Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Må fortelle litt om det jeg tror er ligamentsmerter:

*sitter i skambein/underliv

*ømt helt nede i underlivet

*litt ubehagelig å gå - går med små skritt (nesten litt vaggende!)

*litt ubehagelig med brå bevegelser

*litt ubehagelig når jeg tisser - på slutten - trykkende følelse

(svir ikke og tror ikke det er UVI eller noe verre)

Har noen av dere det likt? Det er ikke veldig ubehagelig, mest fascinerende at kroppen min er i forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stikker her hos meg også.. og av og til kjennes det litt ut som om underlivet mitt utvides (litt som etter sex).. hehe.

kjenner det ikke hele veien, men hver dag, kanskje halvparten av dagen? Vanskelig å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Kan komme ved brå bevegelser eller bare sånn uprovosert, men det er ikke vondt å gå eller noe og varer bare et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette kan høres ut som begynnende bekkenløsning. Ligamentsmertene jeg kjente, var stikkende smerter som kom fort og gikk fort, og de satt som regel på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette kan høres ut som begynnende bekkenløsning. Ligamentsmertene jeg kjente, var stikkende smerter som kom fort og gikk fort, og de satt som regel på sidene.

Først tenkte jeg: neeeeii.. er jo ikke bekkenet dette. Trodde at bekkensmerter var korsrygg/rumpe, og nedover lårene. Ikke i underlivet/lysk.

Men søkte litt, og fant endel som hadde begynnende bekkensmerter i skambeinet/symfysen. tror det er det jeg har. Kjenner også litt om jeg tar beina fra hverandre, særlig den ene foten. Hmm..

Så du har kanskje rett Trekkoppfuglen!

..

Så magen bevege seg idag når hun sparka :rodmer: Kult!!

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysio hjalp meg veldig da jeg hadde bekkenløsning med førstemann. Da begynte det forøvrig som du beskriver. Ble aldri kjempe plaget, men særlig godt er det jo ikke. Kanskje du kan høre med legen din neste gang du skal dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det som skrives over her.. Var akkurat slit bekkenproblemene mine begynte også :sjenert:

Får håpe du slipper unna de værste problemene, det er über-kjipt å omtrent ikke komme seg ut av senga osv.. :kjefte: Jeg slappet av de dagene det var som værst og holdt det i sjakk på den måten. Etter fødselen har jeg ikke kjent noe som helst *gudskjelov*

Følger spent med videre her :nigo:

:klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan utviklet så bekkenproblemene seg? hvile og evnt fysioterapibehandling som kan hjelpe mot?

Kjenner det litt om natta også, noe vanskelig med gode liggestillinger.. og litt ut av senga (men ikke verre enn at det går helt fint). Håper det ikke blir mye verre, bare..

helg :rodmer: Trøtt :sovne: Slet meg ut i går med lang jobbdag, shopping og rydding i huset.. Har begynt å rydde vekk i esker osv, og klargjøre leilighet for salg. Når jeg la meg verka bekken og korsrygg. Ikke bare lett å si nei, og ta det med ro heller...

og på jobb går det jo i hundre..(jeg er sååå flink ; -til å jobbe og stå på iallfall). Nå må jeg bli bittelitt flinkere til å hvile jevnlig..

Mye aktivitet i magen også, og innimellom skikkelig stinn av luft (go away please) og ofte ganske øm, særlig nederste del... stryker over magen hele veien :gravid: , men er litt var for at tom sambo skal ta på den (for at det skal være ømt og ubegelig.. liker jo at han koser med den altså)

God helg til dere jenter! Enten dere skal jobbe eller ikke.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo bekkensmerter primært i korsrygg og nedover rompa, men også i skambeinet. Det er helst det jeg våkner av om natta, hvis jeg skal snu meg og sprer beina, så stikker det til. Har fått behandling hos naprapat, men det som hjelper mest er å være i ro, dessverre.

Så artig å se sparkene fra utsiden! :biggrin: Jeg koser meg med de små "ploppene" i magen, og samboeren er veeldig utålmodig på at han også skal få kjenne det.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fart her i pasjonshjemmet.. ;) rydder og pakker og kaver rundt. Artig igrunn, er så digg å se frem til ny bolig, vår og baby..:)

Sånn utenom så har jeg absolutt blitt "mer gravid" om dagen.. magen vokser, vekta stiger, bekkenet verker mer enn før, jeg må ta oftere pauser enn før, og hormonene er noe verre enn før... Og igår fikk jeg heeeelt angst av 3 små striper på magen, som ser ut som om jeg hadde klort meg litt. er enda usikker, men det KAN være strekkmerker. *Vik fra meg* :sinnatagg:

Så liver er nå ganske godt om dagen, til tross for litt opp og ned humør og energi.. ;):gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fart her i pasjonshjemmet.. ;) rydder og pakker og kaver rundt. Artig igrunn, er så digg å se frem til ny bolig, vår og baby..:)

Sånn utenom så har jeg absolutt blitt "mer gravid" om dagen.. magen vokser, vekta stiger, bekkenet verker mer enn før, jeg må ta oftere pauser enn før, og hormonene er noe verre enn før... Og igår fikk jeg heeeelt angst av 3 små striper på magen, som ser ut som om jeg hadde klort meg litt. er enda usikker, men det KAN være strekkmerker. *Vik fra meg* :sinnatagg:

Så liver er nå ganske godt om dagen, til tross for litt opp og ned humør og energi.. ;):gravid:

Så herlig med så mye nytt i livet deres!! Dette må da bli et fantastisk år? :lur:

Ja, det er liksom i ukene framover at man virkelig skal få kjenne på at man er gravid.. Også satser vi på at "kloremerkene" er noe annet enn strekkmerker, og hvis ikke, så må man bare godta det selv om det er kjedelig... Venter bare på at strekkmerker skal poppe opp på min kropp også..jeg får det veldig lett, desverre...

Håper du slipper unna de verste bekkenplagene da.. Vil tro at det er skikkelig fælt.. Hvordan føles det egentlig? Jeg er redd jeg begynner å få litt selv, men er så usikker for det skjer jo så mye rart med kroppen hele tiden....

Håper du har en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Titter innom :vinke:

Anbefaler å sette av litt tid innimellom slagene til litt hvile ja :fnise: (selv om det er enklere sagt enn gjort...)

Håpe klorene forsvinner... Her kom "flotte" merker 3 dg før fødsel :sjenert: Var nok meant to be :gjeiper:

Gleder meg til å følge deg videre mot målet :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her går livet sin gang som gravid.. savner det nesten litt :rodmer:

Jeg så litt i min egen dagbok nå og så du hadde skrevet da jeg var prøver. Så da rotet jeg meg inn i din gravidbok, nyskjerrig som jeg er :fnise:

Da jeg slet med bekkenet hadde jeg mest smerter i underlivet og symfysen. Jeg fikk behandling hos fysio som masserte. Det beste er egentlig å hvile.. og hvile.. og hvile litt til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her går livet sin gang som gravid.. savner det nesten litt :rodmer:

Jeg så litt i min egen dagbok nå og så du hadde skrevet da jeg var prøver. Så da rotet jeg meg inn i din gravidbok, nyskjerrig som jeg er :fnise:

Da jeg slet med bekkenet hadde jeg mest smerter i underlivet og symfysen. Jeg fikk behandling hos fysio som masserte. Det beste er egentlig å hvile.. og hvile.. og hvile litt til! :)

hei Bea ;) Koselig!

Må jo nesten spørre.. er det underlivsmassasje? :gjeiper:

Hilsen ei som har begynt å vagge litt.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Titter innom :vinke:

Anbefaler å sette av litt tid innimellom slagene til litt hvile ja :fnise: (selv om det er enklere sagt enn gjort...)

Håpe klorene forsvinner... Her kom "flotte" merker 3 dg før fødsel :sjenert: Var nok meant to be :gjeiper:

Gleder meg til å følge deg videre mot målet :rodmer:

Klorene har faktisk forsvunnet.. tror jeg var heldig og at det faktisk var kloremerker. Antar at magen kanskje klør litt om natta? Det satt en støkker i meg uansett, jeg bryr meg mer om fin hud enn om en perfekt, stram kropp. Men vi nå se hvordan det utarter seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha jeg skjønner at du spør! Nei, var ikke det.. skuffa?? :skratte:

Skulle jo tro de masserte der problemet lå ja. Men er vel heller glad til, det får nå være måte på! Pluss au akkurat nå...

:gjeiper: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*irritert*

bestilte time hos fastlegen nå, via internettside. Wow, så flott at man slipper å sitte "timevis" i telefonkø. Så får jeg sms om time, og er da satt opp med en annen lege enn min fastlege.

Burde ikke jeg informeres om han er på ferie, har pappapermisjon eller lignende? Eller hva som iallverden har skjedd siden jeg ikke har fått fastlegen min.

Hva er greiene med fastlege når de plutselig kan sette deg opp hos andre?

Nå må jeg nesten ringe inn og spørre.. synes det er et prinsipp at jeg har en lege å forholde meg til, med trygghet og tillitt osv. I det minste ønsker jeg informasjon ved endringer. Er jeg vanskelig? Personlig synes jeg legekontor osv er vanskeligere enn kundene.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...