Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Uke 17! Jeg er positivt overrasket over at det går så fort! Best å nyte denne tida også, så godt man kan. Jaggu ikke lang tid før vi forhåpentligvis har babyen vår hos oss.. ;)

Idag har jeg vært i byen i øspøs-vær, og handlet inn til adventsstake og en svibeloppsats. ;) Så nå har jeg pynta litt forsiktig til deilig julemusikk! 1. advent i morgen, tenkt det! :nissegutt:

På de neste 3 ukene nå skal baby DOBLE seg i vekt, har faktisk følt mye "aktivitet" og økt sultbehov... yamyam! Skal vel legge på meg litt jeg også ;) hehe

Må ta med også at jeg er utrolig takknemlig og lykkelig!! :gravid:

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tida flyr avgårde! Plutselig ligger man å føder :fnise:

Herlig med litt julegreier :rodmer: Jeg skal også sette opp adventsstake i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at dagene går fort, snart er lille baby her :hjerte: Ukene flyr!

Deilig å få handlet og gjort klart til 1.advent :) Her ligger jeg litt etter i år, men får bruke morgendagen ;)

Godt å lese at du er lykkelig :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG! Har blitt så sulten de siste dagene.. Det kom brått, og jeg er bare helt hul føles det som. Blir aldri mett føles det som, dvs blir mett rett etter måltid, og så etter 15-20 min må jeg ha mer..

Sambo ba meg være litt obs idag, at jeg ikke skulle spise for mye.

Skal man bare følge instiktene sine eller? Jeg har jo ikke lyst å gå til sengs sulten... Lille småen skal jo fordobles nå på 3 uker, trenger vel mye energi.

Andre med glupsk apetetitt? :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre med glupsk apetetitt? :spise:

Blir gjerne sulten igjen en time etter middag. :sjenert: Tror jeg spiser mindre til middag, så det er nok litt av forklaringen, men generelt spiser jeg nok for mer enn 1,1 person.. :sjenert:

Jeg tror det regulerer seg litt selv. Tror ikke jeg blir feit. Har nok bare gått opp maks 2 kg hittil.

Ellers kan det jo være lurt å spise enda litt sunnere, men det er lettere sagt enn gjort! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gjerne sulten igjen en time etter middag. :sjenert: Tror jeg spiser mindre til middag, så det er nok litt av forklaringen, men generelt spiser jeg nok for mer enn 1,1 person.. :sjenert:

Jeg tror det regulerer seg litt selv. Tror ikke jeg blir feit. Har nok bare gått opp maks 2 kg hittil.

Ellers kan det jo være lurt å spise enda litt sunnere, men det er lettere sagt enn gjort! :fnise:

Gått opp ca 2 kg jeg også, på 17 uker. Føler jo at det er naturlig at jeg skal spise mer nå, så da gjør jeg det. Får heller følge med på vekta videre.. ;)

.....

Æsj, vanskelig natt med vondt bekken. Fant ingen gode stillinger etterhvert. Nå sitter jeg på jobb, tung i hode og skuldre, øyne som går i kryss og hodepine. :sovne: Mindre opplagt og mindre grei form, kan man si...ute er det bekmørkt og vått!! *lengte hjem til varme senga/stua/levende lys osv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :goodbye:

Håper formen har gått seg til litt! Du får tenne noen lys og legge deg på sofaen litt når du kommer hjem. Og pass på å få i deg nok vann :jepp: .

Jeg var forresten også veldig sulten, akkurat slik du beskriver det, spiste lite om gangen, men var sulten igjen rett etterpå. Hos meg gikk det noen pakker med knekkebrød.

Får nesten lyst til å bli gravid igjen når jeg leser her jeg :fnise: - det er jo en veldig spesiell tid!

Når er ordinær ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir både fort mett og fort sulten, og tror at man skal spise når man er sulten. Det finnes jo alltid en gylden middelvei med f.eks. litt sunnere alternativer eller at man spiser til man blir mett, men ikke stappmett.

2kg på 17 uker er jo ikke mye, og du er jo snart halvveis i svangerkskapet og det er nå babyen virkelig skal vokse og ta plass, og ergo skal også kiloene komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg spiser hele tiden :sjenert: Når mannen kommer fra jobb spiser vi middag, og så gårder noen timer og så må jeg lage meg middag nummer to ;)

Men det blir mye småporsjoner på meg i løpet av en dag, så er litt redd for at jeg ikke får i meg nok mat. Veier 4-5 kg mindre nå enn det jeg gjorde på første kontroll i uke 8. Legen ble helt fra seg når jeg sa at jeg hadde gått ned grunnet mye kvalme, oppkast og svært dårlig matlyst en periode, jeg måtte jo spise må skjønne! Jordmor derimot var veldig avslappet i forhold til det så lenge kvalmen og oppkastet hadde roet seg til jeg var inne i uke 16. Kiloene kommer når de kommer som hun sa. Så jeg hører på henne og prøver å spise mer selv om det ikke er så lett.

Jeg er altfor lite flink til å få i meg nok drikke om dagen, prøver det jeg kan å ha med vannflaske overalt men blir ikke til at jeg drikker av den. Springer jo på toalettet hele tiden til nå, hvordan blir det hvis jeg drikker mer? :vetikke:

Håper du har en fin dag!

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey! Måtte jo innom deg jeg også da! Så stas å lese om andre i samme situasjon. Du er jo bare en uke foran meg. Jammen går vi noen spennende uker i møte! Ser ut som om du er i god form også. Vi har lagt på oss omtrent like mye vi. En liten mage som ikke lar seg skjule her også. Koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Håper formen har gått seg til litt! Du får tenne noen lys og legge deg på sofaen litt når du kommer hjem. Og pass på å få i deg nok vann :jepp: .

Jeg var forresten også veldig sulten, akkurat slik du beskriver det, spiste lite om gangen, men var sulten igjen rett etterpå. Hos meg gikk det noen pakker med knekkebrød.

Får nesten lyst til å bli gravid igjen når jeg leser her jeg :fnise: - det er jo en veldig spesiell tid!

Når er ordinær ul?

Tok et par timer før jeg klarna skikkelig til, men så ble jeg i ganske grei form igjen. Får legge meg tidlig idag. Spiser ikke så mye om gangen nei, men veldig ofte ;) UL om 2 uker, er så spent!

Jeg blir både fort mett og fort sulten, og tror at man skal spise når man er sulten. Det finnes jo alltid en gylden middelvei med f.eks. litt sunnere alternativer eller at man spiser til man blir mett, men ikke stappmett.

2kg på 17 uker er jo ikke mye, og du er jo snart halvveis i svangerkskapet og det er nå babyen virkelig skal vokse og ta plass, og ergo skal også kiloene komme.

Hadde laks til middag idag. Har ikke spist for mye/for feil sålangt tror jeg, får bare spise det jeg vil tro jeg (og heller følge med på vektkurva at det ikke bærer helt galt av sted)

2,5 kg var det visst, på 13 uker.. :sjenert:

så bra, godt å bygge litt reserver for babyen. Livmor, fostervann osv veier jo allerede litt.. ;)

Jeg føler at jeg spiser hele tiden :sjenert: Når mannen kommer fra jobb spiser vi middag, og så gårder noen timer og så må jeg lage meg middag nummer to ;)

Men det blir mye småporsjoner på meg i løpet av en dag, så er litt redd for at jeg ikke får i meg nok mat. Veier 4-5 kg mindre nå enn det jeg gjorde på første kontroll i uke 8. Legen ble helt fra seg når jeg sa at jeg hadde gått ned grunnet mye kvalme, oppkast og svært dårlig matlyst en periode, jeg måtte jo spise må skjønne! Jordmor derimot var veldig avslappet i forhold til det så lenge kvalmen og oppkastet hadde roet seg til jeg var inne i uke 16. Kiloene kommer når de kommer som hun sa. Så jeg hører på henne og prøver å spise mer selv om det ikke er så lett.

Jeg er altfor lite flink til å få i meg nok drikke om dagen, prøver det jeg kan å ha med vannflaske overalt men blir ikke til at jeg drikker av den. Springer jo på toalettet hele tiden til nå, hvordan blir det hvis jeg drikker mer? :vetikke:

Håper du har en fin dag!

Du får kanskje naturlig bedre apetitt etterhvert? Forandra seg ganske brått hos meg. Er flink å drikke masse jeg da, mest vann og en sjelden kopp kaffe/te på jobb.. Step it up, det vil sikkert gjøre deg godt!

Hey hey! Måtte jo innom deg jeg også da! Så stas å lese om andre i samme situasjon. Du er jo bare en uke foran meg. Jammen går vi noen spennende uker i møte! Ser ut som om du er i god form også. Vi har lagt på oss omtrent like mye vi. En liten mage som ikke lar seg skjule her også. Koselig :rodmer:

Ja, er veldig spennende! Særlig med UL som ligger foran oss, det er jo max spennende... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også hele tiden. Men jeg merket at jeg har i meg mindre til hvert måltid. Og mange små måltider skal vel være bra? :fnise: Jeg spiser sikkert 5 måltider og 2-3 frukt i mellom, så er i alle fall nok til meg! Helgidvis har ikke kiloene rast på som sist :)23

Håper det går bra med bekkenet? Ikke noe greit når det begynner å tulle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser også hele tiden. Men jeg merket at jeg har i meg mindre til hvert måltid. Og mange små måltider skal vel være bra? :fnise: Jeg spiser sikkert 5 måltider og 2-3 frukt i mellom, så er i alle fall nok til meg! Helgidvis har ikke kiloene rast på som sist :)23

Håper det går bra med bekkenet? Ikke noe greit når det begynner å tulle..

Virker som masse småmåltider er gjenganger ja... Blir veldig fort mett, mindre plass i magen allerede?? hehe

bekkenet er fint om dagen, er så fin form atte. Men ikke helt behagelig om nettene lenger. Som regel går det greit, sover masse på sida med masse puter her og der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nye symptomer i uke 17:

*hjertebank . Plutselig kan hjerte slå hardt med dobbel hastighet en 5-6 slag. litt ekkelt..

*halsbrann.. såvidt kjent det noen kvelder

*leggkrampe: en natt da jeg våknet av det

Ikke sånt at det er veldig plagsomt noe av det, men jeg har observert og notert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det er flere som spiser hele tiden, her gjøres det i et forsøk på å holde kvalmen tilbake. Så langt har jeg ikke gått opp i vekt, ligger og vipper på normalen min så det er nok ikke lenge til det kommer noe mer til her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir mye mat på meg også, av samme grunn som pusilus. Matlysten min er fraværende, men må liksom spise for ikke å bli kvalmere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mat her også! Spiste akkurat en ganske god porson med pasta..Kanskje 30 min siden, og magen rumler allerede igjen!! :hakeslepp: Men jeg tar heller litt frukt nå..

Lurer på hvordan det blir når vi kommer enda lenger på vei og ungen vokser mer og mer... Er man konstant sulten da, tro? Ei venninne av meg smurte med seg "niste" til soverommet fordi hun våknet utsultet på natten...Håper virkelig jeg ikke må gå så langt at maten må stå på nattbordet altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for snart 18 uker!

Kjenner meg igjen i den konstante sulten og småspisingen. :jepp: For min del gikk det over. Nå har jeg egentlig lite matlyst (eller lite til meg å være, normal+ for andre ;)). Spiser godt til lunsj når jeg ikke må lage maten selv, men frokost og middag er ikke så stas. Og kvelds har jeg aldri vært god på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at det er flere som spiser hele tiden, her gjøres det i et forsøk på å holde kvalmen tilbake. Så langt har jeg ikke gått opp i vekt, ligger og vipper på normalen min så det er nok ikke lenge til det kommer noe mer til her.

Håper kvalmen din forsvinner om kort tid, pusilus.. :klemmer: flink du er som klarer holde vekta, er vel best det.

Blir mye mat på meg også, av samme grunn som pusilus. Matlysten min er fraværende, men må liksom spise for ikke å bli kvalmere...

usj... Men godt om det funker med litt mat, så holder du det litt i sjakk.:)

Mye mat her også! Spiste akkurat en ganske god porson med pasta..Kanskje 30 min siden, og magen rumler allerede igjen!! :hakeslepp: Men jeg tar heller litt frukt nå..

Lurer på hvordan det blir når vi kommer enda lenger på vei og ungen vokser mer og mer... Er man konstant sulten da, tro? Ei venninne av meg smurte med seg "niste" til soverommet fordi hun våknet utsultet på natten...Håper virkelig jeg ikke må gå så langt at maten må stå på nattbordet altså :fnise:

blir vel masse små måltidet fremover også tenker jeg.. blir jo så liten plass i magen etterhvert at det nesten er fysisk umulig å spise for mye om gangen. :gravid:

:hoppe: for snart 18 uker!

Kjenner meg igjen i den konstante sulten og småspisingen. :jepp: For min del gikk det over. Nå har jeg egentlig lite matlyst (eller lite til meg å være, normal+ for andre ;)). Spiser godt til lunsj når jeg ikke må lage maten selv, men frokost og middag er ikke så stas. Og kvelds har jeg aldri vært god på...

Har du hatt normal vektøkning da? Det er vel sjelden man spiser for lite, ungen får vel nesten alltid det han trenger? Iallfall så virker det som det er vanligst å spise for mye.

......

18 uker idag, yeah :) Kan ikke tro hvor fort det går :hoppe: I finkjolen i går, følte jeg fin på en annerledes måte enn tidligere. Ganske stor og tydelig gravidmage ja :gravid:

I nått våknet jeg av leggkramper iallfall 2 ganger, det har plutselig dukket opp som et symptom som kommer litt. Ubehagelig!! Og bekken er ikke helt supert om nettene.

Men nå er det helg og kos. blir nok litt rydding, lage noe god mat, og sikkert en tur og to på byen. Se på litt gaver kanskje?

God helg til mine venner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...