Gå til innhold

Ditt verste jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 2.5.2019 den 0.24, Alice123 skrev:

Jeg har hatt et skikkelig rart "intervju".

Det har aldri vært en bevisst handling fra min side, men jeg har hatt flere ulike jobber i ulike bedrifter og bransjer som... er kontroversielle og/eller er veldig myteomspunnet. Ingen av stillingene har vært offentlig utlyst, av åpenbare grunner.

Så CV'en min ser SKIKKELIG funky ut. Jeg har alltid hatt en kontorstilling, men det ser ut som jeg har gått inn for å bare jobbe med sære og kontroversielle ting.

En gang ble jeg innkalt til jobbintervju (i en helt vanlig bedrift). Da jeg kom inn og hilste på intervjueren, sa han FØR intervjuet startet "du kommer ikke til å få jobben, jeg ville bare se mennesket bak CV'en, du har jobbet med så mye rart".

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du har jobbet med, du er vel ikke villig til å avsløre noe?

Anonymkode: c0744...d14

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde intervju på Skype, ettersom jeg bodde på andre siden av landet. Det var to stykker som intervjuet meg, veldig hyggelige begge to.

Men, den ene personen var fra et annet land og snakket men en aksent. Det var litt vanskelig å forstå hva personen sa, så jeg måtte hele tiden be personen om å gjenta spørsmålet. Det var så flaut! Jeg skyldte av og til på at lyden over skype var litt dårlig og at jeg hørte ikke alt personen sa. Men jeg hørte jo alt den norske personen sa.. burde av og til sagt kan du gjenta det? til norske personen også, bare for å jevne det ut litt. Uff.

Anonymkode: 450d2...35c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 25.4.2019 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Minner meg på et intervju jeg var på en gang, hvor de sa: «Du har den utdanningen vi er ute etter. Men du har ikke noe erfaring, og det har de andre vi har innkalt til intervju. Dette må vi jo selvsagt ta med i vurderingen når vi skal velge den som får jobben. 

Han sa det liksom på en måte som at de allerede hadde bestemt seg for at jeg ikke fikk jobben. Men de måtte vel innkalle så og så mange kvalifiserte søkere da.

I tillegg virket intervjuet ustrukturert, og de stilte meg spørsmål om arbeidsplassen som jeg ikke visste noe om. FKS «I det teamet du evt kommer til å jobbe i, er de sånn og sånn (noe negativt), hva vil din rolle være i gruppen?» Helt umulig å svare på når jeg aldri har møtt de folka før! 

De var ikke interessert i å høre hva jeg hadde å tilby, de ville bare fortelle om seg selv. 

Anonymkode: 7b08c...b01

Har vært på noe lignende, og da sa han rett ut at han bare ville høre hva en som ikke hadde erfaring hadde å si sammenligna med de som hadde det.. 

Anonymkode: 684b7...985

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervju hos Jernia. 

Regionsjefer spurte meg ut mens den fremtidige butikksjefen lo og fniste av svarene mine. 

Følte meg nedverdiget og helt satt ut. 

Var veldig nervøs fra før. 

 

Anonymkode: f45a3...f2a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saltomortale

Oh lord. Jeg var vel ca 19, hadde altfor mye selvtillit, og drev og søkte på alt mulig rart jeg overhodet ikke var kvalifisert for. Kom over en stilling som sekretær eller noe på den afghanske ambassaden, og hang meg opp i at de søkte noen som hadde humor. Så jeg skrev verdens sykeste jobbsøknad, av typen «har aldri fått sparken for å stjele kontorrekvisita, men det var ganske nære på en gang» - og ble faktisk kalt inn til intervju.

Ble såpass satt ut av innkallinga at jeg greide å tryne maks på vei inn til intervjuet. Revnet halve strømpebuksa, knakk skohælen og haltet inn mens jeg blødde som en gris. Toppet det hele ved å avsløre at jeg ikke ante hvor Afghanistan var, og da jeg ble spurt om hvor jeg så meg selv om 5 år, svarte jeg entusiastisk «åh, da jobber jeg på et barnehjem i Afrika!»

Ble litt skuffa da de ikke ansatte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden da jeg var student(var 23 år), hadde jeg søkt på en deltidsjobb i en klesbutikk i Trondheim og ble bedt om å komme på intervju. Sjefen hadde fri den dagen vi skulle ha intervju men ba meg møte henne kl 15 i klesbutikken. 

Jeg kom dit ca 14:50 og oppholdte meg i nærheten av kassen mens jeg ventet. Klokken går og dama kom ikke inn dørene før kl 15:20. Sier bare kort «hei» til meg uten et smil før hun går bak kassa og begynner å prate og tulle med hun som står på jobb mens jeg står og der og venter. «Heei hadde du det kjekt på hytta i helga eller?, hvordan gikk det i går var det travelt eller rakk dere å henge opp det som lå i de siste eskene eller?». Etter å ha latt meg stå og vente enda lenger mens de to småpratet i 5 minutter, begynner hun å gå ut av butikken, snur seg til meg nedlatende «bare kom hit du», og tok meg med til et møterom borti gangen. Hadde allerede da bestemt meg for jeg ikke ville ha  jobben. 

Greit at jeg «bare» er en ung student men makan til respektløs holdning ovenfor en potensielt ansatt. Ikke beklaget hun seg for at hun kom for sent til intervjuet heller. Kan bare tenke meg hvordan hun er som sjef. 

Hadde det vært i dag skulle jeg sagt det rett til henne men jeg gjennomførte intervjuet, prøvde ikke i det hele tatt å selge meg inn , svarte kort og tamt på spørsmålene da jeg egentlig helst ville bare dra. 

Dagen etter fikk jeg SMS hvor hun lurte på om jeg ville komme på opplæring, men jeg svarte «tror ikke denne jobben er noe for meg likevel»

trengte jobb men trengte det ikke så masse at jeg var villig til å la meg bli behandlet så nedverdigende.

fant meg en annen jobb rett etterpå😊

Anonymkode: adf5c...a5b

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på en intervjurunde til en jobb jeg potensielt var litt overkvalifisert for. Jeg har lang erfaring med samme type jobb innen en annen bransje. Jeg kjente til bedriften nokså godt, men har hatt et litt ugreit møte med den tidligere. Jeg synes jobben virket veldig interessant, og tenkte jeg ville gi dem en sjanse til å rette opp dette inntrykket.

Jeg ble innkalt til et førstegangsintervju, og dette foregikk på et kontor der det gikk andre ut og inn hele tiden. Det var veldig distraherende, men jeg følte jeg gjorde et godt intervju. Personen som intervjuet meg var en tydelig veldig erfaren HR-sjef, men vedkommende gav meg et litt uprofesjonelt bilde av bedriften gjennom visse ting som ble sagt. Jeg har selv holdt mange intervju, og reagerte litt på noen kommentarer og spørsmål jeg fikk. Jeg ble innkalt til et andregangsintervju. 

Før andregangsintervjuet måtte jeg ta en personlighetstest, og den fikk jeg aldri tilbakemelding på. Intervjuet skulle holdes på samme sted som forrige gang, og både HR-sjefen fra tidligere og den regionale lederen (nærmeste leder til stillingen jeg var på intervju til) skulle være tilstede. Et par dager før får jeg beskjed om at intervjuet måtte flyttes til et hotell i nærheten av flyplassen, da HR-sjefen hadde problemer med en kansellert flyvning eller noe liknende. Jeg skulle selvfølgelig få tilbake penger for transportkostnadene.

Da jeg møter opp på hotellet og snakker med resepsjonen, har ingen der hørt om hverken bedriften eller navnet til HR-sjefen. Jeg blir bedt om å vente litt i loungen, så kanskje noen dukker opp. Ca. 15 minutter etter avtalt tid kommer kun regionssjefen (som jeg aldri har møtt), og henter meg. Det viser seg at HR ikke kunne komme i det hele tatt. Denne intervjurunden var veldig tungrodd og rett og slett ganske klein. Vi hadde tydelig ingen kjemi, og dette mennesket var ikke veldig sosial. Jeg hadde nok vært en vanskelig ansatt for denne personen, og vi jobber nok på veldig ulike måter. Vedkommende understreket egentlig det litt ugreie inntrykket jeg hadde av bedriften fra tidligere. Jeg var også i en annen intervjuprosess som var ved å avsluttes, og følte jeg måtte opplyse denne bedriften om det (at jeg potensielt fikk vite at jeg fikk en annen jobb før de ville få gitt meg tilbakemelding om en potensiell stilling til meg hos dem). Jeg visste at det kunne gå begge veier.

To dager senere fikk jeg en standardisert e-post fra HR-sjefen (som åpenbart var en e-post de sendte til flere). Den var veldig upersonlig (jeg tror ikke en gang den hadde navnet mitt). Der stod det at jeg ikke fikk jobben. Det ble aldri nevnt noe om tilbakebetaling for transport eller resultatene av personlighetstesten. Ikke at pengene for transporten var veldig nøye, men av prinsipp synes jeg det var litt ufint.

Jeg vet ikke hva jeg hadde synes om å jobbe i den bedriften egentlig, men de gikk i hvert fall glipp av en skikkelig god arbeidstaker 😊

Anonymkode: 07c2a...4e0

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på en intervjurunde til en jobb jeg potensielt var litt overkvalifisert for. Jeg har lang erfaring med samme type jobb innen en annen bransje. Jeg kjente til bedriften nokså godt, men har hatt et litt ugreit møte med den tidligere. Jeg synes jobben virket veldig interessant, og tenkte jeg ville gi dem en sjanse til å rette opp dette inntrykket.

Jeg ble innkalt til et førstegangsintervju, og dette foregikk på et kontor der det gikk andre ut og inn hele tiden. Det var veldig distraherende, men jeg følte jeg gjorde et godt intervju. Personen som intervjuet meg var en tydelig veldig erfaren HR-sjef, men vedkommende gav meg et litt uprofesjonelt bilde av bedriften gjennom visse ting som ble sagt. Jeg har selv holdt mange intervju, og reagerte litt på noen kommentarer og spørsmål jeg fikk. Jeg ble innkalt til et andregangsintervju. 

Før andregangsintervjuet måtte jeg ta en personlighetstest, og den fikk jeg aldri tilbakemelding på. Intervjuet skulle holdes på samme sted som forrige gang, og både HR-sjefen fra tidligere og den regionale lederen (nærmeste leder til stillingen jeg var på intervju til) skulle være tilstede. Et par dager før får jeg beskjed om at intervjuet måtte flyttes til et hotell i nærheten av flyplassen, da HR-sjefen hadde problemer med en kansellert flyvning eller noe liknende. Jeg skulle selvfølgelig få tilbake penger for transportkostnadene.

Da jeg møter opp på hotellet og snakker med resepsjonen, har ingen der hørt om hverken bedriften eller navnet til HR-sjefen. Jeg blir bedt om å vente litt i loungen, så kanskje noen dukker opp. Ca. 15 minutter etter avtalt tid kommer kun regionssjefen (som jeg aldri har møtt), og henter meg. Det viser seg at HR ikke kunne komme i det hele tatt. Denne intervjurunden var veldig tungrodd og rett og slett ganske klein. Vi hadde tydelig ingen kjemi, og dette mennesket var ikke veldig sosial. Jeg hadde nok vært en vanskelig ansatt for denne personen, og vi jobber nok på veldig ulike måter. Vedkommende understreket egentlig det litt ugreie inntrykket jeg hadde av bedriften fra tidligere. Jeg var også i en annen intervjuprosess som var ved å avsluttes, og følte jeg måtte opplyse denne bedriften om det (at jeg potensielt fikk vite at jeg fikk en annen jobb før de ville få gitt meg tilbakemelding om en potensiell stilling til meg hos dem). Jeg visste at det kunne gå begge veier.

To dager senere fikk jeg en standardisert e-post fra HR-sjefen (som åpenbart var en e-post de sendte til flere). Den var veldig upersonlig (jeg tror ikke en gang den hadde navnet mitt). Der stod det at jeg ikke fikk jobben. Det ble aldri nevnt noe om tilbakebetaling for transport eller resultatene av personlighetstesten. Ikke at pengene for transporten var veldig nøye, men av prinsipp synes jeg det var litt ufint.

Jeg vet ikke hva jeg hadde synes om å jobbe i den bedriften egentlig, men de gikk i hvert fall glipp av en skikkelig god arbeidstaker 😊

Anonymkode: 07c2a...4e0

Kjedelig med bortkastet tid 😕

Anonymkode: adf5c...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobbintervju hos Jernia. 

Regionsjefer spurte meg ut mens den fremtidige butikksjefen lo og fniste av svarene mine. 

Følte meg nedverdiget og helt satt ut. 

Var veldig nervøs fra før. 

 

Anonymkode: f45a3...f2a

Var det ikke noe greier i media for et par år siden angående agressive intervjuer i jernia?🤔

https://www.dagbladet.no/spesial/jerniasaken/

Anonymkode: adf5c...a5b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2018 den 23.07, altflyter skrev:

Jeg var på et intervju en gang... eller rettere sagt trodde jeg skulle på intervju. Sjefen hadde ringt meg en uke tidligere og bedt meg om å komme. 15 min før avtalt tid troppet jeg opp og spurte etter sjefen. "Sjefen er ikke her i dag", var responsen jeg fikk. Etter mye fram og tilbake fikk den ansatte omsider tak i sjefen. Da hadde det gått 20 minutter. Jeg fikk snakke med henne på telefon og før jeg rakk å si noe fikk jeg klar beskjed om at jeg var 5 minutter for sent ute og at hun ikke var interessert i folk som kom for sent. Jeg ble helt paff og rakk ikke si noe før hun la på. 

Det var tydeligvis MIN feil at:

1. Hun ikke var på jobb

2. Hadde glemt at hun skulle intervjue meg

3. At det tok 20 min å få tak i henne, noe som dermed var årsaken til at jeg var 5 min for "sen"

Gikk derfra som et eneste stort spørsmålstegn..... 

jeg tolker som at du var på feil sted der intervjuet skulle foreligge. 

Anonymkode: 79b8f...171

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selger jobb i Oslo da jeg var bedt å komme på jobb intervju. Jeg ventet og ventet og ventet. Inntil det kom en unnskyldning at det var så trafikkert å kjøre bil i Oslo. 

Ventet langt over en time. 

Burde jeg ha gått etter 5 minutter?

Anonymkode: 79b8f...171

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig med bortkastet tid 😕

Anonymkode: adf5c...a5b

Ja, men jeg ser på alle jobbintervju som en viktig erfaring. Om ingenting annet så i hvert fall en måte å lære meg bedre intervjuteknikker selv 😊 

Anonymkode: 07c2a...4e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg tolker som at du var på feil sted der intervjuet skulle foreligge. 

Anonymkode: 79b8f...171

Nope. Jeg var på den adressen jeg fikk tilsendt på sms av sjefen. Hun var bare tydeligvis ikke helt god.... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, altflyter skrev:

Nope. Jeg var på den adressen jeg fikk tilsendt på sms av sjefen. Hun var bare tydeligvis ikke helt god.... 

Sa du ikke noe da???

 

Anonymkode: ea2e7...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa du ikke noe da???

 

Anonymkode: ea2e7...fc4

Selvsagt prøvde jeg å forklare at jeg hadde kommet for 20 min siden, men hun var ikke interessert i å høre. Hun syntes nok det var lettere å kjefte på meg for å være sen enn å innrømme at hun hadde glemt hele greia... 

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør her, siden det er så mye svar i denne tråden.

Var på jobbintervju torsdag, det gikk veldig bra. Ga meg politiattest, tok kopi av pass og alt i orden. Så ringte de referansen min, fikk tilbakemelding om at de også ønsket en nyere referanse, så jeg tok kontakt med forrige arbeidsted, ga bekjed om dette og når de kunne ringe. Har ikke hørt noe siden, kan de referansene ha sagt ufine ting om meg? jeg har ikke fått det inntrykket, tvert i mot. Har alltid stått på, gitt mye ekstra, hørt jeg har vært veldig flink, likevel er det visse personer som rett og slett har gått inn for og ødelegge for meg.

Anonymkode: c7c40...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Brunette89

Mitt værste intervju var i en frisørsalong . ( ganske kjent kjede ) hvor de to sjefene som intervjuet meg spurte hvorfor jeg ville bytte salong . Jeg svarte ærlig å sa at stedet jeg jobber nå holder tilbake lønn vi har krav på .. ( kveldstillegg / ub tillegg ) da presterer den ene sjefen å si : jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skal gidde å bry seg om 30-40 kr ??  Svarte aldri da de ringte noen dager etterpå for å si det sånn . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

For et par måneder siden var jeg på interju på et sted som i utgangspunktet ville vært et ganske spennende sted å jobbe. Jeg var der cirka 20 minutter før tiden, registrerte meg i resepsjonen og satte meg for å vente. Ettersom jeg oppgav hvem jeg skulle til tok jeg for gitt at resepsjonisten gav en eller annen form for beskjed om at jeg hadde kommet eller at vedkommende kom for å hente meg til avtalt tid. Det var til dels mange som var innom resepsjonen og ingenting skjedde. De som satt i resepsjonen snakket om løst og fast og det virket som hun jeg hadde registrert meg hos var nyansatt. Greit nok. 20 minutter etter intervjuet skulle ha startet spurte en av de andre i resepsjonen om når jeg skulle ha møtet. Jeg pekte på hun som hadde registrert meg og sa hva jeg skulle. Vedkommende ringte personen jeg skulle på intervju hos og ut ifra hva han i resepsjonen sa virket intervjueren overrasket over at jeg hadde kommet. Da vi kom til rommet vi skulle være i satt det en til der som var sjefen til han som intervjuet som ville være min nærmeste leder. Selve intervjuet gikk i og for seg greit men jeg hadde egentlig mistet all lyst til å jobbe der. Jeg brant alle broer til stedet. 

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde jeg ha gått etter 5 minutter?

Anonymkode: 79b8f...171

Kanskje etter 5 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 24.4.2019 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Jobbintervju for jobber man IKKE er interessert i.

Lei av det nå. 

Men heldigvis lært meg å svare, er ikke den som lar meg trykke ned lenger. Svarer heller frekkt tilbake.

Anonymkode: 183ae...e49

Det er for dumt, siden det koster ingenting å være hyggelig til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Det er for dumt, siden det koster ingenting å være hyggelig til folk.

Frekke spørsmål får frekke svar.

Anonymkode: 183ae...e49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...