Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Håper du fikk sove noe mer i natt :)

Nyt frihelgen. Spennende med strikketøy da :) Noe spesielt du tenker å lage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig med helg, fikk virkelig lada batteriene. Noe hormonbombe i går igjen, men det hører visst med nå om dagen.

Fikk handla strikketøy på lørdag, og nå har jeg allerede strikket 2 nøster - på et rosa(lilla) Mor Signe teppe. *Stolt* Har 6 nøster, så er jo da 1/3 ferdig allerede. Ble ikke så "hullete" og luftig som forventet, men ganske så fint for det.

Gleder meg allerede til å begynne på neste prosjekt. Lyst til å strikke en hel enkel liten kjole.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har fått strikket en god den skjerfet :jepp: Hvilket garn bruker du? Jeg er helt forelsket i Dale sin babyull og Drops sin Baby Merino om dagen.

Jeg strikket en kjole jeg fant opskrift på hos garnstudio som var veldig grei å forstå seg på. Kan linke til den når jeg kommer i nærheten av en pc ;)

Håper du får en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har fått strikket en god den skjerfet :jepp: Hvilket garn bruker du? Jeg er helt forelsket i Dale sin babyull og Drops sin Baby Merino om dagen.

Jeg strikket en kjole jeg fant opskrift på hos garnstudio som var veldig grei å forstå seg på. Kan linke til den når jeg kommer i nærheten av en pc ;)

Håper du får en fin dag :klemmer:

Ble jo helt hekta, er så gøy å se verket stride frem! benytter Drops Merino Extra fine, ganske mykt og godt ;) Flott om du får lagt ut link på den kjolen, trenger noe enkelt!

fin dag til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo helt hekta, er så gøy å se verket stride frem! benytter Drops Merino Extra fine, ganske mykt og godt ;) Flott om du får lagt ut link på den kjolen, trenger noe enkelt!

fin dag til deg også!

Det garnet er helt herlig også :jepp: Mamma har nettopp strikket et sett til førkna i en flott rosa/lilla farge, og det ble utrolig godt og mykt :hjerte:

Her er kjolen jeg har strikket :) Tok en ukes tid og så var den ferdig, så det går fort unna selv om det er små pinner ;)

Ellers ser denne kjolen ut til å være lett og grei å strikke også :jepp: Gratis oppskrift er som pdf så trenger ikke å kjøpe den sammen med garn derfra :)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Ellers ser denne kjolen ut til å være lett og grei å strikke også :jepp: Gratis oppskrift er som pdf så trenger ikke å kjøpe den sammen med garn derfra :)

Så fin kjole!! Kan man ha kjole på en gutt? :fnise:

Holder på med mitt første teppe ennå, jeg.. Begynte på det i uke 5 eller noe.. :daane: Det tar jo så innmari lang tid. Er omtrent halvveis nå og har regnet ut at jeg kommer til å bruke 11 kvelder til om jeg klarer å strikke minst en time hver dag.

men det blir fint, da! Strikker i lavendel baby merino. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Garnet som oftest brukes til Mor Signe-teppet er nok en del tynnere enn Merino Extra Fine fra Drops, så det er nok grunnen til at det ikke ble så luftig som du hadde sett for deg. Men det høres herlig ut med et litt tykt merinoteppe! :rodmer: Også går det mye fortere å strikke. :fnise: (Jeg har brukt Drops-alpakka til Mor Signe, og de blir sånn helseteppe-aktige.)

Lillesøsterkjolen er veldig grei å strikke. :jepp: Den kan sikkert lett lages om til vest, Alabama, hvis du strikker bærestykket etter oppskriften, men lar være å øke i sidene nedover, samt strikker den litt kortere? Ellers er denne litt lignende, og også veldig enkel og grei å strikke. Ikke voldsomt dyrt mønster, heller, selv om det såklart er litt dyrere enn gratis. ;) (Det er veldig lett å lære seg å strikke "på engelsk", forøvrig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tykt og godt, pssser nok bra til høst og vinter. Skal kjøpe 2 nøster til, så får jeg ca 100 x 100 cm teppe. Skal strikke et luftig mor Signe til sommeren. Tenkte da baby merino, alpaca eller alpaca-silk. Hva anbefaler dere. Og hvor mange nøster til et litt stort teppe? Tar det lengre tid m tynnere garn? Trodde det ble mer luft bare...

Begynte å hylgrine idag da jeg hørte om en gutt på 1 måned som døde idag. Knuste foreldre :tristbla: så grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Den kan sikkert lett lages om til vest, Alabama, hvis du strikker bærestykket etter oppskriften, men lar være å øke i sidene nedover, samt strikker den litt kortere? Ellers er denne litt lignende, og også veldig enkel og grei å strikke.

Den var også fin! Men kanskje jeg kan lage den om kjolen til vest. Ellers var jo denne også fin:

http://www.torafrosethdesign.no/Byssanlull_norsk.html

Blir tykt og godt, pssser nok bra til høst og vinter. Skal kjøpe 2 nøster til, så får jeg ca 100 x 100 cm teppe. Skal strikke et luftig mor Signe til sommeren. Tenkte da baby merino, alpaca eller alpaca-silk. Hva anbefaler dere. Og hvor mange nøster til et litt stort teppe? Tar det lengre tid m tynnere garn? Trodde det ble mer luft bare...

Begynte å hylgrine idag da jeg hørte om en gutt på 1 måned som døde idag. Knuste foreldre :tristbla: så grusomt!

Jeg trodde at det både ble mer luftig og tok lengre tid med tynnere garn, men det kommer vel an på pinnestørrelsen også. :klo:

Uff, så trist med babyen! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med Mor Signe teppe 1: Alt gikk såre vel helt til slutten, da jeg så jeg hadde gjort noe feil med fellingen (fellet dobbelt så raskt som jeg burde)-slik at teppet fikk en ikke kvadratisk, rar form. Jaja, det får være prøvekluten.

Igang med Mor Signe teppe 2, denne gang i luftig naturhvit Alapakka stil. (Drops Alpakka garn) :rodmer: Gøy å strikke!

Ellers vokser magen villig vekk.. Ikke så lett å se utvikling fra uke til uke, men. Kjenner den blir tyngre ialfall. Føler at bekkenbunnen ikke klarer å stabilisere lenger, og har har blitt litt hoven i underlivet med følelse av press. Litt ubehagelig synes jeg. Trener nå bekkenbunnen for harde livet, livredd for å ende opp med inkontinesproblemer osv.

Magen er litt "i veien" etterhvert med sko osv, blir litt pusting og stønning.. hehe. Og jeg må sitte og ligge oftere, kjenner at "blodtrykket" går sakte oppover i beina etterhvert. Skal det mye til for å få blodpropp? Bør vi vurdere støttestrømper kanskje?

Legetime og 28 ukers kontroll i morgen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da! Du må gjerne legge ut bilde av det du lager! :jepp:

Støttestrømper skal visstnok være gull for oss gravide...Vurderer å gå til anskaffelse av det selv.

Spennende med 28 ukers kontroll!! Nå går det fort til du snart er i mål!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bommet på fellingen av et sånn mor signe teppe :lete: Holder på med nr 2 nå og det blir nok bedre :)

Tenk at du er 28 uker! Herlig :)

Lykke til hos legen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt vel både med meg og babyen. Magemålet ble målt rett under snittet idag (men godt innenfor blått felt). fint blodtrykk osv.

nesten så jeg følte det ikke var noe vits å gå...

Nyyydelig vær, og jeg sitter og holder på å sovne på jobb..

LIte motiverende å sitte inne med blå himmel og sol ute, og så mye spennende ting å finne på utenom jobb. Lyst å dra og handle støttestrømper og nye bh-er. Bh-ene mine gnager nå, særlig rundt brystet, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe 2 ammebh-er. http://ammebutikken.no/produkt/36/bravado-amme-bh-seamless.aspx?gclid=CMLxgL7ri64CFeRXmAodhnZ95A Har prøvd denne, den var skikkelig myk og behagelig.

*drømmer seg litt bort til shopping og strikketøy og annet kos*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 uker :strix: Er ikke det begynnelsen på tredje trimester?

Herlig å drømme seg litt bort i shopping og strikking selv om det er på jobb ;) Skulle gjerne vært en tur ute i solen jeg også :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig fått det for meg at 27+0 var starten på 3. trimester, men det er kanskje 28+0 som er det? Statig like forvirrende..

Tror uansett at jeg er inne i siste fasen nå :rodmer:

Tida går så fort, og jeg gleder meg til det som kommer

bare en halvtime igjen av arbeidsdagen nå snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart inni den siste fasen ja, tenk det :rodmer:

Tiden går så fort og jeg kan ikke fatte at jeg allerede er det som kalles høygravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I kveld har jeg vært på pilates, deilig! Og bestilt 2 stk amme bh fra bravado, samt soveskinn fra kaiser. De bh ene tror jeg vil passe godt nå og også utover i Amming. M passer f.eks opp til 75 e eller 85 c osv. Håper soveskinnet er mykt og deilig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...