Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Takk for et velformulert, dyptloddende innlegg :) . "Hovedpersonen" selv vil vel neppe ta til seg noe. Jeg blir skremt over den rigiditeten han har utvist gjennom nesten 2 1/2 år, han kommer ikke av flekken.

Heldigvis har vi normale, kloke menn her også, det er jeg glad for!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger så trenger man råd utenfra, og det er svært urealistisk å tro at par diskuterer ALT seg i mellom. Det vil alltid være behov for en utblåsning.

Råd utenfra kan fort bare gjøre vondt verre. Paret må selv ha evnen til å kunne løse sine problemer uten å surre andre parter opp i dette.

Nei nettopp, det er ikke noe godt tegn at du ikke har erfaring med det. Jeg tror du har svært liten erfaring med kvinner og forhold.

Det jeg mente å si var at jeg har dårlige erfaringer med dette.

Skrevet

Kjære Steinar,

den dagen du putta hånda i et vepsebol så ble du stukket. Du svelget smerten og prøvde fortvilt å ikke fortrekke en mine. Gjennom din erfaringsbaserte læring så visste du at du ikke skulle vise tegn til svakhet og heller bite det i deg. Du vet jo ; det er fordeler og ulemper med alt ! Gjennom metervis av spalter på kvinneguiden har hundretalls kvinner forsøkt å fortelle deg noen sannheter om kvinners ve og vel, tanker, oppførsel, lyster, gjerninger og innerste følelser. De har alle bidratt til at du skulle forstå og se en annen sannhet blant kvinner enn det tilfellet du har opplevd. Alle disse kvinnene lever i menneskenaturen, en flora som du kjenner til. Nettopp i denne naturen er det mange stier å gå og man kan like til gå seg vill. Nettopp her har det ene kjønnet i menneskenaturen prøvd å tilkjenne deg oppmerksomhet. Kanskje en oppmerksomhet det er vanskelig for deg å forstå ? Har man gått seg vill på en sti en gang så er man redd for at det gjentas. Ditt kjønnsmessig motstykke vil prøve å rettlede deg på en annen sti, men du vegrer og stritter imot.

Ditt eget utsagn om menns idiotiske oppførsel skaper alle bortskjemte "bitchene" i denne verden.....er jo ord til ettertanke !! Ja du gjør rett i å si sannheten, og du vet også hva som kler kvinner. Hva kler deg ?? 50-tallet er nevnt og du vil ikke opptre som diplomat, tar ingenting personlig.

I menneskenaturen finnes det også en menneskehjerne, og den kan bearbeides og utvikles hele tiden. Noen kan lettere bearbeides enn andres, og noen går det ikke an å gjøre noe med. Desverre.

Men som Cuntzilla sa det : "med innsikt i andre mennesker kommer også talentet for å unngå drittsekkene" - kanskje er det nettopp noe i det !

Steinar ; du minner meg om Bill Foster i "Falling Down" - litt trist og forvirret egentlig, med litt 50-talls "look" over seg....frustrert og kverulerende.....

til ettertanke :

Det som virkelig er vanskelig for kvinner, er at de hele tiden må tilpasse seg menns teorier om dem.

David H. Lawrence

God natt !

Joda, det er mye kvinner forsøker å fortelle meg her på KG.

Sånne saker som at det er helt naturlig for alle kvinner å ha diverse ekser som "venner, flest mulig mannlige "kompiser", at kvinner liker å gjøre akkurat som de selv vil, og at penger ikke betyr noe for dem osv.

Og hva tror du jeg tenker da?

Skrevet

Spørsmålet er nok om du forstår hvor vanlig dette egentlig er.

Og det er nok langt ifra alle kvinner som liker at typen har omgang med sine ekser og venninner heller.

Tror ikke det kan betegnes som vanlig med mannfolk som nekter sin partner noe som helst vennskap til folk av det annet kjønn. Klart det finnes noen, men jeg tror det er riktigere å si at du ikke forstår hvor vanlig det er at kvinner i dag, i 2011, ikke finner seg i kontrollere mannfolk som mener det hadde vært best om hun var hjemmeværende i skjørt og middagen klar når han kom hjem fra jobb.

Feil. Det som betyr noe er hvordan paret sosialiserer med hverandre. Alle andre er sekundære i sammenhengen.

Feil. Det som betyr noe for en kvinne ihvertfall, er at en potensiell kjæreste evner å sosialisere! Da må han også ha gjort det før han møtte henne, og ikke sittet alene og ventet til hun dukket opp. Tro meg, MANGE kvinner vil løpe så fort beina bærer dem, om de skjønner at en potensiell partner aldri har hatt et normalt vennskap med en kvinnelig person utenom mora si! Aldri har snakket om forhold, kommunikasjon, eller forsøkt å bli kjent med KVINNER.

• Liker 1
Skrevet (endret)

.. flest mulig mannlige "kompiser", at kvinner liker å gjøre akkurat som de selv vil, og at penger ikke betyr noe for dem osv.

Du klarer jo ikke å lese hva vi skriver, så jeg antar du tenker det om kvinner som du uansett ville tenkt, derav kvalifiserer du deg selv som ett troll, en som bare er inne for å tøve igejnnom sine tanker uten å engang høre etter eller bry seg om hva andre sier tilbake.

ingen har sagt noe om at det er om å gjøre å ha flest mulig mannlige KOMPISER!!! (det er bare du som tror at det å ha en kompis betyr å ha en "kompis", vi som HAR kompiser puler ikke på dem) Men det noen har prøvd å forklare deg, er at for mange kvinner er det LIKE NATURLIG å ha mannlige venner som det er å ha kvinnelige venner, altså ikke om å gjøre å ha flest mulig, men at venner kommer i forskjellige innpakninger, om de er menn eller kvinner er ikke det avgjørende, fordi vennskapet er det som teller, ikke hva de har mellom beina.

kvinner, som menn, liker å gjøre som de vil. Liker ikke du å gjøre som du vil? Eller er det slik at du KUN vil gjøre ting som ikke passer seg, så det "å gjøre som en selv vil" plutselig blir noe fy-fy? På seg selv kjenner man andre?

Betyr pengene til en kvinne mye for deg? Er du opptatt av å finne en partner med mye penger?

Hvis ikke, hvorfor tror du at du er så fantastisk, mens alle vi andre, som ikke har en dings mellom beina, vi er heeeelt annerledes.

Endret av MissStiles
  • Liker 3
Skrevet

Du klarer jo ikke å lese hva vi skriver, så jeg antar du tenker det om kvinner som du uansett ville tenkt, derav kvalifiserer du deg selv som ett troll, en som bare er inne for å tøve igejnnom sine tanker uten å engang høre etter eller bry seg om hva andre sier tilbake.

ingen har sagt noe om at det er om å gjøre å ha flest mulig mannlige KOMPISER!!! (det er bare du som tror at det å ha en kompis betyr å ha en "kompis", vi som HAR kompiser puler ikke på dem) Men det noen har prøvd å forklare deg, er at for mange kvinner er det LIKE NATURLIG å ha mannlige venner som det er å ha kvinnelige venner, altså ikke om å gjøre å ha flest mulig, men at venner kommer i forskjellige innpakninger, om de er menn eller kvinner er ikke det avgjørende, fordi vennskapet er det som teller, ikke hva de har mellom beina.

kvinner, som menn, liker å gjøre som de vil. Liker ikke du å gjøre som du vil? Eller er det slik at du KUN vil gjøre ting som ikke passer seg, så det "å gjøre som en selv vil" plutselig blir noe fy-fy? På seg selv kjenner man andre?

Betyr pengene til en kvinne mye for deg? Er du opptatt av å finne en partner med mye penger?

Hvis ikke, hvorfor tror du at du er så fantastisk, mens alle vi andre, som ikke har en dings mellom beina, vi er heeeelt annerledes.

Du fant deg ei trollkjærring i nord som likte å suge pengene ut av lommeboka di, hvor mange andre erfaringer har du med kvinner som kun er ute etter penga dine?

og, dersom du stadig opplever kvinner som vil ha penga dine, har du tenkt noe på at det kan si minst like mye om deg som det sier om kvinnfolk?

:takke::takke::takke:

• Liker 1
Skrevet

Sånne saker som at det er helt naturlig for alle kvinner å ha diverse ekser som "venner, flest mulig mannlige "kompiser", at kvinner liker å gjøre akkurat som de selv vil, og at penger ikke betyr noe for dem osv.

Hvem har skrevet dette? Jeg har ikke det, og jeg har ikke lest noen innlegg som uttrykker dette. Mistenker at du bestemmer deg for hva du mener vi kommer til å skrive, jeg, også leser du det du regner med vi skrev.

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi sier ikke at det er naturlig å ha mest mulig manlige kompiser, at vi er venner med alle eksene våre, osv. Vi ser at det er naturlig at vi HAR mannlige kompiser, og at vi noen ganger forblir venner med ekser.

Noen kvinner er helt sikkert golddiggere, akkurat som menn kan være golddiggere også. Men de fleste av oss bryr oss ikke om menn med status og en fet bankkonto. Ja vi liker å gjøre som vi vil. Det som menes med det, er at vi har fri vilje, og vi er selvstendige. Men vi er utstyrt med integritet og moral, ihvertfall generellt, og fri vilje betyr ikke at vi oppfører oss dårlig, men at vi ikke går i løpestreng mellom kjøkkenet og soverommet, og lar oss diktere.

Kan du ikke forstå at det finnes mellomting, vær så snill.

• Liker 2
Skrevet

Sorry at jeg har vært litt borte... jeg har akkurat vært ute og diskutert dette temaet med en murstein.. Vi ble enige vi...

• Liker 5
Skrevet

Sorry at jeg har vært litt borte... jeg har akkurat vært ute og diskutert dette temaet med en murstein.. Vi ble enige vi...

:skratte:

• Liker 1
Skrevet

Hvem har skrevet dette? Jeg har ikke det, og jeg har ikke lest noen innlegg som uttrykker dette. Mistenker at du bestemmer deg for hva du mener vi kommer til å skrive, jeg, også leser du det du regner med vi skrev.

Og hva har så du skrevet når det gjelder dette da?

Skrevet

Nei, vi sier ikke at det er naturlig å ha mest mulig manlige kompiser, at vi er venner med alle eksene våre, osv. Vi ser at det er naturlig at vi HAR mannlige kompiser, og at vi noen ganger forblir venner med ekser.

Fordi at?

Og hvilken interesse skulle jeg ha i at dama mi har dette?

Skrevet

Fordi at?

Og hvilken interesse skulle jeg ha i at dama mi har dette?

"Fordi at"? Herregud, det er lettere å kommunisere med min 7 år gamle kusine.

• Liker 2
Skrevet

Og hva har så du skrevet når det gjelder dette da?

Jeg kan godt skrive det en gang til:

Ekser: Enkelte ekser er jeg venner med (to?), ikke mange, og vi omgås ikke daglig, dog har vi et vennskaplig forhold uten drama, og passet ikke som partnere, men kan trives sammen når det tilfeldig passer seg sånn.

Mannlige kompiser: Jeg har mannlige kompiser som jeg har vært venner med siden skoletida, vi er venner, har alltid vært det, og kommer nok alltid til å være det. Vi har aldri hatt sex eller vært interessert i det. Jeg har ikke behov for å ha flest mulig kompiser, jeg har behov for å omgås mennesker som beriker livet mitt. Det gjør mine venner, uavhengig av kjønn.

Gjøre akkurat som jeg vil? Selvsagt gjør jeg som jeg vil, jeg er min egen person og jeg bestemmer over meg selv. Jeg forstår ikke hva du mener med dette.

Penger? Jeg forsørger meg selv, jeg behøver ikke en mann som gjør det.

Så, hva tenker du da?

• Liker 1
Skrevet

"Fordi at"? Herregud, det er lettere å kommunisere med min 7 år gamle kusine.

Ja, selvfølgelig stiller ikke hun like intelligente spørsmål som meg.

Og da blir det jo lett vettu :smoke: hehe

Skrevet

Jeg kan godt skrive det en gang til:

Ekser: Enkelte ekser er jeg venner med (to?), ikke mange, og vi omgås ikke daglig, dog har vi et vennskaplig forhold uten drama, og passet ikke som partnere, men kan trives sammen når det tilfeldig passer seg sånn.

Mannlige kompiser: Jeg har mannlige kompiser som jeg har vært venner med siden skoletida, vi er venner, har alltid vært det, og kommer nok alltid til å være det. Vi har aldri hatt sex eller vært interessert i det. Jeg har ikke behov for å ha flest mulig kompiser, jeg har behov for å omgås mennesker som beriker livet mitt. Det gjør mine venner, uavhengig av kjønn.

Gjøre akkurat som jeg vil? Selvsagt gjør jeg som jeg vil, jeg er min egen person og jeg bestemmer over meg selv. Jeg forstår ikke hva du mener med dette.

Penger? Jeg forsørger meg selv, jeg behøver ikke en mann som gjør det.

Så, hva tenker du da?

Kan du gi meg en rasjonell grunn til hvorfor du åpenbart samler på ekser?

Nei, det kan du ikke. Svaret er det er svakhet og ingenting annet.

Skrevet

Ditt eget utsagn om menns idiotiske oppførsel skaper alle bortskjemte "bitchene" i denne verden.....er jo ord til ettertanke !!

Btw, skjønte du egentlig hva jeg mente med dette utsagnet?

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Kan du gi meg en rasjonell grunn til hvorfor du åpenbart samler på ekser?

Nei, det kan du ikke. Svaret er det er svakhet og ingenting annet.

Hvordan føles det å vite årsaken til alt andre gjør, Steinar?

Skrevet

Min erfaring er at kvinner har vanskelig for å klare å bestemme seg selv.

Hva kommer dette av egentlig?

Indre usikkerhet? Liten viljestyrke? For mye styrt av følelser og/eller dårlig samvittighet?

Det er faktisk veldig plagsomt. Det er nemlig umulig å stole på mennesker som ikke kan stå for det de sier.

Jeg er svært ubesluttsom, men det er fordi jeg er så redd for å velge feil og at ting dermed ender opp med å ikke være helt perfekt.

Skrevet (endret)

Jeg kan heller spørre deg om din mening.

Syns du at jeg skulle ha denne kvinnen som min venninne?

Det er nemlig særdeles sannsynlig at det er akkurat det hun vil. På lik linje med alle dere andre sprøe kvinnfolk.

Endret av MissStiles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...