Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at i Riften er det et tempel, som heter Temple of Mara. Det er da litt stilig, dumt man ikke kan bytte navn til Temple of Ismara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt merke til at i Riften er det et tempel, som heter Temple of Mara. Det er da litt stilig, dumt man ikke kan bytte navn til Temple of Ismara

What are the odds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått i 17.mai tog med vaktene i Ivarstead, nå er det nasjonalsang i Whiterun

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å spille, men her ventes det at folk kommer rundt 5 for middag og grillings, litt småkleint om jeg sitter og nerder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spilte meste parten av kvelden 17 mai til langt på natt 18. Men sliter med å komme lenger opp i lever, finner ikke oppdrag, har bare fiasko oppdrag uten "show on map"

Endret av JustLittleMe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spilte meste parten av kvelden 17 mai til langt på natt 18. Men sliter med å komme lenger opp i lever, finner ikke oppdrag, har bare fiasko oppdrag uten "show on map"

Du må interagere med omgivelsene. Noen av questene begynner med at en dialog i omgivelsene trigger en anbefaling om å oppsøke noen. Andre begynner med at du leser en bok. Og atter andre begynner med at du snakker med en eller annen, og det viser seg at vedkommende har et problem, eller har hørt et rykte.

Mange ganger vil en kommentar om et sted eller en hendelse følges av tekstbeskjeden "Map updated" på skjermen. Når det skjer, så ligger det en quest eller interessant lokalitet ett eller annet sted på kartet.

Det er skuddpremie på drager, kjemper og banditter, og de får du på ditt lokale vertshus, eller hos jarlenes høvedsmenn (steward). Alle jarlene har problemer de vil ha hjelp med. Det finnes tre forskjellige grupperinger som gir deg oppdrag og quester; Companions i Whiterun, Thieves Guild i Riften, og Dark Brotherhood, som du kommer i kontakt med gjennom en liten gutt i Windhelm.

Og uansett så er det noe skummelt i hver eneste hule og slott, så tilfeldig utforsking vil gi deg plenty med xp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også spille! Men jeg har et liv ved siden av som jeg prioriterer, dessverre :fnise:

Begynte fra start igjen for en stund siden, da var målet å gjøre alle questene til alle jarlene - få hus i hver by. Har egentlig aldri gjort noe særlig på main-quest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også spille! Men jeg har et liv ved siden av som jeg prioriterer, dessverre :fnise:

Begynte fra start igjen for en stund siden, da var målet å gjøre alle questene til alle jarlene - få hus i hver by. Har egentlig aldri gjort noe særlig på main-quest..

Det er antakelig en god ide å ta seg litt tid før man legger i vei til den siste kampen mot Alduin, uansett. Og et hus i hver by er jo en glimrende måte å gi pengene ben å gå på. Synd det ikke er en achievement for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg drepte Alduin når jeg bare var i level 19, det var egentlig lettere enn første gangen. Da endte jeg opp med å gjemme meg bak en stein å bruke pil og bue. Å så ble jeg plutselig vampyr, å så har spillet mitt en dum glitch jeg kan ikke prate med han der trollmannfyren enda jeg har fyllt black soul gem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere spilt Skyrim på xbox 360, men tenkte å skaffe meg skyrim legendary edition som kommer om noen få dager med alle tilleggspakkene. PS3 vs. PC? Og gode argumenter hvorfor? Er ikke veldig glad i å spille på pc, men ser kult ut med alle modsa.. men dette er ikke viktig.. og noen som vet om bethesda har fiksa alle bugsa i ps3versjonen av legendary edition?

Anonym poster: fac47576b08ea2926b9ede1b49b27aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd mods? Er det verdt det å skaffe det til pc bare pga det?

Anonym poster: fac47576b08ea2926b9ede1b49b27aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har til PS3, jeg har bare Heartfire dlc. Å det var kun fordi jeg ville bygge hus og addoptere barn.

Endret av Ismara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neinei, jeg snakker om modifikasjoner.. google skyrim mods ;) sykt kule mange av dem men jeg vet ikke om jeg har behov for det.. og vet at det bare er pcversjonen som kan ha mods..

Anonym poster: fac47576b08ea2926b9ede1b49b27aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke god nok PC til å kjøre Skyrim, så jeg kan ikke svare deg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd mods? Er det verdt det å skaffe det til pc bare pga det?

Anonym poster: fac47576b08ea2926b9ede1b49b27aef

Ja.

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan løser dere de questene hvor du må sloss med flere sterke motkjempere på én gang?

F. eks i Reachwater Rock hvor man må sloss mot gauldurson-brødrene.

Har prøvd tusenvis av ganger med klarer det ikke :(

Er mange sånne quester jeg ikke får fullført, fordi jeg ikke får til den siste fighten.

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra tilbake når du er sterkere, eller fyll opp med potions. Mulig du har bygd figuren din på en måte som bare ikke passer med de kampene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angrer litt på at jeg valgte den figuren jeg valgte.. Men vet ikke om jeg gidder å starte på nytt nå.

Er på level 32..

Problemet er at uansett hvor jeg drar, så kommer det en dragejævel og vil ta meg. Dermed forsvinner alt av potions jeg har samlet opp..

Anonym poster: 490f8b73229da4449f4f86b7b1c6048f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...