Gå til innhold

Flere metal-rock fans der ute?


corrado

Anbefalte innlegg

Gjest padawan

Haha, passer bra på meg det i alle fall ;-)

vært på en del metal-konserter og festivaler men siden jeg aldri går i svart så har jeg fått endel kommentarer på at jeg skiller meg ut. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CrazyCatlady

Hører du forskjell på et prog rock band og et prog metal band også? :P

Sjangere driter jeg en hel del i, jeg hører på det som ørene mine liker - om det er dream metal eller gammel-rock bryr jeg meg fint lite om. Det kalles å henge seg opp i detaljer ;)

For meg er det fine med musikk at det ikke alltid trenger å bli satt i bås.

Ta Porcupine Tree som eksempel - et band som antageligvis har "litt av alt", de kan være de søteste små pusekattene til å plutselig sette igang et sinnsykt orgasme-i-ørene progressiv metal/rock.

Porcupine Tree er noe av det nydeligste som finns, sånn forøvrig!

Dere som liker "mye forskjellig" burde høre på et band som heter Fastlane Flower. (man finner de på spotify) De har kvinnelig vokalist blant annet, og hun kan minne veldig mye om dama fra Gåte til tider. Også har de mange heftige og fengende riff og gitar-sekvenser, og ikke minst så er alle sangene skikkelig fengende. Noen må "vokse" litt inn på en, mens andre er orgasme i ørene fra begynnelse til slutt. De har gitt ut en plate og driver og spiller en del konserter nå for å spre musikken. Kjenner bassisten i bandet, og sambo kjenner 3/4 av bandet :P

Jeg syns de minner meg om Porcupine Tree, Gåte, Within Temptation, Lacuna Coil osv.

Ja,noen så,men ikke alle nei.Var ikke det som var poenget mitt heller,men når folk begynner å liste opp band som metal når de ikke er det da må jo jeg pirke litt.Gjelder ikke de som misforstod selvsagt,men ja har jo allerede innrømmet at jeg er nerdete på det området :gjeiper:

Dessuten var det vel ikke det at jeg absolutt vil sette alle band i bås,snakk om å overdrive et utsagn,men heller det å klare og skille mellom hva som faktisk ligger i begrepet metal.Spesielt når man spør i åpningsinnlegget om hvilke metalband man liker.Er mange band jeg hører på som jeg ikke kan sette inn i en spesiell sjanger fordi de har elementer fra mange forskjellige,men at det er et metalband greier jeg å høre.

Uansett så er jeg enig når det gjelder Porcupine tree.Har desverre ikke hatt gleden av å se dem live enda,men det må jeg jo få til en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nedlasting så mener du ulovlig nedlasting som i å ikke betale?? :kjefte:

Bare et tips; stor bok- og platesamling er et glimrende sjekketriks og gir deg 100 stjerner i boka hos bra damer.

Ikke tull eigang, så enkelt er det. :lur:

Er det det Norah? Jeg laster ikke ned, hvis det skulle glede deg ;)

Det er vanvittig ensomt med stor platesamling. Bra sjekketriks? Ha! Når 90% av det jeg har er noe ingen damer har hørt om så hjelper det ikke så veldig.

Jeg går for det fysiske formatet og håper ikke det går ut før jeg dør. Jeg elsker å kjøpe cd`er, det gjør meg glad. Lese tekstene, lukte på papiret. Herlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ingen CD'er, jeg har ikke kjøpt en CD plate siden jeg var... 12 kanskje? Omtrent da oppdaget jeg nedlastningsprogrammer :P Er vel omtrent verdens dårligste musikkelsker sånn sett, men jeg betaler for Spotify i det minste :P Men dumme Spotify har jo ikke halvparten av musikken til Porcupine Tree, så det har jeg måttet laste ned.. Så sånn sett har jeg alt :P

De som ikke har hørt Porcupine Tree mååååå høre! Det er så vakkert og sårt, så dypt og nærliggende at "alt annet" blir "bare" musikk i forhold. Lyricsene til Porcupine Tree er også noe helt spesielt, jeg elsker å sitte å lese tekstene samtidig som jeg hører på musikken. <3

Ja, PT er virkelig flinke til å lage såre og følsomme låter Lurifaksen. Lazarus må jo være en av verdens vakreste sanger. I tillegg så har du nydelige The Rest Will Flow, Sentimental og I Drive the Hearse bl.a. Ikke for å være pessimistisk her, men Lazarus skal være min sang når jeg en gang blir lagt i grava.

The Moonlight Is Bleeding from Out of Your Soul...

Endret av DeLorean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallhue siden 1988 her. Begynte med at jeg snublet over Metallica, Iron Maiden, Slayer, Anthrax og Testament i løpet av de første ukene av 1. klasse på VGS (det hjalp at jeg havnet i klasse med en fyr som allerede var etablert metallhue). Før skoleåret var omme hørte jeg på Bathory. Deretter gikk det mest i thrash og litt death metal et par-tre år; på tidlig nittitall var det death-doom som gjaldt mer enn noe annet; osv.

Nå om dagen er jeg relativt altetende innen genren. Blant de bandene som har vært ofte innom spillelista mi de siste ukene kan jeg f.eks. nevne:

http://www.youtube.com/watch?v=SO2poJAaE_I

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og den mest episke av alle episke låter noensinne, prøv å forestille dere hvordan det var å komme over dette i 1989:

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det det Norah? Jeg laster ikke ned, hvis det skulle glede deg ;)

Det er vanvittig ensomt med stor platesamling. Bra sjekketriks? Ha! Når 90% av det jeg har er noe ingen damer har hørt om så hjelper det ikke så veldig.

Jeg går for det fysiske formatet og håper ikke det går ut før jeg dør. Jeg elsker å kjøpe cd`er, det gjør meg glad. Lese tekstene, lukte på papiret. Herlig! :)

Ja det er det, og ja, det gleder meg.

Men merk deg at jeg sa - ja, ok, jeg sa bra damer - men jeg skal være diplomatisk og si "damer med kulturinteresser". Sålenge du ikke mikser det inn med tunge fløyelsgardiner og sort svær 80talls skinnsofa så er det sjekketriks.

Men om det består av det ting i kategorien "fastlane flower"(+ de gardinene og den sofaen) eller hva det var så hadde jeg nok ikke latt meg imponere særlig. Da må du gå for sånne som en kompis av meg kaller for "innsurret svinestek" :fnise:

Uff, nei, nå tillater jeg meg frekkheter utover det vanlige. Men svaret er generelt ja, med forbehold. Ikke noe OT i det hele tatt her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt vittig, norah, at du tydeligvis sitter på fasiten for hva som er "korrekt" musikksmak. ;)

Ja, det er ikke langt ifra :gjeiper:

Jeg innrømmer glatt en viss arroganse der. Klarer ikke legge det fra meg, litt som alle de som ikke utstår danseband eller tja....crocs.

Jeg tror egentlig alle har det i seg når det kommer til kulturkonsum og generell smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke langt ifra :gjeiper:

Jeg innrømmer glatt en viss arroganse der. Klarer ikke legge det fra meg, litt som alle de som ikke utstår danseband eller tja....crocs.

Jeg tror egentlig alle har det i seg når det kommer til kulturkonsum og generell smak.

Man syns jo såklart det en selv hører på er det beste. ;)

Jeg bor sammen med samboeren min, som er 26 år men har musikksmaken til en 50 år gammel rocker. Han er blodfan av rolling stones, og det går i det og Dio, Guns'n'roses (men det liker jeg og da!), Jimi Hendrix osvosvosv.

Selv syns jeg det meste av den musikken blir for "gammelt og kjedelig," - det er liksom ikke "nok" ? Og sambo på sin side, syns min musikksmak er veldig varierende, og at yndlingsbandene mine er for "kompliserte" - men det er nok bare den skikkelige progressive delen han syns blir for "mye" tror jeg. Det blir vel litt for mye rytmeskifter for hans smak :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja,noen så,men ikke alle nei.Var ikke det som var poenget mitt heller,men når folk begynner å liste opp band som metal når de ikke er det da må jo jeg pirke litt.Gjelder ikke de som misforstod selvsagt,men ja har jo allerede innrømmet at jeg er nerdete på det området :gjeiper:

Men trådens navn er jo "flere metal-rock fans" - om noen ramser opp en del band som ikke går under metal da er det vel ikke akkurat sååå rart å noe å pirke på?

Dessuten var det vel ikke det at jeg absolutt vil sette alle band i bås,snakk om å overdrive et utsagn,men heller det å klare og skille mellom hva som faktisk ligger i begrepet metal.Spesielt når man spør i åpningsinnlegget om hvilke metalband man liker.Er mange band jeg hører på som jeg ikke kan sette inn i en spesiell sjanger fordi de har elementer fra mange forskjellige,men at det er et metalband greier jeg å høre.

Jeg har ikke sagt at du har sagt at alt skal settes i bås. Jeg skriver bare at jeg syns det er flott at ikke all musikk på settes i bås. Mye musikk er veldig VANSKELIG å sette i bås nå om dagen. Det funker nesten ikke i det hele tatt. :)

Uansett så er jeg enig når det gjelder Porcupine tree.Har desverre ikke hatt gleden av å se dem live enda,men det må jeg jo få til en gang :)

Samme her! Er min drømme-ting-to-do of all times. Da skal jeg stå å synge alle sangene sammen med mr. Wilson :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Man syns jo såklart det en selv hører på er det beste. ;)

Jeg bor sammen med samboeren min, som er 26 år men har musikksmaken til en 50 år gammel rocker. Han er blodfan av rolling stones, og det går i det og Dio, Guns'n'roses (men det liker jeg og da!), Jimi Hendrix osvosvosv.

Selv syns jeg det meste av den musikken blir for "gammelt og kjedelig," - det er liksom ikke "nok" ? Og sambo på sin side, syns min musikksmak er veldig varierende, og at yndlingsbandene mine er for "kompliserte" - men det er nok bare den skikkelige progressive delen han syns blir for "mye" tror jeg. Det blir vel litt for mye rytmeskifter for hans smak :gjeiper:

Ha ha..Det der høres nesten litt ut som meg og samboer :)

Han elsker litt eldre band som Dio,Twisted sister,W.A.S.P osv mens jeg syns endel av det blir ja som du skriver litt kjedelig.

Han forstår seg ikke på de progressive og "kompliserte" bandene jeg liker heller..Ha ha :)

Men men vi har jo noen band som vi liker begge to og vi drar som regel alltid på konsert sammen uansett om den ene ikke liker bandet like mye som den andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CrazyCatlady

Men trådens navn er jo "flere metal-rock fans" - om noen ramser opp en del band som ikke går under metal da er det vel ikke akkurat sååå rart å noe å pirke på?

Jeg har ikke sagt at du har sagt at alt skal settes i bås. Jeg skriver bare at jeg syns det er flott at ikke all musikk på settes i bås. Mye musikk er veldig VANSKELIG å sette i bås nå om dagen. Det funker nesten ikke i det hele tatt. :)

Samme her! Er min drømme-ting-to-do of all times. Da skal jeg stå å synge alle sangene sammen med mr. Wilson :rodmer:

Uff,bare glemt det :) Var teit av meg å skrive det der :)

Ja,det er jeg enig i.Noen er jo umulig omtrent,men jeg er egentlig ikke så opptatt av sjanger hvis jeg liker bandet.

Ble visst bare litt revet med her i diskusjonen :gjeiper:

Ja,hver gang de har vært i Norge så har jeg enten ikke hatt tid eller ikke hatt råd,men de kommer vel hit flere ganger håper jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Metallica, Scorpions, The Who, Black Sabbath, Pink Floyd, Immortal, Ensiferum, Opeth, Agalloch, Girlschool, Motorhead, Rob Zombie, Motley Crue, Sixx AM, W.A.S.P osv :danser:

Endret av Gitte89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Er det flere metalfreaks der ute?? Hvilke band liker dere? Hva er favorittlåta? Hvem er favorittgruppa?

Jeg har veldig variert musikksmak men er på mitt beste når jeg får høre Metallica :hjerte: Atreyu, Amorphis, Dragonforce, Marilyn Manson, Rammstein, Drowning pool, Blindside, Sonata Artica, Kamelot, Lacuna Coil, Limp Bizkit, Papa Roach, Whitin Temptation ++++++ :digge:

*Skriker*

Heei :) Jeg liker den mer heavy avdelingen i CD-sjappa jeg også.

Favorittbandene er Rammstein og Turmion Kätilöt, men jeg liker en hel drøss andre band også. Jeg liker aldri ALT av et band, men kan like en låt av veldig mange, så å ramse opp alle bandene blir håpløst! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...