Steinar40 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #81 Skrevet 4. november 2011 Og du forstår ikke at den overskriften din leses som at du ser på kvinner som svake og underlegne mennesker? Joda, jeg vet at det er helt utrolig hvordan enkelte klarer å misforstå
Gjest KateW Skrevet 4. november 2011 #82 Skrevet 4. november 2011 Joda, jeg vet at det er helt utrolig hvordan enkelte klarer å misforstå Nei, du mener kvinner er svake og dårlige mennesker, og det skriver du igjen og igjen og igjen. Også i overskrifter, rett og slett. Dersom du ikke forstår det så er du dummere enn jeg trodde.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #83 Skrevet 4. november 2011 Ikke sikkert at det å forlate 50-tallet var noe sjakktrekk faktisk. Nei, at homofile får lov til å ha sex med hverandre uten å bli arrestert er jo en gedigen skandale! 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #84 Skrevet 4. november 2011 Ikke sikkert at det å forlate 50-tallet var noe sjakktrekk faktisk. Åja, jeg lengter tilbake til den tiden. Da måtte damene gjøre som mennene deres sa, så da var det ikke noe vakling og ikke-klare-å-bestemme seg, nei. De hadde jo menn som kunne bestemme for seg. Det var nesten ingen damer som surret bort tiden sin på utdannelse og jobbing og sånn, heller. Oh, happy days. 2
Steinar40 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #85 Skrevet 4. november 2011 Nei, du mener kvinner er svake og dårlige mennesker, og det skriver du igjen og igjen og igjen. Også i overskrifter, rett og slett. Dersom du ikke forstår det så er du dummere enn jeg trodde. Du bør lære deg til å slutte med å krisemaksimere. Lite kledelig.
Steinar40 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #86 Skrevet 4. november 2011 Åja, jeg lengter tilbake til den tiden. Da måtte damene gjøre som mennene deres sa, så da var det ikke noe vakling og ikke-klare-å-bestemme seg, nei. De hadde jo menn som kunne bestemme for seg. Det var nesten ingen damer som surret bort tiden sin på utdannelse og jobbing og sånn, heller. Oh, happy days. Det er fordeler og ulemper med alt.
Gjest KateW Skrevet 4. november 2011 #87 Skrevet 4. november 2011 Du bør lære deg til å slutte med å krisemaksimere. Lite kledelig. sier han, som skriver en tråd om at kvinner er svake mennesker. Seriøst, Steinar. Og hva som kler kvinner, tror jeg ikke du hadde forstått om det hadde hoppet opp og bitt deg i kuken. 2
Obelix Skrevet 4. november 2011 #88 Skrevet 4. november 2011 Han sier vel at kvinner er svake (men det finnes unntak), og at de ikke kan bestemme seg (men det finnes unntak) og at de er løse hvis de har sex (men det finnes unntak) og at de generelt er veldig selvopptatte (men det finnes unntak) og egosentriske (men det finnes unntak).... 7
Steinar40 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #89 Skrevet 4. november 2011 sier han, som skriver en tråd om at kvinner er svake mennesker. Seriøst, Steinar. Og hva som kler kvinner, tror jeg ikke du hadde forstått om det hadde hoppet opp og bitt deg i kuken. I overskriften står det faktisk "Kvinner og svake mennesker". Som altså ikke betyr at alle kvinner er svake mennesker. Dessuten betyr det samtidig at det finnes svake mannfolk ettersom vi menn også må regnes med til menneskeheten Og jeg vet alltid hva som kler kvinner.
Savagedlight Skrevet 4. november 2011 #90 Skrevet 4. november 2011 I overskriften står det faktisk "Kvinner og svake mennesker". Som altså ikke betyr at alle kvinner er svake mennesker. Dessuten betyr det samtidig at det finnes svake mannfolk ettersom vi menn også må regnes med til menneskeheten Og jeg vet alltid hva som kler kvinner. Hadde du virkelig villet diskutert disse to emnene hver for seg, så hadde du lagd to forskjellige tråder. Men når du lager en tråd som omhandler "svake mennesker" og nevner kvinner spesielt, så ligger det en viss mening i det. Den kan du ikke ro deg unna, og påhengsmotor vil ikke hjelpe mye heller siden du har grunnstøtt 2
Steinar40 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #91 Skrevet 4. november 2011 Hadde du virkelig villet diskutert disse to emnene hver for seg, så hadde du lagd to forskjellige tråder. Men når du lager en tråd som omhandler "svake mennesker" og nevner kvinner spesielt, så ligger det en viss mening i det. Den kan du ikke ro deg unna, og påhengsmotor vil ikke hjelpe mye heller siden du har grunnstøtt Jeg diskuterer som regel flere relaterte emner samtidig, og i samme tråd. Ellers blir det for begrenset. Og det er klart at jeg ønsker å diskutere kvinner som ikke klarer å bestemme seg - noe som jeg da ser på som svakt. Det som interesserer meg er de ulike underliggende årsakene. På den annen side har jeg ikke sagt noe om at menn som ikke klarer å bestemme seg, ikke er like svake.
Gjest Eurodice Skrevet 4. november 2011 #92 Skrevet 4. november 2011 (endret) I overskriften står det faktisk "Kvinner og svake mennesker". Som altså ikke betyr at alle kvinner er svake mennesker. Dessuten betyr det samtidig at det finnes svake mannfolk ettersom vi menn også må regnes med til menneskeheten Og jeg vet alltid hva som kler kvinner. Overskriften kan leses på flere måter: 1. Kvinner er ikke mennesker. Mennesker må vel da bety menn, svake menn. 2. Kvinner er pr. definisjon svake mennesker. (De er) kvinner og (de er) svake mennesker. Du kan faktisk ikke ro deg unna dette, Steinar. Den siste setningen er noe stort tull . Hvis du skulle få bestemme, om du noen gang får en dame, ville du hatt henne tildekket fra topp til tå. Du skal også gi damen tillatelse til hva som er akseptabel adferd og hva hun kan få snakke om. Endret 4. november 2011 av Belladonna 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #93 Skrevet 4. november 2011 Det er fordeler og ulemper med alt. Hva er fordelen med en polioepedemi?
MsZ Skrevet 4. november 2011 #94 Skrevet 4. november 2011 Jeg er en relativt ny bruker, og jeg er fryktelig nyskjerrig på hva som har skjedd med deg Steinar, som gjør at du er så skeptisk til kvinner? Hva er det du sliter med med kvinner? Hvordan vil du at en kvinne skal forholde seg til deg for at du skal ha det bra? Og jeg spør fordi jeg virkelig undres 1
Steinar40 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #95 Skrevet 4. november 2011 Jeg er en relativt ny bruker, og jeg er fryktelig nyskjerrig på hva som har skjedd med deg Steinar, som gjør at du er så skeptisk til kvinner? Hva er det du sliter med med kvinner? Hvordan vil du at en kvinne skal forholde seg til deg for at du skal ha det bra? Og jeg spør fordi jeg virkelig undres For å si det sånn, så kjenner jeg menneskenaturen. Det betyr altså ikke at jeg mener at kvinner generelt sett er noe verre enn menn. Heller omvendt. Men ettersom jeg er mann selv så er det kvinners natur som har fått og kan få en betydning for meg og mitt liv. Jeg ser derfor ingen grunn til å ta lett på det. Omtanke, respekt og vise hensyn rekker langt.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #96 Skrevet 4. november 2011 Jeg ser VIRKELIG frem til den dagen Steinar bestemmer seg for å vise respekt for kvinner, ja! 1
Steinar40 Skrevet 5. november 2011 Forfatter #97 Skrevet 5. november 2011 Jeg ser VIRKELIG frem til den dagen Steinar bestemmer seg for å vise respekt for kvinner, ja! Jeg respekterer folk som gjør seg fortjent til det selv. Helt uavhengig av kjønn. Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg.
KikiEco Skrevet 5. november 2011 #98 Skrevet 5. november 2011 For å si det sånn, så kjenner jeg menneskenaturen. /quote] Om du mener du løst gåten om menneskenaturen, et spørsmål som kloke mennesker har undret seg over de siste 30000 årene, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du velger å bruke tiden din på et nettforum i en diskusjon som denne som ligger på nivået: -"Du er skikkelig dum" -"Nei, jeg er kul og smart" -"Nei!" -"Jo jeg forstår alllllt" Og nei, å slenge på en røykende smiley på 90% av innleggene dine gjør ikke deg ikke kulere. 1
Steinar40 Skrevet 5. november 2011 Forfatter #99 Skrevet 5. november 2011 Om du mener du løst gåten om menneskenaturen, et spørsmål som kloke mennesker har undret seg over de siste 30000 årene, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du velger å bruke tiden din på et nettforum i en diskusjon som denne som ligger på nivået: -"Du er skikkelig dum" -"Nei, jeg er kul og smart" -"Nei!" -"Jo jeg forstår alllllt" Og nei, å slenge på en røykende smiley på 90% av innleggene dine gjør ikke deg ikke kulere. Kanskje fordi dette viser på en side av menneskenaturen? Ellers kan jeg ikke se at det finnes noen gåter rundt menneskenaturen. Det er bare jævla kjedelig/irriterende/frustrerende/ødeleggende å surre seg borti folk som ikke klarer å oppføre seg.
Suzy Skrevet 5. november 2011 #100 Skrevet 5. november 2011 Hva er fordelen med en polioepedemi? Godt spørsmål.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå