Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Hurra for at alt er bra med lille JENTA!!! :rodmer: Så stas med Ul altså! Gleder meg så til min egen på torsdag!

Så du tydelig at det var jente eller måtte du bare stole på det de fortalte deg?

Og nydelig mage har du, og snart halvveis! Guud som tiden flyr...Syntes ikke det er lenge siden vi var sånn 6-7 uker jeg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natta :sovne: Må visst finne senga....Tullemor vokser så masse om dagen, at mammaen blir riktig så trøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille :babyjente: i magen :strix:

Jeg er glad vi hadde litt i str 50 da vi kom fra sykehuset, tulla mi var 49cm og svømte i 56! Måtte ut å kjøpe mer etter to dager hjemme, men veldig glad jeg hadde noe. Det var ikke ut å handle og titte i butikker jeg hadde mest lyst til de første 2-3 dagene...øm nedentil og kanskje er ikke ammingen helt på stell... Så jeg ville anbefalt å iallfall ha 3-4 bodyer i 50. Du kan jo evt ha noe som du kjøper like før og beholde merkelappen på, så kan du bytte de hvis de er for små eller vaske de hvis du trenger de.

62 er forresten en str. veldig mange gir gave i - så jeg ville ikke kjøpt for mye i den str.

Kos deg med shopping fremover! Det er så stas å gå å drømme og kikke i butikker. :rodmer:

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott ul! :klemmer:

Super nysgjerrig på hvor dere har kjøpt hus, jeg tror vi bor i samme by ... :lur:

Jeg rakk forresten aldri å tippe kjønn, men hadde selvfølgelig sagt jente. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner på jenta vår ;)

Fantastisk fint å få hilse mer på, se profil osv, vite at det er ei frisk jente. Nå føles det som en ordentlig baby som bor der, ikke bare et foster.

I dag er første gang jeg kjenner tydelig liv.. Har kjent endel aktivitet/småbevegelser, men idag kjenner jeg masse små spark rett og slett. (kjennes iallfall slikt ut)-

P.S: Har morkaka foran på magen, under navelen.. demper nok litt av støtene.

Sitter bare og gliser og koser meg.. det kjennes helt rått (og kitler litt) :rodmer:

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 uker!! :nigo:

Jeg lurer så fælt på om du så tydelig at det var jente eller om du bare stoler på det de sa til deg..hehe...

I morgen er det min tur ut...Skal bli sååå spennende! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 uker!! :nigo:

Jeg lurer så fælt på om du så tydelig at det var jente eller om du bare stoler på det de sa til deg..hehe...

I morgen er det min tur ut...Skal bli sååå spennende! :hjerter_rundt:

Vi så det ikke selv nei.. hun zooma ikke inn, og pekte bare litt raskt. Både sambo og jeg liksom.. hva da? ;) Så vi fikk bare stole på henne, hun hørtes ikke usikker ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så det ikke selv nei.. hun zooma ikke inn, og pekte bare litt raskt. Både sambo og jeg liksom.. hva da? ;) Så vi fikk bare stole på henne, hun hørtes ikke usikker ut.

:fnise: Ok. Man må jo bare stole på det de sier :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå stas! :rodmer: Gratulerer så mye! Vi var på UL samme dagen vi:) Vi venter også en liten frøken! Stooor stas! Morkaka mi ligger også slik til at det demper litt for følelsen av spark. Greit å få vite det også:) Min termn ble flyttet fram fem dager, så ny termin for meg er 12.mai. Herlig tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvveis! :strix: Wow, tiden har gått fort! Tenk det da, Pasjonsblomst, at nå er du snart i mål med babyprosjektet. :hjerte:

Grattis med ei lita prinsesse i magen! :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste igår at for mange er uke 20-30 de aller fineste.

Denne uka har jeg vært helt sykt trøtt - særlig etter jobb. Sånn trøtt at hele kroppen verker, nesten litt småkvalm.. slik at jeg stuper i seng. Helt dau nå, men det er jo liksom fredagskvelden!? :sjenert: Blir nok :sovne: allikevel..

Siden jeg er så trøtt, så klager jeg bittelitt.. verker overalt, type skuldre, hode, øm og "stram i magen" (muggen er hard og struttende), litt øm i korsrygg og verker litt nedover beina..

På det positive siden så er jeg utrolig lykkelig over å ha babyjenta mi i magen hos meg, og kjenne liv fra henne...

Gleder meg til i morgen, da jeg kan være lykkelig OG opplagt, alt på engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her var det mye å oppdatere seg på ja :)

Gratulerer så mye med halvveis i svangerskapet, nydelig mage og ikke minst en perfekt liten :jentebaby: i magen :hjerte:

Har ikke kjøpt noe i str 50 til lillegutt her, men det meste i str 56. Herlig å handle :Nikke:

Jeg har jo vært i fin form hele veien, men formen er fortsatt fin og jeg føler meg flott med en struttende mage :) Håper du slipper unna vondter og bare kan nyte de neste ukene :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å oppdatere seg på ja :)

Gratulerer så mye med halvveis i svangerskapet, nydelig mage og ikke minst en perfekt liten :jentebaby: i magen :hjerte:

Har ikke kjøpt noe i str 50 til lillegutt her, men det meste i str 56. Herlig å handle :Nikke:

Jeg har jo vært i fin form hele veien, men formen er fortsatt fin og jeg føler meg flott med en struttende mage :) Håper du slipper unna vondter og bare kan nyte de neste ukene :klemmer:

Takk for det :klemmer: Alt er såre vel... kjenner deilige små bevegelser nå på formiddagen. ;)

Nå har jeg endelig fått bestilt meg time hos jordmor. Valget falt på en privat klinikk som har fått svært god omtale, så det håper jeg blir bra. LIker ikke helt "energien" på de kommunale stedene, hvorfor ikke ha det litt koselig rundt oss også? Så da kan jeg glede meg til det, over nyttår ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens nedtur: kjøpt sambo samme gave som svigers, og jeg må bytte.. OG finne ny!! *angst* :eeeh:

Dagens opptur: Sushi :spise:

Kveldens form: trøtt og grinete

Titter på barnevogner på nett... mine favoritter er foreløpig

-Bugaboo Cameleon

-Brio GO

-Stokke Xplory (liker denne så godt, men ser at den kanskje ikke er den aller mest anvendelige vognen)

Hørt noe bra om bugaboo? Gleder meg til å handle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bugaboo Cameleon (og Bee :fnise:), og er godt fornøyd med den! Vi kjøpte den mest fordi den er lett (bodde da i 3. etasje uten heis), liten sammenlagt (hadde BMW 1-serie da Turnerose ble født - knøttlite bagasjerom!), pluss at den har lang bag. Jeg har egentlig ingen store innvendinger på den, vi har vært veldig fornøyde med både bagdel og sittedel. Bagen er ganske smal, men Turnerose fikk akkurat plass oppi med Frejkas pute (hoftedysplasi) - det var en lettelse! Har vinterhjul, da, det er nesten en forutsetning her i Oslo. Det eneste er forresten at den er litt kort i ryggen (sittedelen, altså) - Turnerose har vokst fra den nå, men så er hun også lang for alderen. Godt vi har bæretøy. ;) Jo, også er handlenettet under er veldig vanskelig å komme til når bagdelen er på. Men alt i alt - veldig god å trille, både med swivelhjul og vinterhjul, lett å manøvrere, gode reguleringsmuligheter, lett å løfte. Jeg har ved et par anledninger løftet hele vogna, med unge, ned korte trapper og sånt selv. :ler:

Brio Go har jeg ikke prøvd, så den kan jeg ikke uttale meg om, utover at jeg kjenner et par som har hatt både Cameleon og Go, og begge sier at de foretrekker Cameleon. Det kan sikkert være mye smak og behag, da. Stokke Xplory syntes jeg var vond å trille! Likte ikke hjulene. Det jeg også har funnet ut er at den har nokså kort brukstid - den har nemlig en maxbelastning på 15 kg totalt, så om man skal ha med stelleveske, en handlepose osv, kan ikke babyen veie allverdens. Vi vurderte denne da vi skulle ha Turnerose, men slo det ganske raskt fra oss.

Vognvalg er vanskelig! Vil anbefale deg å sette opp en liste over kriterier, så kan dere sammenligne ulike vogner med utgangspunkt i den. Og gå i butikken og prøv! Viktig at den er god å trille for både mor og far. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...