Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har mine preferanser.

Ja det har vi alle forstått, men du må jo forstå at dine holdninger gjør at du stikker kjepper i hjulene i forhold til å få deg en partner? Det jeg ikke forstår, du er på et Kvinneform, hvor alle forteller deg at noen virkelighets ting i forhold til hvordan kvinner fungerer. Hvorfor vil du ikke høre?

Det finnes sikkert kvinner som ønsker å være underdanig sin mann og ikke omgås med det motsatte kjønn, men disse bor IKKE i Norge eller i den vestlige verden.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har vi alle forstått, men du må jo forstå at dine holdninger gjør at du stikker kjepper i hjulene i forhold til å få deg en partner? Det jeg ikke forstår, du er på et Kvinneform, hvor alle forteller deg at noen virkelighets ting i forhold til hvordan kvinner fungerer. Hvorfor vil du ikke høre?

Det finnes sikkert kvinner som ønsker å være underdanig sin mann og ikke omgås med det motsatte kjønn, men disse bor IKKE i Norge eller i den vestlige verden.

Like barn leker best.

Og jeg har ingen planer om å leve i sammen med et kvinnfolk som har dårlig vett.

Skrevet

Like barn leker best.

Og jeg har ingen planer om å leve i sammen med et kvinnfolk som har dårlig vett.

Du svarer jo ikke på det jeg spør om. Jada, like barn leker kanskje best, men hvor i NOrge har du tenkt å finne noen som ikke omgås med det motsatte kjønn, og som har dine preferanser?

Kaller du alle oss for lite vettuge kvinner fordi vi har mannlige venner?

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet pga avsporinger.

MissStiles, mod

Skrevet

Du svarer jo ikke på det jeg spør om. Jada, like barn leker kanskje best, men hvor i NOrge har du tenkt å finne noen som ikke omgås med det motsatte kjønn, og som har dine preferanser?

Kaller du alle oss for lite vettuge kvinner fordi vi har mannlige venner?

For å si det sånn; det finnes ingen som helst tvil om at det er betydelig mindre kompliserende når ei kvinne i parforhold bare har (gode) venninner.

Skrevet

For å si det sånn; det finnes ingen som helst tvil om at det er betydelig mindre kompliserende når ei kvinne i parforhold bare har (gode) venninner.

Jeg har venner/bekjente av begge kjønn. Vi er venner, dvs det er 100% platonisk. Vi har ikke fysisk kontakt eller flørter ikke, men vi er venner fordi vi har noe til felles og trives sammen. Vi respekterer hverandre.

Dette ville kun skapt komplikasjoner hvis partneren min var svært sjalu og kontrollerende. Har du virkelig ingen jentevenner/bekjentskaper?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Nei, det er ingen forskjell.

Begge må respektere våre felles grenser.

Gåte: Hva hvis det blir uenighet og diskusjoner, hvem av dere har det avgjørende ordet?

• Liker 1
Skrevet

Dette ville kun skapt komplikasjoner hvis partneren min var svært sjalu og kontrollerende. Har du virkelig ingen jentevenner/bekjentskaper?

Nei. Men så er jeg heller ikke av barnehagegenerasjonen.

Skrevet

Gåte: Hva hvis det blir uenighet og diskusjoner, hvem av dere har det avgjørende ordet?

Det ville vært situasjonsbetinget.

Skrevet

Nei. Men så er jeg heller ikke av barnehagegenerasjonen.

Vel, du er ikke så mye eldre enn meg til at det utsagnet skal holde noe som helst mål. Både foreldrene mine og besteforeldrene mine har venner av begge kjønn, oldeforeldrene mine hadde også det da de var i live. Å ha venner av begge kjønn er ikke en trendy ting, Steinar.

Det må være forferdelig å være så utrygg på seg selv som du åpenbart er.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vel, du er ikke så mye eldre enn meg til at det utsagnet skal holde noe som helst mål. Både foreldrene mine og besteforeldrene mine har venner av begge kjønn, oldeforeldrene mine hadde også det da de var i live. Å ha venner av begge kjønn er ikke en trendy ting, Steinar.

Det må være forferdelig å være så utrygg på seg selv som du åpenbart er.

Jeg tror ikke det var vanlig før å ha venner av det annet kjønn.

Det blir noe helt annet når paret selv treffer andre par og blir venner med ulike kjønn på den måten.

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg tror ikke det var vanlig før å ha venner av det annet kjønn.

Det blir noe helt annet når paret selv treffer andre par og blir venner med ulike kjønn på den måten.

Det er nok vanligere nå enn for 100 år siden, ja. Men begrepet ditt "barnehage-generasjon" henger likevel ikke på greip, da vi strengt tatt er fra samme generasjon, og i min generasjon er det svært vanlig å ha venner fra begge kjønn, og forøvrig er det vanlig i mine foreldres generasjon også, helt uavhengig av sin partner.

hvorfor er du så usikker på deg selv?

• Liker 1
Skrevet

Det er nok vanligere nå enn for 100 år siden, ja. Men begrepet ditt "barnehage-generasjon" henger likevel ikke på greip, da vi strengt tatt er fra samme generasjon, og i min generasjon er det svært vanlig å ha venner fra begge kjønn, og forøvrig er det vanlig i mine foreldres generasjon også, helt uavhengig av sin partner.

hvorfor er du så usikker på deg selv?

Jeg syns rett og slett at det er helt unaturlig å ha venner av det annet kjønn.

Og biologisk sett så er det også helt unaturlig.

Det naturlige er som sagt at par er venner. Men altså ikke når man er singel.

Dessuten er det selvfølgelig vanlig at søsken er venner. Og eventuelt kusiner/fettere etc.

Skrevet

Jeg syns rett og slett at det er helt unaturlig å ha venner av det annet kjønn.

Og biologisk sett så er det også helt unaturlig.

Det naturlige er som sagt at par er venner. Men altså ikke når man er singel.

Dessuten er det selvfølgelig vanlig at søsken er venner. Og eventuelt kusiner/fettere etc.

Så da er mesteparten av jordas befolkning unaturlige og oppfører seg unormalt?

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Jeg vokste opp på landet i en liten bygd. Der lekte vi sammen, både jenter og gutter. Vi delte klasseværelse på skolen også. Etterhvert som vi ble tenåringer og begynte å farte litt, traff vi andre. Vi var en fast gjeng, men ikke slik at vi ikke "tillot" nykommere. Det ble gjerne noe kjæresterier, det var spennende :hjerter: .

Etterhvert som vi ble unge voksne, skiltes våre veier, utdannelse etc., og det var ikke så hyppig kontakt. Men noen av oss holdt fortsatt vennskapet vedlike og inkluderte eventuelle kjærester/ektefeller. Men etter Steinars standard skulle jeg vel ikke ha noen befatning med venninners partnere, ettersom de og min mann ikke kjente hverandre fra før. Nå som jeg er singel, kan jeg vel ikke finne på å besøke venninner som bor med en mann. Jeg kunne jo finne på å hive meg over ham i ren desperasjon.

Endret av Belladonna
Skrevet

Så da er mesteparten av jordas befolkning unaturlige og oppfører seg unormalt?

Over halvparten av verdens befolkning lever nå i byer.

Og ettersom det nå er 7 milliarder mennesker på denne kloden, så betyr det at mer enn 3,5 milliarder bor i byer. Er det naturlig og normalt egentlig? Jeg vil påstå, nei.

Dermed blir svaret på ditt spørsmål ja.

Skrevet

Men etter Steinars standard skulle jeg vel ikke ha noen befatning med venninners partnere, ettersom de og min mann ikke kjente hverandre fra før. Nå som jeg er singel, kan jeg vel ikke finne på å besøke venninner som bor med en mann. Jeg kunne jo finne på å hive meg over ham i ren desperasjon.

Det vil ikke være naturlig at du treffer dine venninners partnere uten at dine venninner også er tilstede, ja.

Skrevet

Har ikke kvinnlige venner selv, sikkert noenlunde slik som Steinar.

Kjenner mange kvinner da, sånn løst. Var i service yrket i mange år. Traff hundrevis av folk kvar dag.

Men synes denne er artig

Gjest Eurodice
Skrevet

Det vil ikke være naturlig at du treffer dine venninners partnere uten at dine venninner også er tilstede, ja.

Les det jeg skriver. Jeg skriver at jeg kan vel ikke finne på å besøke venninner som har partnere, nå som jeg selv er singel. Det var ment ironisk. Tenker du virkelig så lavt om folk at de ser på venners partnere som seksuelle objekter?

• Liker 1
Skrevet

Over halvparten av verdens befolkning lever nå i byer.

Og ettersom det nå er 7 milliarder mennesker på denne kloden, så betyr det at mer enn 3,5 milliarder bor i byer. Er det naturlig og normalt egentlig? Jeg vil påstå, nei.

Dermed blir svaret på ditt spørsmål ja.

Nei, men det er ikke naturlig å bruke pc, se på tv, gå med klær, osv heller, men vi gjør det likevel hver dag. Det kalles utvikling.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...