Gå til innhold

Flere metal-rock fans der ute?


corrado

Anbefalte innlegg

Flere som følger med på Tungrockens historie som sendes både på NRK og SVT i disse dager, da? Ganske så underholdende og mye mimring. :popcorn:

¨

Jepp, men mest fordi jeg synes filmen hans var gøyal.

Programmet kunne gjerne vært enda mer nerdete for min del ;)

Ellers hørte jeg bl.a Årabrot igår på by:Larm, likte det ikke selv - men kan jo legge ut en link fordiom da jeg tror endel andre vil like det:

Ellers fikk jeg det for øret at Gojira og Mastodon + et band til(? om jeg husker riktig?) skal spille i Bergen i sommer.....der vil jeg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gorgonzola

Flere som følger med på Tungrockens historie som sendes både på NRK og SVT i disse dager, da? Ganske så underholdende og mye mimring. :popcorn:

Jepp. Kjempeprogram. Kvalitets TV.

......Ellers fikk jeg det for øret at Gojira og Mastodon + et band til(? om jeg husker riktig?) skal spille i Bergen i sommer.....der vil jeg! :jepp:

Slayer er det siste bandet. Et musikalsk trekløver som definitivt er verdt turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Kan vel melde meg inn her jeg også :)

Har hørt på metal i mange år,og begynte i goth greiene som mange gjør.Kan høre på noen av bandene enda,men etter en stund ble jeg litt lei.

Liker egentlig ganske mye,men gidder ikke å liste opp alle her.Noen av de jeg liker godt er(bare for å nevne noen):Enslaved,Gojira,Morbid Angel,Death,Obituary,Arcturus,Sleepy time gorilla museum,Blood red throne,Vehemence,Mayhem,As blood runs black,Obscura,Windir,Peccatum,Vintersorg,Primordial.

I tillegg hører jeg på rock,prog og div. annet:Led Zeppelin,The doors,Pearl Jam,Rainbow(med Dio of course),Black sabbath,Paatos,Porcupine tree,Anekdoten,A perfect circle osv.

Merker at smaken har blitt "særere" med årene,skal litt til før jeg syns et band er bra nå i forhold til før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kjempeprogram. Kvalitets TV.

Slayer er det siste bandet. Et musikalsk trekløver som definitivt er verdt turen.

Å herrejesus. Der skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gorgonzola

Å herrejesus. Der skal jeg!

Date?? :sjarmor: :gjeiper:

Sånn uskyldig en mener jeg............. metalprat og skål :skaal: og hilse på samboern og sånne greier :question:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest norah

Date?? :sjarmor: :gjeiper:

Sånn uskyldig en mener jeg............. metalprat og skål :skaal: og hilse på samboern og sånne greier :question:

Sent men godt: ja til skål i Bergen :regn:

Ser nøyaktig ut som legodama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

mitt favorittband: Epica!Min lenke

Symfonisk metall er min favorittsjanger, helst med litt ekstra death eller black metall blandet inn (ikke særlig begeistret over alt for MTV-vennelig symfoniske "metall" band :nei: ) Ellers hører jeg på alt fra gammel, treig doommetal til blackmetal. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd

Rart at du missliker "MTV-metal" og poster Epica som favorittband. Det er hvertfall et band jeg ser på som i den gata.

Selv er jeg ikke spesielt begeistret for symfonisk metal, alt for mye ræl i den sjangeren. Skal sies at Emperor og Limbonic Art har gitt ut noen bra skiver alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til mai :kul: Skal bo på flott hotell å pleie forholdet til min kjæreste og rocke huet av meg på Metallica konsert!!!! :digge: Lytter til The black album og forbereder meg :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at du missliker "MTV-metal" og poster Epica som favorittband. Det er hvertfall et band jeg ser på som i den gata.

hørte du engang på sangen som jeg linket til? Kan du se for deg mtv spille en sang på over 13 min engang?

Epica er ikke mtv materiale. Jeg tror dette er en vanlig oppfatning blant metalheads, at all symfonisk metall (og spesielt med kvinnelig vokal) er såkalt mtv-materiale.

Epica spiller symfonisk metall, men de blander også veldig ofte med både death, progressiv og tilogmed blak metal. De spiller mye tyngere musikk enn både Nightwish og Within Temptation og har dessuten growl-vokal i nesten hver sang. Jeg anbefaler ikke å sjekke ut Epica sine singler, de representere hverken bandet eller plata godt(er vel sanger som skal trekke til et større publikum), men sjekk heller ut platene de har kommet med.

Det jeg ikke liker, er band som har gått fra å være veldig bra til "pop"metall. Da kan vel Within Temptation nevnes, og Nightwish er vel også ganske nært. Så ja, det finnes mye ræl i sjangeren, men det gjør det vel i alle sjangere og?

Men her kan du jo få en smakebit på "mtv"metall:

og

Endret av Ivana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungrockens historie er et genialt program. Enig i at det kunne vært enda mer nerdete, men det er likevel veldig bra. :tommelsmil:

Selv hører jeg mest på gammel tungrock (Priest, Kiss, Dio, AC/DC bl.a.), trashmetal (Metallica, Megadeth, Anthrax), samt at In Flames er en stor favoritt. Dvs. In Flames slik de var t.o.m. Reroute to Remain, de nyere platene deres treffer ikke meg. Hammerfall og Nightwish hører jeg også noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hard Ride

Har ikke ord for hvor mye jeg gleder meg til mai :kul: Skal bo på flott hotell å pleie forholdet til min kjæreste og rocke huet av meg på Metallica konsert!!!! :digge: Lytter til The black album og forbereder meg :digge:

Jeg forbereder meg nesten motsatt, black album er det albumet jeg har hørt mest på siden jeg var ung og oppdaget metal, så jeg hører ikke på black album, for at jeg ikke skal gå lei før konserten hehe.

Uansett blir det morro å se dem live, har ikke gjort det før, og da jeg fant ut at de skulle spille black album ble jeg enda mer gira :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på Metallica i mai, og er litt ambivalent til at de skal spille Black Album. Et fantastisk album, for all del, men jeg er redd for at jeg kommer til å savne en del av sangene de alltid spiller på konsert (har blitt noen konserter på meg de siste årene...) som ikke er på Black Album. Jaja, de utelater vel uansett ikke One og Master of Puppets? *krysser fingre*

Men gleder seg? Ja, så klart! :strix:

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer sikkert til å spille noen sanger som ikke er på albumet også, håper jeg... Har aldri vært på konsert med dem før jeg så jeg gleder meg så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Black album er vel det albumet jeg har hørt mest på jeg også men så syns jeg at det er det beste albumet å da :jepp: Har vært stor fan av Metallica i 10 år nå og er enda ikke lei av noe av musikken deres... * GLEDE *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hard Ride

Jeg tror også de får smekka noen av de andre klassikerne inn på set-lista, det blir sikkert mer enn bare black album.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Det jeg ikke liker, er band som har gått fra å være veldig bra til "pop"metall. Da kan vel Within Temptation nevnes, og Nightwish er vel også ganske nært. Så ja, det finnes mye ræl i sjangeren, men det gjør det vel i alle sjangere og?

Nå ble jeg inspirert til å høre på gode gamle Mother Earth igjen :rodmer:

Fy så dårlige de har blitt nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...