Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Khajiit

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg turte ikke velge noe sånt, mitt valg sto mellom imperial eller nord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig ikke meningen at jeg skulle spille så mye på den. Var mest for å teste det ut.

Men så kom jeg plutselig ganske langt, og da er det kjedelig å bytte.

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Skyrim er litt skummelt, spesielt troll og giants. Å for ikke å glemme dragene og kryptene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke draughr deathlords..De er ganske ekle.

giants og mammuter- jeg klarer ikke drepe dem -.-

Hvilket level er du på, Ismara?

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer litt på at jeg valgte den figuren jeg valgte.. Men vet ikke om jeg gidder å starte på nytt nå.

Er på level 32..

Hva slag figur lager du da? Hva er det han er god på?

Problemet er at uansett hvor jeg drar, så kommer det en dragejævel og vil ta meg. Dermed forsvinner alt av potions jeg har samlet opp..

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Jeg er på level 20 eller noe sånt, og har ikke starta på hovedoppddraget, så i min verden finnes det ikke drager, og jeg kan ikke noen shouts. Driver bare å dreper vampyrer og bygger hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dra med deg en companinon og får den til å leke lokkemus! Å være god i snik hjelper også, jeg er i konstant snikmode og snikdreper alle ved hjelp av crossbowen min!

Men jeg tror jeg har fått en heartfirebugg, jeg får ikke opp noen dialog om å kjøpe tomt og hus av noen av jarlene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slag figur lager du da? Hva er det han er god på?

Jeg er på level 20 eller noe sånt, og har ikke starta på hovedoppddraget, så i min verden finnes det ikke drager, og jeg kan ikke noen shouts. Driver bare å dreper vampyrer og bygger hus.

Lagde en Khajiit, mest bare for å teste det ut.

Syntes det var gøy og utforske litt i starten, før jeg begynte så mye med quester.

Så jeg er veldig god på å snike meg rundt, dirke låser og stjele fra lommene til folk.

Er best med one-handed weapons av våpen.

Er praktisk å være god på stjeling og sniking, men merker nå at jeg kanskje skulle prioritert litt annerledes.

Spiller nå på PS3, men skal kjøpe Skyrim til X-box også, så da begynner jeg vel på nytt der.

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra med deg en companinon og får den til å leke lokkemus! Å være god i snik hjelper også, jeg er i konstant snikmode og snikdreper alle ved hjelp av crossbowen min!

Har en medhjelper, som er til god hjelp, men ikke alltid god nok.

Er veldig god på sneaking, men har faktisk aldri brukt pil og bue, så når det virkelig gjelder, er det ikke det våpenet jeg velger å benytte meg av.. Burde kanskje øve meg litt på det da.

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en medhjelper, som er til god hjelp, men ikke alltid god nok.

Er veldig god på sneaking, men har faktisk aldri brukt pil og bue, så når det virkelig gjelder, er det ikke det våpenet jeg velger å benytte meg av.. Burde kanskje øve meg litt på det da.

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

jeg har alltid vært en sniker og bueskytter, så for meg har det vært en naturlig tilnærming til spillene. Prøvde meg på tohåndssverd, men det er crossbowen jeg ender med nesten hver gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser dere de questene hvor du må sloss med flere sterke motkjempere på én gang?

F. eks i Reachwater Rock hvor man må sloss mot gauldurson-brødrene.

Har prøvd tusenvis av ganger med klarer det ikke :(

Er mange sånne quester jeg ikke får fullført, fordi jeg ikke får til den siste fighten.

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Hvis du uansett ikke klarer det så er det mulig å sette ned vanskelighetsgraden, det er vel seks (?) vanskelighetsgrader, og nå husker jeg ikke hva de heter, men standarden er vel den tredje.

Litt "juks", men kjedelig å stå fast og ikke gidde å spille mer pga at man ikke kommer videre.

Man kan til og med endre vanskelighetsgrad midt i en kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid vært en sniker og bueskytter, så for meg har det vært en naturlig tilnærming til spillene. Prøvde meg på tohåndssverd, men det er crossbowen jeg ender med nesten hver gang ;)

Jeg begynte på en som var destruction mage, og øvde ikke på sniking.

Så laget jeg en ny, som sniker seg rundt og dreper alle før de får summet seg, enten med pil og bue, eller med to sverd (helst det siste, syns det er gøy å snike seg helt opptil ;)) og det er mye mer gøy.

Er level 37 nå, og 34 på hun som er mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg måtte snike meg rundt når jeg var vampyr, så da fikk jeg litt mer level i sniking. Det skal sies at jeg har ikke brukt så mye sniking for å drepe eller brukt pil og bue. Å så bruker jeg et svært 2 hånds sverd til vanlig.

Endret av Ismara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser dere de questene hvor du må sloss med flere sterke motkjempere på én gang?

F. eks i Reachwater Rock hvor man må sloss mot gauldurson-brødrene.

Har prøvd tusenvis av ganger med klarer det ikke :(

Er mange sånne quester jeg ikke får fullført, fordi jeg ikke får til den siste fighten.

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Løsningen for min del er å ha plenty med potions og forheksede våpen. En kjekk blanding av potions for å få mer helse, gjenopprette tapt helse, regenere helse raskere, få mer magicka og gjenopprette den som er tapt. Og det finnes potions som en kort stund kan gjøre deg bedre på våpenbruk, også. Ellers er det en god idè å skaffe seg noen magiske triks. Hvis du kan mane frem athronacs eller har en magisk stav, så er det alltid bra.

Og så har du jo de berømmelige drageropene, hvis du har kommet i gang med å lære dem. Der er det mye å velge mellom. Du finner dem i mange av kryptene rundtomkring i Skyrim, og så må du bare drepe noen drager for å aktivere dem. Plenty med variasjonsmuligheter.

Og hvis du har noen sterke sider, så bruk dem. Har du ingen, så er det lurt å skaffe seg noen. Bueskyting er f.eks veldig hendig. Wards og spells som gir deg mer motstandskraft, er en måte å beskytte seg på.

Og ellers så kan du jo justere ned vanskelighetsgraden. Ellers blir det jo litt traurig. Man spiller jo tross alt for opplevelsen av Skyrim, ikke for å stå og stange innerst i en hule i timesvis.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker nærkamp

Jeg digger ranged attacks og snikmord. Min favorittstrategi er å bruke "Slow Time"-ropet og lefse avgårde enten et bombardement med magiske lyn, eller giftige piler, og ta ut majoriteten av fiendene før de skjønner at noe er på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har giftet meg idag, så nå er Farkas gubben min. Han er hjemme å koker middag når jeg er ute å dreper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger ranged attacks og snikmord. Min favorittstrategi er å bruke "Slow Time"-ropet og lefse avgårde enten et bombardement med magiske lyn, eller giftige piler, og ta ut majoriteten av fiendene før de skjønner at noe er på gang.

Jeg liker å ha masse blodige slosskamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man gifte seg emd farkas!?!?! Jeg har prøvd men aldri fått opp alternativet, så nå ble litt snurt og litt glad. Måtte du fullføre companionsoppdraget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...