Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva er fordelen med en polioepedemi?

Godt spørsmål.

Det er forsåvidt ikke noe feil med spørsmålet i seg.

Og jeg kunne ha svart på dette utifra et større perspektiv, men folk flest vil ikke kunne forstå svaret.

Derfor skal jeg nøye meg med å si at for en som er så uheldig og får polio så er det ingen som helst fordel med det.

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forsåvidt ikke noe feil med spørsmålet i seg.

Og jeg kunne ha svart på dette utifra et større perspektiv, men folk flest vil ikke kunne forstå svaret.

Derfor skal jeg nøye meg med å si at for en som er så uheldig og får polio så er det ingen som helst fordel med det.

Og hvordan korresponderer dette med ditt utsagn: Det er fordeler og ulemper med alt?

Skrevet

Og hvordan korresponderer dette med ditt utsagn: Det er fordeler og ulemper med alt?

Det er her det større perspektivet kommer inn i bildet. Og ser man ikke det, så ser man heller ikke noe annet enn ulempene (for seg selv).

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er her det større perspektivet kommer inn i bildet. Og ser man ikke det, så ser man heller ikke noe annet enn ulempene (for seg selv).

Unnskyld meg, men du kan ikke være helt frisk. Mener du i fullt alvor at du er det eneste mennesket i verden som ser det store bildet, perspektiv og har løst gåten om menneskets natur?

Jaja, det forklarer i hvert fall hvorfor det er umulig å diskutere med deg :smoke:

• Liker 7
Skrevet

Unnskyld meg, men du kan ikke være helt frisk. Mener du i fullt alvor at du er det eneste mennesket i verden som ser det store bildet, perspektiv og har løst gåten om menneskets natur?

Jaja, det forklarer i hvert fall hvorfor det er umulig å diskutere med deg :smoke:

Ikke vet jeg hvordan du har klart å forstå det sånn :klo:

Men deg om det.

Jeg konstaterer bare at det ikke finnes noen gåter rundt menneskenaturen. Og effektene av denne begynner vi å se klart og tydelig i verden nå.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Ikke vet jeg hvordan du har klart å forstå det sånn :klo:

Men deg om det.

Jeg konstaterer bare at det ikke finnes noen gåter rundt menneskenaturen. Og effektene av denne begynner vi å se klart og tydelig i verden nå.

Du svarer jo selv på min påstand her. Du konstaterer at det ikke finnes noen gåter rundt menneskenaturen! Konstaterer, som i at det er opplest og vedtatt at ditt syn er universelt, og du sitter på den hele og fulle sannhet, mens ingen andre har forstått det.

Og om det er sånn at du ikke ser noen gåter rundt menneskets natur, hvorfor starter du da tråder med spørsmål om nettopp det tema? :klo:

Du har jo alle svar, så hvorfor spør du?

• Liker 4
Skrevet

Du svarer jo selv på min påstand her. Du konstaterer at det ikke finnes noen gåter rundt menneskenaturen! Konstaterer, som i at det er opplest og vedtatt at ditt syn er universelt, og du sitter på den hele og fulle sannhet, mens ingen andre har forstått det.

Og om det er sånn at du ikke ser noen gåter rundt menneskets natur, hvorfor starter du da tråder med spørsmål om nettopp det tema? :klo:

Du har jo alle svar, så hvorfor spør du?

Jeg spør etter andre folks erfaringer, tanker og meninger på området.

Det betyr faktisk ikke at jeg ikke vet noe selv.

Skrevet

Men hvorfor spør du om andres erfaringer? Du er ikke særlig interessert i å nyansere dine egne meninger, eller lære noe om hvordan andre tenker, så hvorfor, egentlig? :klo:

• Liker 6
Skrevet

Men hvorfor spør du om andres erfaringer? Du er ikke særlig interessert i å nyansere dine egne meninger, eller lære noe om hvordan andre tenker, så hvorfor, egentlig? :klo:

For det første er det ofte interessant å høre andres erfaringer, tanker og meninger.

For det andre, så kan ikke jeg på forhånd vite hva jeg får ut av det.

Hadde jeg visst det, da hadde det virkelig ikke vært noen vits, nei.

Skrevet

For en som påstår at han har en inngående kjenskap til menneskets natur så syntes jeg du viser det ekstremt dårlig nå. Hadde forventet at en menneskekjenner som deg selv ville forstå at ved å ordlegge seg slik som du gjør fremmer ikke akkurat diskusjon.

• Liker 1
Skrevet

For en som påstår at han har en inngående kjenskap til menneskets natur så syntes jeg du viser det ekstremt dårlig nå. Hadde forventet at en menneskekjenner som deg selv ville forstå at ved å ordlegge seg slik som du gjør fremmer ikke akkurat diskusjon.

Jeg syns det er slitsomt å måtte være diplomat hele tiden. Folk bør lære seg til å tåle litt mer klar tale, etter min mening.

Selv tar jeg ingenting personlig av alt det som generaliseres her. Og det bør ikke andre gjøre heller.

Skrevet

Jeg syns det er slitsomt å måtte være diplomat hele tiden. Folk bør lære seg til å tåle litt mer klar tale, etter min mening.

Selv tar jeg ingenting personlig av alt det som generaliseres her. Og det bør ikke andre gjøre heller.

Jeg snakker ikke om å være diplomat, jeg snakker om å holde seg saklig og er det slitsomt for deg så blir det meningsløst å diskutere med deg.

Skrevet

Jeg snakker ikke om å være diplomat, jeg snakker om å holde seg saklig og er det slitsomt for deg så blir det meningsløst å diskutere med deg.

Jeg er saklig. Forutsatt at andre også er det.

Skrevet

Har du noen å snakke med som ikke er på nettet? Det lurer jeg på, for venner og andre samtalepartnere er utrolig gode å ha til å gi råd og vink, når man har et litt dårlig justert ego, og har meninger som ødelegger for en selv. Gode venner og samtalepartnere kan da helpe å justere disse tingene gjennom kjærlighet og ærlighet.

• Liker 6
Skrevet

Har du noen å snakke med som ikke er på nettet? Det lurer jeg på, for venner og andre samtalepartnere er utrolig gode å ha til å gi råd og vink, når man har et litt dårlig justert ego, og har meninger som ødelegger for en selv. Gode venner og samtalepartnere kan da helpe å justere disse tingene gjennom kjærlighet og ærlighet.

hehe Påstår du at jeg har et litt dårlig justert ego altså? ;)

Mannfolk prater ikke om sånt med hverandre. Til din informasjon.

Skrevet

hehe Påstår du at jeg har et litt dårlig justert ego altså? ;)

Mannfolk prater ikke om sånt med hverandre. Til din informasjon.

Jo, skikkelige menn gjør det. Og dersom ddu hadde hatt noen gode kvinnelige venner ville du også kunne lært masse.

• Liker 5
Skrevet

Jo, skikkelige menn gjør det. Og dersom ddu hadde hatt noen gode kvinnelige venner ville du også kunne lært masse.

Jeg er ikke interessert i å ha venninner. Det er en uting.

Skrevet

Jeg er ikke interessert i å ha venninner. Det er en uting.

Point proven.

• Liker 4
Skrevet

Point proven.

Folk som ikke klarer å kvitte seg med ekser er svake!

Og dette er tydeligvis den typiske "kompisen" av det annet kjønn.

Helt psykt, sier jeg da.

Skrevet

Folk som ikke klarer å kvitte seg med ekser er svake!

Og dette er tydeligvis den typiske "kompisen" av det annet kjønn.

Helt psykt, sier jeg da.

Venner er ikke ekser - det virker litt usunt å ikke klare å forholde seg til den andre kjønn som noe annet enn seksulle objekt. Forresten - det virker snevert, rett og slett.

Og mener du virkelig at når man ikke umiddelbart ser fordelene med polio så ser man ikke den store sammenhengen?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...