Gå til innhold

Kvinner


Steinar40

Anbefalte innlegg

Venner er ikke ekser - det virker litt usunt å ikke klare å forholde seg til den andre kjønn som noe annet enn seksulle objekt. Forresten - det virker snevert, rett og slett.

Det ligger i menneskenaturen. Og da blir det for dumt å innbille seg noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er stor forskjell på venner og ekser. Og å ha venner av motsatt kjønn er lærerikt og berikende, og ikke minst regulerende på slett adferd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på venner og ekser. Og å ha venner av motsatt kjønn er lærerikt og berikende, og ikke minst regulerende på slett adferd.

I mine øyne er det svakhet og intet annet enn en kilde til problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er det svakhet og intet annet enn en kilde til problemer.

Mener du at man ikke skal ha venner av det motsatte kjønn? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mine øyne er det svakhet og intet annet enn en kilde til problemer.

Og det forklarer veldig mye om alle dine problemer, rett og slett. Alt fra at du ikke får forhold til å fungere, og at du mener kvinner er svake mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkordet er vel noen. Det vil si at noen kvinner kanskje har det, akkurat som menn. Det gjelder dog ikke alle, og det blir for dumt å komme med slike generaliseringer som om det gjelder kvinner uansett. Det er rett og slett feil.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i menneskenaturen. Og da blir det for dumt å innbille seg noe annet.

Jeg ønsker ikke å parre meg med alle menn jeg ser - men jeg kan absolutt føre samtaler med dem for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at kvinner har vanskelig for å klare å bestemme seg selv.

Hva kommer dette av egentlig?

Indre usikkerhet? Liten viljestyrke? For mye styrt av følelser og/eller dårlig samvittighet?

Det er faktisk veldig plagsomt. Det er nemlig umulig å stole på mennesker som ikke kan stå for det de sier.

Unnskyld meg men - jeg kjenner en (surprise, suprise!) MANN som er akkurat slik som du beskriver her.

Når det er sagt; jeg tror at denne "vanskeligheten for å klare å bestemme seg" ikke er noen vanskelighet i det hele tatt. Jeg tror vedkommende allerede har bestemt seg (for å ikke satse), men at det er forfengeligheten som tar overhånd.

Han/hun liker oppmerksomheten, og skjønner ikke/gidder ikke ta hensyn til at det beste ville være å BRUTALT avvise den andre.

Synd man ikke kan velge hvem man faller for. Eller hvor lenge man skal ha følelser for en annen person. Det er jo ikke akkurat sånn at man bare kan bestemme seg for å ikke ville ha noen heller?? Jeg får det i hvert fall ikke til særlig bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mener du virkelig at når man ikke umiddelbart ser fordelene med polio så ser man ikke den store sammenhengen?

Og dette unnlot du selvsagt å svare på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig.

Lykke til å finne et kvinnemenneske som ikke har venner av det motsatte kjønn. Du burde levd i et helt annet århundre, Steinar. Ditt syn på relasjoner passer simpelthen ikke inn i dagens samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men - jeg kjenner en (surprise, suprise!) MANN som er akkurat slik som du beskriver her.

Når det er sagt; jeg tror at denne "vanskeligheten for å klare å bestemme seg" ikke er noen vanskelighet i det hele tatt. Jeg tror vedkommende allerede har bestemt seg (for å ikke satse), men at det er forfengeligheten som tar overhånd.

Han/hun liker oppmerksomheten, og skjønner ikke/gidder ikke ta hensyn til at det beste ville være å BRUTALT avvise den andre.

Synd man ikke kan velge hvem man faller for. Eller hvor lenge man skal ha følelser for en annen person. Det er jo ikke akkurat sånn at man bare kan bestemme seg for å ikke ville ha noen heller?? Jeg får det i hvert fall ikke til særlig bra.

Endelig et saklig innlegg igjen her. Hurra! :)

Jeg tror at det er vanskelig å si at slike individer har bestemt seg på forhånd. Mange har sikkert det, men ikke alle.

Derimot er jeg enig med deg i at det ofte ligger et mer eller mindre psyklig behov for oppmerksomhet bak. Det er altså akkurat denne oppførselen man må være spesielt oppmerksom på.

Og etter min mening er folk med diverse "kompiser av det annet kjønn", og/eller unødvendige relasjoner til ekser, en klar risiko i så måte.

Når det gjelder om man kan bestemme seg for å ikke ville ha noen, så vil jeg påstå at det kan man faktisk.

Det dreier seg da om å rasjonalisere for seg selv; hvis man ikke skulle klare å få til en konstruktiv dialog med den andre. Noe man ikke alltid gjør.

Altså tenke på hva som egentlig er den beste løsningen utifra de faktiske forhold.

Og selv om de fleste her tror at jeg mener alle kvinner er grusomme, og alle menn noen engler, så gjør jeg faktisk ikke det. Langt derifra. Men mitt perspektiv er en mann sitt.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Jeg ønsker ikke å parre meg med alle menn jeg ser - men jeg kan absolutt føre samtaler med dem for det.

Er du helt sikker på det? Du vet jo aldri hva som kan skje hvis du snakker med en mannlig kollega eller bekjent, plutselig kan du få en ukontrollert trang til å ligge med vedkommende, svak som du er.

:sarkasme:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det forklarer veldig mye om alle dine problemer, rett og slett. Alt fra at du ikke får forhold til å fungere, og at du mener kvinner er svake mennesker.

Det normale for mennesket er at man deler gleder, sorger og bekymringer osv. med en god og solid partner igjennom livet.

Men jeg kan godt se at i dag når mange sliter med å finne en god partner; at man da heller prøver å dekke disse behovene igjennom såkalte vennskapelige relasjoner med det annet kjønn.

Det er egentlig ikke noe sjakktrekk, men jeg kan altså godt forstå og se at det fort blir sånn med alle de ustabile relasjonene som finnes i dagens samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og etter min mening er folk med diverse "kompiser av det annet kjønn", og/eller unødvendige relasjoner til ekser, en klar risiko i så måte.

Jeg har ingen kompiser av det annet kjønn! :nigo:

...men vent, jeg er jo lesbisk... :unsure:

Da burde jeg og kjæresten kanskje ikke omgås med venninner, i hvert fall ikke de som er bifile eller lesbiske, det kan jo hende vi får lyst til å ligge med dem... :lete: Alle lesbiske vil jo alltid ha sex med alle kvinner, akkurat som at alle hetero kvinner vil ha sex med alle menn de ser! :jepp:

(og siden dette er KG legger jeg for sikkerhets skyld til: :ironi: )

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det normale for mennesket er at man deler gleder, sorger og bekymringer osv. med en god og solid partner igjennom livet.

Men jeg kan godt se at i dag når mange sliter med å finne en god partner; at man da heller prøver å dekke disse behovene igjennom såkalte vennskapelige relasjoner med det annet kjønn.

Det er egentlig ikke noe sjakktrekk, men jeg kan altså godt forstå og se at det fort blir sånn med alle de ustabile relasjonene som finnes i dagens samfunn.

Jeg snakker om venner av begge kjønn, familie og andre samtalepartnere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det normale for mennesket er at man deler gleder, sorger og bekymringer osv. med en god og solid partner igjennom livet.

Men jeg kan godt se at i dag når mange sliter med å finne en god partner; at man da heller prøver å dekke disse behovene igjennom såkalte vennskapelige relasjoner med det annet kjønn.

Det er egentlig ikke noe sjakktrekk, men jeg kan altså godt forstå og se at det fort blir sånn med alle de ustabile relasjonene som finnes i dagens samfunn.

Det jeg lurer på da er hvordan blir man en god partner om man kun har forholdt seg til sitt eget kjønn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om venner av begge kjønn, familie og andre samtalepartnere.

Den typiske mann snakker bare om sine indre tanker og følelser med dama. I beste fall.

Hvorfor tror du egentlig menn trenger ei bra dame?

Joda, jeg vet at du tror det bare er for å få sex, men sånn er det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...