Gå til innhold

Ditt verste jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde intervju via teams , den dagen så var katten min ekstrem oppmerksomhet syk og ville ikke stoppe å mjauee. Til slutt fikk han nok.. gikk opp i PC-en min og viste han jeg hadde intervju med rumpe hullet sitt og ballene og dette var flere ganger

Anonymkode: 71834...8f8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde intervju på en restaurant (var ikke restauranten jeg intervjuet for) og måtte synge høyt (jobben var i salg, hadde ingenting med synging/show å gjøre). Når jeg spurte om lønn ville de ikke diskutere det og de virket veldig fornærmet av at jeg spurte hva jeg kunne forvente av lønn. Ble spurt om lønn var motivasjonen min for å søke på jobben, i en ganske frekk tone. Generelt sett bare et dårlig intervju med frekke intervjuere. Skulle få beskjed ila dagen og satt og håpte egentlig på at jeg ikke fikk den, og om jeg hadde fått den hadde jeg 100% takket nei! (Innså ca halvveis i intervjuet at jeg hverken ønsket å jobbe der, og også at jeg egentlig var overkvalifisert)

 

Fikk melding klokken 23 på kvelden hvor ene personen som intervjuet meg adresserte meg med FEIL NAVN (ikke en bokstav unna eller noe, fullstendig feil navn) og skrev at de hadde valgt en annen kandidat. Sendte melding tilbake med spørsmål om meldingen var til meg eller om den var til noen som heter *navnet hun skrev* og fikk et svar ala "upsiiii, min feil. Skulle selvsagt stå *mitt navn* tihi"

 

Kommer nok ikke til å handle hos de igjen heller. Makan til useriøs bedrift.....

Anonymkode: b2636...ae1

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hadde intervju på en restaurant (var ikke restauranten jeg intervjuet for) og måtte synge høyt (jobben var i salg, hadde ingenting med synging/show å gjøre). Når jeg spurte om lønn ville de ikke diskutere det og de virket veldig fornærmet av at jeg spurte hva jeg kunne forvente av lønn. Ble spurt om lønn var motivasjonen min for å søke på jobben, i en ganske frekk tone. Generelt sett bare et dårlig intervju med frekke intervjuere. Skulle få beskjed ila dagen og satt og håpte egentlig på at jeg ikke fikk den, og om jeg hadde fått den hadde jeg 100% takket nei! (Innså ca halvveis i intervjuet at jeg hverken ønsket å jobbe der, og også at jeg egentlig var overkvalifisert)

 

Fikk melding klokken 23 på kvelden hvor ene personen som intervjuet meg adresserte meg med FEIL NAVN (ikke en bokstav unna eller noe, fullstendig feil navn) og skrev at de hadde valgt en annen kandidat. Sendte melding tilbake med spørsmål om meldingen var til meg eller om den var til noen som heter *navnet hun skrev* og fikk et svar ala "upsiiii, min feil. Skulle selvsagt stå *mitt navn* tihi"

 

Kommer nok ikke til å handle hos de igjen heller. Makan til useriøs bedrift.....

Anonymkode: b2636...ae1

Åh har vært borti noe lignende selv, altså at hele opplegget er useriøst. Det er så godt når man finner ut av det i intervjuet og ikke lenge etter oppstart. 

Anonymkode: f313e...b9e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 10.54

Jobbintervju på Lindex.

Jeg måtte ta en "servicetest" på nett på forhånd, og det første de forteller meg når jeg kommer på intervju er at jeg strøk på servicetesten, og at jeg da uansett ikke er kvalifisert til stillingen, men at de valgte å kalle meg inn til intervju likevel. Kjempestart. Ble intervjuet av to voksne damer som var skikkelig nedlatende, og de gjorde det tydelig at alt jeg sa var til å rynke på nesen av.

Hvorfor de valgte å gjennomføre intervjuet er meg en gåte, jeg følte de kastet bort både min og deres egen tid, og hadde jeg vært eldre og tøffere hadde jeg nok bare gått min vei. Men jeg var rundt 18 år og ganske desperat etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10.54 skrev (Akkurat nå):

Jobbintervju på Lindex.

Jeg måtte ta en "servicetest" på nett på forhånd, og det første de forteller meg når jeg kommer på intervju er at jeg strøk på servicetesten, og at jeg da uansett ikke er kvalifisert til stillingen, men at de valgte å kalle meg inn til intervju likevel. Kjempestart. Ble intervjuet av to voksne damer som var skikkelig nedlatende, og de gjorde det tydelig at alt jeg sa var til å rynke på nesen av.

Hvorfor de valgte å gjennomføre intervjuet er meg en gåte, jeg følte de kastet bort både min og deres egen tid, og hadde jeg vært eldre og tøffere hadde jeg nok bare gått min vei. Men jeg var rundt 18 år og ganske desperat etter jobb.

Hva i alle dager? Ble helt paff jeg nå.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 10.54
Just now, Khadira said:

Hva i alle dager? Ble helt paff jeg nå.

Det er over ti år siden nå, så de har sikkert bedre rutiner, men jeg blir fortsatt irritert når jeg tenker på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

For en hel evighet siden.  Var veldig ung og søkte på en kontorassistentjobb i kommunen.

- er du med i NN idrettslag?

- hvorfor er du ikke det??? 

- gjør du ingenting du?

jeg fikk heldigvis ikke jobben.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på intervju til en stilling hos TietoEVRY for en stilling innenfor IT. Skulle møte dem fysisk, men alt det ble kansellert og gjort om til digitalt møte pga. covid-19. Det var når korona traff og NTNU kunngjorde at alle skulle dra fra lokalene ddere akkurat samme dag som jeg skulle ta intervjuet Jeg hadde ikke fått det med meg og satt i et rrompp campus for å gjennomføre intervjuet...

Da kom det plutselig inn to gutter som hadde tatt på seg frakk og gassmaske! Og begynte prate om at jeg måtte komme meg ut, for det var farlig her.
Det var fake og kun for å skremme oss, men jeg var dum nok til å tro på det 🤪 men han ble altså med på intervjuet i full bekledning og med dialogen gjennom Teams. Jeg spilte med på at det var helt krise og gikk ut av lokalene med dem og laptopen i hånda.

Etter det var hun helt paff og sa at vi skal ta intervjuet et annen gang siden det ble avbrutt. Det ble aldri avtalt noen ny tid 😂 lurer på om det ble en snakkis av det her

Anonymkode: 86ce7...231

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.7.2021 den 11.47):

Hadde intervju på en restaurant (var ikke restauranten jeg intervjuet for) og måtte synge høyt (jobben var i salg, hadde ingenting med synging/show å gjøre). Når jeg spurte om lønn ville de ikke diskutere det og de virket veldig fornærmet av at jeg spurte hva jeg kunne forvente av lønn. Ble spurt om lønn var motivasjonen min for å søke på jobben, i en ganske frekk tone. Generelt sett bare et dårlig intervju med frekke intervjuere. Skulle få beskjed ila dagen og satt og håpte egentlig på at jeg ikke fikk den, og om jeg hadde fått den hadde jeg 100% takket nei! (Innså ca halvveis i intervjuet at jeg hverken ønsket å jobbe der, og også at jeg egentlig var overkvalifisert)

 

Fikk melding klokken 23 på kvelden hvor ene personen som intervjuet meg adresserte meg med FEIL NAVN (ikke en bokstav unna eller noe, fullstendig feil navn) og skrev at de hadde valgt en annen kandidat. Sendte melding tilbake med spørsmål om meldingen var til meg eller om den var til noen som heter *navnet hun skrev* og fikk et svar ala "upsiiii, min feil. Skulle selvsagt stå *mitt navn* tihi"

 

Kommer nok ikke til å handle hos de igjen heller. Makan til useriøs bedrift.....

Anonymkode: b2636...ae1

Det var Funky Frozen Yoghurt forresten

Anonymkode: b2636...ae1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hadde en prosess som var et helvete med tidskrevende oppgaver på nye tidskrevende idiotiske oppgaver. 5 runder intervjuer (kom til siste runde men ble innstilt som nummer ikke-1), 2 online "ferdighetstester" (som ikke hadde noe med jobben å gjøre), en personlighetstest, en formell presentasjon for ledergruppen, et intervju på engelsk, en skriftlig oppgave som skulle sendes i forkant av intervju3, en case på intervju2 som heller ikke hadde noe med stillingen å gjøre, og en IT-oppgave i intervju4 hvor jeg måtte gjøre (ekstremt basic men likevel) programmering som de ikke hadde sagt i fra på forhånd, og som ikke hadde noe stillingsutlysningen å gjøre. Jeg hadde helt tilfeldigvis litt erfaring med dette fra studiene selv om jeg hadde studert noe helt annet, så mestret det som jeg mistenker er grunnen til at jeg endte opp i siste runde.

Personlighetstesten tok "estimert ca. 90 minutter". Fylte inn svarene fort, men prøvde likevel å svare ærlig. Fikk beskjed under intervju4 at "resultatet fra testen er ikke lesbart, vi vet ikke helt hva vi kan si om dette, har du virkelig vært ærlig? Vi ønsker ikke uærlige medarbeidere, og du virker veldig uærlig". Altså?????

Jeg var i et vikariat på den tiden og trengte jobb, det var den eneste grunnen til at jeg gjorde alt de ba om.

Anonymkode: f258e...db9

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunette89
AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 11.58):

Hadde en prosess som var et helvete med tidskrevende oppgaver på nye tidskrevende idiotiske oppgaver. 5 runder intervjuer (kom til siste runde men ble innstilt som nummer ikke-1), 2 online "ferdighetstester" (som ikke hadde noe med jobben å gjøre), en personlighetstest, en formell presentasjon for ledergruppen, et intervju på engelsk, en skriftlig oppgave som skulle sendes i forkant av intervju3, en case på intervju2 som heller ikke hadde noe med stillingen å gjøre, og en IT-oppgave i intervju4 hvor jeg måtte gjøre (ekstremt basic men likevel) programmering som de ikke hadde sagt i fra på forhånd, og som ikke hadde noe stillingsutlysningen å gjøre. Jeg hadde helt tilfeldigvis litt erfaring med dette fra studiene selv om jeg hadde studert noe helt annet, så mestret det som jeg mistenker er grunnen til at jeg endte opp i siste runde.

Personlighetstesten tok "estimert ca. 90 minutter". Fylte inn svarene fort, men prøvde likevel å svare ærlig. Fikk beskjed under intervju4 at "resultatet fra testen er ikke lesbart, vi vet ikke helt hva vi kan si om dette, har du virkelig vært ærlig? Vi ønsker ikke uærlige medarbeidere, og du virker veldig uærlig". Altså?????

Jeg var i et vikariat på den tiden og trengte jobb, det var den eneste grunnen til at jeg gjorde alt de ba om.

Anonymkode: f258e...db9

😱😱😱😱😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.11.2021 den 11.58):

Hadde en prosess som var et helvete med tidskrevende oppgaver på nye tidskrevende idiotiske oppgaver. 5 runder intervjuer (kom til siste runde men ble innstilt som nummer ikke-1), 2 online "ferdighetstester" (som ikke hadde noe med jobben å gjøre), en personlighetstest, en formell presentasjon for ledergruppen, et intervju på engelsk, en skriftlig oppgave som skulle sendes i forkant av intervju3, en case på intervju2 som heller ikke hadde noe med stillingen å gjøre, og en IT-oppgave i intervju4 hvor jeg måtte gjøre (ekstremt basic men likevel) programmering som de ikke hadde sagt i fra på forhånd, og som ikke hadde noe stillingsutlysningen å gjøre. Jeg hadde helt tilfeldigvis litt erfaring med dette fra studiene selv om jeg hadde studert noe helt annet, så mestret det som jeg mistenker er grunnen til at jeg endte opp i siste runde.

Personlighetstesten tok "estimert ca. 90 minutter". Fylte inn svarene fort, men prøvde likevel å svare ærlig. Fikk beskjed under intervju4 at "resultatet fra testen er ikke lesbart, vi vet ikke helt hva vi kan si om dette, har du virkelig vært ærlig? Vi ønsker ikke uærlige medarbeidere, og du virker veldig uærlig". Altså?????

Jeg var i et vikariat på den tiden og trengte jobb, det var den eneste grunnen til at jeg gjorde alt de ba om.

Anonymkode: f258e...db9

Hørtes ut som et selskap jeg trakk fra meg rekrutteringsprosess nå nylig. Jo flere runder som kjøres, jo større grunn til å stikke mener jeg. 

Anonymkode: 86de8...2f7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hørtes ut som et selskap jeg trakk fra meg rekrutteringsprosess nå nylig. Jo flere runder som kjøres, jo større grunn til å stikke mener jeg. 

Anonymkode: 86de8...2f7

Helt enig, men er man i en presset situasjon hvor man trenger jobb/penger så er man villig til å senke standardene. Nå som jeg har fast jobb ville jeg ikke funnet meg i det, men jeg gjorde det den gang og forstår hvorfor andre evt. gjør det nå.

Anonymkode: f258e...db9

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.11.2021 den 14.48):

Hørtes ut som et selskap jeg trakk fra meg rekrutteringsprosess nå nylig. Jo flere runder som kjøres, jo større grunn til å stikke mener jeg. 

Anonymkode: 86de8...2f7

Er helt enig. Var en gang kandidat i en ansettelsesprosess med en milliard runder. Skulle tro det var admin.dir i norsk hydro ut i fra hvor mange runder jeg var gjennom. Jeg hadde 5 (!) ulike intervjer+et mangfold av tester/presentasjoner/etc. Det var snakk om en veldig enkel stilling, hvor jeg hadde samtlige kvalifikasjoner og erfaring og forventet og var mer enn kvalifiset. Arbeidsgiver var, ikke overaskende, søppel.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da kom jeg hjem fra mitt desidert verste jobbintervju noen sinne 🙃 og det verste er at jeg ikke følte det var min feil fordi jeg fikk absolutt NULL mulighet til å vise hvem jeg er eller hva jeg kan bidra med.

 

Det var kun enveiskommunikasjon, de hadde en kryssliste med kunstige spørsmål som jeg svarte på uten rom for videre dialog eller diskusjon rundt noe som helst. De virket egentlig ikke interessert i meg som person overhodet.

 

Ble veldig tatt på senga av det, varm i topplokket og føler ikke jeg fikk svart godt på noe. Måtte til og med be om å få stilt spørsmål en gang til fordi jeg glemte hva vi snakket om.

 

Jobben min er å snakke med folk basicly, så det skal godt gjøres å sette meg i en sosial situasjon jeg synes jeg ikke håndterer, men DET DER.....

Anonymkode: 8f1f7...08e

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til intervju hos bymiljøetaten i Bergen. De stilte alle spørsmål man egentlig ikke har lov til å stille. Vrengte og vridde på absolutt alt. Positive ting ble vridd så på at det ble negativt. Virket rett og slett som en gjeng med drittfolk.

Anonymkode: 7061d...0de

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i intervju med Facebook en gang, som selvsagt foregikk på engelsk (selv om det var for en stilling i Oslo og med en svensk intervjuer). I tillegg var første runde på telefon, og jeg vet ikke hvorfor, men tror det gjorde det litt kleinere og gjorde meg mer utilpass.

Uansett årsak, jeg som pleier å være veldig god på intervjuer og snakker flytende engelsk, ble utrolig nervøs og mistet helt engelsken min, bare stokket rundt på ord, glemte ord og brukte det norske eller et barnslig ord, og mye "eeehh.. yes.. ummm". Det var helt grusomt, jeg hørte jo selv hvor utrolig dårlig jeg snakket for meg, og det ble bare verre og verre, jeg tror ikke engang jeg klarte å si goodbye på en normal måte på slutten.

Ble ikke kalt inn til flere intervjuer.. 😅

Anonymkode: 6206d...b56

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...