Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #141 Skrevet 6. november 2011 Det jeg lurer på da er hvordan blir man en god partner om man kun har forholdt seg til sitt eget kjønn? Det skal hun faktisk lære seg av mannen sin. Folk er så ulike at det uansett er umulig å lære dette av noe annet mannfolk.
KikiEco Skrevet 6. november 2011 #142 Skrevet 6. november 2011 (endret) Det skal hun faktisk lære seg av mannen sin. Folk er så ulike at det uansett er umulig å lære dette av noe annet mannfolk. Og mannen, som aldri har forholdt seg til kvinner og dermed aldri har snakket om følelseslivet sitt (noe kvinner gjerne verdsetter ganske høyt hos en partner) ettersom menn ikke diskuterer temaet, lærer fra....? Endret 6. november 2011 av KikiEco 1
Suzy Skrevet 6. november 2011 #143 Skrevet 6. november 2011 Den typiske mann snakker bare om sine indre tanker og følelser med dama. I beste fall. Hvorfor tror du egentlig menn trenger ei bra dame? Joda, jeg vet at du tror det bare er for å få sex, men sånn er det altså ikke. Dette er jo helt galt. Jeg bor sammen med en temmelig typisk mann - han er ikke høyt utdannet, jobber som håndverker, er sånn passe homofob, dårlig på bursdager, glad i fotball og i det hele tatt gjennomsnittlig mann. Han snakker med kompisene sine om alt mulig - virkelig alt mulig - og det har han gjort lenge før jeg kom inn i livet hans. Den eneste mannen jeg har kjent godt som IKKE har snakket mye med kompiser om følelser viste seg å være en temmelig forstyret mann. Kjenner du noen andre menn enn deg selv? 1
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #144 Skrevet 6. november 2011 Og mannen, som aldri har forholdt seg til kvinner og dermed aldri har snakket om følelseslivet sitt (noe kvinner gjerne verdsetter ganske høyt hos en partner) ettersom menn ikke diskuterer temaet, lærer fra....? .... dama. Selvfølgelig. Alle par er nemlig unike i sammen. Tidligere erfaringer har derfor liten eller ingen betydning. Eller en direkte uheldig betydning.
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #145 Skrevet 6. november 2011 Dette er jo helt galt. Jeg bor sammen med en temmelig typisk mann - han er ikke høyt utdannet, jobber som håndverker, er sånn passe homofob, dårlig på bursdager, glad i fotball og i det hele tatt gjennomsnittlig mann. Han snakker med kompisene sine om alt mulig - virkelig alt mulig - og det har han gjort lenge før jeg kom inn i livet hans. Ja, de snakker om alt mulig utenom egne følelser.
Suzy Skrevet 6. november 2011 #146 Skrevet 6. november 2011 Ja, de snakker om alt mulig utenom egne følelser. Så du kjenner samboeren min og overhører samtalene han har med kompisen sin? Han snakker med kompisen om alt - inkludert egne følelser. Den eneste mannen jeg har kjent som ikke hadde nære venner viste seg å være en ganske forstyrret mann, som sagt. Kjenner du noen menn godt? 1
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #147 Skrevet 6. november 2011 (endret) Så du kjenner samboeren min og overhører samtalene han har med kompisen sin? Han snakker med kompisen om alt - inkludert egne følelser. Den eneste mannen jeg har kjent som ikke hadde nære venner viste seg å være en ganske forstyrret mann, som sagt. Kjenner du noen menn godt? Du kan tro hva du vil, men det er sjelden at menn prater om egne følelser med andre menn. Det kan sikkert skje i livskriser eller når de ikke har noen dame å prate med. Ellers ikke. Leter du litt så er jeg sikker på at du kan finne vitenskaplige undersøkelser som viser på dette. Endret 6. november 2011 av Steinar40
2shy Skrevet 6. november 2011 #148 Skrevet 6. november 2011 Hvis jeg hadde datet en mann som ikke hadde noen kvinnelige venner, så ville jeg vært skepitisk. Å ha venner av det motsatte kjønn mener jeg er viktig, og jeg kan ikke komme på en eneste venn eller bekjent som ikke har venner av det motsatte kjønn. Du skulle levd i et helt annet tiår, Steinar, eller et annet århundre. Heng med i utviklingen! 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #149 Skrevet 6. november 2011 For å si det sånn, så kjenner jeg menneskenaturen. Det betyr altså ikke at jeg mener at kvinner generelt sett er noe verre enn menn. Heller omvendt. Men ettersom jeg er mann selv så er det kvinners natur som har fått og kan få en betydning for meg og mitt liv. Jeg ser derfor ingen grunn til å ta lett på det. Omtanke, respekt og vise hensyn rekker langt. Hvordan er det å bestemme hvordan dama di skal kle seg og te seg å vise omtanke og respekt og å ta hensyn? Eller er det forskjell på hvordan en dame skal behandle deg og du skal behandle henne?
Suzy Skrevet 6. november 2011 #150 Skrevet 6. november 2011 Du kan tro hva du vil, men det er sjelden at menn prater om egne følelser med andre menn. Det kan sikkert skje i livskriser eller når de ikke har noen dame å prate med. Ellers ikke. Leter du litt så er jeg sikker på at du kan finne vitenskaplige undersøkelser som viser på dette. Den letinga syns jeg du kan gjøre ettersom det er din påstand du forsøker å underbygge. Og jeg tror ikke at samboeren eller andre menn jeg har hatt nære snakker om følelser med sine venner - jeg vet det ettersom de har fortalt meg det. Som sagt et par ganger så er den eneste mannen jeg har hatt en nær relasjon med, som ikke snakket med venner om følelser, en temmelig forstyrret person. Kjenner du noen andre menn enn deg selv godt Steinar? Har du noen nære venner av samme kjønn? 1
Gjest Eurodice Skrevet 6. november 2011 #151 Skrevet 6. november 2011 Kjenner du noen andre menn enn deg selv godt Steinar? Har du noen nære venner av samme kjønn? Dette spørsmålet blir nok for nærgående for Steinar, så det vil han ikke svare på. Men ikke noe svar er også et svar. 1
Suzy Skrevet 6. november 2011 #152 Skrevet 6. november 2011 Dette spørsmålet blir nok for nærgående for Steinar, så det vil han ikke svare på. Men ikke noe svar er også et svar. Jeg gjentar det for sikkerhets skyld så han har fått en sjanse til å svare i allefall.
Mann1986 Skrevet 6. november 2011 #153 Skrevet 6. november 2011 Ingen forskjell på kjønn om det å bestemme seg. Det er andre ting som avgjør. Også stjernetegn.
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #154 Skrevet 6. november 2011 Ja det virker rimelig åpenbart og jeg er sikker på at verden ville bli et lettere sted å leve om han fikk hjelp... Men det er jo bare han som kan søke hjelpen og først må han jo innerømme at han har et problem. Du bør slutte å snakke med deg selv. Det er faktisk ikke helt sunt.
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #155 Skrevet 6. november 2011 Dette spørsmålet blir nok for nærgående for Steinar, så det vil han ikke svare på. Men ikke noe svar er også et svar. Jeg har ingen respekt for direkte nysgjerrige folk.
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #156 Skrevet 6. november 2011 Ingen forskjell på kjønn om det å bestemme seg. Det er andre ting som avgjør. Også stjernetegn. Stjernetegn? Og det mener du seriøst fordi at ...?
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #157 Skrevet 6. november 2011 Hvis jeg hadde datet en mann som ikke hadde noen kvinnelige venner, så ville jeg vært skepitisk. Å ha venner av det motsatte kjønn mener jeg er viktig, og jeg kan ikke komme på en eneste venn eller bekjent som ikke har venner av det motsatte kjønn. Du skulle levd i et helt annet tiår, Steinar, eller et annet århundre. Heng med i utviklingen! Jeg har mine preferanser.
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #158 Skrevet 6. november 2011 Hvordan er det å bestemme hvordan dama di skal kle seg og te seg å vise omtanke og respekt og å ta hensyn? Eller er det forskjell på hvordan en dame skal behandle deg og du skal behandle henne? Nei, det er ingen forskjell. Begge må respektere våre felles grenser.
Suzy Skrevet 6. november 2011 #159 Skrevet 6. november 2011 Jeg har ingen respekt for direkte nysgjerrige folk. Det har ikke noe med interesse for ditt privatliv å gjøre, men belegg for å underbygge påstander du kommer med. Hvordan går det med å finne undersøkelser som underbygger at ingen menn snakker om følelser med noen andre enn dama? 1
Steinar40 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #160 Skrevet 6. november 2011 Det har ikke noe med interesse for ditt privatliv å gjøre, men belegg for å underbygge påstander du kommer med. Hvordan går det med å finne undersøkelser som underbygger at ingen menn snakker om følelser med noen andre enn dama? Ingen menn har jeg aldri påstått. Jeg påstår at det er et mindretall, og at det da stort sett skjer i sammenheng med livskriser eller når det ikke finnes noen andre muligheter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå