Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den typiske mann snakker bare om sine indre tanker og følelser med dama. I beste fall.

Hvorfor tror du egentlig menn trenger ei bra dame?

Joda, jeg vet at du tror det bare er for å få sex, men sånn er det altså ikke.

Øh, nei, jeg tror ikke det er for å ha sex. Det er også for sex, men ikke bare derfor.

Men dette er et singelforum, og for å FÅ en god partner må man ha en viss innsikt i det annet kjønn. Man kan ikke vente hele sitt voksne liv på å få en dame og kommunisere med, og denne dama skal være kjæresten og INGEN ANDRE DAMER. Fungerer ikke sånn i det virkelige liv.

Jeg ville ikke tatt i en mann som ikke snakket med damer eller hadde kvinnelige venner, med ildtang en gang. Hva vet han om mens-smerter, klitorisorgasmer, G-punkt, husvask, matlaging og kommunikasjon? Ikke en pøkk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke like poppis hos et par når du er singel.

Du tøyser nå?

Skrevet

Ja, men all utvikling er ikke positiv.

Jeg lurer på hvem som hører hjemme i barnehagen jeg. Særhet, påståelighet og tunnelsyn er vel neppe sett på som voksne kvaliteter, ihvertfall ikke positive.

Du argumenterer som en drittunge. Utvikling er utvikling, den durer avgårde og tar lite hensyn til om den er positiv eller negativ, mest sannsynlig så er utvikling litt av begge deler, noen ganger mer, andre ganger mindre.

Din glorifisering av 1950-tallet eller andre fordums utopier er ikke reelle da du cherry-picker det som var bra, og ignorer det som var dårlig. Den muren du bygger rundt deg beskytter deg ikke bare mot farer, men også mot de som kommer i fred.

Jeg tar også forbehold om at du muligens bare kødder, det ville isåfall ikke vært den første enslige mannen som bruker all sin tid på å trolle på nett.

• Liker 4
Skrevet

Dette er en generell tråd. Som handler om kvinner generelt sett, og om svake mennesker.

Så kvinner og svake mennesker er to sider av samme sak?

• Liker 1
Skrevet

Kan du vær så snill gi et ordentlig svar?

Det er et ordentlig svar.

Hvis du insisterer på å ha omgang med mannlige venner, og han insisterer på at du ikke skal ha det; tror du da ikke at det blir problemer?

Skrevet (endret)

Øh, nei, jeg tror ikke det er for å ha sex. Det er også for sex, men ikke bare derfor.

Men dette er et singelforum, og for å FÅ en god partner må man ha en viss innsikt i det annet kjønn. Man kan ikke vente hele sitt voksne liv på å få en dame og kommunisere med, og denne dama skal være kjæresten og INGEN ANDRE DAMER. Fungerer ikke sånn i det virkelige liv.

Jeg ville ikke tatt i en mann som ikke snakket med damer eller hadde kvinnelige venner, med ildtang en gang. Hva vet han om mens-smerter, klitorisorgasmer, G-punkt, husvask, matlaging og kommunikasjon? Ikke en pøkk.

Tror du maten lager seg selv for single mannfolk? Eller at huset vasker seg selv?

Når det gjelder resten av dine punkter (for å si det sånn hehe) så er disse i stor grad individuelle. Og derfor lite relevante å "lære" om av noen annen.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg lurer på hvem som hører hjemme i barnehagen jeg. Særhet, påståelighet og tunnelsyn er vel neppe sett på som voksne kvaliteter, ihvertfall ikke positive.

Du argumenterer som en drittunge. Utvikling er utvikling, den durer avgårde og tar lite hensyn til om den er positiv eller negativ, mest sannsynlig så er utvikling litt av begge deler, noen ganger mer, andre ganger mindre.

Din glorifisering av 1950-tallet eller andre fordums utopier er ikke reelle da du cherry-picker det som var bra, og ignorer det som var dårlig. Den muren du bygger rundt deg beskytter deg ikke bare mot farer, men også mot de som kommer i fred.

Jeg tar også forbehold om at du muligens bare kødder, det ville isåfall ikke vært den første enslige mannen som bruker all sin tid på å trolle på nett.

Jeg har ikke glorifisert noe som helst. Mye er bedre nå enn tidligere. Spørsmålet er imidlertid hvor lenge det kommer til å vare.

Mye er nå også verre enn det var tidligere. Og det setter man veldig lite pris på. Naturlig nok.

Jeg er forøvrig intet troll. Hvorfor skulle jeg gidde å kaste bort min tid på det?

Skrevet

Så kvinner og svake mennesker er to sider av samme sak?

Det finnes svake kvinner, ja.

Folk som ikke klarer å stå for det de sier.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er umulig å forutsi hva man kan komme til å angre på.

Bedre å angre på noe man gjorde fram for å angre på det man ikke gjorde.

Men i din verden er det jo best å la være å gjøre noe som helst, for da slipper du i det minste å angre. Anger er det mest bortkastede som finnes, da man aldri kan gå tilbake å endre på fortiden. Husk å leve mens du lever.

• Liker 1
Skrevet

Bedre å angre på noe man gjorde fram for å angre på det man ikke gjorde.

Men i din verden er det jo best å la være å gjøre noe som helst, for da slipper du i det minste å angre. Anger er det mest bortkastede som finnes, da man aldri kan gå tilbake å endre på fortiden. Husk å leve mens du lever.

Jeg er enig i at det er dumt å angre på noe man burde ha gjort.

Derfor bør man tenke godt igjennom hva som er det beste å gjøre på forhånd.

Gjest Eurodice
Skrevet

Du vet sikkert også at når det blir samlivsbrudd i ett av to vennepar, så blir det plutselig veldig mye mer komplisert dem i mellom.

Dette har jeg spurt deg om hva du mener med dette, men det har du ikke redegjort for. Hva er det som blir veldig mye mer komplisert?

Gjest Eurodice
Skrevet

Du er ikke like poppis hos et par når du er singel.

Dette har jeg også spurt deg om, men uten å få svar. Du slenger rundt deg med meningsløse påstander. Er det mulig for deg å gi en ordentlig begrunnelse?

Skrevet

Det er et ordentlig svar.

Hvis du insisterer på å ha omgang med mannlige venner, og han insisterer på at du ikke skal ha det; tror du da ikke at det blir problemer?

Jeg kjenner ikke en eneste mann som ville fortalt meg at jeg ikke skulle hatt mannlige venner. Og hvis jeg noen gang møtte en slik mann, så ville kontakten blitt brutt der og da. Det er ingen kvinner som ønsker å bli kontrollert av menn med åpenbare mindreverdighetskompleks.

• Liker 4
Skrevet

Det finnes svake kvinner, ja.

Folk som ikke klarer å stå for det de sier.

Poenget er at du bruker "kvinner" og "svake mennesker" i et og samme tema. Svake mennesker finnes overalt, men det er ikke kjønnsbetinget.

Du må lære deg å leve, Steinar. Du lever i en svært urealistisk boble.

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg spurt deg om hva du mener med dette, men det har du ikke redegjort for. Hva er det som blir veldig mye mer komplisert?

Dette har jeg også spurt deg om, men uten å få svar. Du slenger rundt deg med meningsløse påstander. Er det mulig for deg å gi en ordentlig begrunnelse?

Det som er kompliserende er at par har en livsstil som ofte ikke passer så veldig godt i sammen med hvordan en singel lever sitt liv.

Ikke noe unaturlig i det egentlig.

Skrevet

Jeg kjenner ikke en eneste mann som ville fortalt meg at jeg ikke skulle hatt mannlige venner. Og hvis jeg noen gang møtte en slik mann, så ville kontakten blitt brutt der og da. Det er ingen kvinner som ønsker å bli kontrollert av menn med åpenbare mindreverdighetskompleks.

Spørsmålet er nok om du forstår hvor vanlig dette egentlig er.

Og det er nok langt ifra alle kvinner som liker at typen har omgang med sine ekser og venninner heller.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det som er kompliserende er at par har en livsstil som ofte ikke passer så veldig godt i sammen med hvordan en singel lever sitt liv.

Ikke noe unaturlig i det egentlig.

Dette vil jeg gjerne du skal utdype. Hva slags livsstil har par vanligvis, og single personer? Er jeg annerledes som person enn da jeg var gift?

• Liker 2
Skrevet

Spørsmålet er nok om du forstår hvor vanlig dette egentlig er.

Og det er nok langt ifra alle kvinner som liker at typen har omgang med sine ekser og venninner heller.

Det å ha kontakt med ekser og venner er to vidt forskjellige ting. Du skjønner det, at vennskap er platonisk. Man har ikke fysisk kontakt, man er venner med bakgrunn av felles interesser, gjensidig respekt, osv.

Du vil aldri kunne kommunisere eller forstå en kvinne hvis du ikke har kvinnelig innflytelse fra noen andre enn moren din.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er forøvrig intet troll. Hvorfor skulle jeg gidde å kaste bort min tid på det?

Du kaster jo bort tiden din på å vente på en kvinne som ikke eksisterer i dagens samfunn, så hvorfor ikke..

Skrevet

Dette vil jeg gjerne du skal utdype. Hva slags livsstil har par vanligvis, og single personer? Er jeg annerledes som person enn da jeg var gift?

Først må man skille på single med og uten barn. Single med barn har naturlig nok et liv som er betydelig mer lik par med barn.

Men selvfølgelig har du et annerledes liv når du ikke trenger å ta hensyn til en mann i hverdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...