Gå til innhold

Flere metal-rock fans der ute?


corrado

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt! Ikke glem meg ;D

Jeg er først blodfan av hardrock bandet Skillet, da. Jeg har sett dem live konsert, har Cd'er av dem, har møtt hele bandet, signaturen deres og bilde meg meg sammen med dem- jeg kaller meg ekte fan. Jeg er jo også storfan av mange andre band, som Depeche Mode, System of A Down, Iron Maiden, Megadeth, Aeromsmith, The Blackout, Three Days Grace, Avenged Sevenfold, Sum 41, Drowning Pool, Nirvana, Korn, Pink Floyd, Flipsyde, Treat, We The Kings, Queen, Limp Bizkit, Asian Dub foundation, Pat Benatar, Red Hot Chilli Peppers, Crush 40, Metallica, Guns N' Roses, Hysterica, Ozzy Osbourne, Airbourne, Black Sabbath, Judas Priest, AC/DC og sikkert mye mer også ^.^

Men Skillet er best ;D Favoritt låt er ALTFOR vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, sireee! Hører på følgende:

Darkthrone ( gammel )

Emperor

Burzum ( gammel )

Mayhem ( gammel )

Manes

Akercocke

Craft

Lifelover

Deathspell Omega

Blut Aus Nord

Slayer ( gammel )

W.A.S.P. ( gammel )

Leviathan

Desultory( gammel )

Dødheimsgard

Ved Buens Ende

Entombed ( gammel )

Samael ( gammel )

Autopsy

Abscess

Deicide ( gammel )

Morbid Angel ( gammel )

Death

Thorns

Satyricon ( gammel )

Immortal ( gammel )

Devil Doll

Opeth

Necrophagia

Dissection ( gammel )

Iron Maiden

My Dying Bride

Anathema

Cannibal Corpse ( gammel )

Bloodline

Alfa Obscura

Virus

Arcturus

Aura Noir

Bergraven

Shining ( svensk )

Bethlehem

Carcass

Carpathian Forest

Celestial Season ( gammel )

Cemetary ( gammel )

Cradle Of Filth ( gammel )

Cult Of Luna

Edge Of Sanity

Enochian Crescent ( gammel )

Enslaved ( gammel )

Gehenna

Obituary ( gammel )

Amorphis ( gammel )

Shape Of Despair

Taake

Immolation

Gorefest

Infestus

Beherit

Katatonia

Khold

Krohm

Kvist

Nidingr

Primordial

Skål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Yes, sireee! Hører på følgende:

Darkthrone ( gammel )

Emperor

Burzum ( gammel )

Mayhem ( gammel )

Manes

Akercocke

Craft

Lifelover

Deathspell Omega

Blut Aus Nord

Slayer ( gammel )

W.A.S.P. ( gammel )

Leviathan

Desultory( gammel )

Dødheimsgard

Ved Buens Ende

Entombed ( gammel )

Samael ( gammel )

Autopsy

Abscess

Deicide ( gammel )

Morbid Angel

Death

Thorns

Satyricon

Immortal ( gammel )

Devil Doll

Opeth

Necrophagia

Dissection ( gammel )

Iron Maiden

My Dying Bride

Anathema

Cannibal Corpse -4 første album ( gammel )

Bloodline

Alfa Obscura

Virus

Arcturus

Aura Noir

Bergraven

Shining ( svensk )

Bethlehem

Carcass

Carpathian Forest

Celestial Season ( gammel )

Cemetary ( gammel )

Cradle Of Filth ( gammel )

Cult Of Luna

Edge Of Sanity

Enochian Crescent ( gammel )

Enslaved ( gammel )

Gehenna

Obituary ( gammel )

Amorphis ( gammel )

Shape Of Despair

Taake

Immolation

Gorefest

Infestus

Beherit

Katatonia

Khold

Krohm

Kvist

Nidingr

Primordial

Skål!

+

Tsjuder

Krypt

1349

Urgehal

Ulver

Gorelord

Coffins

Behexen

Morbid

Gorgoroth

Bathory, første 4 album

Impaled Nazarene

Wurdulak

Massacre

Behemoth, noe.

Djevel

Ljå

Ancient

Undergang

Xasthur

Sodom

Kreator

Venom

Blasphemy

Dismember

Graveyard

Den saakaldte

Marduk

Ondskapt

-

orker ikke DM med bare tusen blast beats, og gutterale vokaler. ugh.

Endret av Skitten pique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også god musikk ;) Ikke videre fan av death metal, men metal ja, i høyeste grad. Selv om litt god, gammeldags rock er mitt hjerte nærmest.

Flere som skal på Sabbath? Herrejemini som jeg gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+

Tsjuder

Krypt

1349

Urgehal

Ulver

Gorelord

Coffins

Behexen

Morbid

Gorgoroth

Bathory, første 4 album

Impaled Nazarene

Wurdulak

Massacre

Behemoth, noe.

Djevel

Ljå

Ancient

Undergang

Xasthur

Sodom

Kreator

Venom

Blasphemy

Dismember

Graveyard

Den saakaldte

Marduk

Ondskapt

-

orker ikke DM med bare tusen blast beats, og gutterale vokaler. ugh.

Av de du nevnte her så elsker jeg Gorgoroths "Pentagram" og "A Sorcery Written In Blood" ( bandet hadde på disse utgivelsene sin storhetstid etter min mening, nådde liksom aldri opp til de høyder siden ).

Alle Ulvers album, borsett ifra Nattens Madrigal ( Svidd Neger har jeg forresten ikke fått hørt ennå )

Bathorys "Under The Sign Of The Black Mark" må selvfølgelig nevnes! Fantastisk plate! En nærmest utilgivelig forglemmelse fra sist liste...

Kreator: "Pleasure to Kill" og "Coma of Souls."

Venom har jo noen gromlåter her og der ( Favoritten må være In League With Satan ), men helhetlig sett ikke så minneverdig materiale...

Ikke mye minneverdig death metal nå om dagen, men synes absolutt at noen av de gamle bandene har mye knask å by på.

Endret av Maldoror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, Bergtatt slår glatt Nattens Madrigal! Men det var unødvendig å nevne de andre Ulver-utgivelsene, ser den, he, he.

Har Execrations nyeste, bra plate det, et av de hederlige unntakene i en jungel av anonym dritt.

Sjekket ut de andre linkene du postet; kjedelige greier, ga ikke akkurat mersmak. Men takker for tipset iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carpathian Forest og gammelt Darkthrone? ;)

Ikke noe jeg har i samlinga selv, men holder ut et par konserter om jeg må. Og det må jeg avogtil. Gammelt Samael gir meg litt for mange fylleassosiasjoner til at jeg klarer høre på det lengre. King Diamond! Tenker liksom bare på bestemorlåta.

Har så mange tenåringsassosiasjoner til de forslagene der at det er skummelt. Digget My Dying Bride, nå vil jeg helst ikke vedkjenne meg det bortsett fra at jeg kan være tilbøyelig til å høre på et låt fra the angel and the dark river.

Thorns er litt gøy - spesielt World Playground Deceit.

Maldoror - du har oppsummert det meste jeg har reket og gått på fra tenår og opp til nå, men nå som jeg er gammal går jeg helst på en akustisk konsert med Anathema, Meshuggah eller tja...har høye håp om at Cobolt 60 skal spille litt. Tror hvertfall de holder på med ny plate. Om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Introen til In League with Satan er det beste med hele sangen, ellers er den for kjedelig for meg. xp

Jeg synes personlig at 84'-Bathory og Blood fire death slår Under the sign of the black mark.

Taake - Nattestid Ser porten vid VII : http://www.youtube.com/watch?v=LI1mpTSYSaw

Hele plata er fantastisk.

Ungergang er et kult dansk DM-band. :

Left Hand Path-skiva til Entombed må nevnes.

Og tol cormpt norz norz skiva til Impaled Nazarene. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sterkt uenig med deg der skitten pique, synes Under The Sign Of The Black Mark slår de platene ned i støvleskaftene, oh yessireee!!

Første Taake er glimrende, men min absolutte favoritt er Bjørgvin. Ørjan og gjengen har egentlig ikke lagd noe siden som overgår den brilliansen de ( eller rettere sagt han ) oppviste på den utgivelsen.

Hva synes du om at bandet er nominert til Spellemannen da?:)

Foretrekker faktisk Clandestine, men Left Hand Path låten er uten tvil den beste de har lagd, og en av de feteste death metal låter noensinne.

Impaled Nazarene plata er meget bra ja, enig med herren der!! Synd at det gikk nedoverbakke etter den lille genistreken.

Hva med Beherits "Drawing Down The Moon"? Fantastisk plate!

Skal få sjekket ut Ungergang.

Skål!

Endret av Maldoror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

Er sterkt uenig med deg der skitten pique, synes Under The Sign Of The Black Mark slår de platene ned i støvleskaftene, oh yessireee!!

Det får du lov til å synes, vet du. ;)

Første Taake er glimrende, men min absolutte favoritt er Bjørgvin. Ørjan og gjengen har egentlig ikke lagd noe siden som overgår den brilliansen de ( eller rettere sagt han ) oppviste på den utgivelsen.

Hva synes du om at bandet er nominert til Spellemannen da?:)

Jeg synes og tror det må være bra for dem. Selv mener jeg at det ikke trenger være så populært men mer underground. Bryr meg ikke så mye om priser etc. :gjeiper:

Foretrekker faktisk Clandestine, men Left Hand Path låten er uten tvil den beste de har lagd, og en av de feteste death metal låter noensinne.

Left hand path. :tommelopp:

Impaled Nazarene plata er meget bra ja, enig med herren der!! Synd at det gikk nedoverbakke etter den lille genistreken.

For meg slutter storhetstiden deres etter Ugra Karma. Kvalitetsmusikk det og, altså. :kul:

Hva med Beherits "Drawing Down The Moon"? Fantastisk plate!

Skal få sjekket ut Ungergang.

Beherit lager tidvis god musikk - synes Engram var et meget godt forsøk.

Eller så kan vi jo alltid høre på litt god DM av Coffins da;

TNBM \m/

Endret av Skitten pique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NerdMedSverd

Beherit tidvis god musikk? The Oath og Drowning er noen av de beste bm skivene noensinne. Hørt Von forresten? Bra greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skitten pique

nei - dersom vi skulle nevnt alle verdens metal-band hadde det tatt tid. :gjeiper:

Endret av Skitten pique
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nei - dersom vi skulle nevnt alle verdens metal-band hadde det tatt tid. :gjeiper:

Ehm, men er da mange sider med oppramsing her. Og blant mange andre band er Vreid en av mine favoritter. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vreid liker jeg godt i moderate doser [1]. Den skiva deres som har snurret desidert flest ganger er I Krig, og det har antakelig en sammenheng med at de ikke har skrevet tekstene selv men lånt dem fra en ordentlig poet: http://no.wikipedia.org/wiki/Gunnar_Reiss-Andersen

[1] Mens Windir var rimelig sjef, og jeg var heldig nok til å få sett dem live før Valfar frøys i hjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...