Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Takk for dine tanker rundt vognene, Joyce! Klart vi begge skal teste ut vognene i butikk.. og gjerne i bilens bagasjerom også om vi får lov ;) hehe. Vi har også BMW sedan, så vogna må passe inn.

Derfor jeg liker tanken på Bugaboo (blandt annet)

Var på Babyshop idag og kikka litt rundt, men testa ikke ut i særlig grad. Noen spesielle innspill til hva vi bør teste ut i butikk, altså hva bør vi gå gjennom på vogna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og der våkna vi ja! Lå i senga og kjente på magen, allverdens av bevegelser og liv. Og i hodet kverna tanker om bilstoler og barnevogner og flyttelass.. hehe :gjeiper:

Så her sitter jeg da, i morgenkåpe, med klementin og briller, passe lys våken! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der våkna vi ja! Lå i senga og kjente på magen, allverdens av bevegelser og liv. Og i hodet kverna tanker om bilstoler og barnevogner og flyttelass.. hehe :gjeiper:

Så her sitter jeg da, i morgenkåpe, med klementin og briller, passe lys våken! :hallo:

Høres så kjent ut! :fnise: Heldigvis har jeg begynnt å bli enig med meg selv om det meste!

Ang. vogn så er det vel lurt å få prøve å slå den sammen og legge den i bilen, viss dere er usikker på om den får plass. Og så å prøve å justere alt som kan justeres; håndtak, ryggen, hjulene og sånt? Og trille den en runde :) Lykke til med valg av vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn og bilstol :daane: , jeg har så vidt begynt å se på alle vognene som trilles rundt i byen og hvilke jeg synes ser fin ut ;)

Kjedelig at du ikke får sove.

God jul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt juleferie nå.. Dagene går fort når man har fri, kan tenke meg hvordan tida flyr med beibi i hus.. Og at det IKKE kommer til å bli strålende tid til husarbeid (men sikkert litt lettere å ta litt nå og da?).

Og yrket som hjemmeværende er farlig.. endte opp med et svært (lekkert) hakk på nesa idag.. Ferdig julepynta med plaster og alt!

:gjeiper:

Husarbeid, baking, julesanger, siste handlerunde og gavepakking nå. I morgen er det jul :nissekonekyss:

(omgangssyka hos familien vår vi skal besøke...uppps.... kjenner jeg er litt skeptisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass opp for husmorskader! De fleste ulykker skjer i hjemmet :P

Bare innom for å ønske deg og jenta en god jul! Håper det blir mye god mat, mange spark i mange og en fin julehelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nemmen...Hva har du drevet med ettersom du har fått deg plaster? Man må være forsiktig ja! hehe..

Ønsker deg og dine en riktig god jul. Håper den blir strålende!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom for å ønske deg en God jul :klemmer:

Håper alt står bra til :) Ikke lett å velge vogner nei....ikke bestemt meg ennå jeg heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjett hvem som er 22 uker på vei da? :rodmer: Og jeg nyter hvert sekund, jeg er så takknemlig og lykkelig over vesla i magen :babyjente:. Og over hus og sambo og god helse, og alt som er godt! ;)

Nå kjenner jeg masse liv hver dag, og det er såå herlig. Sist uke fikk sambo også kjenne utenpå for første gang, så han var helt sikker. Stas! Av og til holder hun meg litt våken når jeg skal sove..

Koselig julefeiring hos svigers overstått. Vi fikk ingen gaver til baby, alle hadde av prinsipp av sambo og jeg skulle stå i fokus denne siste jula for oss selv. Fikk mye fint da, inkludert en god slump penger som kommer godt med :)

Nå skal sambo og jeg snart ut på litt shopping. Tenkte å lokke ham innom babybutikk og se på litt utstyr og vogner. Må begynne å varme han opp litt, han skal alltid utsette aaaalt.. opp til han og han vil vente med alt av innkjøp til etter fødsel. Som om jeg har tid til å svinse i butikkene da? ;)

Ha en fin onsdag alle sammen - enten du jobber eller koser deg på juleferie :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært og kikket på vogner ;)

Foreløpig har vi delt førsteplass mellom:

*Brio Go.. virker utrolig god å trille, men litt "kjedelig" - tror den kan bli en stayer/klassiker. Vår trille/håndtak favoritt.

*Orbit Baby G2: litt rart utseende, men kjøper ikke vogna pga av utseende. Utrolig praktisk, ergonomisk osv. Vår funksjonelle favoritt.

-Utrolig vanskelig å finne (norske) erfaringer fra denne vogna, men kom ut best i test her: http://www.smartson.se/test/familj-fritid/barn/test_-_9_barnvagnar_2011.html

Noen som har hørt noe om denne? (annet at de synes den er stygg altså..hehe)

--

På 3.plass:

Bugaboo Cameleon: sambo likte ikke denne sågodt (av en eller annen grunn..utseende?). litt lav, virker litt utstabil eller noe?

Kikket også på TFK (veldig bred) og Mountain Buggy (for stor, sporty?).

Har ikke sett på en eneste Emmalungja f.eks.

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke brio go pga håndtaket. :fnise: Men du er sikkert litt høyere enn meg.

Synes den orbitvaogna var litt rar, ja, og man skal jo trives med å trille den også. Ellers er det spennende med nye vogner! :jepp:

Jeg synes styret på bugabooen virket litt slingrete, ihvertfall på vogna i butikken. Ellers er den jo liten, lett og praktisk. Spørs litt hvilket føre du kommer til å kjøre på, men babyen skal vel over i sittedelen før neste vinter!? Da innbiller jeg meg at den er lettere å manøvrere.

Edit: Mountain buggy finnes også i swift, en litt mindre utgave av urban jungle. Liten bag, men dere skal jo ikke trille baby i bagdelen på vinteren uansett.

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte ikke brio go pga håndtaket. :fnise: Men du er sikkert litt høyere enn meg.

Synes den orbitvaogna var litt rar, ja, og man skal jo trives med å trille den også. Ellers er det spennende med nye vogner! :jepp:

Jeg synes styret på bugabooen virket litt slingrete, ihvertfall på vogna i butikken. Ellers er den jo liten, lett og praktisk. Spørs litt hvilket føre du kommer til å kjøre på, men babyen skal vel over i sittedelen før neste vinter!? Da innbiller jeg meg at den er lettere å manøvrere.

Edit: Mountain buggy finnes også i swift, en litt mindre utgave av urban jungle. Liten bag, men dere skal jo ikke trille baby i bagdelen på vinteren uansett.

Enig med styret på Bugaboo.. det teleskophåndteket var litt såder? Hadde ingen problemer med GO (men så jo at du ikke kunne justere det på teleskopvis).

Da jeg så bilder av Orbit første gang tenke jeg nok litt a-la herregud for en rar vogn. Men i butikken var den ikke så rar, litt spesielt understell er det jo. Men virker veldig ledig og stabilt, ingenting å sparke borti osv. Konklusjon. likte vogna mye bedre IRL enn på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...