher med jevne mellomrom.

Det er et ekstremt komplekst spill, så egentlig er det noe av et mirakel at ting fungerer i den grad de faktisk gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...