Gå til innhold

Flere metal-rock fans der ute?


corrado

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest NerdMedSverd2

Ey, du som har en fetish for Finsk musikk, nye albumet til Behexen er ute på spotify. Verdt å høre, jeg synes hvertfall det er helt topp. HER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månedens tips fra meg er amerikanske Panopticon, spesielt det nyeste albumet Kentucky. Black metal / bluegrass-konseptalbum om kullgruveindustrien og arbeiderrørsla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest + Carnage +

:danse:

Er du into tape/lp trading? Har en del utgivelser jeg er på jakt etter.

Har ingen tapes. Har noen Demo CD'er limited 15 copies og 30 copies, CD'er og under 10 LPer. Har en first press AC/DC, the Ramones og REM som bare støver vekk som jeg har fått en gang. Pluss en Tsjuder-LP et par Mayhem LPer, Emperor, noen Impaled Nazarene mini-LPs, og..la meg se. et Coffins 4xLP box set. Lenge siden jeg har kjøpt noe musikk nå.

Tror ikke jeg har det du er ute etter. :)

Endret av + Carnage +
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Badabump!

Ble eksponert for bl.a.Kiss i veldig unge år, noe som nok la grunnlaget for å kunne verdsette Iron Maiden da jeg var 7. Vokste opp med de vanlige store heavy metal / hard rock bandene fra 80-tallet, etterhvert også noe punk, og litt elektronisk.. Grei ballast for å kunne like noe industrial.

Etterhvert ble det også svartmetall i samlingen min. Hører på en del annet også, faktisk mest annet nå for tiden. Ble litt matlei. Tenkte å prøve meg på ramse opp et representativt utvalg, men det stoppet litt opp gitt, så fuck it. Blir litt hipp som happ med noen tilfeldigheter istedet

Er ikke glad i dødmetall, men jeg gjør ett unntak for Monolith Deathcult.

Kan seriøst ikke fordra Dream Theater.

Elsker Mysticum - "Black Magic Mushroom".

Manowar har sine kvaliteter, selv om det er lenge siden de ble spilt noe nevneverdig hjemme hos meg.

Det svinger av Windir og Finntroll.

Ministry har noen herlige låter og covre.

Tysk bartemetall med hockeysveis, har vært der også.

Nokturnal Mortum, fordi jeg lar ikke politisk korrekthet hindre meg i å like god musikk.

Dessuten har jeg også sansen for Clawfinger, så da burde det gå opp i opp.

Fear Factory - "Fear Is The Mind Killer" EP'en er bare digg!

Siste skiva til Shotgun Messiah, "Violent New Breed" var forut sin tid.

Immortal!!

Sentenced gjorde melankolien mørkere.

Mobile Mob Freakshow - "Gatecrasher"

Tömmermenn - "Sorte Menn"

*vekke tråd til live*

Jeg har nylig oppdaget at det finnes flere band med kvinnelig growler enn Arch Enemy der ute!

Som f.eks The Agonist, Otep, Gallhammer og Sigh.

Liker! :)

Holy Moses?

Ikke det at jeg er noen stor fan, bare vet om dem.

Endret av Cpl Nobby Nobbs.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gojira

Opeth

Tool

Mastodon

Primus

My dying bride

in my :hjerte:

Jeg har sikkert kommentert denne før(men er for lat til å sjekke) - men vi hadde ganske lik musikksmak :)

Minus MDB, som det er sikkert over 15 år siden jeg hørte på. Mistet lysta på de etter tenårene, egentlig.

Meeen, nå om dagen hører jeg uforholdsmessig mye på denne låta her, og spoler tilbake tusen ganger når jeg kommer uti ca 4;50 og utover i sangen fordi det er EKSTREMT GØYALT å høre på :

http://www.youtube.com/watch?v=gY3KHxZp5ao

Endret av norah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd2

Holy Moses?

Ikke det at jeg er noen stor fan, bare vet om dem.

Synes kvinnelige vokalister skal holde seg langt unna alt som har med black/death sjangeren å gjøre. Blir bare ræv og jalla stemning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NerdMedSverd2

Prakteksempel på hva jeg mente, så jævelig dårlig. At de klarer å få med seg publikumet på Wacken er ikke akkurat noen stor bragd, majoriteten av menneskene som drar dit er jo totalt blottet for kritisk sans og sluker alt som har med sjangeren og dens "livsstil" rått.

har kvinnelig gitarist/bassist og albumet Exaltation of Wisdom er fenomenalt bra. Så er ikke sånn at jeg mener at kvinner ikke har noe å gjøre innenfor metal, kun at de skal gi opp å være skrikende vokalist.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du får kose deg med å runke musikksmaken din i elfenbenstårnet ditt, så kan vi andre som ikke er opptatt med å være elitistisk heller bare ha det fett sammen på festival.

Endret av Cpl Nobby Nobbs.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...