Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Har du hatt normal vektøkning da? Det er vel sjelden man spiser for lite, ungen får vel nesten alltid det han trenger? Iallfall så virker det som det er vanligst å spise for mye.

Har lagt på meg rundt 6 kg til nå, tror det er ganske normalt? Hvertfall ikke for lite.

Koselig nå når gravidmagen er tydelig, ja. :) Var på julebord selv i går, og alle var sikker på at jeg tulla når jeg sa termin var i mars. Flere var helt overbevist om at denne ungen kom til å komme før jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 uker allerede! :rodmer: Fantastisk! Og så gøy med skikkelig gravidmage! Jeg kan nok heller ikke skjule særlig lenger at jeg er gravid for magen går definitivt utover i en kul :fnise:

Ah, leggkramper er så ubehagelig! Får det noen ganger om nettene jeg også..Får satse på at det ikke blit et vedvarende problem.. :)

Ha en god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 18 uker og babymage som synes! :strix: Lurer fælt på om jeg har litt mage på julaften. Hadde litt lyst til å kjøpe ny kjole til jul, men jeg fant ut at jeg har flr alternativer i skapt som passer med en liten kul på magen.

Uff, leggkramper er kjedelige greier. Du kan prøve med magnesiumtilskudd, kanskje?

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Idag må jeg bare få ut litt frustrasjon.. over min kjære svigermor som tråkka i salaten igår. :tristbla:

Vi pratet om forandringer i graviditet, trening, vektøkning osv. Der hun er svært påpasselig med å si at jeg ikke må spise for 2, at jeg må forsiktig med å legge på meg for mye - og at datteren til venninnen la på seg 7 kg tilsammen, og da kunne du kun se magen og resten av henne var superflott.

Tusen takk for å sammenligne meg med miss perfect og sette 7 kg som standard for min vektøkning! Føler nå at det er blitt en konkurranse, og at dersom jeg legger på meg mer enn 7 kg har jeg A) tapt konkurransen til vakre X, og B) blitt mindre pen grunnet for høy vektoppgang.

Er ikke 7 kg rimelig i nederkant av hva som er vanlig???

Tusen takk svigermor for at du med noen få ord fjerna roen og tryggheten min, min avslappede holdning til mat og kropp, og la på meg stort press på hva jeg skal spise, trene og hvordan jeg skal forandre seg. Takk for at du "bryr" deg.

Gråt meg i søvn igår, første gang på leeeeenge. Var nok et svært ømt punkt det der. Det er vanskelig å forandre seg! Særlig når andre driver og blander seg og begynner å fortelle deg hva du skal spise. Det er MIN Kropp og MITT svangerskap!!!!!!!!!

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kg er i nederste del av det som er normalt å legge på seg, noen legger på seg 14 kg og andre 30 kg. 7 kg er absolutt ingen gullstandard, og den svigermora di kan bare gå å legge seg! Hun nevnte vel ikke noe om hvor mye hun la på seg? Jeg vedder i alle fall på at det ikke var 7 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Uff. Det var ikke noe hyggelig av svigermor å si! 7 kg er vel ingenting? Er ikke det mindre enn baby, fostervann og morkake da?

Jeg gikk jo opp mye sist, og er ganske bevisst på vekta denne gang. Men jeg ser jo for meg 10-12 kg som passelig lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, det var ikke noe snilt av svigermor! :troest: Sånne kommentarer synes jeg er unødvendig, og det kan folk heller holde for seg selv istedenfor å buse ut med det. 7kg er lite, og det anbefales jo at man legger på seg 12-16kg mener jeg å huske. Og andre igjen legger på seg det dobbelte av det igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort av svigermor!! :balltre:

7 kg er ikke normal vektøkning under et svangerskap. Ungen veier som regel 3-4kg + morkake på ca 1 kg og fostervann og masse annet diverse. Da er vi nesten allerede oppe i 7 kg..

Det viktigste du kan gjøre er å spise normalt, sunt og variert og trene det du orker.

Det finnes ingen fasit for hvor mye akkurat du skal gå opp. Nyt svangerskapet og lukk ørene for dumme svigermor-kommentarer. Det er ikke hun som er gravid men du :smilorange:

Håper du får en fin søndag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag Aurelia, og gratulerer med 18 uker! Tida går så fort :)

Må innrømme at jeg leste dette om din svigermor tidligere, og ble skikkelig provosert, men hadde ikke tid til å svare akkurat da! Ser nå at flere har skrevet det jeg har tenkt, og dermed utbroderer jeg ikke noe heller :P

Jeg håper du klarer å "glemme" salattråkkingen, og opprettholde ditt forhold til mat og vekt! Vektøkning er noe som kommer iløpet av et svangerskap, og om du går opp 10, 15 eller 20 kg er jeg sikker på at du kommer til å være vakker uansett! (jeg snoket såvidt i treningsdagboken din, og ser at vi har ca like mål. og bare for å si det, jeg har definitivt sett for meg litt mer enn 7 kg. Det er jo et lite menneske som vokser inni oss!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kg er i nederste del av det som er normalt å legge på seg, noen legger på seg 14 kg og andre 30 kg. 7 kg er absolutt ingen gullstandard, og den svigermora di kan bare gå å legge seg! Hun nevnte vel ikke noe om hvor mye hun la på seg? Jeg vedder i alle fall på at det ikke var 7 kg..

Hun la på seg over 20 kg... så det er nok godt ment, at hun håper at jeg ikke legger på meg like mye som henne. Bare synd at jeg tok det opp ille og følte press av det hun sa..

Uff. Det var ikke noe hyggelig av svigermor å si! 7 kg er vel ingenting? Er ikke det mindre enn baby, fostervann og morkake da?

Jeg gikk jo opp mye sist, og er ganske bevisst på vekta denne gang. Men jeg ser jo for meg 10-12 kg som passelig lite.

Jeg har også sett for meg 10-15 kg, og om det blir hakket mer så er ikke det krise. har ikke sett for meg at det vil bli et stort problem, for jeg har fokus, sunt kosthold osv, og tror at det ordner seg på en måte..

Uffa, det var ikke noe snilt av svigermor! :troest: Sånne kommentarer synes jeg er unødvendig, og det kan folk heller holde for seg selv istedenfor å buse ut med det. 7kg er lite, og det anbefales jo at man legger på seg 12-16kg mener jeg å huske. Og andre igjen legger på seg det dobbelte av det igjen også.

det VAR unødvendig, selv om det nok var ment som et godt råd. Hun merket jo at jeg ble skikkelig lei meg da, og penslet fort over på noe annet (ga meg kompliment for hvor fin jeg var på håret..).. men da var skaden skjedd.

Dårlig gjort av svigermor!! :balltre:

7 kg er ikke normal vektøkning under et svangerskap. Ungen veier som regel 3-4kg + morkake på ca 1 kg og fostervann og masse annet diverse. Da er vi nesten allerede oppe i 7 kg..

Det viktigste du kan gjøre er å spise normalt, sunt og variert og trene det du orker.

Det finnes ingen fasit for hvor mye akkurat du skal gå opp. Nyt svangerskapet og lukk ørene for dumme svigermor-kommentarer. Det er ikke hun som er gravid men du :smilorange:

Håper du får en fin søndag! :nigo:

Siden dette er mitt første svangerskap, må jeg jo bare følge utvikling og instinkter, kjenne etter og prøve meg frem. Lar kroppen ordne det slik den vil tenker jeg ;) Slanke meg kan jeg gjøre etter fødsel (og amme mye ;)

God ettermiddag Aurelia, og gratulerer med 18 uker! Tida går så fort :)

Må innrømme at jeg leste dette om din svigermor tidligere, og ble skikkelig provosert, men hadde ikke tid til å svare akkurat da! Ser nå at flere har skrevet det jeg har tenkt, og dermed utbroderer jeg ikke noe heller :P

Jeg håper du klarer å "glemme" salattråkkingen, og opprettholde ditt forhold til mat og vekt! Vektøkning er noe som kommer iløpet av et svangerskap, og om du går opp 10, 15 eller 20 kg er jeg sikker på at du kommer til å være vakker uansett! (jeg snoket såvidt i treningsdagboken din, og ser at vi har ca like mål. og bare for å si det, jeg har definitivt sett for meg litt mer enn 7 kg. Det er jo et lite menneske som vokser inni oss!)

har klart å legge det bak meg nå, føler meg trygg igjen og har "tilgitt mer". I dag morges grua jeg meg omtrent til å feire jul med henne.. uff! :gjeiper: Satser på at jeg blir flott gravid ja, selv med ekstra kg og stooooor mage ;)

-----------

Takk for all støtten jenter! Det var godt å få ut litt frustrasjon! ;) Heldigvis føles det bedre nå. Jeg driter i den der 7 kg konkurransen, ser jo for meg å legge på meg iallfall 10, og gjerne en god del mer. Helt greit ;)

Hilsen en pasjonsblomst med knopp i vekst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du klarer å legge det fra deg. Unødvendig av svigermor! Et bevisst forhold til kosthold er selvsagt nødvendig, men hvor mye man går opp i svangerskapet er så individuelt.

Håper du får en fin uke! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at du er over 18 uker allerede :strix:

Dumme svigermor! 7 kg...jeg er forbi de kiloene i allefall og kunne ikke brydd meg mindre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du klarer å legge det fra deg. Unødvendig av svigermor! Et bevisst forhold til kosthold er selvsagt nødvendig, men hvor mye man går opp i svangerskapet er så individuelt.

Håper du får en fin uke! :klemmer:

Jeg ER jo uansett bevisst, men ikke fanastisk at jeg setter meg 7 kgs mål.. hehe. Uka er herlig sålangt!

HER var du ja! Endelig :duskedame:

Titt hei, her er jeg! Fant du meg ikke? :gjeiper:

Tenk at du er over 18 uker allerede :strix:

Dumme svigermor! 7 kg...jeg er forbi de kiloene i allefall og kunne ikke brydd meg mindre ;)

18 uker ja, herlig at tida flyr!!! Man får jo knapt tid til å nyte svangerskapet før man er blitt mamma.. ser jeg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duste svigermor!

Jeg la på meg 15 kg og var rimelig råflott! :fnise:

Og så gøy at det snart er UL :)

Her må jeg følge med igjen. Fikk ikke helt med meg at du hadde ny dagbok.

Men nå er jeg oppdatert igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Ekkorn ;) Flyttet inn i ny dagbok rundt 12 uker vel.. og ja.. wææææ 18 uker!! (er mer yeahhhh 18 uker egentlig). Life is awsome!!

Hyggelig med besøk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

livet er så herlig og fremtida så lys :rodmer:

Deilig kjæreste som jeg elsker

Baby i magen som jeg også elsker

Og.....

Nytt hus!!! :bolledeig:

Må vente litt til vi flytter inn, men det blir SÅÅ bra! Nå kan mai bare komme, jeg gleder meg uendelig mye :hjerte:

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, gratulerer med nytt hus!! :)

Og ignorer svigermor, hun burde lære seg å tenke før hun snakker ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...