Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg kan love at den kontakten jeg har med min eks foregår i full åpenhet og forståelse med våre respektive. Og det er jo flere grunner til at vi er ekser, så å drive og tuske med hverandre er fullstendig uinteressant. Når vi har klart å være venner i 16 år etter skilsmissen, skal vi nok klare det videre også, uten at vi involverer følelser eller sex.

Vi har nemlig to sønner sammen som vi kommuniserer om, og det kommer vi til å fortsette med. Heldigvis har vi partnere som forstår dette, og har tillit til at vi bare er venner.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en uting.

Det er ikke et svar, dersom det ikke er sex eller sjalusi som er problemet, hva er problemet da?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan love at den kontakten jeg har med min eks foregår i full åpenhet og forståelse med våre respektive. Og det er jo flere grunner til at vi er ekser, så å drive og tuske med hverandre er fullstendig uinteressant. Når vi har klart å være venner i 16 år etter skilsmissen, skal vi nok klare det videre også, uten at vi involverer følelser eller sex.

Vi har nemlig to sønner sammen som vi kommuniserer om, og det kommer vi til å fortsette med. Heldigvis har vi partnere som forstår dette, og har tillit til at vi bare er venner.

Ja, da hadde jeg jo rett :)

Skrevet

Det er ikke et svar, dersom det ikke er sex eller sjalusi som er problemet, hva er problemet da?

Disse faktorene kan absolutt være med i bildet.

Men en annen faktor er nærhet. I mine øyne er det paret som skal ha dele de nære saker og ting i sammen. Utenforstående skal ikke vite alt.

Skrevet

Men en annen faktor er nærhet. I mine øyne er det paret som skal ha dele de nære saker og ting i sammen. Utenforstående skal ikke vite alt.

Hvor skriver jeg det? Så du tror at når en kvinne er kompis med en mann, så forteller hun ham hvordan pikken din ser ut?

• Liker 1
Skrevet

Utroskap er høyest sannsynlig å skje med en villt fremmed, ikke en eks.

Det ER paret som deler nærhet, det er kun de nærmeste venner som får vite "alt". Jenter deler langt mer med jentevenner enn guttevenner, så dette henger (nok en gang) ikke på greip.

• Liker 1
Skrevet

Hvor skriver jeg det? Så du tror at når en kvinne er kompis med en mann, så forteller hun ham hvordan pikken din ser ut?

Det er rett og slett unaturlig at kvinner prater om forholdet med utenforstående mannfolk.

Skrevet

Det er rett og slett unaturlig at kvinner prater om forholdet med utenforstående mannfolk.

Hvorfor tror du de snakker om forholdet? Kanskje de snakker om fotball, fordi ikke typen er interessert i det?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du de snakker om forholdet? Kanskje de snakker om fotball, fordi ikke typen er interessert i det?

Det kommer jo an på. Men jeg stoler ikke på det. Og liker det ikke!

Gjest Eurodice
Skrevet

Steinar, er du i stand til å innse at dine meninger og synspunkter ikke er absolutte sannheter? Istedenfor å slå fast at "det er..." kunne du begynne med å si "jeg mener at...", "mitt syn på dette er...".

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på. Men jeg stoler ikke på det. Og liker det ikke!

Nei, men de fleste andre har ingen problemer med det. Men så klart, finner du deg en kvinne som trives i løpestreng så er det jo gull!

• Liker 1
Skrevet

Hm, rart da at KG har "familie, samliv og seksualitet" (der du er en hyppig deltaker slik jeg har forstått det), der det også er flere menn som deltar i diskusjonene.

Skrevet

Hm, rart da at KG har "familie, samliv og seksualitet" (der du er en hyppig deltaker slik jeg har forstått det), der det også er flere menn som deltar i diskusjonene.

Stort sett er jeg bare her på Singelforumet.

Og det blir faktisk en vesentlig forskjell på det å diskutere noe skriftlig på et anonymt forum, og på det å utlevere forholdet til en såkalt mannlig kompis.

Selv om jeg ikke hadde likt noen av delene. Paret selv skal diskutere forholdet.

Gjest Eurodice
Skrevet

Og det blir faktisk en vesentlig forskjell på det å diskutere noe skriftlig på et anonymt forum, og på det å utlevere forholdet til en såkalt mannlig kompis.

Selv om jeg ikke hadde likt noen av delene. Paret selv skal diskutere forholdet.

Og dette har du god erfaring med?

Skrevet

Og dette har du god erfaring med?

Nei, men det er ikke noe godt tegn.

Skrevet

Noen ganger så trenger man råd utenfra, og det er svært urealistisk å tro at par diskuterer ALT seg i mellom. Det vil alltid være behov for en utblåsning.

Nei, men det er ikke noe godt tegn.

Nei nettopp, det er ikke noe godt tegn at du ikke har erfaring med det. Jeg tror du har svært liten erfaring med kvinner og forhold.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er vi tilbake på nok en fordekt hypotetisk tråd om golddiggende svikefulle kvinnfolk - som egentlig er en tråd om hvor fæl utysket fra nord egentlig er ... og som brukes som mål for alle andre kvinner?

Endret av MissStiles
  • Liker 2
Skrevet

Kjære Steinar,

den dagen du putta hånda i et vepsebol så ble du stukket. Du svelget smerten og prøvde fortvilt å ikke fortrekke en mine. Gjennom din erfaringsbaserte læring så visste du at du ikke skulle vise tegn til svakhet og heller bite det i deg. Du vet jo ; det er fordeler og ulemper med alt ! Gjennom metervis av spalter på kvinneguiden har hundretalls kvinner forsøkt å fortelle deg noen sannheter om kvinners ve og vel, tanker, oppførsel, lyster, gjerninger og innerste følelser. De har alle bidratt til at du skulle forstå og se en annen sannhet blant kvinner enn det tilfellet du har opplevd. Alle disse kvinnene lever i menneskenaturen, en flora som du kjenner til. Nettopp i denne naturen er det mange stier å gå og man kan like til gå seg vill. Nettopp her har det ene kjønnet i menneskenaturen prøvd å tilkjenne deg oppmerksomhet. Kanskje en oppmerksomhet det er vanskelig for deg å forstå ? Har man gått seg vill på en sti en gang så er man redd for at det gjentas. Ditt kjønnsmessig motstykke vil prøve å rettlede deg på en annen sti, men du vegrer og stritter imot.

Ditt eget utsagn om menns idiotiske oppførsel skaper alle bortskjemte "bitchene" i denne verden.....er jo ord til ettertanke !! Ja du gjør rett i å si sannheten, og du vet også hva som kler kvinner. Hva kler deg ?? 50-tallet er nevnt og du vil ikke opptre som diplomat, tar ingenting personlig.

I menneskenaturen finnes det også en menneskehjerne, og den kan bearbeides og utvikles hele tiden. Noen kan lettere bearbeides enn andres, og noen går det ikke an å gjøre noe med. Desverre.

Men som Cuntzilla sa det : "med innsikt i andre mennesker kommer også talentet for å unngå drittsekkene" - kanskje er det nettopp noe i det !

Steinar ; du minner meg om Bill Foster i "Falling Down" - litt trist og forvirret egentlig, med litt 50-talls "look" over seg....frustrert og kverulerende.....

til ettertanke :

Det som virkelig er vanskelig for kvinner, er at de hele tiden må tilpasse seg menns teorier om dem.

David H. Lawrence

God natt !

• Liker 8
Skrevet

Til Cannavaro :klappe::klappe::klaske:

• Liker 1
Skrevet

Til Cannavaro :klappe::klappe::klaske:

Og den siste skulle også klappe. Bommet bare på smilyen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...